abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88430270
Zul je zien dat je hem ooit tegenkomt op een simpele verjaardag of zo ;)

Maar wat dacht je van je horizon verbreden naast school en internet of uitgaan? Doe een cursus over een onderwerp dat je interesseert, zoek vrijwilligerswerk, ga eens naar een lezing over het één en ander.
pi_88430475
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:29 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Voor degene die zo benieuwd zijn naar hoe ik eruit zie; ik ben juist gefrustreerd, omdát ik zoveel aandacht krijg, maar ik me zo eenzaam voel, omdat weinig verder kijkt dan mijn uiterlijk door hun oppervlakkigheid :) Ik mag niet klagen over mijn uiterlijk. En als ik dat doe, doe ik dat omdat de minder aantrekkelijke meiden toch met de meest geweldige mannen vandoor gaan. Ik schijn mannen nogal onzeker te maken, omdat ze er vanuit gaan dat uiterlijk het belangrijkste is voor mij. Het ís belangrijk, maar niet het belangrijkSTE ;)
Met deze opmerking laat je dus zien hoé hypocriet je eigenlijk bent. Je geeft aan dat je het uiterlijk van je toekomstige partner belangrijk vindt maar hij mag jouw uiterlijk niet belangrijk vinden? Hij mag immers niet op je af stappen vanwege je uiterlijk. HOE DE FUCK MOET HIJ JE DAN LEREN KENNEN?! Jij houdt hem toch wel af omdat jouw mannen hatende gedachte denkt dat hij je alleen in bed wil krijgen.

NEWSFLASH: Er bestaan leuke mannen die fatsoen hebben en ja, die kunnen ook uitgaan of in de bibliotheek zitten.
Jouw gedachte over mannen klopt van geen kante en geeft ook gelijk het probleem aan, namelijk jíj! Jij voelt je superieur boven iedereen omdat je jezelf helemaal geweldig vindt. Een man die net zo geweldig is als jij wimpel je simpelweg af omdat hij te oppervlakkig is terwijl jij hier degene bent die veel te zwart op wit denkt. Een leuke man kan niet uitgaan, een leuke man kan niet in de bibliotheek zitten en al helemaal niet op internet.

Wat als die leuke man zich nu toevallig in een café/club bevindt om dezelfde reden als jij, stoom afblazen of een feestje van vrienden. Hij ziet jou staan en is onder de indruk van jouw verschijning, niet alleen je uiterlijk maar je gehele verschijning. Hij wil je benaderen om dat jij hem een leuke meid lijkt, niks meer niks minder. Na al zijn moed bij elkaar geraapt te hebben en je aan te spreken wimpel jij hem simpelweg af met de gedachte dat hij in je broekje wilt komen. Ergo, jij loopt veel leuke mannen mis door je hypocriete denkwijze en je grote oppervlakkigheid. Veel plezier in je eenzame leven! :)
pi_88430597
Tsja ik ben iets minder kritisch op ts.

Wat is er mis met veel eisen stellen of jezelf niet te snel willen geven aan iemand? Minder erg dan het tegenovergestelde lijkt me zo. Je bent zelf je meest waardevolle bezit en daar hoef je niet te lichtvoetig mee om te gaan. Ook voor jou loopt er echt wel iemand rond die je wel de moeite waard vind en vaak is dat iemand die totaal niet aan het lijstje voldoet. Als je echt verliefd wordt dan gooi je dat lijstje toch wel bij het oud papier.

Aan de andere kant moet je wel realistisch blijven. Heb je niet een stel waarvan je denkt: zo zou ik het willen hebben? Als je daar wat beter naar kijkt zijn ook daar imperfecties op te merken.
pi_88430704
Omdat jij mij enorm frustreert met je oppervlakkige mannenhatende gedachte ga ik nog even verder:

Jij hebt jezelf in je eigen hoofd zo opgehemeld dat in jouw visie geen enkele man nog goed genoeg is voor jou. Niet beseffende dat leuke mannen jou op deze manier niet eens meer interessant vinden.

Natuurlijk moet je zelfverzekerd zijn en jezelf goed genoeg vinden. Maar jij komt hier nogal narcistisch over en dat is een héle slechte eigenschap die je ontzettend onaantrekkelijk maakt.

Ook kom jij mij over als iemand die een 'ivory tower' om zichzelf heen heeft juist doordat je bang bent jezelf bloot te geven. Misschien wat te verbergen dat je zo irrationeel denkt?

Ohja, en nátuurlijk ben je niet ongelukkig en kan je nog jaren zonder man, maar je opent wel een topic om je frustratie kwijt te kunnen. :?
  zondag 7 november 2010 @ 13:38:44 #155
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_88431028
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:18 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Ik denk er net zo over, maar waarschijnlijk zijn degene die er net zo over denken ook ''dun uitgezaaid''.
Een uiterst relevante verspreking.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_88431237
Owja, uiteraard is iedereen die uitgaat daar om te scoren en zijn ze oppervlakkig. :') Nee, iemand die uitgaat past niet bij jou... want als je uitgaat ben je stom en simpel.. :') En als je dan een vent vindt die niet uitgaat ga je zeker klagen dat ie geen sociaal leven heeft en teveel van je tijd opeist?

En owja, iedereen op school is ook te min..

Zet die vooroordelen opzij en je kansen op een relatie worden een stuk groter. Want het zit toch echt tussen je oren. (of je komt in de tiener-tenten met uitgaan)

Tot zover mijn respectloze mening die ik even kwijt moest. Sorry daarvoor. Verder wil ik gewoon zeggen dat het tijd kost en het niet vanzelf gaat. Ik kom ook zelden iemand tegen waarmee het klikt. En dan moet het ook nog eens van twee kanten komen. Wees gewoon gelukkig single en dan komt alles goed.

Wat verwacht je eigenlijk in een relatie? Iemand die perfect is? Sorry, maar die bestaat niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door rijsttafel op 07-11-2010 13:57:13 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_88431264
Dit wat ik van de week had gebakken past wel in dit topic:

Ik ga mezelf klonen.
Een grote schaar, snel klaar.
Wat vrouwelijke hormonen,
Tieten erop bouwen.
En dan gaan ik en ik trouwen.
...
Jullie zijn uitgenodigd op de bruiloft.

[ Bericht 83% gewijzigd door rijsttafel op 07-11-2010 13:57:57 ]
pi_88431704
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:02 schreef Lo-Fi het volgende:
Zolang je jezelf ten doel hebt gesteld om een soulmate te vinden, zul je eenzaam blijven.
Dat dus. TS misschien moet je gewoon risico's durven nemen.
Als je geen ervaring hebt met relaties kan je ook minder goed inschatten wat je in iemand zoekt.
pi_88431707
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:24 schreef Jolene22 het volgende:

Wat is er mis met veel eisen stellen of jezelf niet te snel willen geven aan iemand? Minder erg dan het tegenovergestelde lijkt me zo. Je bent zelf je meest waardevolle bezit en daar hoef je niet te lichtvoetig mee om te gaan. Ook voor jou loopt er echt wel iemand rond die je wel de moeite waard vind en vaak is dat iemand die totaal niet aan het lijstje voldoet. Als je echt verliefd wordt dan gooi je dat lijstje toch wel bij het oud papier.

Aan de andere kant moet je wel realistisch blijven. Heb je niet een stel waarvan je denkt: zo zou ik het willen hebben? Als je daar wat beter naar kijkt zijn ook daar imperfecties op te merken.
Eisen is niet per se een probleem (al verdwijnen ze toch als je echt iemand leuk vindt), maar bij voorbaat mannen afschrijven omdat die
quote:
bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen
dat is echt treurig. Want dat is toch echt haar eigen perceptie. Iets waar niets van waar hoeft te zijn. Ze kent die mannen nieteens en nog erger: wat ze niet door heeft: ze maakt zelf ook een oordeel over ze, dus eigenlijk zou het wel een goede match kunnen opleveren. :+

Zulk soort meiden.. beetje jammer. :N

[ Bericht 2% gewijzigd door rijsttafel op 07-11-2010 14:11:57 ]
pi_88431797
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:24 schreef Jolene22 het volgende:

Wat is er mis met veel eisen stellen of jezelf niet te snel willen geven aan iemand? Minder erg dan het tegenovergestelde lijkt me zo.
Weet ik nog niet zo net. Dat soort mensen lijken mij een gelukkiger liefdesleven te hebben dan TS.
pi_88431829
Mijn enige eis is: Er moet een klik zijn.

En dat is ook veeleisend, maar is alles wat je nodig hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door rijsttafel op 07-11-2010 14:18:18 ]
pi_88432223
Goed topic dit.

Een vraag voor TS... hoe vaak spreek jij onbekende aan? Bijvoorbeeld bushalte, iemand die tegenover je zit, bar, op straat etc..
pi_88433065
Ik vind de TS een misselijkmakend persoon.
Compleet af tegeven op mannen om redenen waar ze het zelf niet eens mee eens is, omdat ze zichzelf in iedere post tegenspreekt.
pi_88433191
Ik krijg nou niet bepaald het gevoel dat TS nou een geweldig enerverend leven leidt, op basis van haar inleidende verhaaltje. Ze zit op zaterdagavond nog net niet thuis om te macrameeën.
Geen wonder dat het dan wel even duurt voordat ze goede mannen tegenkomt. Daarnaast deelt ze op basis van haar aannames (die heel erg makkelijk overdreven gekleurd kunnen zijn) heel vaak mannen in het foute kamp in. Dan wordt de poel met potentiële mannen wel erg klein.

Ik hoop van ganser harte dat haar voorraad hokjes groot genoeg is met het oog op de toekomst.
pi_88433694
Ik heb een paar hele goede reacties gekregen, ondanks dat ze fel waren. Ik bedank:

Fortune_Cookie
mokka13
sheotah
SemperFii
Jolene22
rijsttafel

Als volgt een tekst over mij. Niet om mezelf te verdedigen. Ik schrijf het puur zodat jullie me beter begrijpen. Als ik daarop opbouwende kritiek kan krijgen, zal dat alleen maar positief uitwerken voor mij. Nogmaals: Ik weet dat ik narcistisch overkom. Maar narcisme is ook een vorm van onzekerheid en zo ben ik bang om gekwetst te raken... omdat ik het eerder en vaker ben geweest.

---

Ooit was ik emotioneel ingesteld en goedgelovig, van nature en - vanzelfsprekend - dromend van een ideaalbeeld in een relatie. Een beeld waarin partners elkaars perfecte evenwicht vormden. In een relatie hield ik vol vertrouwen een bepaald principe vast dat luidde: je bent bij elkaar en je gaat er vanuit dat dat zo blijft. Ik dacht toekomstgericht met een partner. Mijn laatste vriend heeft mijn complete instelling veranderd.

Je moet je een klein, breekbaar, idealistisch, diepzinnig en optimistisch ingesteld meisje voorstellen dat vreselijk verliefd is geworden op een oppervlakkig, chaotisch, egoïstisch en hypocriet pessimist. Kortom, mijn toenmalige vriend met een totaal andere instelling. Voor de dromer die ik toen was, is dat keihard aangekomen.

Op mijn kwetsbaarste moment van pure liefde werd ik de grond ingeboord en vernederd. Dag in, dag uit. Hij was met mij zo lang het leuk bleef. Dat waren zijn exacte woorden en ook zijn motto in de relatie. Elke handeling die hij verrichte maar ook alle woorden die hij zei, kwamen vanuit dát principe. Een principe dat haaks op het mijne stond. Meer moest ik niet verwachten zei hij. Hij was een pure einzelganger. Deelde niets van wat er in zijn hoofd speelde, interesseerde zich weinig in me, tenzij het hem uitkwam en uitte zijn liefde in materialisme als geld. Toch hield ik vol dat hij mijn lot was en ik deze moeilijke tijd moest doormaken en dat zou resulteren in een gelukkig toekomst met mijn eerste echte geliefde ten kostte van alles. De prijs ervan was mijn ik. Het kon dus veel verder gaan.

Het cruciale woord was wachten. Ik was degene die moest wachten, ik de tijd afwachten, mijn tong afbijten, mijn behoeften op een laag pitje zetten. Hij was zo bijzonder, die sukkel. Hij verdiende het dat ik in de buurt bleef, dat ik mijn leven even opschortte, niet kreeg wat ik wil, terwijl hij de tijd nam om alles op een rijtje te zetten. En dat deed hij door het zo en dan uit het niets op een onmenselijke wijze uit te maken, om vervolgens weer om vergiffenis te komen bedelen. En natuurlijk was ik begripvol en vergevend. Want zo bijzonder was hij. En ik natuurlijk niet. Nou was ik toevallig heel goed in mijn tijd afwachten, met weinig tevreden zijn en dolgelukkig zijn met nog minder dan ik uiteindelijk kreeg. Ik kon mijn luchtbel van de ware liefde met hem niet kapotprikken, totdat hij zijn hypocrisie opbiechtte. En dat was mijn vergoeding al mijn inspanningen; een verklaring op de meeste respectloze wijze dat ik geen doorslag had kunnen maken om een toekomst met hem te winnen, omdat ik niet aan zijn eisen voldeed (eerder was ik té goed en was dat zijn onzekerheid). Bovenop dat kwam de opbiechting dat hij eigenlijk nooit de intentie heeft had om iets serieus met mij op te bouwen, terwijl hij altijd een reeks aan excuses had en zo hij zijn tijd rekte om zo lang mogelijk lol met mij te hebben. Zoals de meeste verhalen zijn begonnen, was de onze ook met valse beloftes begonnen. Het kende een omkeer en ik was er de dupe van. Uiteindelijk kreeg een voetveeg meer waarde dan ik.

Dit resulteerde logischerwijs in pure 24 karaats onzekerheid en frustratie. Een heel jaar heb ik rock bottom geraakt. Dieper dan ik was gezonken kon ik niet meer zinken. Ik geloof dat ik het achteraf moet beschrijven als geestelijke instorting. Ik was emotioneel compleet uitgeput. Tranen kon ik niet meer produceren en vreugde kon ik niet herkennen. Eten was onmogelijk en genieten van het leven zat er al helemaal niet meer bij. Ik heb me tegenover mijzelf en hem ten schande gemaakt. Ik heb hem over me heen laten lopen en alles gepikt.

Na zijn laatste poging om weer in contact te komen met mij heb ik er een punt achter gezet door al zijn vuile was bij zijn ouders te hangen. Kort daarna heb ik een uitvoerig, redelijk maar zeer confronterend gesprek met mezelf gehad. Ik heb tegen mezelf gezegd.. dat ik het meisje was wat huilend op de vloer lag, omdat ze niet wist waar ze zichzelf zoeken moest... en toch haar grote liefde die ze trouw bleef nooit meer wilde zien. Ik walgde van haar. Ik vond haar zwak, ziekelijk, zielig, incapabel, zonder zelfvertrouwen en gevoel voor zelfrespect en eigenwaarde.

Sindsdien heb ik onbewust/bewust een periode van verharding gecreëerd. Ik meng me met meer oppervlakkigere en eenvoudigere mensen en onderwerpen. Diepgang sluit ik af. Dit om niet verdwaald te raken in de complexiteit van mijn eigen geest. Ik vlieg door het leven en alleen in de stilte sta ik stil bij de denker, dromer en filosoof in mij. Die zal er altijd zijn, maar alleen in mijn kleine wereldje waar een kleine aantal mensen aan deel uitmaken. Ik heb mezelf getraind om me af te sluiten voor iedereen die er buiten valt. Het is nu zo gewoon geworden dat ik het niet meer doorheb. Vroeger moest ik het tegen mezelf zeggen en constant herhalen. Nu gaat het bijna vanzelf. Ik ben nu voor niets en niemand meer bang, maar ik ben ook niet in staat om me te hechten of te investeren in mensen. Ik ben gewoon gesloten en verhard, zodat niemand mijn muur kan breken en me kan doorzien en raken. Vroeger had ik er moeite om oppervlakkig te zijn, nu moet ik bewust een stap maken om in contact te komen met de diepgaandere gedachten. Dit, vermoed ik, uit vrees voor de instabiliteit die ik kende uit mijn laatste relatie.

Als je het mij vraagt heb ik een partner nodig die een sterk en evenwichtig persoonlijkheid heeft die mijn ziel kan zien en voelen en tevens nuchter is en zo leeft in het hier en nu, zodat ik mijn emotionele stabiliteit kan handhaven.

--

Op sociaal vlak:

Hiervoor heb ik in een wat kleinere stad gewoon dan deze. Daar praatte ik met iedereen. Ongeacht of ik ze vertrouwde of niet. Zo begon het met een bejaarde die ik bij de bushalte groette, de beveiliger van de Plus, naast mijn schoolgenoten die ene leuke leraar op school die me geen eens les gaf. En de eerste keer dat ik hem aansprak was toen ik alle moed bij elkaar had verzameld om hem mee te vragen als mijn partner voor een gala van school. Mijn dag eindigde met kletsen met de buurman(nen) en thee drinken met mijn huisgenootje. In de avond was het naar de sportschool gaan en er waren altijd wel personen met wie ik even kletste en samen een stukje terug liep naar de bushalte of de KFC even bezocht om alle inspanningen te verwaarlozen met een hoop calorieën om vervolgens daarover te spotten.

Nu, woon ik in een grote stad en ik heb me voorgenomen om dingen anders aan te pakken om mijn fouten in het verleden te voorkomen wat weer zou kunnen leiden tot teleurstellingen. Men beweert dat mensen in een stad nog gevaarlijker kunnen zijn en dat heeft invloed gehad op mijn attitude nu, iets wat al enorm was verhard. Mijn intentie was opnieuw beginnen, met de nieuwe ik. Natuurlijk is dit niet de reden waarom ik ben verhuisd. Ik ben van opleiding veranderd.

Ik weet niet waarom, maar ik heb moeite om mensen te vertrouwen hier. En dat vertrouwen was al verminderd. De jongen (bezet) die ik vorig jaar en het hele jaar door helemaal geweldig vond maakte ooit een opmerking over mijn houding destijds. Hij vond mij teveel in de ''spotlight''. Zo noemde hij het. Het betekende dat ik teveel met teveel mensen praatte. Teveel zichtbaar was en dat dat minder aantrekkelijk was aan mij. Nu besef ik me dat hij niet voor niets met een autist is, maar dat ter zijde. Maandenlang heb ik aangehouden dat dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn waarom ik mezelf pijnig in relaties en zo te snel mensen aantrek en risico's neem. Ik stel mezelf nu veel minder snel open. Niemand weet iets over mijn privé leven en dat doe ik bewust. Omdat ik ooit een open boek was, was ik ook makkelijker te manipuleren. Achteraf gezien, heb ik mijn huidige beste vrienden wel zo ''gewonnen''. Dus ergens was het goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door 4SeizoenenPeper op 07-11-2010 15:46:25 ]
pi_88433844
Tja op den duur moeten alle goedgelovigen hun excuses aanbieden maar de kwaadwilligen dan?

Op ten duur toch een ontwikkeling die niet goed uitpakt.
UITGESCHREVEN
  zondag 7 november 2010 @ 15:09:56 #167
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88433868
Duidelijk verhaal. Maar wat men hierboven ook probeert te zeggen. Je bent een beetje doorgeschoten in je zelfprotectionisme.

Je zult je ooit weer moeten geven aan je partner en je kwetsbaar op moeten stellen als je een echte relatie wil.
pi_88433920
Je pijnigt jezelf in relaties?

Dude..srsly :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88434295
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Duidelijk verhaal. Maar wat men hierboven ook probeert te zeggen. Je bent een beetje doorgeschoten in je zelfprotectionisme.

Je zult je ooit weer moeten geven aan je partner en je kwetsbaar op moeten stellen als je een echte relatie wil.
Klopt. Mijn narcisme is misschien dan ook super fake, puur uit zelfbescherming. Niet omdat ik mezelf zo ophemel. Die masker zet ik op als ik uit huis ga. Nu ben ik puur mezelf :)
pi_88434828
Props dat je deze twee persoonlijkheden durft te verduidelijken! Dat maakt e.e.a. duidelijker!

Ik hoop dat je die verharding van je "primaire persoonlijkheid" gaandeweg weer af kunt leren, omdat je zo overduidelijk niet de persoon bent die je eigenlijk bent.
pi_88434844
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:05 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
-levensverhaal-

Vroeger was je het lieve naïeve meisje waar misbruik van werd gemaakt, nu ben je de ijskoningin die op sociaal vlak niemand dichtbij laat komen. Het beste zou zijn een middenweg tussen beide 'persoonlijkheden'. Het is niet goed als je mensen niet dicht bij je laat komen, dit heeft namelijk ieder mens nodig.
pi_88434937
Ik moet erbij zeggen, dat het niet makkelijk voor me is geweest om me open te stellen nu. Maar ik heb niets meer te verliezen. Dat heb ik al; mijn vertrouwen in anderen. Wellicht kan ik het nu terug winnen en een balans vinden. Hopefully... Want degene die ik de wereld laat zien, ben ik niet. Ik ben nog steeds de emo die tijdens liefdesfilms moet janken en wegdroomt bij het lezen van een roman :)
  zondag 7 november 2010 @ 15:43:03 #173
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_88435134
Heel herkenbaar in het huidige meisje waar ik verliefd op ben. En meteen erg angstaanjagend...

Iedereen breekt zijn.haar hart ooit eens, en niet iedereen wordt zoals jij nu bent. Ik zou toch maar eens aan wat zelfreflectie doen mocht je daar tijd voor hebben. Even eerlijk tegen jezelf zijn.
No bad soldiers under a good leader
pi_88435177
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:37 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik moet erbij zeggen, dat het niet makkelijk voor me is geweest om me open te stellen nu. Maar ik heb niets meer te verliezen. Dat heb ik al; mijn vertrouwen in anderen. Wellicht kan ik het nu terug winnen en een balans vinden. Hopefully... Want degene die ik de wereld laat zien, ben ik niet. Ik ben nog steeds de emo die tijdens liefdesfilms moet janken en wegdroomt bij het lezen van een roman :)
Waarom zou je je dan anders voor doen dan je bent? Je was toch gelukkig hoe je was (laatste vriendjes issue daargelaten)?
Het probleem in je laatste relatie was niet alleen je hufterige vriend maar ook jijzelf. Je moet voor jezelf leren opkomen en dat niet op de manier die je nu gebruikt. Uiteindelijk moet je toch voor jezelf kiezen, dit doet iedereen namelijk.
  zondag 7 november 2010 @ 15:48:22 #175
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435315
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:37 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik moet erbij zeggen, dat het niet makkelijk voor me is geweest om me open te stellen nu. Maar ik heb niets meer te verliezen. Dat heb ik al; mijn vertrouwen in anderen. Wellicht kan ik het nu terug winnen en een balans vinden. Hopefully...
Klinkt alsof je op de goede weg bent TS!
quote:
Want degene die ik de wereld laat zien, ben ik niet. Ik ben nog steeds de emo die tijdens liefdesfilms moet janken en wegdroomt bij het lezen van een roman :)
Ja als je maar onthoudt dat die films en romannetjes allemaal verzinsels zijn. En ik kom ze weleens tegen mensen met een sprookjes relatie. Maar dat is best zeldzaam.
pi_88435385
oh en TS,

Er lopen hufters, eikels en achterbakse mensen rond op deze wereld. Maar zij zijn niet echt niet waard om jou niet meer te laten genieten van het leven.
Uiteindelijk zijn dit de mensen die ongelukkig worden in hun leven, niet jij.

De 1e TS vond ik verschikkelijk, de 2e lijkt me juist ontzettend leuk. :)
pi_88435470
Weet je wat het is, je hoeft je hier helemaal niet te verdedigen, maar de meesten die hier serieuze reacties geven willen je gewoon behoeden van een leven vol irrationele eisen.

Ik herken me een beetje in jouw verhaal. Aantal jaren terug was ik ook een redelijk timide, kwetsbaar naief meisje waar vervolgens misbruik van werd gemaakt. Hoe dan ook, daarna was het voor mij heel erg lastig om nog mensen te vertrouwen en inmiddels een paar grote teleurstellingen verder heb ik dat nog steeds.

Ook ik heb een lange tijd de schijn opgehouden en verder jarenlang met niemand betekenisvolle gesprekken of relaties onderhouden. Tot ik mn ex tegenkwam. Ik werd verliefd. Echt verliefd. En geloof me als je echt zo verliefd wordt vallen al die muren weg waar je nu zo hard je best voor doet.

Ok, het is nu klaar, het is mn ex en alles is ongelofelijk kut gegaan uiteindelijk dus geen happy end maar ik heb voor mezelf nu een andere keuze gemaakt. Ik kan nu zeggen niemand is te vertrouwen alles is weg maar je kunt ook voor jezelf besluiten er op een andere manier tegenaan te kijken. Het was het waard.

Tot nu toe is het niet goed gegaan maar er komt ooit iemand die het wel waard is. Die jou de moeite waard vindt. Als je zo door blijft gaan stoot je die persoon al af voordat je daar achter komt en heb je daar uiteindelijk jezelf mee en blijf je hangen in die selffulfilling prophecy.

Zoek de kracht in jezelf om die omslag te maken om jezelf toe te staan fouten te maken maar ook te accepteren dat soms je hart wordt gebroken. Waar ben je nou zo bang voor? Dat er iemand komt die over je heen walst? Je hart breekt? Pijnlijk, maar je overleeft het echt wel. Vertrouw op jezelf en vertrouw op jouw kracht om daar overheen te kunnen komen.
Je leert ervan, wordt er wijzer van, en de deur staat weer open voor een volgende poging. Ga erin geloven dat het het waard is om tig keer op je muil te gaan voor die ene keer dat het wel goed gaat.

Uiteindelijk gaan we allemaal voor het ultieme geluk. En wees nou eens eerlijk. Is dat het niet waard om een aantal keren flink hartzeer voor te verduren?

Je kunt niet leren lopen zonder te vallen. Niet leren fietsen zonder ook eens van de fiets af te glijden. Waarom verwachten wij wel dat we kans hebben op het geluk zonder daar eerst een aantal keren voor te moeten vallen?

Uiteindelijk zorgt de liefde voor de meest nare gevoelens die je je voor kunt stellen maar ook de allermooiste. Waarom zou je je zo opstellen dat dit nooit gaat gebeuren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jolene22 op 07-11-2010 16:02:32 ]
pi_88435519
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:44 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Waarom zou je je dan anders voor doen dan je bent? Je was toch gelukkig hoe je was (laatste vriendjes issue daargelaten)?
Het probleem in je laatste relatie was niet alleen je hufterige vriend maar ook jijzelf. Je moet voor jezelf leren opkomen en dat niet op de manier die je nu gebruikt. Uiteindelijk moet je toch voor jezelf kiezen, dit doet iedereen namelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:44 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Ja, ik was zeker blij met wie ik was. Ik genoot van alle kleine dingen in het leven. Nu loop ik op mijn tenen om geen ''fouten'' te maken en dat resulteert in eenzaamheid.

Ja, mijn ex was een hufter. En zo was ik te zwak om voor mezelf op te komen. En ja, ik ben nu aan de extreme kant.

Het gaat een beetje moeilijk worden om terug te keren naar mijn basis. Ik heb ook geen idee hoe ik het moet doen. Gewoon doen zoals ooit? Mijn huidige missie was ''foute'' mannen op afstand houden, maar ik maakte daar snel ''alle'' mannen van, om risico's te verkleinen. Puur uit angst om weer terug te vallen in mijn oude ik. Maar ergens denk ik ook weer, met mijn huidige kennis, is het geen eens mogelijk om weer naïef te worden. Ook al zou ik het willen, ik kan het geen eens zo ver laten komen. Waarom die angst dan?
  zondag 7 november 2010 @ 15:58:46 #179
52513 whosvegas
The Trickster
pi_88435792
tvp, boeiend topic
Are you nuts??
  zondag 7 november 2010 @ 16:01:16 #180
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435907
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:51 schreef Jolene22 het volgende:
Uiteindelijk zorgt de liefde voor de meest nare gevoelens die je je voor kunt stellen maar ook de allermooiste. Waarom zou je je zo opstellen dat dit nooit gaat gebeuren?
Tsja lastig cliché van dit leven: De mensen die het dichtst bij je staan kunnen je het meeste pijn doen. Daar is niets aan te doen.
  zondag 7 november 2010 @ 16:02:10 #181
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435947
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:49 schreef SemperFii het volgende:
De 1e TS vond ik verschikkelijk, de 2e lijkt me juist ontzettend leuk. :)
Het is een verschil van een dag en een nacht ;) (letterlijk en figuurlijk enzo)
pi_88436130
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:01 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Tsja lastig cliché van dit leven: De mensen die het dichtst bij je staan kunnen je het meeste pijn doen. Daar is niets aan te doen.
Maar ook het meeste geluk brengen. Ik zeg dat de gok het waard is. Je kunt niet in de hand houden hoe anderen met jou omgaan, je bepaald wel zelf wat je ermee doet als het misloopt. Je kunt een muur bouwen, arrogant tegen iedereen gaan doen en zorgen dat er niemand meer in jouw buurt wil komen en argwanend reageren bij ieder beroep op vertrouwen. Het kan ook anders. Ik denk dat je daar uiteindelijk gelukkig van wordt. Dan maar eens een paar mensen vertrouwen terwijl ze niet te vertrouwen zijn maar wel de kans houden op het ontmoeten van vertrouwenswaardige mensen dan de hele wereld maar langs je heen laten gaan.

Het gaat toch om leven? En wanneer voel je dat nu meer dan in de liefde en in vriendschappen?
pi_88436134
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:51 schreef Jolene22 het volgende:
pi_88436159
Je argument jegens internet sluit niet uit dat je niet IRL kan ontmoeten, zoek gewoon iemand in de buurt. Of de lokale supermarkt checken?

Tevens is citroenpeper veel beter.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_88436252
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 16:06 schreef Dale. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuke strip maar door niets te doen bereik je hoogstens gelijkspel. En als dat nou het doel is... Doe maar mij het echte leven vol ups en downs en hartzeer en intens geluk. Gelijkspel staat dichter bij verliezen dan bij de overwinning.
pi_88436586
Jolene22,

Bedankt voor je post. Ik sluit me er helemaal op aan :) Ook het begrip Self fulfilling prophecy is niet nieuw voor mij. Ik weet ook waarom ik er geen einde aan wilde maken. Het is misschien wel de makkelijkste weg, maar de boel zelf kapot maken is minder pijnlijker. Je hebt er dan controle over. Onverwachte teleurstellingen heb je dan niet. En daarom maakte ik vaak potentiële relatie kapot, voordat ze konden groeien. Ik voelde me er super klote over achteraf, maar tegelijkertijd opgelucht. E die opluchting voelde zo goed, dat ik het bleef herhalen. Maar op een gegeven moment krijg je frustraties en wil je de cirkel doorbreken. En dat heb ik dan gedaan door hier lid te worden en een topic te openen.

Zoals Daniel1976 het ook zegt; hoe dichter iemand bij je is, hoe meer diegene je pijn kan doen. Ze zeggen niet voor niets ''Je beste vriend is je potentiële vijand''.
pi_88436628
quote:
3s.gif Op zondag 7 november 2010 16:07 schreef trancethrust het volgende:
Je argument jegens internet sluit niet uit dat je niet IRL kan ontmoeten, zoek gewoon iemand in de buurt. Of de lokale supermarkt checken?

Tevens is citroenpeper veel beter.
Droog :{
pi_88436836
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:16 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Zoals Daniel1976 het ook zegt; hoe dichter iemand bij je is, hoe meer diegene je pijn kan doen. Ze zeggen niet voor niets ''Je beste vriend is je potentiële vijand''.
Ja dat zijn leuke uitspraken van mensen als Schopenhauer die een vak maakten van het pessimistisch zijn.

Waarom ben je daar zo bang voor? Je zal heus een keer gekwetst worden door iemand die je lief is. Nou en? Dan veeg je je ego weer op en ga je weer verder met mensen die wel te vertrouwen zijn. Je kunt kiezen om bij voorbaat te verliezen of je kunt kiezen om op pad te gaan om te kijken of voor jou meer is weggelegd dan verliezen. Een hobbelig pad zonder duidelijke bestemming maar altijd nog beter dan bij voorbaat je verlies al te nemen. Maar ach zo denk ik erover. Het is jouw leven uiteindelijk.
pi_88436840
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:17 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Droog :{
Het is toch gewoon zo? Behalve dat dat van de citroenpeper wellicht subjectief is :P .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_88436922
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 14:01 schreef rijsttafel het volgende:
Zulk soort meiden.. beetje jammer. :N
Dit neem ik terug.

Volgens mij ben je toch best wel een tof persoon, die helaas door omstandigheden en een (tijdelijk) gebrek aan eigenwaarde in een verkeerde relatie is beland. Gelukkig heb je dat zelf door gehad, nu moet je nog doorkrijgen dat niet alle mannen zijn zoals je ex.

En ja, bepaalde persoonlijkheden gaan niet samen. Dat je een bepaalde sterke persoonlijkheid zoekt, kan ik zeker begrijpen, maar ga dan niet bij voorbaat iedereen in het uitgaansleven afstrepen, want daar lopen ook genoeg toffe mannen rond.

Ik weet niet of het zo gaat lopen, maar als je een relatie krijgt wil ik je waarschuwen dat je niet van de ander kunt verwachten dat hij je 'problemen' oplost en van je leven een hemel maakt. Zoiets kun je van niemand vragen. Daarnaast heeft een relatie ook altijd nadelen, hoe geweldig je partner ook is. Maar als je de juiste persoon vindt en je op je plek voelt, zal die verwachting ook vanzelf wel verdwijnen. Want dan is er 'love in the air'! En dan zal het ook niet zo zijn als met je ex.

Je moet er wel open voor staan, dan komt het vanzelf goed. Je hebt volgens mij best wel wat te bieden, en dat moet je niet afsluiten en voor jezelf houden door bij voorbaat jongens af te keuren. Zo krijgen ze jouw kwaliteiten niet te zien, maar jij die van hun ook niet.
pi_88436954
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:52 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Het gaat een beetje moeilijk worden om terug te keren naar mijn basis. Ik heb ook geen idee hoe ik het moet doen. Gewoon doen zoals ooit? Mijn huidige missie was ''foute'' mannen op afstand houden, maar ik maakte daar snel ''alle'' mannen van, om risico's te verkleinen. Puur uit angst om weer terug te vallen in mijn oude ik. Maar ergens denk ik ook weer, met mijn huidige kennis, is het geen eens mogelijk om weer naïef te worden. Ook al zou ik het willen, ik kan het geen eens zo ver laten komen. Waarom die angst dan?
Naïef zijn is nooit goed. Dan zullen er altijd mensen zijn die misbruik van je maken, net zoals in jouw relatie is gebeurt. Ik denk dat als je weer jezelf probeert te zijn met je huidige kennis, dus wel open maar ook 'alert', het al een stuk beter zal gaan.

Je moet gewoon een beetje van dat hokjes-denken afstappen, ieder individu is immers anders.
pi_88437065
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:26 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Naïef zijn is nooit goed. Dan zullen er altijd mensen zijn die misbruik van je maken, net zoals in jouw relatie is gebeurt. Ik denk dat als je weer jezelf probeert te zijn met je huidige kennis, dus wel open maar ook 'alert', het al een stuk beter zal gaan.

Je moet gewoon een beetje van dat hokjes-denken afstappen, ieder individu is immers anders.
Komt het er dan op neer dan ik destijds een optimist was, recent een pessimist en nu een kritische optimist ben/moet worden? :)

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:24 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Ja dat zijn leuke uitspraken van mensen als Schopenhauer die een vak maakten van het pessimistisch zijn.

Waarom ben je daar zo bang voor? Je zal heus een keer gekwetst worden door iemand die je lief is. Nou en? Dan veeg je je ego weer op en ga je weer verder met mensen die wel te vertrouwen zijn. Je kunt kiezen om bij voorbaat te verliezen of je kunt kiezen om op pad te gaan om te kijken of voor jou meer is weggelegd dan verliezen. Een hobbelig pad zonder duidelijke bestemming maar altijd nog beter dan bij voorbaat je verlies al te nemen. Maar ach zo denk ik erover. Het is jouw leven uiteindelijk.
Ja, komt er weer op neer dat ik mijn pessimistische instelling moet veranderen in een kritisische optimist.
pi_88437147
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:29 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Komt het er dan op neer dan ik destijds een optimist was, recent een pessimist en nu een kritische optimist ben/moet worden? :)

[..]

Ja, komt er weer op neer dat ik mijn pessimistische instelling moet veranderen in een kritisische optimist.
Nog een tipje: Niet teveel analyseren. Je wilt een partner die in het 'hier en nu' leeft.. probeer dat dan zelf ook ;) Jezelf analyseren leidt alleen maar tot gepieker en daar is nog nooit iemand gelukkiger van geworden. Wees gewoon wie je bent en niet wie je wilt zijn.
pi_88437151
quote:

[..]

Lol. Mja je trekt wel mensen aan met wat je uitstraalt heh. Als jij iemand wordt die zelfverzekerheid uitstaalt, weet wat ze waard is en wat ze te bieden heeft, wat denk je dan wat voor mannen daarop vallen?

Als je een onzekere houding aanneemt komen daar vaak mannen op af die daar misbruik van willen maken, of 'redders in nood' waar je ook niet op zit te wachten.

Op een arrogante, narcistische houding komen echt niet de mannen af die jij wilt. Komen hoogstens minstens zo arrogante mannen op af.
pi_88437315
quote:

[..]

[..]

In mijn ogen bekijk je het nog steeds te zwart-wit. Je moet gewoon lekker zijn wie je bent maar niet iedereen zomaar op zijn woord geloven.
pi_88437346
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 16:26 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Volgens mij ben je toch best wel een tof persoon, die helaas door omstandigheden en een (tijdelijk) gebrek aan eigenwaarde in een verkeerde relatie is beland. Gelukkig heb je dat zelf door gehad, nu moet je nog doorkrijgen dat niet alle mannen zijn zoals je ex.

En ja, bepaalde persoonlijkheden gaan niet samen. Dat je een bepaalde sterke persoonlijkheid zoekt, kan ik zeker begrijpen, maar ga dan niet bij voorbaat iedereen in het uitgaansleven afstrepen, want daar lopen ook genoeg toffe mannen rond.

Ik weet niet of het zo gaat lopen, maar als je een relatie krijgt wil ik je waarschuwen dat je niet van de ander kunt verwachten dat hij je 'problemen' oplost en van je leven een hemel maakt. Zoiets kun je van niemand vragen. Daarnaast heeft een relatie ook altijd nadelen, hoe geweldig je partner ook is. Maar als je de juiste persoon vindt en je op je plek voelt, zal die verwachting ook vanzelf wel verdwijnen. Want dan is er 'love in the air'! En dan zal het ook niet zo zijn als met je ex.

Je moet er wel open voor staan, dan komt het vanzelf goed. Je hebt volgens mij best wel wat te bieden, en dat moet je niet afsluiten en voor jezelf houden door bij voorbaat jongens af te keuren. Zo krijgen ze jouw kwaliteiten niet te zien, maar jij die van hun ook niet.
Ik heb wat uitspraken van je dik gedrukt. Je hebt gelijk.

Wat betreft het verwachten dat een man mijn problemen oplost ben ik het niet zo met je eens. Ik heb geen persoonlijke issues meer. Ik leid een zelfstandig leven en alles gaat eigenlijk goed. Alleen isoleerde ik me zo erg. Jullie feedback is genoeg voor mij om dat ook te doorbreken. Gezien mijn opvattingen een herinstallatie ondergaan, zal mijn houding zich erop aanpassen en dat zal zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.

Ik zoek geen ideale partner. Wel eis ik wel wat meer karakter dan waar mijn ex over beschikte.

Zoals SemperFii hiervoor zei, zullen hufters veel meer moeite hebben in het leven dan ik. Puur omdat zij juist kampen met een lage eigenwaarde. Want iemand met een hoge eigenwaarde is zowel goed voor zichzelf als voor de ander.
pi_88437375
Dus...
Wat studeer je nu eigenlijk?
Beneath the gold, bitter steel
pi_88437388
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]
zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.
Heel flauw om dit uit context te halen maar vond het even grappig :P
pi_88437405
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:32 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Lol. Mja je trekt wel mensen aan met wat je uitstraalt heh. Als jij iemand wordt die zelfverzekerheid uitstaalt, weet wat ze waard is en wat ze te bieden heeft, wat denk je dan wat voor mannen daarop vallen?

Als je een onzekere houding aanneemt komen daar vaak mannen op af die daar misbruik van willen maken, of 'redders in nood' waar je ook niet op zit te wachten.

Op een arrogante, narcistische houding komen echt niet de mannen af die jij wilt. Komen hoogstens minstens zo arrogante mannen op af.
Oké, tijd om mijn vernieuwde ik weer op markt te brengen dan :D Als dat echt gaat leiden tot het aantrekken van soortgelijke mannen... :P Dan ben ik ervoor in!
pi_88437459
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:37 schreef SemperFii het volgende:

[..]

In mijn ogen bekijk je het nog steeds te zwart-wit. Je moet gewoon lekker zijn wie je bent maar niet iedereen zomaar op zijn woord geloven.
Oké, done. Zal ik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')