abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88461748
Ik en mijn vriend hebben een huis op het oog dat ¤ 154.500,- v.o.n. kost.
Ik weet dat v.o.n. goedkoper is dan k.k. omdat er een deel van die kosten al bij de vraagprijs inbegrepen zijn.
Maar welke 'bijkomende' kosten zitten er bij v.o.n. nog niet in?

Daarnaast staat er op de site aangeboden sinds mei 2010, en op google maps is ook te zien dat de woningen van dat project er al staan. Inschrijven voor dit project gaat ook niet meer.
Betekent dit dan ook dat er een iets betere onderhandelingspositie is ten opzichte van de prijs?

Weet iemand ook hoe die nieuwbouw woningen opgeleverd worden?
Bijvoorbeeld met keuken, badkamer, vloer ed of helemaal kaal?
pi_88461760
Servicekosten komen er nog bij vaak . Die kunnen aardig oplopen tot een 130 euro p.m.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2010 @ 03:26:20 #3
21636 Feestkabouter
pi_88461856
als de bouw van de woning nog niet klaar is, dan zul je over het deel dat al wel klaar is (grond + evt deel van de bouw) al rente moeten betalen. dus je gaat dan al betalen voordat je erin kunt.

en daarnaast kan het zelfs zijn dat ze je de rente willen laten betalen over de bouwperiode VOOR de koop. dat deel is NIET aftrekbaar.
maar het kan ook zijn dat dit laatste al in de genoemde prijs is opgenomen, dus laat je daardoor niet afschrikken.
  maandag 8 november 2010 @ 06:02:58 #4
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_88462022
Vrij op naam betekend wel dat je al gaat betalen vanaf het moment dat de bouw van je huis begint, volgens mij.
Binnie noe helemoale van god los
pi_88462023
Servicekosten? -> alleen als het een appartement betreft, maar TS heeft het over een huis. Verder zijn servicekosten gewoon maandelijkse kosten, net zoals energie en water etc. en heeft het niks met de aanschaf te maken.

Welke kosten krijg je nog wel: notariskosten voor de overdracht eigendom zit in de v.o.n., maar je moet nog wel de notariskosten voor je hypotheekakte zelf voldoen. Houd er ok rekening mee, dat je bij v.o.n. altijd aan de projectnotaris vast zit. Je kunt dus moeilijker shoppen om de lagere notaristarieven te zoeken.

Als je ook andere zaken wilt regelen, zoals een samenlevingsovereenkomst en of testamenten, dan komen deze kosten er vaak ook nog bij.

Als de woning al sinds mei 2010 te koop staat is het waarschijnlijk een woning waar tussentijds iemand is afgehaakt, of waar tot nu toe geen koper voor is gevonden. Grote kans dat de woning daarom met standaard keuken, badkamer etc is gebouwd. Laat je hierdoor niet in de luren leggen, als dit niet jullie smaak is, kun je hier zeker over onderhandelen!

Hoe de woning opgeleverd gaat worden kan van project tot project verschillen, dus hier kan ik weinig zinnigs over zeggen. Vaak staat dit wel in de documentatie al vermeld, zeker als bepaalde ruimtes casco opgeleverd gaan worden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_88462029
het ligt er maar net aan wat er al af is in je huis. Bij appartementen zijn dat de natte gedeeltes (badkamers en toiletten) in ieder geval. Dat is nl. verplicht. Bij huizen weet ik het niet, daar kan het zijn dat het helemaal kaal opgeleverd wordt.

Gewoon even informeren dus.
pi_88462180
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 02:53 schreef Bchicka het volgende:
Maar welke 'bijkomende' kosten zitten er bij v.o.n. nog niet in?
In ieder geval de notaris, eventueel kosten voor het Kadaster e.d. In ieder geval hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is het grootste deel (ik meen 8% ?)

quote:
Daarnaast staat er op de site aangeboden sinds mei 2010, en op google maps is ook te zien dat de woningen van dat project er al staan. Inschrijven voor dit project gaat ook niet meer.
Betekent dit dan ook dat er een iets betere onderhandelingspositie is ten opzichte van de prijs?
Je ziet regelmatig dat al gebouwde nieuwbouwprojecten niet helemaal verkocht worden ivm tegenvallende huizenmarkt. Soms dalen ze dan in prijs. Onderhandelen is niet altijd mogelijk, maar altijd de moeite waard om te proberen.

quote:
Weet iemand ook hoe die nieuwbouw woningen opgeleverd worden?
Bijvoorbeeld met keuken, badkamer, vloer ed of helemaal kaal?
Ja, de verkoper weet dat.
  maandag 8 november 2010 @ 07:25:04 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_88462212
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 02:56 schreef Stokstaart het volgende:
Servicekosten komen er nog bij vaak . Die kunnen aardig oplopen tot een 130 euro p.m.
Waarom tot 130 p.m.?
260p.m. hier. Het ligt er maar net aan wat jou VvE doet voor dat geld, en wat er allemaal bij in zit.
Je kunt jezelf blindstaren op lage servicekosten, maar dan weet je bijna zeker dat je jaarlijks bij kan storten.
En waar staat dat TS z'n huis in een VvE zit trouwens?
pi_88462299
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 07:15 schreef detulp050 het volgende:
In ieder geval de notaris, eventueel kosten voor het Kadaster e.d. In ieder geval hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is het grootste deel (ik meen 8% ?)

6%.
pi_88462429
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 06:02 schreef Lubbert het volgende:
Vrij op naam betekend wel dat je al gaat betalen vanaf het moment dat de bouw van je huis begint, volgens mij.
Nee, het geldt gewoon (in z'n algemeenheid) voor nieuwbouwwoningen, of ze nu gebouwd zijn of niet. Het geeft gewoon aan dat bepaalde kosten voor de verkoper zijn. (het kan dus best voor bestaande woningen gelden, trouwens)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88462441
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 07:15 schreef detulp050 het volgende:

[..]

In ieder geval de notaris,

Alleen voor de overdracht en niet voor de hypotheek. :) Die betaal je gewoon zelf.
pi_88462689
ALs jullie echt van plan zijn om een huis te gaan kopen, zou ik eens gaan praten met iemand die er voor geleerd heeft... Hypotheek adviseur bijvoorbeeld.

Je kan wel advies gaan vragen op Fok!. Maar met alle respect, je bent wel van plan om 160.000 euro uit te gaan geven ;-)
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_88462843
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 08:35 schreef craftyvirus het volgende:
ALs jullie echt van plan zijn om een huis te gaan kopen, zou ik eens gaan praten met iemand die er voor geleerd heeft... Hypotheek adviseur bijvoorbeeld.

Je kan wel advies gaan vragen op Fok!. Maar met alle respect, je bent wel van plan om 160.000 euro uit te gaan geven ;-)
Ja, want op FOK! zitten geen mensen die er verstand van hebben, natuurlijk... :')

tip: lees je in, voordat je blaat
pi_88463106
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, want op FOK! zitten geen mensen die er verstand van hebben, natuurlijk... :')

tip: lees je in, voordat je blaat
Er zullen ongetwijfeld mensen zitten die er verstand van hebben... Maar het merendeel praat uit eigen ervaring, zonder dat het hun vak is..

Maar gelukkig sta ik vrij om mijn mening te geven.... misschien had ik dat erbij moeten zetten...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_88463163
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:08 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Er zullen ongetwijfeld mensen zitten die er verstand van hebben... Maar het merendeel praat uit eigen ervaring, zonder dat het hun vak is..
Die haal je er dan normaal gesproken prima tussenuit, neem ik aan.

quote:
Maar gelukkig sta ik vrij om mijn mening te geven.... misschien had ik dat erbij moeten zetten...
Klopt, maar dan zou ik 'm onderbouwen.
pi_88464112
We weten wel dat we advies moeten vragen aan een adviseur, en dat gaan we ook wel doen.. maar ik poste dit hier zodat ik misschien iets beter begrijp wat er allemaal op internet staat..
Want zo 'normaal nederlands' is dat allemaal niet :(

Bedankt in ieder geval ;)
pi_88529849
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 06:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
het ligt er maar net aan wat er al af is in je huis. Bij appartementen zijn dat de natte gedeeltes (badkamers en toiletten) in ieder geval. Dat is nl. verplicht. Bij huizen weet ik het niet, daar kan het zijn dat het helemaal kaal opgeleverd wordt.
Onzin, staan hier in de buurt appartementen te koop die caso (badkamer/toilet/keuken) worden opgeleverd.
pi_88534719
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef ddx het volgende:

[..]

Onzin, staan hier in de buurt appartementen te koop die caso (badkamer/toilet/keuken) worden opgeleverd.
Serieus, zou je een link willen geven? aangezien mij van meerdere kanten verteld is dat dat niet meer mag/kan.
pi_88535070
Heb vorig jaar een hoekhuis uit 1973 overgekocht van de woningbouw (272m2 grond, 90m2 woonoppervlak) voor 115.000 euro.
Kwamen nog ongeveer 3600 euro aan kosten bij dus dat viel "mee"... Deel krijg je weer terug bij je volgende aangifte. Netto zo'n 2450 euro betaald aan extra kosten.

Tip: probeer flink te onderhandelen op de rente en kies een hypotheekvorm waarbij je gelijk aflost. Variabele rente kan ook interessant zijn, desnoods op het een deel van de hypotheek.
pi_88612653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:02 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Serieus, zou je een link willen geven? aangezien mij van meerdere kanten verteld is dat dat niet meer mag/kan.
http://www.saendelft.nl/i(...)ew&id=257&Itemid=107

quote:
De appartementen worden geleverd met casco toilet- badkamerruimte en keuken, conform aanvulling
TO 24-06-2010 met uitzondering van de modelwoning
De modelwoning wordt geleverd inclusief afgebouwd toilet- badkamerruimte, keuken, vloer en
wandafwerking conform aanvulling modelwoning dd. 24-06-2010
Voor de casco opgeleverde ruimten is een beperkte garantieregeling van toepassing
pi_88623420
Is inderdaad gewoon mogelijk, SWK vind dit niet prettig en dit dient dan ook van te voren aangegeven te worden.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')