quote:Op maandag 8 november 2010 10:32 schreef ShevaJB het volgende:
Heb er ook snel één in elkaar geflanst![]()
[ afbeelding ]
Dat meen je niet hoop ik?quote:Op maandag 8 november 2010 10:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Het erge is dat ik me soms echt afvraag waarom het niet werkt__!
Welke snap je dan niet?quote:Op maandag 8 november 2010 11:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat ik niet zo natuurkundig ben
Ik vind het wel echt briljant verzonnenquote:
Dat heb ik ook.quote:Op maandag 8 november 2010 10:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Het erge is dat ik me soms echt afvraag waarom het niet werkt__!
Die magnetenmeuk is wel logisch natuurlijk.Anderen zijn ook wel handig te verklaren (die van goud kopen in afrika en verkopen in alaska kan natuurlijk wel echt)quote:Op maandag 8 november 2010 13:26 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.En dan denk ik van: Oja, kut, natuurkunde is er niet voor niks D:
De magneet moet sterk genoeg zijn wil die een auto kunnen trekken. Omdat die dan zo sterk is, trekt de magneet zich eerder naar de auto toe dan andersom. :3 Tenminste, dat lijkt mij dan.quote:Op maandag 8 november 2010 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die magnetenmeuk is wel logisch natuurlijk.Anderen zijn ook wel handig te verklaren (die van goud kopen in afrika en verkopen in alaska kan natuurlijk wel echt)
Het maakt niet uit, de auto staat dmv wrijving op de weg. De enige manier om hem in beweging te krijgen (met die magneet) is als die meer aantrekingskracht heeft als de wrijvingskracht. En dan nog werkt dat alleen als die magneet niet gekopelt is aan de auto. Want als hij aan de auto vastzit kan hij de auto niet naar voren trekken. Hooguit het frame kromtrekken waardoor hij wel tegen de auto aankomt.quote:Op maandag 8 november 2010 13:32 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
De magneet moet sterk genoeg zijn wil die een auto kunnen trekken. Omdat die dan zo sterk is, trekt de magneet zich eerder naar de auto toe dan andersom. :3 Tenminste, dat lijkt mij dan.
Afgezien van dat het verschil in zwaartekracht en dus de winst op het gewicht van het goud velen malen kleiner is dan alleen al de transportkosten.quote:Op maandag 8 november 2010 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die magnetenmeuk is wel logisch natuurlijk.Anderen zijn ook wel handig te verklaren (die van goud kopen in afrika en verkopen in alaska kan natuurlijk wel echt)
Klopt. Maar afgezien van dat is het mogelijkquote:Op maandag 8 november 2010 13:40 schreef picodealion het volgende:
[..]
Afgezien van dat het verschil in zwaartekracht en dus de winst op het gewicht van het goud velen malen kleiner is dan alleen al de transportkosten.
Echte mensen lopen dat stukje. Deden die bikkels van Romeinen ook: zo, morgen ff van Rome naar Parijs lopenquote:Op maandag 8 november 2010 13:40 schreef picodealion het volgende:
[..]
Afgezien van dat het verschil in zwaartekracht en dus de winst op het gewicht van het goud velen malen kleiner is dan alleen al de transportkosten.
Ja maar van Rome naar Parijs is minder ver van van Afrika naar Alaska, DENK ik zomaar.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Echte mensen lopen dat stukje. Deden die bikkels van Romeinen ook: zo, morgen ff van Rome naar Parijs lopen
Ja dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 8 november 2010 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit, de auto staat dmv wrijving op de weg. De enige manier om hem in beweging te krijgen (met die magneet) is als die meer aantrekingskracht heeft als de wrijvingskracht. En dan nog werkt dat alleen als die magneet niet gekopelt is aan de auto. Want als hij aan de auto vastzit kan hij de auto niet naar voren trekken. Hooguit het frame kromtrekken waardoor hij wel tegen de auto aankomt.
Tenzij de magneet natuurlijk supersterk is, dan heb je ook weer zoiets als massatraagheid. Dan zou de auto hooguit de 10 cm tussen de magneet en de auto in bewegen, en dan nog wordt het frame kromgetrokken.
Dan loop je van Afrika naar Noorwegen, das minder ver.quote:Op maandag 8 november 2010 13:44 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Ja maar van Rome naar Parijs is minder ver van van Afrika naar Alaska, DENK ik zomaar.
Maar ook minder winst.quote:Op maandag 8 november 2010 13:45 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dan loop je van Afrika naar Noorwegen, das minder ver.
Laten we vooral elke vorm van logica verder uit dit topic houdenquote:Op maandag 8 november 2010 13:44 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Ja maar van Rome naar Parijs is minder ver van van Afrika naar Alaska, DENK ik zomaar.
[..]
Ja dat bedoel ik dus.KANKER NATUURKUNDE
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |