Als het zo druk is dat er langzaam gereden wordt kijk ik ook vaak wat er in auto's gebeurt. Normaal onthoud ik al die dingen niet, maar als ik iemand de vangrail zie insturen zou ik zeker onthouden wat ik gezien heb.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als het druk is, kijk ik meestal naar de auto's voor me en in de spiegels en zit ik niet te staren naar wat er in de salons van de auto's gebeurt. Als je dat al kunt zien.
De wet laat zich niet uit over gevaar. Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:02 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
fatsoendelijk, optijd...![]()
Maar inhoudelijk klopt het dus ook niet wat je zegt. F_H heeft gelijk, de wetgeving is daar duidelijk over.
Dat doet de wet wel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
De wet laat zich niet uit over gevaar.
Dat maakt het nog steeds niet toegestaan om over de vluchtstrook te rijden. Uiteindelijk krijg je dan gewoon een bon vanwege het feit dat je gewoon niet in staat bent om normaal in te voegen. (als er geen file is, moet dat gewoon kunnen, namelijk)quote:Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.
Artikel 5 Wegenverkeerswet:quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
De wet laat zich niet uit over gevaar. Dat je wettelijk gezien de vluchtstrook niet mag gebruiken om in te voegen, maakt het nog niet een fantastisch veilig plan om vanuit stilstand direct de doorgaande baan op te sturen wanneer er gewoon 120 of daar in de buurt wordt gereden op de doorgaande baan.
En nee natuurlijk moet je niet vanuit stilstand invoegen als de rest 120 rijdt. Dat is inderdaad gevaar veroorzaken. Maar normaal gesproken heb je op een vluchtstrook genoeg gelegenheid om je snelheid aan te passen aan het verkeer en een plekje te zoeken om tussen te kunnen. Dat men jou er niet tussen laat (wat overigens ook geen verplichting is; de invoeger wisselt immers van rijstrook en dient het overige verkeer voor te laten) is geen reden om dan maar over de vluchtstrook te rijden.quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
het is net alsof je in het verkeer bentquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:50 schreef zwartedoos het volgende:
Wat een haantjesgedrag toch altijd op fok als het over autorijden gaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |