abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88434194
Sinds kort heb ik als bijbaantje dat ik bij mensen langs ga om computer problemen op te lossen. Daar moet ik redelijk vaak oude bestanden overzetten naar de nieuwe pc. Ook zit er vaak nog een licentie voor een virusscan bij, meestal Panda of Norton 360.
Bij de vraag of ze die over moeten zetten geef ik als antwoord 'ja' als de licentie nog lang loopt en 'nee' als de licentie zo is afgelopen, waarna ik er een gratis virusscan op zet.

Als gratis versie zet ik er altijd Microsoft Security Essentials op. De enige reden dat ik soms nog de betaalde versie er op laat, is omdat ik ze niet het idee wil geven dat ze een miskoop hebben gemaakt.

Bij de vraag wat het verschil is tussen een betaalde en een gratis versie zeg ik dat de gratis even goed scannen als de betaalde, de virusdefinities komen van dezelfde plek. Echter hebben de betaalde versies wat meer opties als allerlei toolbars, linkscanners en phishingfilters. De eerste 2 zijn redelijk nutteloos en eerder vervelend, de derde zit al in een browser ingebouwd. Daarnaast heeft bijv 360 een online back-up en de ondersteuning is er wel bij betaalde scanners, al heb je die eigenlijk nooit nodig.
Mijn vraag is alleen, heb ik gelijk als ik dit zeg? Is er daadwerkelijk een groot voordeel aan betaalde virusscans?
Het is verder bij mensen thuis en ik werk via een bedrijf (dus niet zwart), dus die handige ESET NOD32 CRACK er op zetten is geen optie.
pi_88434283
Ik denk alleen dat de gratis virusscanners van avast, antivir of avg beter zijn.
  zondag 7 november 2010 @ 15:20:23 #3
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_88434316
gewoon ms security essentials opzetten. Daar kan op dit moment maar heel weinig tegenop qua detectie en belasting van het systeem.
  zondag 7 november 2010 @ 15:20:45 #4
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_88434330
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Ik denk alleen dat de gratis virusscanners van avast, antivir of avg beter zijn.
die kunnen in de verste verte nog niet tippen aan MSSE op dit moment.
pi_88434347
Engines van betaalde varianten zijn beter, denk aan snelheid, rescources en meer..

Maar ik installeer meestal voor mensen Avira, wat toch wel de beste uit de bus komt qua gratis antivirusscanners.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 7 november 2010 @ 15:21:50 #6
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_88434370
uuuhm nee, msse is dus ook sneller en minder resources dan de meeste betaalde versies.
pi_88434375
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2010 15:20 schreef Magneet het volgende:

[..]

die kunnen in de verste verte nog niet tippen aan MSSE op dit moment.
Ok jij weet er waarschijnlijk meer van :). Ik had alleen nog nooit gehoord van die msse en vroeger kwamen de 3 die ik noemde altijd het best uit de test voor gratis virusscanners.
pi_88434406
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:21 schreef Magneet het volgende:
uuuhm nee, msse is dus ook sneller en minder resources dan de meeste betaalde versies.
Ben ik niet mee eens.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 7 november 2010 @ 15:22:50 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_88434414
Ik gebruik zelf Avira, en dat werkt volgens mij prima. Maar goed, ik ben dan ook geen expert.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 7 november 2010 @ 15:23:11 #10
148823 znarch
ondertitel
pi_88434427
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:22 schreef padlarf het volgende:
Ik gebruik zelf Avira, en dat werkt volgens mij prima. Maar goed, ik ben dan ook geen expert.
Avira is meer dan prima!
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_88434440
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
AVG is nogal log geworden en maakt bij tragere pc's en sneller internet je hele pc traag door een linkscan. Avira was mijn vorige favoriet, scoorde heel goed in de tests en erg licht. Alleen die dagelijkse pop-up probeer ik te negeren bij die doelgroep. Hoe minder meldingen hoe beter.
Avast is ook een prima optie, maar an sich was dat nog niet eens de vraag.

Is het beter voor iemand waar ik de rekening toch niet betaal om te gaan voor Panda (56e/jaar) of Norton 360 (70e/jaar), of is het echt weggegooid geld en is MSSE net zo goed.
  zondag 7 november 2010 @ 15:23:22 #12
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_88434441
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:21 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:

[..]

Ok jij weet er waarschijnlijk meer van :). Ik had alleen nog nooit gehoord van die msse en vroeger kwamen de 3 die ik noemde altijd het best uit de test voor gratis virusscanners.
is er ook pas een jaar of 2 ofzo ene cht stukken beter
  zondag 7 november 2010 @ 15:23:54 #13
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_88434460
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:22 schreef padlarf het volgende:
Avira vind ik een van de beste gratis antivirusscanners.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_88434503
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:23 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Avira vind ik een van de beste gratis antivirusscanners.
Wat doe je met die pop-up? Proberen te blokkeren of laat je die gewoon elke dag komen?
pi_88434633
Weetje, dit blijft altijd een verhaal van wat heb jij ervaren? meer kun je er ook niet van maken.
Wat ik zelf het liefst gebruik is malwarebytes een van de beste spyware/virus scanners. een enkele keer draaien per week levert altijd wel iets op.
ICM ccleaner. meer heb ik niet nodig.
Redacted
pi_88434648
Goed topic!

Ff een vraagje aan de kenners hier. Heb week geleden Norman erop gezet hier, betaalde versie, mn pa heeft een licentie, maar sindsdien is Windows moeilijk traag met opstarten. Daarvoor kon ik eigenlijk meteen beginnen zodra bureaublad in zicht was. Heb een behoorlijk oude computer, dus dat zal niet helpen. Als ik dit zo lees lijkt het alsof het veiligheidsrisico tussen gratis en betaald miniem is. Kan ik dan ten behoeve van de snelheid beter Norman er af flikkeren en een van die gratis scanners nemen diehierboven zijn genoemd?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  zondag 7 november 2010 @ 15:37:56 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_88434972
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat doe je met die pop-up? Proberen te blokkeren of laat je die gewoon elke dag komen?
Gewoon komen. Volgens mij is er ook een tool uit die dit eruit sloopt. Of gebruik ZoneAlarm om te clocken (not sure)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 7 november 2010 @ 15:41:40 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435084
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef Zapato het volgende:
Goed topic!

Ff een vraagje aan de kenners hier. Heb week geleden Norman erop gezet hier, betaalde versie, mn pa heeft een licentie, maar sindsdien is Windows moeilijk traag met opstarten. Daarvoor kon ik eigenlijk meteen beginnen zodra bureaublad in zicht was. Heb een behoorlijk oude computer, dus dat zal niet helpen. Als ik dit zo lees lijkt het alsof het veiligheidsrisico tussen gratis en betaald miniem is. Kan ik dan ten behoeve van de snelheid beter Norman er af flikkeren en een van die gratis scanners nemen diehierboven zijn genoemd?
Dat kun je doen hoor, geen probleem. Je moet er vanuit gaan dat geen een virusscanner 100% perfect is.
De mensen die virussen maken proberen toch altijd iets te verzinnen wat juist niet door de scanner herkend wordt.
  zondag 7 november 2010 @ 15:50:48 #19
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_88435433
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef cablegunmaster het volgende:
Weetje, dit blijft altijd een verhaal van wat heb jij ervaren? meer kun je er ook niet van maken.
Wat ik zelf het liefst gebruik is malwarebytes een van de beste spyware/virus scanners. een enkele keer draaien per week levert altijd wel iets op.
ICM ccleaner. meer heb ik niet nodig.
Die is alleen spyware
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 7 november 2010 @ 16:01:56 #20
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_88435933
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef Zapato het volgende:
Goed topic!

Pak Avira :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_88436272
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:41 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat kun je doen hoor, geen probleem. Je moet er vanuit gaan dat geen een virusscanner 100% perfect is.
De mensen die virussen maken proberen toch altijd iets te verzinnen wat juist niet door de scanner herkend wordt.
Ik snap dat geen scanner waterdicht is. Maar ik moet zeggen (als relatieve leek) dat ik het wel opvallend vind dat betaalde scanners blijkbaar amper een voorsprong hebben op gratuit. Is service en misschien een iets actuelere scanner dan het enige verschil?
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_88436356
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:09 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ik snap dat geen scanner waterdicht is. Maar ik moet zeggen (als relatieve leek) dat ik het wel opvallend vind dat betaalde scanners blijkbaar amper een voorsprong hebben op gratuit. Is service en misschien een iets actuelere scanner dan het enige verschil?
Het idee is dat vrijwel elke gratis scanner ook een betaalde optie heeft. Vandaar ook de reclame bij bijv Avira. Om goede reclame te maken moet je wel zorgen dat je gratis variant ook goed scant, een makkelijke UI heeft en lekker licht draait. Anders zal niemand geld willen betalen voor de betaalde versie.
pi_88436405
Hmm, belangrijkste is voor mij dan denk ik de lichtheid van de scanners. Kenners, schijn uw licht. Welke scannert belast mijn systeem het minst?
pi_88436416
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:50 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Die is alleen spyware
de grens tussen spyware en virussen is zooo klein geworden deze dagen.
Redacted
pi_88436451
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:12 schreef Zapato het volgende:
Hmm, belangrijkste is voor mij dan denk ik de lichtheid van de scanners. Kenners, schijn uw licht. Welke scannert belast mijn systeem het minst?
kasperski :Y mijn favoriet :).
Redacted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')