quote:Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Tuurlijk komt het voor. Als een van beide een ander beeld had dan verwacht.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
Natuurlijk. Vriend van me werkt bij Operations voor een Amerikaanse bank in Ierland en afgelopen zomer hadden ze daar enorm veel kritiek op de interns die daar rondliepen. Te veel vragen stellen of juist een overdreven mentaliteit van; '' Ik kan het wel hoor..''. Om er daarna achter te komen dat degeen aan het knoeien was.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
komt het wel eens voor dat interns tegen vallen? Of werkt het sollicitatie-proces dusdanig goed dat elke intern aan het eind van zijn periode met lof overladen wordt?
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef Rejected het volgende:
[..]
Edit 2: Vandaag bij een Bloomberg workshop in Amsterdam geweest.
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:48 schreef Outlined het volgende:
kan je nou vrije dagen opnemen bij IB? Stel je moet een verhuizing doen dan is het toch wel handig als je even vrij kan nemen.
Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk vallen ze wel eens tegen, en net zo vaak valt het werk een intern tegen, dat kan natuurlijk ook. De meerderheid zal echter wederzijds bevallen en het jaar erop aan het werk gaan. Ook als je het niet wordt, staat het nog steeds goed op je CV, niemand zal je er minder door vinden.
Dramatisch is niet het woord, maar er zaten heel af en toe minder tussen. Meestal zijn het mensen die een beetje misplaatste arrogantie hadden. Die dachten dat ze er nu al waren, gingen tof lopen doen tegen hun collega's, etc... Dan hoeft niemand je natuurlijk...quote:Op donderdag 16 december 2010 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag is echter interessanter of jijzelf dramatische voorbeelden kent van interns?
Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel ov er hebt komt HR langs bij je baas.
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:06 schreef Outlined het volgende:
Als er iets subjectief is, is het wel 'strenge selectie'. Op papier klopt het allemaal, maar er staat niet een leuk lijstje bij hoe de persoon in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
M&I is heel erg Amerikaans, a) daar houden ze van overdrijven en b) daar is het leven van een analist in sommige opzichten veel vervelender. In Amerika doe je als junior minder interessant werk, krijg je nul credit voor je hard werken en wordt je dus veel vaker verneukd met alles. Vergeet niet dat vakantie in Amerika over het algemeen niet echt bestaat, volgens mij krijgt iedereen daar max 10 dagen per jaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:34 schreef dennishk het volgende:
[..]
Over hoeveel dagen hebben we het hier dan? Op M&I wordt er net gedaan alsof je het eerste jaar géén vrije dagen hebt, soms krijg ik het idee dat die website een soort van karikatuur wil voorstellen.
Dat heb je altijd, ook op interviews zit er soms enorme prut tussen. Mensen hebben ook niet altijd de tijd om enorm te screenen, selectie is gewoon op CV en dat zegt weinig. Daarom zijn deze events en interviews er ook, die zijn belangrijk.quote:[..]
Ik heb zelf een tijdje geleden een workshop gehad waarvoor streng geselecteerd was, dus je mag verwachte dat de mensen die daar waren allemaal goed waren. Dit viel tijdens de presentaties vies tegen, een enkeling ging zelfs lariekoek verkopen na kritische vragen in plaats van gewoon bij zijn team genoten te rade gaan.
Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!quote:Op donderdag 16 december 2010 17:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je wordt zelfs verplicht je vrije dagen elk jaar op te maken, als je teveel over hebt komt HR langs bij je baas.
Tijdens je internship heb je weinig vakantie inderdaad, maar dat heb je ook echt niet nodig in die periode natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:14 schreef Qwerty911 het volgende:
[..]
Zo! Had ik niet verwacht (Dat er zoveel druk op staat om ze ook op te nemen). Op je internship maar niet proberen denk ik zo!
Inderdaad, veel interessanter om een ranglijst van fees te zien, en dan al helemaal fees per bankier.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:54 schreef Drive-r het volgende:
League tabels zijn altijd misleidend, ik zou zeker niet afleiden dat Barclays bijzonder grote deals doet. Er zitten jaarlijks een paar mega deals tussen die de getallen wat vervormen. Tevens kun je nooit afleiden welke rol iemand in een deal speelt. Iedereen krijgt namelijk evenveel credit, of de bank nu een fairnees opinion geeft of een lead krijgt.
Ik zie dit niet als leukste vragen maar meer als indekken van de bank voor eventuele problemen. Daarom hoef je het dus ook niet in te vullen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:39 schreef Outlined het volgende:
ze vragen altijd om je etniciteit. Zijn de leukste vragen. In mijn geval 3 keuzes:
• white - irish
• white - british
• white - other
wist niet dat de britten en ieren een soort uitverkoren tak van het blanke ras waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |