Mja Schindler was ook een nazi dus misschien is dat iets voor TS.quote:Op maandag 8 november 2010 04:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Misschien moet je Spielberg een mailtje sturen met de vraag of hij Mein Kampf wilt verfilmen...
Mein Kampf was een ideologisch boek . Daar valt verder vrij weinig interessants aan te verfilmen ....quote:Op maandag 8 november 2010 04:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Misschien moet je Spielberg een mailtje sturen met de vraag of hij Mein Kampf wilt verfilmen...
TS is gewoon zelf een naziquote:Op maandag 8 november 2010 04:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mja Schindler was ook een nazi dus misschien is dat iets voor TS.
Het is Spielberg man, hij maakt er wel wat vanquote:Op maandag 8 november 2010 04:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mein Kampf was een ideologisch boek . Daar valt verder vrij weinig interessants aan te verfilmen ....
Zo en nu maar weer on topic
Ik heb recentelijk een film gezien met die titel . Uit 2006 meen ik . Maar wat ik zoek zijn films die bijvoorbeeld de komst en de val van het Derde Rijk totalitair gezien omvatten . Het mag ook een mooie documentaire zijnquote:
Rise of Evil is wel ok idd..quote:Op maandag 8 november 2010 04:35 schreef RedDevil085 het volgende:
Stalingrad (1993)
Cross of Iron (1997)
Das Boot (1981)
En dan natuurlijk ook nog de bio's van Adolf Hitler (oa Rise of Evil) en Albert Speer (Inside the Third Reich).
Oh en natuurlijk de propagandafilms... die zul je op YT wel terug vinden...
Die is idd erg mooiquote:Op maandag 8 november 2010 05:07 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Ik heb er eentje voor je niet van de Duitse kant, maar de Japanse; Letters from Iwo Jima. Je vroeg er niet om, maar ik vond het ook wel een goeie film en je ziet het ook weer van de andere kant. (En als je het dan nog wilt afmaken is er ook nog Flags of our Fathers, deze is wel van de geällieerde kant, maar de films zijn tegelijk geschoten en in elkaar verwoven).
Das Boot is een goede oorlogsfilm (en dat zeg ik, met een aversie tegen het genre). Maar de nadruk ligt meer op de wahnsin van de oorlog en de nazi's. Het is geen glorieuze film over hoe goed het allemaal ging...quote:
Lenie heeft geen oorlogsfilm gemaakt.quote:Op maandag 8 november 2010 11:20 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Das Boot is een goede oorlogsfilm (en dat zeg ik, met een aversie tegen het genre). Maar de nadruk ligt meer op de wahnsin van de oorlog en de nazi's. Het is geen glorieuze film over hoe goed het allemaal ging...
Ik denk dat TS maar eens moet googlen op 'Lenie Riefenstahl'.
een ontzettend onderschatte film die geweldige realistisch is mi.quote:
Dan ook Jud Süss kijken.quote:Op maandag 8 november 2010 05:01 schreef AryaMehr het volgende:
Der ewige Jude, alhoewel geen echte 'oorlogsfilm'.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Der_ewige_Jude
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |