Toch wel de gevolgen inderdaad. Was er al bang voor. Maar je hebt het maar wel mooi gedaan. Je hebt er wat van gemaakt. Dat gat blijft maar net wat je schrijft je kunt een zelf een familie opbouwen. Door een partner, eventueel kinderen, vrienden.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Och, zo sterk was ik niet. Het is natuurlijk makkelijker erover te posten zo van ze kunnen me wat. Ik ben ook jarenlang een depressieve krassert geweest en verslaafd bovendien. Allemaal geen dingen om trots op te zijn. Eigenlijk is het pure irritatie waardoor ik daar allemaal mee op ben gehouden. Het was geen leuk leven, en ik was te koppig om echt door te zetten met zelfmoord, omdat ik ook wel inzag dat mensen me niet uit kwaadaardigheid kwaad hebben gedaan, maar omdat ze zelf met problemen worstelden. Daarom leek zelfmoord me vrij zinloos, maar zo blijven leven was ook ruk. Dus toen toch maar dingen aan gaan pakken, therapie enzo maar vooral dagelijks jezelf een schop onder je hol geven. Ik zeg het op fok meestal vrij makkelijk, maar het is verrot moeilijk en achteraf heb je makkelijk lullen (ik nu dus). Ik had het net zo goed niet kunnen redden.
Dit geloof ik ook. Heb zelf naar mijn dochter toe ook wel een cirkeltje te doorbreken. Door haar wel te knuffelen om maar iets te noemen.quote:Ik ben er van overtuigd dat ongewenst zijn een van de moeilijkste dingen is voor een opgroeiend kind. Ik denk dat je als kind de liefde van je ouders internaliseert tot zelfvertrouwen, een intrinsiek gevoel er te mogen zijn, net zoveel waard te zijn als andere mensen. Het is heel moeilijk later alsnog aan te leren, want laten we wel wezen, de anonieme wereld is niet goed (of kwaad - meer neutraal / gemengd). Het zal vanuit jezelf moeten komen, vrienden en fijne ervaringen helpt natuurlijk wel wat, maar niets kan echt dat gat voor je vullen en je komt toch ook altijd fuckers en ellende tegen (net als iedereen). Bij mij is het nog steeds zo dat ik het gewoon vertik te vertrekken. Dus als de mensen me niet leuk vinden, dan vinden ze me maar niet leuk. Ik heb het dus opgelost door er niet meer om te geven of het leven / de wereld / de mens tof is of niet, omdat het voor mijn beslissing niet uitmaakt, heeft het geen zin er over in te zitten. Ik ben hier, ik blijf hier, en ik ga er het beste van maken. Of ik nou wat waard ben of niet.
Weet je wat ook nog meespeelt? De enorme loyaliteit van kinderen naar hun ouders toe.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:57 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat veel mensen (met name jongeren) zich niet kunnen voorstellen hoe bagger het kan zijn. Want dan zou jeugdzorg ofzo toch wel ingrijpen, blabla. Blaming the victim komt ook veel voor, zo van dan zul je het er wel naar gemaakt hebben. Van mezelf weet ik dat dat echt niet zo is, omdat ik juist het soort kind was wat zichzelf wegcijfert en onzichtbaar maakt. Maar andere kinderen reageren met agressie en opstandigheid op verwaarlozing, en als je dan gaat roepen dat iemand het er zelf naar gemaakt zal hebben... Ja kan me voorstellen dat dat pijn doet.
Veel mensen kunnen gewoon niet geloven Dat Dit Kan In Nederland, om er maar een fokterm in te slingeren. Die denken dat het bij iedereen het zelfde is en dat het ergste wat je als kind overkomt is dat je weinig zakgeld krijgt en een bijbaantje moet hebben om je scooter van te betalen ofzo. De normale 'problemen'. Hoe het is om op te groeien zoals ik deed, dat kunnen ze zich niet voorstellen. Ook mensen die dichtbij me staan niet, mn vrienden niet, mn man niet. Ze hebben wel een algemeen idee van dat het slecht was, maar soms hebben we het over iets en dan blijkt weer dat ik de normale ervaringen gewoon niet heb. Je mist bijvoorbeeld ook een heel stuk kennis over hoe de dingen normaal gedaan worden. En dan zeggen ze weer van, hoe kan het toch, heb je dat dan ook gemist. Ze proberen het te snappen maar het valt niet te snappen.
Begeleid kamerwonen, crisiscentra..noem maar op.quote:Op maandag 8 november 2010 22:26 schreef Messedup het volgende:
Ik woon nu onderhand al 3 jaar bij mijn tante (van mijn 16de tot nu, ben 19) maar ze heeft mij eruitgegooid. Ik mag niet meer naar binnen. Mijn tante is mentaal ziek en ik kan niet terecht bij mijn ouders want ze willen mij niet. Ik heb al bij een paar vrienden gelogeerd maar het kan zo niet meer verder gaan. Op kamers kan ik ook niet want ik heb niet veel geld en mijn school zit in Amsterdam en ik moet elke dag met de trein daarheen.
Is er geen instelling die mij kan helpen? Bv, dat ik urgentie krijg?
Ja, precies. Maar vaak is er een buitenstaander voor nodig om dat in te zien. Dat je niet alles alleen hoeft te doen.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef Musyn het volgende:
Wat die loyaliteit betreft, ja, die is er zeker. Ondanks alles blijf je toch nog vastklampen aan de hoop dat je ouders wel het beste voorhadden met jou en dat ze wel degelijk van je houden. Die loyaliteit gaat pas weg wanneer je keer op keer van een kale kermis thuis komt en je elke keer zo ellendig voelt dat je inziet waardoor het komt.
Ik ben echt blij dat jij dat wel snapt! Niet veel mensen weten ervan maar diegene die het weten vonden het net zielig voor mij dat ik in opvang heb gezeten, terwijl dat juist de meest stabiele periode is geweest in mijn jeugd.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar vaak is er een buitenstaander voor nodig om dat in te zien. Dat je niet alles alleen hoeft te doen.
Ben blij voor jou dat jij die hulp wel gekregen heb. Als je het over een jongerenopvang hebt denkt men meteen dat je wel onhandelbaar zal zijn of juist dat je zielig bent. Terwijl het een verademing is om daar te zitten.
Maar ja, wie zijn die anderen? Jouw verhaal is extreem, maar toch moet je je niet vergissen in hoeveel mensen dit toch (deels) kunnen herkennen. Ik heb ook veel gemist in mijn jeugd en heb daardoor vaak leegte of eenzaamheid ervaren. Terwijl ik toch liefdevolle ouders heb, maar ook dan kunnen er dingen behoorlijk misgaan. Je bent hierin verre van alleen. Veel mensen moeten knokken om wat vroeg in hun leven is misgegaan weer een beetje recht te trekken, maar iedereen knokt op zijn eigen manier en daarom voelt het toch alleen (ook omdat hulp aanvaarden inderdaad heel moeilijk is als je het altijd alleen hebt moeten doen). Die eenzaamheid is ook een verdriet waarmee je om moet gaan: want ook al zou je 'normaal' zijn, dat gevoel gaat waarschijnlijk niet weg. Ik denk dat je wens normaal te zijn dus te maken heeft met opheffen van eenzaamheid, beter kun je proberen je ermee te verzoenen. (Makkelijker gezegd dan gedaan...)quote:Op woensdag 10 november 2010 16:15 schreef Dipkip het volgende:
Dat vind ik het ergst. Dat hoe hard ik ook vecht er altijd iets mis blijft met me. Ik word nooit zoals de anderen, zelfs mn therapeut zegt dat. Waarschijnlijk zodat ik er mee kan leren leven, maar dat vind ik moeilijk. Ik wil zo graag normaal zijn.
Probeer het ook niet te verheerlijken he? Jij bent zoals je bent. Beschadigd en ook al is het hier digitaal vind ik je sociaal heel vaardig.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:15 schreef Dipkip het volgende:
Klopt Stali, loyaliteit is vaak veel sterker dan buitenstaanders logisch vinden en dat weerhoudt heel veel kinderen ervan om aan de bel te trekken. Zelfs als je er thuis niet direct voor op je flikker krijgt, kun je als kind vaak ook niet inzien dat het beter zou zijn als je uit huis geplaatst wordt bijvoorbeeld. De oplossingen die er zijn, zijn niet die die je wil. Wat jij wil kan niemand je bieden. Dus maar weer verder modderen. Ik droomde er altijd van om volwassen te zijn. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik verdriet heb om een kindertijd die ik niet heb gehad. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe dat is, omdat ik als kind door omstandigheden (ga niet het hele verhaal hier neerkwakken, het is TS dr topic niet het mijne) weinig omgang had met andere kinderen. Wat ik mis zijn dingen die ik nu niet heb, die anderen wel hebben. Dat vind ik het ergst. Dat hoe hard ik ook vecht er altijd iets mis blijft met me. Ik word nooit zoals de anderen, zelfs mn therapeut zegt dat. Waarschijnlijk zodat ik er mee kan leren leven, maar dat vind ik moeilijk. Ik wil zo graag normaal zijn.
Hoe brei je dit rond? Want zoveel zal je niet verdienen?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Fanta-stick het volgende:
Op mijn 16e mocht ik kiezen voor; zelf een kamer zoeken of begeleid kamerwonen.
Het eerste heb ik gekozen dat was 8 maanden geleden en het gaat nog steeds goed.
Iedereen heeft recht op een veilige thuishaven een veilige plek waar je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt.
Dit vind ik wel enorm positief.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:18 schreef Musyn het volgende:
[..]
Ik ben echt blij dat jij dat wel snapt! Niet veel mensen weten ervan maar diegene die het weten vonden het net zielig voor mij dat ik in opvang heb gezeten, terwijl dat juist de meest stabiele periode is geweest in mijn jeugd.
Daarom dat ik ook mijn huidige opleiding doe in de hoop dat ik jongeren op dezelfde manier kan helpen zoals ik werd geholpen toen.
Ja, schrijven is makkelijk. En als jullie stom doen smijt ik gewoon die laptop dichtquote:Op woensdag 10 november 2010 16:28 schreef Stali het volgende:
Probeer het ook niet te verheerlijken he? Jij bent zoals je bent. Beschadigd en ook al is het hier digitaal vind ik je sociaal heel vaardig.
Dat is natuurlijk zo. Maar ik wil gewoon meer. Ik wil niet thuis zitten. En ik wil graag een kind, en als ik een kind op de wereld ga zetten wil ik een goede moeder zijn die het goede voorbeeld geeft en niet weer die belasting door geeft aan een nieuwe generatie. Dus ik blijf oefenen en proberen nieuwe dingen te kunnen. Ik wil niet zo'n smal wereldje. Alleen ja, nieuwe situaties is ook altijd weer opnieuw op mn bek gaan, en dan heb ik soms een tijdje dat ik me klote voel erover. En dan probeer ik het even rustig aan te doen en blij te zijn met wat al wel goed gaat en mezelf voor te houden dat dit gebeurt juist omdat ik meer wil. Het is de prijs die je moet betalen zeg maar. Zonder dat kom ik ook nergens.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:28 schreef Stali het volgende:
Zo leuk vind ik de meeste mensen niet. Ontzettend verwend en materialistisch.
Je kunt het ook de andere kant op trekken en juist genieten van de dingen die je nu wel hebt. In plaats van weer te willen zijn dat je niet bent. Dat is ook wat kinderen doen, ze willen de goedkeuring van hun ouders. Als ik zus en zo ben dan houden ze misschien wel van me. Laat ze allemaal lekker doodvallen..
Ik krijg 540 euro van jeugdzorg en gemiddeld 250 euro salaris per maand.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:33 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoe brei je dit rond? Want zoveel zal je niet verdienen?
Tof om te lezen dat het goed gaat.
Je doet het en daar gaat het om. Dat is positief en je kunt niet eindeloos op je "smoel" gaan. Op een gegeven moment weet je het wel.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja, schrijven is makkelijk. En als jullie stom doen smijt ik gewoon die laptop dichtik bedoel het niet te verheerlijken. Ik vind het gewoon vervelend dat ik steeds denk van nou, nu begint het er echt op te lijken, en dan doe ik schijnbaar weer raar volgens mensen. Ik snap nooit wat het dan precies is, maar krijg het regelmatig te horen. Dat stoort me. Ik snap ook vaak niet waarom het dan zo raar is
maar ja. Misschien over een tijdje dat dat ook minder wordt. Ik kijk natuurlijk naar hoe ik ooit was en vind mezelf rete aangepast, maar nieuwe mensen zien vooral de afwijkingen. Ik voel me dan vaak teleurgesteld, omdat ik heel hoopvol ben en dan weer op mn smoel ga
![]()
Dat bedoel ik. En je ziet het zelf ook. Je hebt de wil en jouw wil heeft je wel gebracht waar je nu bent. Wees trots op jezelf. Je weet jouw jeugd ook nog eens om te zetten in jeugdwerk.quote:Dat is natuurlijk zo. Maar ik wil gewoon meer. Ik wil niet thuis zitten. En ik wil graag een kind, en als ik een kind op de wereld ga zetten wil ik een goede moeder zijn die het goede voorbeeld geeft en niet weer die belasting door geeft aan een nieuwe generatie. Dus ik blijf oefenen en proberen nieuwe dingen te kunnen. Ik wil niet zo'n smal wereldje. Alleen ja, nieuwe situaties is ook altijd weer opnieuw op mn bek gaan, en dan heb ik soms een tijdje dat ik me klote voel erover. En dan probeer ik het even rustig aan te doen en blij te zijn met wat al wel goed gaat en mezelf voor te houden dat dit gebeurt juist omdat ik meer wil. Het is de prijs die je moet betalen zeg maar. Zonder dat kom ik ook nergens.
Dit klinkt goed. Je hebt je kostenlijstje paraat. Dat is zo belangrijk! Petje af.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:49 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik krijg 540 euro van jeugdzorg en gemiddeld 250 euro salaris per maand.
300 euro huur inc g/w/l
Als ik gezond wil eten geef ik ruim genomen 150 euro aan boodschappen ( inc shampoo enz ). 20 euro voor de sportschool
30 euro telefoonkosten
40 euro reiskosten'
50 euro onderhoud shizzle( elke maand heb ik wel onverwachte uitgaven)
200 euro sparen/kleding/uitgaan/uiteten noem maar op.
Dat zou dus ook mijn angst zijn, dat ik even niet oplet en terugval op wat ik mn ouders zag doen. Maar gelukkig heb ik dus ook een partner die me dan wel daarop zal wijzen. Hij heeft echt een hele doorsnee jeugd gehad. Hij legt me nu al dingen uit zoals dat kinderen vaak verplicht een hapje moeten proeven van eten wat ze niet willen eten enzo. Dat soort regeltjes ken ik helemaal niet. Dus hopelijk kan ik het met zijn hulp dan goed doen. Het zijn nu vooral de angsten waar ik aan werk, die ik minder wil hebben voor ik een kind krijg. Ik wil bijvoorbeeld leren autorijden voor het geval er wat met mn kind is, maar ik durf niet goed in een auto met een instructeur. Dus daar ben ik nu mee bezig.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:54 schreef Stali het volgende:
Maar ik heb zelf een dochter en een partner die zo af en toe eens zegt dat ik haar moet knuffelen.
Ik hou zielsveel van haar maar ik vergeet het na een poos. Ik wil niet veranderen in mijn moeder en ik heb gelukkig een partner die me corrigeert als dat nodig is.
Hahah thanks,quote:Op woensdag 10 november 2010 17:04 schreef Stali het volgende:
Voor Fanta-Stick, deze reeks mag je niet missen natuurlijk..
AH Kortingsbonnen, deel 5
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |