abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88489809
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Surf_Bunny het volgende:

[..]

Uhm nou t gaat em niet worden denk ik, ik snap er werkelijk niks van. Ik kan alleen 2D haken maar dat vind ik niet leuk.
Wat gewoon erg goed helpt zijn deze dingen:

Steekmarkeerringen. Die steek je dan in je eerste vast van een ronde en dan raak je de tel niet kwijt. Vaak begin je met een rondje met 6 steken en dan haak je bij de volgende ronde 2 vasten in elke steek. Bij een patroon staat dan tussen haakjes het totaal aantal steken in de rij (dus vanaf de steekmarkeerring tot de laatste voor de markeerring.

Waar ergens in de buurt woon je? Misschien kan je een haaklesje krijgen van een van de dames hier ;)
pi_88489989
Een afgeknipt touwtje werkt ook :P
Eerst deed ik altijd een andere kleur zodat je t goed kon zien, maar nu gaat dezelfde kleur ook.
Alleen heb je na je haakproces over draadjes liggen.

@Trui
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 november 2010 @ 21:15:48 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88490111
dat hangt een beetje van de beoordelaar af, whoop. ik vind het niet per definitie verboden, maar er zijn er die strenger zijn. meestal is het woord 'je' wel te omzeilen hoor. en het is een risico voor de zakelijkheid van een tekst, lijkt al gauw te informeel als je 't wel gebruikt.

ik gebruik juist vaak het begindraadje, dat er anders toch maar een beetje nutteloos bij hing. :+
in de haak.
pi_88490239
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een afgeknipt touwtje werkt ook :P
Eerst deed ik altijd een andere kleur zodat je t goed kon zien, maar nu gaat dezelfde kleur ook.
Alleen heb je na je haakproces over draadjes liggen.

@Trui
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb al dat die steek dingen eruit vallen, dus ik denk dat die draadjes er veel te makkelijk eruit vallen, ik leg mn haakwerk ook om de haverklap even weg, dus ik ga er niet heel voorzichtig mee om :P
pi_88490241
Ja die knip ik er af en doe ik ertussen. Want bij grotere dingen kan ie niet mee.

Hmm over de je's liep ze niet zo te zeuren maar over de hij's wel. Ik doe mn best enzo.

Draadjes blijven heel goed zitten hoor! je moet m zeg maar voordat je een steek doen op je haakwerkje doen en dan ga je er zeg maar overheen dus zit ie echt in het gat.
  maandag 8 november 2010 @ 21:29:27 #131
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88491006
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:46 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zijn er eigenlijk andere mensen hier die patronen verdubbelen ofzo? om dus een grotere of kleiner model te krijgen?
Toevallig heb ik het nu voor het eerst geprobeerd :) ik heb een patroon verdubbeld, dat leek mij voor een eerste keer proberen het makkelijkst. Ik heb het nog niet af maar het lijkt goed te lukken, nu nog kijken of ik wel wol genoeg heb want het wordt wel erg groot ;)

Ik gebruik ook een draadje om m'n steken te markeren...meestal het draadje dat nog vast zit na het maken van m'n magic ring.....dan raak ik 'm ook niet kwijt tussendoor :)
  maandag 8 november 2010 @ 21:29:54 #132
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88491027
Hey Inu ik minder net zoals jij dat doet hoor! Ik dacht dat "normaal" was, alhoewel, in het hele prille begin sloeg ik dan een steek over, maar daar krijg je echt gaten van ook als je strak haakt. Ik zal die link van Lyssa (toch?) eens bekijken.

Mijn pinguïn met muts (inderdaad uit het tweede boekje van Christel Krukkert) is klaar. Hij is best goed gelukt, alleen die muts is echt een crime! Pff elke rij van kleur wisselen en en dat een beetje fatsoenlijk afgewerkt krijgen bij de flapjes!
Toen heb ik een aantal draadjes te kort afgeknipt want ze schoten uit hun knoopjes, toen heb ik ze maar ingesmeerd met een beetje gesmolten kaarsvet om te voorkomen dat het verder losschiet, dat werk wel (je wordt toch creatief van dat haken haha).

Het resultaat:

klerkje
pi_88491075
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:15 schreef trui het volgende:
dat hangt een beetje van de beoordelaar af, whoop. ik vind het niet per definitie verboden, maar er zijn er die strenger zijn. meestal is het woord 'je' wel te omzeilen hoor. en het is een risico voor de zakelijkheid van een tekst, lijkt al gauw te informeel als je 't wel gebruikt.

ik gebruik juist vaak het begindraadje, dat er anders toch maar een beetje nutteloos bij hing. :+
Ik zat me echt een halve minuut lang af te vragen wat de relatie was tussen een begindraadje en een wetenschappelijke tekst |:(
  maandag 8 november 2010 @ 21:31:25 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88491133
hahaha sorry! :D ik wilde er toch nog iets ontopics achteraan typen, vandaar. :o

spiegelei, wat een dotje! O+ O+
in de haak.
pi_88491136
Wat een schatje Spiegelei! En goed idee van het kaarsvet :P
pi_88491258
Ik vind hem heel schattig en verlegen Spiegelei, hij doet me denken aan het broertje van Pingu om de een of andere reden.
  maandag 8 november 2010 @ 21:33:31 #137
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88491274
och hij is echt heel lief die pinguin! :D nog liever dan het plaatje :)
muts lijkt me ook een crime ja....

gebruik ook altijd het draadje dat nog onderaan hangt, en bij grotere projecten kan je de onderkant naar binnen trekken....

de status van m'n haaksel: 1 ijsje :P nu misschien nog een aardbei ;)
pi_88491743
Spiegelei, wat een schatje!

EsseEi, ik heb het nochtans gehaakt met 3. Er zullen wel wat foutjes inzitten maar ah, het valt niet op, hij ziet er al schattig uit ;-) Ik kom hier wel foto's zetten als het af is, nog de 4 pootjes, maar het lukt niet meer voor vandaag, ik stop even :P
  maandag 8 november 2010 @ 21:40:44 #139
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88491760
SPOILER: knitwit
SPOILER: kachel
SPOILER: dip
Alles off topic maar labels spreken voor zich.

Spiegelei, je penguin is lief, wat heb je dat snel gedaan ook *O*
pi_88491934
Pinguin is leuk geworden!!!!
Misschien toch maar het boekje kopen.

SPOILER
pi_88492043
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef caroline88 het volgende:
SPOILER: knitwit
SPOILER: kachel
SPOILER: dip
Alles off topic maar labels spreken voor zich.

Spiegelei, je penguin is lief, wat heb je dat snel gedaan ook *O*
:* knuffel
pi_88492235
Oh bah zeg caroline :*
  maandag 8 november 2010 @ 21:58:44 #143
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88492989
DE poef O+ O+ O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88493296
@ Whoop
SPOILER
De blaren willen niet wegtrekken :'( Nu doet het vlaggetjeshaken zo zeer. En ik heb morgen en overmorgen al geen tijd om te haken want dan hebben we dansles hierzo. Erg leuk maar zo tegen een optreden aan behoorlijk time-consuming!

@ Caroline
SPOILER
  maandag 8 november 2010 @ 22:11:14 #145
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88493685
haha die 5 aardbeien is 1 halve geworden (alleen kroontje nog) maar woensdag weer een avond :P

oew blaren van het haken is wel heel naar! heb ik gelukkig nog niet gehad!
en dansen: leuk! :D heb je groote uitvoering??:D

@Caroline: ik sluit me helemaal aan bij Kirsten :) (ik dacht hetzelfde maar kan het nooit zo goed verwoorden en toen was Kirsten me voor :))
SPOILER
  maandag 8 november 2010 @ 22:12:02 #146
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88493728
Jullie zijn schatten :* en Kirsten heeft het inderdaad goed verwoord om mij weer even op de juiste pootjes te zetten *O*
pi_88494113
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 22:12 schreef caroline88 het volgende:
Jullie zijn schatten :* en Kirsten heeft het inderdaad goed verwoord om mij weer even op de juiste pootjes te zetten *O*
:) Mooizo

@ Essie: Nou het is niet van het haken maar van het naaien. De naald was iets te groot voor het kussen en het doortrekken ging dus heel slecht. Ik moest behoorlijk hard aan die naald trekken en dat doet na 4 kanten kussen best zeer ;)
pi_88494426
:* voor Caroline

En hij is weg, niets meer aan te doen. Bah zeg.
Ik ga nog even naar de te schattige pinguin kijken en dan naar bed.
En morgen weer een nieuwe dag en dan is alles weer beter.
SPOILER
pi_88495399
SPOILER
Mn beer is veel leuker met zn nieuwe neus O+ Nu wil ik hem niet meer weg doen :D
pi_88495632
SPOILER
foto van zn nieuwe neus!

En de pinguin doet me heel erg denken aan een andere....morgen even opzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')