quote:De hoogste rooms-katholieke geestelijke in België heeft een taart in zijn gezicht geduwd gekregen. Het incident dateert van eerder deze week, maar kwam pas naar buiten toen iemand er een filmpje van op internet zette.
Het incident gebeurde tijdens de Allerheiligenmis in de Brusselse kathedraal, afgelopen maandag. Aartsbisschop Léonard staat achter het spreekgestoelte te wachten tot het koor klaar is met zingen. Op dat moment sprint een jongeman naar voren, die een kleine taart in zijn gezicht duwt.
Terwijl het koor stopt met zingen en de gelovigen verbaasd schreeuwen, vlucht de man snel weg.
Best lekker
Verbouwereerd maakt Léonard zijn bril en gezicht schoon met een zakdoek. Volgens Belgische media zou hij daarbij gegrapt hebben dat het "best lekkere taart" was. Daarna vervolgt hij de mis. Léonard heeft geen klacht ingediend over het incident.
Wie er achter het incident zit of waarom is niet duidelijk. Léonard was recentelijk negatief in het nieuws omdat aids "een soort van gerechtigheid" noemde.
Ook ligt de Rooms-Katholieke Kerk in het algemeen in België onder vuur vanwege kindermisbruik door geestelijken. Léonard zei daarover vorige maand dat wat hem betreft oudere verdachte priesters niet meer voor de rechter hoeven komen.
Ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:23 schreef Arcee het volgende:
Deze bisschop ziet er wel heel erg uit als Sinterklaas, trouwens.:')
De echte Sint (je weet wel, die van tv) arriveert dit jaar in mijn woonplaats!quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:23 schreef Arcee het volgende:
Aha, je woont dus in Harderwijkquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De echte Sint (je weet wel, die van tv) arriveert dit jaar in mijn woonplaats!
Jaja, in Sinterklaasstad 2010quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aha, je woont dus in Harderwijk
Sint Nicolaas was dan ook een Katholieke bisschop.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:23 schreef Arcee het volgende:
Da's wel waar, maar ik (IK dus) heb nog niet eerder een katholieke priester met een Sinterklaasmijter gezien...quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:45 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Sint Nicolaas was dan ook een Katholieke bisschop.
Ik vind het typisch van links dat ze iemand waarmee ze het niet eens zijn aanvallen, ipv ermee in discussie gaan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:48 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?![]()
Jij vindt dat rechts zo iemand zou moeten verdedigen?
Dat doet allemaal niks af aan de achterlijkheid van deze homofobe bisschop.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:16 schreef misteriks het volgende:
en de hype goes on![]()
mocht het een imam geweest zijn waren er nu stevige rellen ;en de gemiddelde imam is nog achterlijker dan dit sujet
Laten we vooral taarten gaan gooien naar mensen waar je het niet mee eens bent. Mongool.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doet allemaal niks af aan de achterlijkheid van deze homofobe bisschop.
Laten we vooral mensen met wie we het niet eens zijn, gaan uitschelden voor "mongool"quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Laten we vooral taarten gaan gooien naar mensen waar je het niet mee eens bent. Mongool.
De taartengooier is nog achterlijker. Als ik een taart moest gooien naar iedereen die homofoob was en opriep tot haat dan kreeg elke imam een taartje van mij.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doet allemaal niks af aan de achterlijkheid van deze homofobe bisschop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |