die kunnen in de verste verte nog niet tippen aan MSSE op dit moment.quote:Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Ik denk alleen dat de gratis virusscanners van avast, antivir of avg beter zijn.
Ok jij weet er waarschijnlijk meer vanquote:Op zondag 7 november 2010 15:20 schreef Magneet het volgende:
[..]
die kunnen in de verste verte nog niet tippen aan MSSE op dit moment.
Ben ik niet mee eens.quote:Op zondag 7 november 2010 15:21 schreef Magneet het volgende:
uuuhm nee, msse is dus ook sneller en minder resources dan de meeste betaalde versies.
Avira is meer dan prima!quote:Op zondag 7 november 2010 15:22 schreef padlarf het volgende:
Ik gebruik zelf Avira, en dat werkt volgens mij prima. Maar goed, ik ben dan ook geen expert.
AVG is nogal log geworden en maakt bij tragere pc's en sneller internet je hele pc traag door een linkscan. Avira was mijn vorige favoriet, scoorde heel goed in de tests en erg licht. Alleen die dagelijkse pop-up probeer ik te negeren bij die doelgroep. Hoe minder meldingen hoe beter.quote:Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Ik denk alleen dat de gratis virusscanners van avast, antivir of avg beter zijn.
is er ook pas een jaar of 2 ofzo ene cht stukken beterquote:Op zondag 7 november 2010 15:21 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
[..]
Ok jij weet er waarschijnlijk meer van. Ik had alleen nog nooit gehoord van die msse en vroeger kwamen de 3 die ik noemde altijd het best uit de test voor gratis virusscanners.
Avira vind ik een van de beste gratis antivirusscanners.quote:Op zondag 7 november 2010 15:22 schreef padlarf het volgende:
Ik gebruik zelf Avira, en dat werkt volgens mij prima. Maar goed, ik ben dan ook geen expert.
Wat doe je met die pop-up? Proberen te blokkeren of laat je die gewoon elke dag komen?quote:Op zondag 7 november 2010 15:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Avira vind ik een van de beste gratis antivirusscanners.
Gewoon komen. Volgens mij is er ook een tool uit die dit eruit sloopt. Of gebruik ZoneAlarm om te clocken (not sure)quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat doe je met die pop-up? Proberen te blokkeren of laat je die gewoon elke dag komen?
Dat kun je doen hoor, geen probleem. Je moet er vanuit gaan dat geen een virusscanner 100% perfect is.quote:Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef Zapato het volgende:
Goed topic!
Ff een vraagje aan de kenners hier. Heb week geleden Norman erop gezet hier, betaalde versie, mn pa heeft een licentie, maar sindsdien is Windows moeilijk traag met opstarten. Daarvoor kon ik eigenlijk meteen beginnen zodra bureaublad in zicht was. Heb een behoorlijk oude computer, dus dat zal niet helpen. Als ik dit zo lees lijkt het alsof het veiligheidsrisico tussen gratis en betaald miniem is. Kan ik dan ten behoeve van de snelheid beter Norman er af flikkeren en een van die gratis scanners nemen diehierboven zijn genoemd?
Die is alleen spywarequote:Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef cablegunmaster het volgende:
Weetje, dit blijft altijd een verhaal van wat heb jij ervaren? meer kun je er ook niet van maken.
Wat ik zelf het liefst gebruik is malwarebytes een van de beste spyware/virus scanners. een enkele keer draaien per week levert altijd wel iets op.
ICM ccleaner. meer heb ik niet nodig.
Pak Aviraquote:Op zondag 7 november 2010 15:28 schreef Zapato het volgende:
Goed topic!
Ff een vraagje aan de kenners hier. Heb week geleden Norman erop gezet hier, betaalde versie, mn pa heeft een licentie, maar sindsdien is Windows moeilijk traag met opstarten. Daarvoor kon ik eigenlijk meteen beginnen zodra bureaublad in zicht was. Heb een behoorlijk oude computer, dus dat zal niet helpen. Als ik dit zo lees lijkt het alsof het veiligheidsrisico tussen gratis en betaald miniem is. Kan ik dan ten behoeve van de snelheid beter Norman er af flikkeren en een van die gratis scanners nemen diehierboven zijn genoemd?
Ik snap dat geen scanner waterdicht is. Maar ik moet zeggen (als relatieve leek) dat ik het wel opvallend vind dat betaalde scanners blijkbaar amper een voorsprong hebben op gratuit. Is service en misschien een iets actuelere scanner dan het enige verschil?quote:Op zondag 7 november 2010 15:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat kun je doen hoor, geen probleem. Je moet er vanuit gaan dat geen een virusscanner 100% perfect is.
De mensen die virussen maken proberen toch altijd iets te verzinnen wat juist niet door de scanner herkend wordt.
Het idee is dat vrijwel elke gratis scanner ook een betaalde optie heeft. Vandaar ook de reclame bij bijv Avira. Om goede reclame te maken moet je wel zorgen dat je gratis variant ook goed scant, een makkelijke UI heeft en lekker licht draait. Anders zal niemand geld willen betalen voor de betaalde versie.quote:Op zondag 7 november 2010 16:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik snap dat geen scanner waterdicht is. Maar ik moet zeggen (als relatieve leek) dat ik het wel opvallend vind dat betaalde scanners blijkbaar amper een voorsprong hebben op gratuit. Is service en misschien een iets actuelere scanner dan het enige verschil?
kasperskiquote:Op zondag 7 november 2010 16:12 schreef Zapato het volgende:
Hmm, belangrijkste is voor mij dan denk ik de lichtheid van de scanners. Kenners, schijn uw licht. Welke scannert belast mijn systeem het minst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |