In ieder geval de notaris, eventueel kosten voor het Kadaster e.d. In ieder geval hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is het grootste deel (ik meen 8% ?)quote:Op maandag 8 november 2010 02:53 schreef Bchicka het volgende:
Maar welke 'bijkomende' kosten zitten er bij v.o.n. nog niet in?
Je ziet regelmatig dat al gebouwde nieuwbouwprojecten niet helemaal verkocht worden ivm tegenvallende huizenmarkt. Soms dalen ze dan in prijs. Onderhandelen is niet altijd mogelijk, maar altijd de moeite waard om te proberen.quote:Daarnaast staat er op de site aangeboden sinds mei 2010, en op google maps is ook te zien dat de woningen van dat project er al staan. Inschrijven voor dit project gaat ook niet meer.
Betekent dit dan ook dat er een iets betere onderhandelingspositie is ten opzichte van de prijs?
Ja, de verkoper weet dat.quote:Weet iemand ook hoe die nieuwbouw woningen opgeleverd worden?
Bijvoorbeeld met keuken, badkamer, vloer ed of helemaal kaal?
Waarom tot 130 p.m.?quote:Op maandag 8 november 2010 02:56 schreef Stokstaart het volgende:
Servicekosten komen er nog bij vaak . Die kunnen aardig oplopen tot een 130 euro p.m.
6%.quote:Op maandag 8 november 2010 07:15 schreef detulp050 het volgende:
In ieder geval de notaris, eventueel kosten voor het Kadaster e.d. In ieder geval hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is het grootste deel (ik meen 8% ?)
Nee, het geldt gewoon (in z'n algemeenheid) voor nieuwbouwwoningen, of ze nu gebouwd zijn of niet. Het geeft gewoon aan dat bepaalde kosten voor de verkoper zijn. (het kan dus best voor bestaande woningen gelden, trouwens)quote:Op maandag 8 november 2010 06:02 schreef Lubbert het volgende:
Vrij op naam betekend wel dat je al gaat betalen vanaf het moment dat de bouw van je huis begint, volgens mij.
Alleen voor de overdracht en niet voor de hypotheek.quote:
Ja, want op FOK! zitten geen mensen die er verstand van hebben, natuurlijk...quote:Op maandag 8 november 2010 08:35 schreef craftyvirus het volgende:
ALs jullie echt van plan zijn om een huis te gaan kopen, zou ik eens gaan praten met iemand die er voor geleerd heeft... Hypotheek adviseur bijvoorbeeld.
Je kan wel advies gaan vragen op Fok!. Maar met alle respect, je bent wel van plan om 160.000 euro uit te gaan geven ;-)
Er zullen ongetwijfeld mensen zitten die er verstand van hebben... Maar het merendeel praat uit eigen ervaring, zonder dat het hun vak is..quote:Op maandag 8 november 2010 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want op FOK! zitten geen mensen die er verstand van hebben, natuurlijk...
tip: lees je in, voordat je blaat
Die haal je er dan normaal gesproken prima tussenuit, neem ik aan.quote:Op maandag 8 november 2010 09:08 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zitten die er verstand van hebben... Maar het merendeel praat uit eigen ervaring, zonder dat het hun vak is..
Klopt, maar dan zou ik 'm onderbouwen.quote:Maar gelukkig sta ik vrij om mijn mening te geven.... misschien had ik dat erbij moeten zetten...
Onzin, staan hier in de buurt appartementen te koop die caso (badkamer/toilet/keuken) worden opgeleverd.quote:Op maandag 8 november 2010 06:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
het ligt er maar net aan wat er al af is in je huis. Bij appartementen zijn dat de natte gedeeltes (badkamers en toiletten) in ieder geval. Dat is nl. verplicht. Bij huizen weet ik het niet, daar kan het zijn dat het helemaal kaal opgeleverd wordt.
Serieus, zou je een link willen geven? aangezien mij van meerdere kanten verteld is dat dat niet meer mag/kan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef ddx het volgende:
[..]
Onzin, staan hier in de buurt appartementen te koop die caso (badkamer/toilet/keuken) worden opgeleverd.
http://www.saendelft.nl/i(...)ew&id=257&Itemid=107quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Serieus, zou je een link willen geven? aangezien mij van meerdere kanten verteld is dat dat niet meer mag/kan.
quote:De appartementen worden geleverd met casco toilet- badkamerruimte en keuken, conform aanvulling
TO 24-06-2010 met uitzondering van de modelwoning
De modelwoning wordt geleverd inclusief afgebouwd toilet- badkamerruimte, keuken, vloer en
wandafwerking conform aanvulling modelwoning dd. 24-06-2010
Voor de casco opgeleverde ruimten is een beperkte garantieregeling van toepassing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |