Ik voel niet zo'n sterke behoefte om voor ouders te bepalen waar ze hun kinderen aan bloot moeten stellen en waaraan niet. Daarom vind ik het ook prima dat ze zelf controle over die blootstelling organiseren zonder daarbij anderen in de weg te zitten. Mocht ik wel de behoefte voelen opkomen mij een oordeel aan te meten over wat welk kind moet zien, dan zou ik zelf kinderen nemen denk ik, of dominee worden o.i.d..quote:Op maandag 8 november 2010 18:01 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt toch ook een mening daarover? Of ga jij volledig onverschillig door het leven.
Laat maar.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel niet zo'n sterke behoefte om voor ouders te bepalen waar ze hun kinderen aan bloot moeten stellen en waaraan niet. Daarom vind ik het ook prima dat ze zelf controle over die blootstelling organiseren zonder daarbij anderen in de weg te zitten. Mocht ik wel de behoefte voelen opkomen mij een oordeel aan te meten over wat welk kind moet zien, dan zou ik zelf kinderen nemen denk ik, of dominee worden o.i.d..
Lekker onverschillig door het leven ga jij.quote:
Ja.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker onverschillig door het leven ga jij.
Precies. Volgens mij heeft het merendeel van de schande-roepers in dit topic niet eens door wat de eigenlijke strekking van de OP is.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel niet zo'n sterke behoefte om voor ouders te bepalen waar ze hun kinderen aan bloot moeten stellen en waaraan niet. Daarom vind ik het ook prima dat ze zelf controle over die blootstelling organiseren zonder daarbij anderen in de weg te zitten. Mocht ik wel de behoefte voelen opkomen mij een oordeel aan te meten over wat welk kind moet zien, dan zou ik zelf kinderen nemen denk ik, of dominee worden o.i.d..
en volgens mij begrijpen sommige mensen niet het verschil tussen iets niet leuk vinden en willen dat iets niet gebeurd.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij heeft het merendeel van de schande-roepers in dit topic niet eens door wat de eigenlijke strekking van de OP is.
quote:MSTERDAM (ANP) - Ouders & Coo moet een aantal beelden van de film
Sint van de website sintislief.nl verwijderen. Dat eist de
producent van de film, Tom de Mol, in een brief aan de
ouderorganisatie. Gebeurt dit niet, dan stapt hij naar de rechter.
Beide partijen hebben dat woensdag laten weten. Het gaat onder meer
om afbeeldingen van filmposters. De Mol zei woensdag zich eraan te
storen dat deze worden gebruikt in ,,een negatieve context''. In de
brief stelt hij onder meer dat Ouders & Coo inbreuk maakt op zijn
auteursrecht.
De ouderorganisatie zei in een reactie dat de filmposter niet te
zien was op de site, maar dat daar slechts een link stond naar een
internetpagina waarop dat wel het geval was. Zij heeft dit na
ontvangst van de brief van De Mol nog duidelijker gemaakt.
Ouders & Coo verzet zich al langer tegen de posters van de komische
horrorfilm van Dick Maas. Kinderen zouden daar bang van worden. Op
de website sintislief.nl staat onder meer een overzicht van
bioscopen en of de poster daar wel of niet te zien is.
De Reclame Code Commissie oordeelde eerder dat de poster - met
daarop een dreigende afbeelding van de Sint - de grenzen van het
toelaatbare niet overschrijdt.
Dat dat kan op Fok!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij heeft het merendeel van de schande-roepers in dit topic niet eens door wat de eigenlijke strekking van de OP is.
quote:Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef iwulff het volgende:
Misschien moeten ouders eens ophouden met het liegen tegen hun kinderen...
Of schrik aanjagen!!quote:Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef iwulff het volgende:
Misschien moeten ouders eens ophouden met het liegen tegen hun kinderen...
Ik gok dat het onder vrije meningsuiting valt. Iedereen mag een mening hebben over iets. Als je echt gaat roepen dat is aangetoond dat kinderen bang worden etc dan zal je het moeten bewijzen. Maar dat is volgens mij niet wat ze zeggen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als niet is aangetoond dat kinderen daadwerkelijk bang worden van die poster, mag je dan een antie-reclamecampagne beginnen met als reden dat ie te eng zou zijn? Valt dat onder vrije meningsuiting of kun je dat als smaad en laster uitleggen? De promotie van de film zou er schade door kunnen oplopen, tenslotte. Is die club dan aansprakelijk?
quote:Op donderdag 11 november 2010 12:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als niet is aangetoond dat kinderen daadwerkelijk bang worden van die poster, mag je dan een antie-reclamecampagne beginnen met als reden dat ie te eng zou zijn?
Ze hoeven er ook niet met hun kinderen naar te gaan staan kijken.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:24 schreef Nielsch het volgende:
Al die verbitterde users die zeiken dat ouders tegen hun kinderen liegen omtrent Sinterklaas![]()
Kregen jullie vroeger soms niet de cadeaus waar jullie om vroegen ofzo? Mijn hemel, wat een verzuurd gezeik omtrent deze mooie Nederlandse traditie en folklore.
Laat ouders lekker zelf beslissen of ze hun kinderen beschermen tegen deze poster. Ik doe het niet, maar blijkbaar zijn er ouders die er behoefte aan hebben. Big fucking deal!
De jouwe ook niet. En waarom willen zij beslissen of anderen die poster wel of niet mogen zien? De poster is getoetst aan de algemene opvatting voor goede smaak en is daarmee niet in strijd.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Een ouder beslist zelf wel of ze iets te eng vinden voor hun kleine kinderen. Daar hebben ze jouw mening helemaal niet bij nodig.
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_werd_bedreigd.htmlquote:Dick Maas werd bedreigd
Filmmaker Dick Maas heeft tientallen dreigmails gekregen na aanleiding van zijn film Sint. Vooral de filmposter met de zombieversie van Sinterklaas viel niet bij iedereen in goede aarde.
De felheid van de tegenstanders had ik niet verwacht. Ik heb zelfs dreigmails thuisgekregen, echt tientallen. Van die brave christelijke huisvaders die volledig losgaan, zo vertelt Maas in een interview met Sp!ts vandaag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |