abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2010 @ 08:24:33 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88462591
quote:
NIA projects that at the average U.S. grocery store it will soon cost $11.43 for one ear of corn, $23.05 for a 24 oz loaf of wheat bread, $62.21 for a 32 oz package of Domino Granulated Sugar, $24.31 for a 32 fl oz container of soy milk, $77.71 for a 11.30 oz container of Folgers Classic Roast Coffee, $45.71 for a 64 fl oz container of Minute Maid Orange Juice, and $15.50 for a Hershey's Milk Chocolate 1.55 oz candy bar. NIA also projects that by the end of this decade, a plain white men's cotton t-shirt at Wal-Mart will cost $55.57.
[..]
The report highlights how despite cotton rising by 54%, corn rising by 29%, soybeans rising by 22%, orange juice rising by 17%, and sugar rising by 51% during the months of September and October alone, these huge commodity price increases have yet to make their way into America's grocery stores because corporations have been reluctant to pass these price increases along to the consumer. In today's dismal economy, no retailer wants to be the first to dramatically raise food prices. However, NIA expects all retailers to soon substantially raise food prices at the same time, which will ensure that this Holiday shopping season will be the worst in recorded American history.
bron
ik gok dat de lonen daar niet naar stijgen ;)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88462692
Dan zal er hongersnood komen. :o
  † In Memoriam † maandag 8 november 2010 @ 08:38:23 #3
230491 Zith
pls tip
pi_88462720
Goeie berekeningen man!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88462868
quote:
The report highlights how despite cotton rising by 54%, corn rising by 29%, soybeans rising by 22%, orange juice rising by 17%, and sugar rising by 51% during the months of September and October alone
Obesity lowering by ... % *O*
pi_88463210
volgens mij is dit echt pure onzin.. ik ben deze week een kilo aangekomen dus over 10 jaar weeg ik 590 kilo :O
  maandag 8 november 2010 @ 09:16:44 #6
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_88463245
Waarom heb jij nog steeds geen zelfmoord gepleegd lambiekje?
Al die topics van jou schetsen een weerzinwekkende wereld als je er in gelooft, dat jij daar nog in wil leven....
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 8 november 2010 @ 09:22:35 #7
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88463342
quote:
15s.gif Op maandag 8 november 2010 09:16 schreef cerror het volgende:
Al die topics van jou schetsen een weerzinwekkende wereld als je er in gelooft, dat jij daar nog in wil leven....
:)

Je weet echt niet wat boven je hangt. Wat ik hier aan tip is oppervlakkig. De realiteit is veel erger
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 8 november 2010 @ 09:26:31 #8
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_88463439
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet echt niet wat boven je hangt. Wat ik hier aan tip is oppervlakkig. De realiteit is veel erger
Precies. Dus waarom wil jij nog leven?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 8 november 2010 @ 10:08:51 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88464429
quote:
5s.gif Op maandag 8 november 2010 09:26 schreef cerror het volgende:

[..]

Nou kom op zeg, lekker gezellig.
Ik denk dat hij net als wij allemaal hoopt dat het uiteindelijk toch wel mee zal vallen.
Daarbij is er gelukkig voor hem daarnaast nog genoeg reden om wel te leven waarschijnlijk (familie, werk, gezondheid, geluk)
The truth was in here.
  maandag 8 november 2010 @ 10:16:49 #10
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_88464624
quote:

[..]

Omdat hij een realistische kijk heeft moet ie eigenlijk maar dood willen?

Zou dat de reden zijn dat zo'n beetje iedereen ervoor kiest de andere kant op te kijken en de werkelijkheid maar volledig te negeren?
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  maandag 8 november 2010 @ 10:24:55 #11
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_88464839
Over 10 jaar is 23$ ongeveer ¤0,50, valt allemaal wel mee dus.

[klacht]
Mensen die zonder nadenken extrapoleren...
[/klacht]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_88464984
De meeste kleding is van plastic tegenwoordig, en de prijs van olie is niet zo erg gestegen als die van katoen. Iedereen aan de fleece dus!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 8 november 2010 @ 10:34:37 #13
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_88465110
quote:

[..]

Precies. -edit-
-doe eens normaal-

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 08-11-2010 14:09:57 ]
pi_88467366
quote:

[..]

Precies. -edit-
:{

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 08-11-2010 14:10:51 ]
pi_88469598
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

-edit-stoppen hiermee

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 08-11-2010 14:09:25 ]
pi_88469650
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:03 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

-edit-
Doe eens ff normaal man! :N

[ Bericht 9% gewijzigd door Lavenderr op 08-11-2010 14:11:28 ]
pi_88471040
quote:
Gek he, als mensen echt gaan nadenken over Lambiekje, is de eerste reactie
vaak een soort "ïk wil niet meer leven" programma:

Deze mensen beseffen nog steeds niet, dat ondanks de reeele dreiging waar Lambiekje voor waarschuwt, het mogelijk is de dreiging te omzeilen of zelfs uit te schakelen; niet met technologie of wapens, maar met je mind, je eigen spirituele vermogens.
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 14:36:05 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_88472718
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:47 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Deze mensen beseffen nog steeds niet, dat ondanks de reeele dreiging waar Lambiekje voor waarschuwt, het mogelijk is de dreiging te omzeilen of zelfs uit te schakelen; niet met technologie of wapens, maar met je mind, je eigen spirituele vermogens.
Daar heb ik je al eens een vraag over gesteld. Je riep ergens anders dat iedereen die chips in zich heeft. Jij bent daar dus geen uitzondering op, aangezien jij ook bij 'iedereen' hoort. Je zei verder dat je sommige chips makkelijker kunt 'verslaan' dan anderen. De manieren waarop je dat doet hebben te maken met je eigen 'mind, je eigen spirituele vermogens' om maar jouw woorden te gebruiken.

Wat ik me nu afvraag is, hoe weet je dat 't werkt? Stel, jij hebt een chip in je lichaam, op plek X. Jij weet dat je op plek X een chip hebt. Nu ga je 'willen' dat die niet meer werkt. Je schreef eerder dat je je dan heel erg moet concentreren daar op, en dus moet 'willen' dat die chip defect gaat.

Mijn vraag is: hoe weet je dat 't gelukt is? Hoe weet je dat je die chip hebt vernietigd? Overigens, die chips, ik neem even aan dat we praten over computerchips? Dus elektronica, maar dan op heeeele kleine schaal?

Waarom kan ik dan niet willen dat mijn laptop kapot gaat? of een willekeurig ander apparaat? Bijna elk apparaat met een stekker bevat chips. Waarom kan ik niet 'willen' dat die kapot gaan?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 november 2010 @ 15:43:23 #19
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88475051
tvp, want Bankfurt is een agent die deze nonsens verspreidt en daarom ook de enige is die Lambiekje laat maar zeggen support. Bankfurt die is ook werkzaam in de banken wereld (aandelen), niet vanwege z'n naam alleen.

En 5 jaar geleden zal brood nu ook 11 euro kosten.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88475776
quote:
-edit-
:')

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 08-11-2010 16:39:26 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88476195
Alhoewel wat Lambiekje stelt weer eens een beetje eenzijdig en overdreven gesteld is, denk ik wel dat er een mogelijk probleem kan ontstaan in de agrarische sector als bv het aanbouwen van voedsel niet meer genoeg opbrengst levert...

In het gebied waar ik woon, de Eifel, wat een heel sterk agrarische sector is, is het opvallend dat vrijwel alle boeren daar overstappen op biomassa...
het aanbouwen van raap en de verwerking hiervan tot 'bio-energie'... dat brengt én veel meer op maar is ook bij het verbouwen veel 'zekerder' omdat de opbrengst vrijwel altijd relatief gelijk blijft... als het weer bv te nat of juist te droog is betekent het niet dat de aangebouwde planten direkt ongeschikt zijn voor consumptie, zoals bij voedselaanbouw...
verwerkt tot biomassa kan altijd.

het schijnt al een werkelijk probleem te kunnen gaan worden dat alle boeren die overstappen op bio-energie
http://en.wikipedia.org/wiki/Food_vs_fuel
http://en.wikipedia.org/w(...):_Global_food_prices

natuurlijk moet je dat alels niet overdrijven, het is gewoon ook deel van een systeem van prijsmechanismes, maar anderszijds is het wel een interssante materie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88479733
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:47 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Goed, dan daag ik je uit voor een duel. Breng jij je spirituele mind mee, dan gebruik ik m'n technologische wapens. Wie wint?
  maandag 8 november 2010 @ 17:52:06 #23
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88480201
Hoeveel 23 dollar is over tien jaar daar valt niet veel over te zeggen. Feit is wel dat echt onredelijke prijzen voor voedsel in Europa altijd nog voor beweging hebben gezorgd.

Zo een beetje elk EU land heeft graan rellen gekend in het verleden.
Economische hervormingen werden juist daar voor de massa voelbaar en bestreden.

Destijds moesten de kleine boeren en het normale volk veel inschikken dankzij de industriele automatisering. En dat is wel te vergelijken met de globalisering van vandaag. Alleen in die tijd waren de mensen nabij rechtenloos, iets wat nu (in Europa) niet het geval is.

Dat voedsel wereldwijd veel duurder wordt is wel zorgwekkend. En dat gaat, zoals RM-rf aangeeft, niet over onafwendbare schaarste maar over kromme prioriteiten.
pi_88480227
Misschien is het handig om de chips-discussie te houden in het topic dat er over gaat? Beetje offtopic hier.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2010 @ 18:06:37 #25
230491 Zith
pls tip
pi_88480696
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:15 schreef RM-rf het volgende:
Alhoewel wat Lambiekje stelt weer eens een beetje eenzijdig en overdreven gesteld is, denk ik wel dat er een mogelijk probleem kan ontstaan in de agrarische sector als bv het aanbouwen van voedsel niet meer genoeg opbrengst levert...

In het gebied waar ik woon, de Eifel, wat een heel sterk agrarische sector is, is het opvallend dat vrijwel alle boeren daar overstappen op biomassa...
het aanbouwen van raap en de verwerking hiervan tot 'bio-energie'... dat brengt én veel meer op maar is ook bij het verbouwen veel 'zekerder' omdat de opbrengst vrijwel altijd relatief gelijk blijft... als het weer bv te nat of juist te droog is betekent het niet dat de aangebouwde planten direkt ongeschikt zijn voor consumptie, zoals bij voedselaanbouw...
verwerkt tot biomassa kan altijd.

het schijnt al een werkelijk probleem te kunnen gaan worden dat alle boeren die overstappen op bio-energie
http://en.wikipedia.org/wiki/Food_vs_fuel
http://en.wikipedia.org/w(...):_Global_food_prices

natuurlijk moet je dat alels niet overdrijven, het is gewoon ook deel van een systeem van prijsmechanismes, maar anderszijds is het wel een interssante materie.
Als de bio-brandstof uit algen op gang komt (wat sowieso gaat gebeuren, die dingen groeien sneller, bevatten meer vetten en hebben minder aandacht/investeringen/etc nodig om te groeien) dan zakt die hele markt weer in :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')