Ik ben het op zekere hoogte met je eens, was het maar zo makkelijk.quote:Op maandag 8 november 2010 23:07 schreef GoodGawd het volgende:
Het is jouw probleem toch niet, als ze niet wilt luisteren moet ze het maar lekker zelf weten. Zeg in ieder geval dat je er niks mee te maken wilt hebben als er opgepast moet worden en dergelijke. Zodat ze dat kind niet straks bij jou dumpt.
Hij of zij stelt een diagnose ja. Zomaar wat vrijblijvend babbelen na een tegenslag in het leven leidt iig nergens toe. Er is altijd een reden voor waarom iemand gesprekken voert.quote:Op maandag 8 november 2010 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Zover ik weet is er geen diagnose. Moet dat dan?
Ik ken wel meer mensen die wel eens een tijdje bij een psycholoog gelopen hebben.
Ik zelf ook na het overlijden van mijn broertje. Heeft me veel geholpen! Maar daar was geen diagnose of zo voor nodig...hoor.
Dat is toch wat anders dan een diagnose stellen?quote:Op maandag 8 november 2010 23:13 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Hij of zij stelt een diagnose ja. Zomaar wat vrijblijvend babbelen na een tegenslag in het leven leidt iig nergens toe. Er is altijd een reden voor waarom iemand gesprekken voert.
Nee, dat is niet wat anders. Jij komt daar niet omdat het je wel gezellig lijkt en je verveelt, maar omdat er bepaalde zaken spelen waar jij of anderen last van hebben. Het is allereerst de taak van een psycholoog om te achterhalen waarom je daar komt.quote:Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch wat anders dan een diagnose stellen?
Niet iedereen die met een psycholoog praat is te duiden via DSMIV.
Dit gaat wellicht wat off topic, maar ik ging daar heen om dingen voor mijzelf wat meer op een rijtje te zetten. En zo ken ik wel wat meer mensen die, als het psychisch tegenzit, naar een psycholoog gaan. Ik heb ook collega's die dat doen. Soms gewoon om echt even op psychisch vlak bij te praten. Hoe ga ik met mijn doelen om? Balans tussen werk en gezin. Wat vind ik ervan dat een collega mij gepasseerd heeft met promotie? Noem maar op.quote:Op maandag 8 november 2010 23:24 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat anders. Jij komt daar niet omdat het je wel gezellig lijkt en je verveelt, maar omdat er bepaalde zaken spelen waar jij of anderen last van hebben. Het is allereerst de taak van een psycholoog om te achterhalen waarom je daar komt.
Tuurlijk ga je met een reden, maar jouw vraag was 'Wat is de diagnose?'. En die is er niet. Behalve als jij 'ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel' een diagnose wilt noemen.quote:Op maandag 8 november 2010 23:43 schreef Lo-Fi het volgende:
Je zegt het zelf al "als het psychisch tegen zit". Een psycholoog zal allereerst kijken of hij/zij kan achterhalen wat de oorzaak daarvan is / wat er speelt. Het doet er niet toe of dat in de DSM-IV wordt beschreven.
Net zoals jouw zusje niet voor de gezelligheid gesprekken voerde. Ze was daar met een reden.
Ik zal dat dus wel even goed duidelijk maken, dat anderen niet voor haar keuzes op moeten draaien straks. Volgens mij moet ze goed bedenken wat een kind wel niet voor een tijd kost vooral als je nog zo jong bent en nog geen studie hebt afgerond. Inkomsten etc. Je wenst toch ook het beste voor je kind, echt een domme keuze dit.quote:Op maandag 8 november 2010 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het op zekere hoogte met je eens, was het maar zo makkelijk.
Want als er straks een nieuw mens is, dan weet ik dat ik dat nieuwe mensje niet de 'fouten' van mijn zusje ga kwalijk nemen. Dan hou ik daar straks ook heel veel van. En ik weet zeker dat mijn ouders en ik uiteindelijk grotendeels voor dit kindje op gaan draaien.
Ik ben blij dat vandaag niet direct heb kunnen reageren.quote:Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.
In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
ja de op getuigt van veel respect jaquote:Op maandag 8 november 2010 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben blij dat vandaag niet direct heb kunnen reageren.
Laat ik je een ding zeggen: het is en blijft haar keuze, niemand dwingt haar.
En ze voert met zoveel mogelijk mensen om haar heen, mensen die er echt toe doen voor haar, gesprekken.
Dat zijn haar beste vriendinnen, de huisarts, haar ouders en ik, in niet specifieke volgorde.
Zij weet kennelijk niet goed wat te besluiten, ze is er kennelijk niet in 1 dag uit. En dat vind ik voor haar pleiten.
Het zal voor niemand een makkelijke beslissing zijn.
Of een 23 jarige wel of niet een kind alleen op kan voeden, lijkt mij van veel factoren afhankelijk. En opgroeien zal het wel. Maar ik denk niet dat zij die toekomst voor ogen heeft. Niet voor zichzelf en al zeker niet voor eventueel kind.
Het blijft hoe dan ook haar beslissing, en ik zal daar altijd respect voor hebben. Iedereen in mijn familie.
De OP was een klacht.quote:Op maandag 8 november 2010 23:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja de op getuigt van veel respect ja
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloosquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:04 schreef capricia het volgende:
[..]
De OP was een klacht.
In de R&P sectie heb ik tegelijkertijd wel een andere discussie gevoerd.
Toen die vol was, ging de discussie hier verder.
En om duidelijk te zijn: ja, ik baal ervan dat ze zwanger is.
En zij ook. Vervloekt zichzelf.
Die vind ik interessant!quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloos
lees eens lezen leive schat, er staat ZO praten dat betekent dat ik heb over dit topic.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vind ik interessant!
Dus een groot gedeelte van R&P is respectloos?
En praten over het overlijden van een famililid?
En praten over je partner? Over je jinderen in OUD?
Allemaal respectloos?
Waar ligt de grens voor jou?
(je NL is niet altijd even goed, vandaar)quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
lees eens lezen leive schat, er staat ZO praten dat betekent dat ik heb over dit topic.
tevens vind ik idd veel dingen in r&p kansloos omdat over anderen lullen niet zo sjiek isquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima, ieder zijn ding. Dat maakt fok ook interessant.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
sowieso zo praten over je familie op een forum is zwaar respectloos
ja dat is zoquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:17 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dat vindt jij misschien, maar als je het topic had gelezen had je ook kunnen lezen dat TS het beste met haar familie voor heeft en hier niet alleen maar is gekomen om te schofferen.
Laat ik hem er maar niet inkoppen...quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
tevens vind ik idd veel dingen in r&p kansloos omdat over anderen lullen niet zo sjiek is
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja dat is zo![]()
familiezaken bespreek je met je familie
wat wil je inkoppen dan? dat ik hier over jou lul? zijn wij familie? zijn wij goede bekenden? neequote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat ik hem er maar niet inkoppen...
ja man, wen er maar aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.
Ik denk ook dat we beter naar voor de jaren 50 terug kunnen, waarin dit soort zaken alleen binnen de familie besproken en opgelost wordt...quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ok sorry, ik wist niet dat jouw mening een feit was.
het is idd een fantastische ontwikkeling om zulke zaken op een forum te bespreken, heb je het ook al getwitterd?quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we beter naar voor de jaren 50 terug kunnen, waarin dit soort zaken alleen binnen de familie besproken en opgelost wordt...
Lees je eigen post eens na...je hebt het over 'lullen over anderen'.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat wil je inkoppen dan? dat ik hier over jou lul? zijn wij familie? zijn wij goede bekenden? nee
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |