abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88423959
Ik moet dit even kwijt dus ook als klacht in KLB gepost...

Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.

Ik heb al aangegeven dat een overtijdsbehandeling zeker geen abortus is, maar zij ziet het wel al echt als een kind, lijkt het.
Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet... Zoals zij tegen zaken aankijkt, is ze zo veel te makkelijk. Het is gewoon niet goed als ze dit kindje houdt. Maar ik ga haar ook niet letterlijk adviseren om het weg te laten halen, het is haar keuze...

Ze is nu ongeveer 3 a 4 weken zwanger. Ze heeft nog nooit gewerkt en vind dat ook nu niet nodig. De vader vindt alles leuk, maar is niet haar vaste partner...what to do?
Wat zou jij adviseren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 03:11:40 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_88424011
Je denkt wel duidelijk beter na dan zij...

Je hebt haar dit al verteld? Geconfronteerd met het feit dat ze geen geld en houvast heeft?
  zondag 7 november 2010 @ 03:11:52 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424012
Grote kans dat ze geen urgentie krijgt voor een huurwoning. Bovendien, waar wil ze een huurwoning van betalen? Geen werk geen inkomen.
Tuurlijk vindt die vent het geweldig, even afwachten hoe hij het vind als ie moet gaan meewerken en meebetalen aan de opvoeding van zijn kindje. Lijkt me niet ondenkbaar dat je zusje er straks alleen voor komt te staan, zonder inkomen en zonder opleiding.

Abortus is het sleutelwoord in deze.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_88424035
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef PiRANiA het volgende:
Je denkt wel duidelijk beter na dan zij...

Je hebt haar dit al verteld? Geconfronteerd met het feit dat ze geen geld en houvast heeft?
Ja.
Maar volgens haar is geld echt niet alles, en kun je je baby uitzet ook bij emmaus halen.
Waar ze het geld voor haar huurhuisje vandaan gaat halen? Van de staat denk ik...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424092
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef Hukkie het volgende:
Grote kans dat ze geen urgentie krijgt voor een huurwoning. Bovendien, waar wil ze een huurwoning van betalen? Geen werk geen inkomen.
Tuurlijk vindt die vent het geweldig, even afwachten hoe hij het vind als ie moet gaan meewerken en meebetalen aan de opvoeding van zijn kindje. Lijkt me niet ondenkbaar dat je zusje er straks alleen voor komt te staan, zonder inkomen en zonder opleiding.

Abortus is het sleutelwoord in deze.
Gaat niet eens over abortus, maar over een overtijdsbehandeling (is officieel zo). Die bestaat uit 2 pillen, meer niet.
...voorheen kon je die zo krijgen via je huisarts bij de apotheek, en nu (dankzij de Christen Unie) staat daar 3 werkdagen bedenktijd voor. Belachelijk Imo: Er is geen kind, hooguit een klompje cellen.
Als ze voor komende week woensdag niet beslist (3 dagen bedenktijd precies voorbij), is het daarna wel abortus, waardoor ze weer verplicht een bedenktijd van 7 dagen krijgt. Ook dankzij onze Christenvrienden.

Tering, wat moet deze 23 jarige hiermee? Wat moet ze met een baby? Geef haar aub gewoon die pillen!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 03:24:00 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424093
Hoe staan je ouders er tegenover? Want dan is het mss handiger als ze nog een tijd thuis blijft wonen zodat zij als oppas kunnen fungeren, terwijl zij haar studie af maakt.

En denkt je zus werkelijk dat haar huidige situatie toereikend is om een kind groot te kunnen brengen?
DeviantArt
  zondag 7 november 2010 @ 03:27:05 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424108
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:23 schreef capricia het volgende:
Tering, wat moet deze 23 jarige hiermee? Wat moet ze met een baby? Geef haar aub gewoon die pillen!
Hopen dat je zus ook inziet dat het beter is om de zwangerschap niet door te zetten. Maar als ze ook in deze lichtzinnig is, dan heb ik nu al medelijden met haar kind.
DeviantArt
pi_88424149
Hoe oud ben je zelf? 30?
nog geen tijd voor kinderen misschien?

je zusje zal het vast wel redden op haar 23e maak je daar maar geen zorgen over. :)
Nothing to see here, carry on
pi_88424161
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:24 schreef Hukkie het volgende:
Hoe staan je ouders er tegenover? Want dan is het mss handiger als ze nog een tijd thuis blijft wonen zodat zij als oppas kunnen fungeren, terwijl zij haar studie af maakt.

En denkt je zus werkelijk dat haar huidige situatie toereikend is om een kind groot te kunnen brengen?
Mijn ouders willen absoluut dit kind niet. Want daar gaat het wel op neer komen, dat zij het kind moeten opvangen/opvoeden etc. Inc. Ik en mijn vent...
Ze zijn er duidelijk in: een kind moet geboren worden in een liefdevolle relatie met 2 ouders, en een beetje inkomen zodat het kindje verzorgd kan worden. En natuurlijk kan het altijd mislopen waardoor de vrouw voor het kindje moet zorgen, en dat dus haar ouders en familie bijspringen, maar dat is niet de uitgangssituatie.
De uitgangssituatie is dat je als moeder een vaste partner hebt waarmee je een gezin wilt vormen.

Zo denken zij, en ik, daarover.

En dat is hier duidelijk niet het geval.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 03:44:19 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88424171
Fijn in haar sop gaar laten koken. Eigen schuld, dikke bult. Letterlijk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:44:39 #11
236264 crew  capricia
pi_88424172
Ik vraag me dus ook serieus af: hoe moeten mijn ouders en wij (mijn man en ik) hiermee omgaan?
Gezien haar onvolwassen gedrag, gaat dat kindje dus opgevoed worden door voornamelijk mijn ouders (en wij).
Maar wij, en mijn ouders, kiezen hier niet voor. Het is niet ons kind.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:47:09 #12
236264 crew  capricia
pi_88424177
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:44 schreef 2cv het volgende:
Fijn in haar sop gaar laten koken. Eigen schuld, dikke bult. Letterlijk.
Helemaal mee eens, zegt mijn man ook.
Maar ja, als er straks echt een kindje op deze wereld is, weet ik wel dat ik niet zo meer denk. Wel naar mijn zusje, maar niet naar het kind wat hier niets aan kan doen.
Vind het zo kut. Vooral voor mijn ouders die al in de 60 zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 03:52:22 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88424197
Maak haar nu HEEL goed duidelijk hoe het straks gaat werken. Dus dat zij zonder poen met een kind zit wat ZIJ op moet voeden. Nu tijdens de zwangerschap ook geen ene poot toesteken. Misschien is het zelfs wel beter om haar, nog voor ze echt merkbaar zwanger is, het huis uit te schoppen. Als ze dan jankend terug komt gaat er misschien een belletje rinkelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:53:52 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88424204
Ik denk dat je er helemaal niets mee aanmoet, het is haar leven en haar beslissing.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88424211
Klinkt alsof je met een breinaald aan de slag moet..
  zondag 7 november 2010 @ 03:58:49 #16
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88424214
Waar bemoei je je mee? Ga je lekker met je eigen zaken bezighouden. Lekkere zus hoor; je zusje tot iets forceren alleen maar omdat JIJ iets vindt. Ben je niet gewoon jaloers dat zij wel in blijde verwachting is?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:02:26 #17
236264 crew  capricia
pi_88424227
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:53 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat je er helemaal niets mee aanmoet, het is haar leven en haar beslissing.
Ze woont nog veel bij mijn ouders he.. Dus als dat kind er komt en zij niets doet qua werk en inkomen (zoals nu dus) wie denk jij dan dat het kind gaat betalen? Wie gaat er oppassen als zij naar college of stappen is?
Voor haar is de wereld gratis. Zij gaat al jaren liftend op vakantie en haalt haar boeltje nu al bij de emmaus.

Om de boel nog completer te maken: ze weet niet eens precies wie de vader is (al heeft ze een heel donker bruin vermoeden, om het zo te zeggen).. Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje (haar woorden).

Ik vind dit dus totaal onverantwoord en gewoon belachelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 04:04:17 #18
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88424234
Klinkt mij in de oren alsof je verschrikkelijk jaloers bent op je zus dat het haar allemaal zo makkelijk afgaat. :{

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien. En je mist totaal het punt van het antwoord van Senesta. Haar leven, haar beslissing.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:05:34 #19
236264 crew  capricia
pi_88424239
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:58 schreef goofy_goober het volgende:
Waar bemoei je je mee? Ga je lekker met je eigen zaken bezighouden. Lekkere zus hoor; je zusje tot iets forceren alleen maar omdat JIJ iets vindt. Ben je niet gewoon jaloers dat zijn wel in blijde verwachting is?
Ik ben geen man.
En ja, ik vind dit een heel moeilijke kwestie.
Als zij echt gelukkig zou zijn, dan zou ze in 'blijde' verwachting zijn. En zou ik achter haar staan.
Maar dat is ze dus niet.
Ze is niet blij.
Ze weet het gewoon niet. En niets doen, is in deze ook een keuze, helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:06:31 #20
236264 crew  capricia
pi_88424244
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:04 schreef goofy_goober het volgende:
Klinkt mij in de oren alsof je verschrikkelijk jaloers bent op je zus dat het haar allemaal zo makkelijk afgaat. :{

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien.
?
Waarom denk je dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 04:10:28 #21
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424257
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze woont nog veel bij mijn ouders he.. Dus als dat kind er komt en zij niets doet qua werk en inkomen (zoals nu dus) wie denk jij dan dat het kind gaat betalen? Wie gaat er oppassen als zij naar college of stappen is?
Voor haar is de wereld gratis. Zij gaat al jaren liftend op vakantie en haalt haar boeltje nu al bij de emmaus.

Om de boel nog completer te maken: ze weet niet eens precies wie de vader is (al heeft ze een heel donker bruin vermoeden, om het zo te zeggen).. Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje (haar woorden).

Oh, 't is er zo één. :o :D :')

Heeft ze wel eens 't programma tienermoeders van sbs gezien? Geeft wellicht een redelijke indicatie van o.a. wat je van een jonge vader in een situatie als deze kunt verwachten. *O*
Je suis Charlie Sheen
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:14:52 #22
236264 crew  capricia
pi_88424266
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh, 't is er zo één. :o :D :')

Heeft ze wel eens 't programma tienermoeders van sbs gezien? Geeft wellicht een redelijke indicatie van o.a. wat je van een jonge vader in een situatie als deze kunt verwachten. *O*
Volgens mij heeft zij helemaal geen verwachtingen van de vader. Het is HAAR kind. En alleen zij beslist daarover. Daar komt het op neer.
Van wie zij vermoedt dat het de vader is, die vindt het wel allemaal tof, maar die heeft geen inkomen en hangt het liefst in een coffeeshop. Dus laten we zeggen dat we van de 'vader' niet zo veel verwachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424273
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:04 schreef goofy_goober het volgende:

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien. En je mist totaal het punt van het antwoord van Senesta. Haar leven, haar beslissing.
Wat een veroordeling :') Volgens mij probeert ze te doen wat het beste is voor haar zusje.

Normaal zou ik ook zeggen, laat haar maar in haar eigen sop gaarkoken maar het lijkt er toch echt op dat ze hiermee ook anderen in de problemen brengt.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:20:03 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88424286
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is het de pakkie aan van je ouders en niet van jou toch?
Op het moment dat ze bij jou aanklopt vind ik het een ander verhaal maar zolang ze dat niet doet is het toch verder niet jouw probleem?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88424296
Maargoed, als een vrouw eenmaal zwanger is, ook jij TS, dan is die keuze een stuk lastiger. Al die hormonen die dan inkicken enzo.
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')