abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:35:04 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88533297
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef Sessy het volgende:

[..]



Als het druk is, kijk ik meestal naar de auto's voor me en in de spiegels en zit ik niet te staren naar wat er in de salons van de auto's gebeurt. Als je dat al kunt zien.
Als het zo druk is dat er langzaam gereden wordt kijk ik ook vaak wat er in auto's gebeurt. Normaal onthoud ik al die dingen niet, maar als ik iemand de vangrail zie insturen zou ik zeker onthouden wat ik gezien heb. :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:36:53 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88533380
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:02 schreef Pandora73 het volgende:

[..]


fatsoendelijk, optijd... :X
Maar inhoudelijk klopt het dus ook niet wat je zegt. F_H heeft gelijk, de wetgeving is daar duidelijk over.
De wet laat zich niet uit over gevaar. Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.
pi_88533617
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef Alicey het volgende:

[..]



De wet laat zich niet uit over gevaar.
Dat doet de wet wel. :)

quote:
Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.
Dat maakt het nog steeds niet toegestaan om over de vluchtstrook te rijden. Uiteindelijk krijg je dan gewoon een bon vanwege het feit dat je gewoon niet in staat bent om normaal in te voegen. (als er geen file is, moet dat gewoon kunnen, namelijk)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88533652
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

De wet laat zich niet uit over gevaar. Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.
Artikel 5 Wegenverkeerswet:
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
En nee natuurlijk moet je niet vanuit stilstand invoegen als de rest 120 rijdt. Dat is inderdaad gevaar veroorzaken. Maar normaal gesproken heb je op een vluchtstrook genoeg gelegenheid om je snelheid aan te passen aan het verkeer en een plekje te zoeken om tussen te kunnen. Dat men jou er niet tussen laat (wat overigens ook geen verplichting is; de invoeger wisselt immers van rijstrook en dient het overige verkeer voor te laten) is geen reden om dan maar over de vluchtstrook te rijden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88533692
@Five_Horizons: twee zielen, 1 gedachte geloof ik ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:50:44 #56
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_88534077
Wat een haantjesgedrag toch altijd op fok als het over autorijden gaat :')
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_88535732
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:50 schreef zwartedoos het volgende:
Wat een haantjesgedrag toch altijd op fok als het over autorijden gaat :')
het is net alsof je in het verkeer bent :')
pi_88538218
Sommige users in het topic zouden er denk ik toch wel goed aan doen de theorie opnieuw eens door te nemen. :) Het kan ook heel verradelijk zijn. Zo mag je bijv. parkeren op een trambaan als er geen parkeerverbod of stopverbod is. Zo lang je de tram niet onnodig hindert, want dan overtreed je het algemeen veiligheidsartikel. Enzovoorts.

http://www.leren.nl/dossi(...)theorie-oefenen.html
pi_88538484
Dus doorrijden over de vluchtstrook als je niet in kunt voegen (voor het einde van de invoegstrook dus) is niet toegestaan? En met niet kunnen bedoel ik bijv een rits vrachtverkeer strak achter elkaar op snelheid, of extreem druk oid.

edit: ik zie inderdaad dat de uitzondering 'noodsituaties' zijn.

Wonderlijk want mijn instructeur destijds gaf aan dat ik door moest rijden over de vluchtstrook als het niet anders kon.
Sterker: bij mijn examen overkwam me dit zelfs. Dus ik handelde inderdaad conform wat de instructeur me destijds vertelde. Ik ben met vlag en wimpel geslaagd.
Zat de examinator ook fout, of boeide het misschien niet genoeg?

Weet wat geleerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door jack4ya op 09-11-2010 23:15:00 ]
pi_88539077
Ja deed mijn instructeur ook maar het theorieboek (en examenvragen destijds!) zijn dus zo dat als je werkelijk geen mogelijkheid hebt om in te voegen, je aan het einde van de invoegstrook moet stoppen en dan wachten op een zéér ruime invoegmogelijkheid zodat je het andere verkeer niet hindert.

Je kan je bedenken wat dat in de spits gaat betekenen, dus vandaar dat instructeurs er laks over doen. Beoordeling bij je examen is zelfs of je veilig kunt rijden en niet of je zich aan alle regels houdt. Serieus. Je kan bijv. ook gewoon slagen als je te hard rijdt op je examen als dat met het verkeer mee is (je kent het wel van die "30/50 wegwerkzaamheden" waar iedereen 50/70/120 rijdt)
pi_88540273
Als je op invoegstrook stopt... kom je er nooit op, want alle auto's razen met 120km/h langs je... ga je nooit vanuit stilstand halen.
Heb gewoon geleerd dat je moet doorrijden, niet aan t einde stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')