abonnement Unibet Coolblue
pi_88398078
Toen ik vanmorgen bij de Media Markt Breda een printer ging halen, zag ik dat de voordeur eruit lag.
Flinke ramkraak dus.. want er staan wel anti-kraak-paaltjes en betonblokken, maar blijkbaar zijn ze toch zo naar binnen gegaan.
Wat ik heb gehoord, is dat er veel camera's gestolen waren. Die staan dan ook vlak bij de ingang.

De politie heeft er bijna een kwartier over gedaan om ter plaatse te komen. Terwijl dit in 6 minuten mogelijk zou moeten zijn volgens een van die beveiligers. Je zou denken dat er in het weekend wat meer gemobiliseerd zou zijn en dat er een snelle respons zou zijn... wellicht te druk om in de binnenstad wildplassers aan te pakken :p

gasten zijn de A16 opgeknald met een Audi en in een paar seconden het politiebusje al afgeschud :')
ze hebben ook gewoon verder "gewinkeld" tot de wouten aan kwamen rijden.. :7
pi_88398100
Jeetje wat een avontuur _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88398113
toch knap dat ze de politie weten af te schudden.
zal dan wel een knap snelle gejatte audi zijn geweest die ze bij zich hadden
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:59:36 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88398117
ramkraak met een ford 650 lukt altijd
pi_88398290
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
Jeetje wat een avontuur _O_
Ik denk, ik deel het even met de wereld.
pi_88398355
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef ukga het volgende:
ramkraak met een ford 650 lukt altijd
ze hebben één of ander klein kutautootje op het voetpad gereden (tussen de paaltjes en de voorgevel) en de deur zijdelings geramd.
Frontaal lukte niet met die beveiliging, maar op deze manier kan het dus ook. Geen dikke Ford nodig dus.
pi_88398366
Die printer, is die nou nog aangekocht?
Dit even voor de volledigheid en het dossier.
pi_88398380
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef karinaatje1 het volgende:
toch knap dat ze de politie weten af te schudden.
zal dan wel een knap snelle gejatte audi zijn geweest die ze bij zich hadden
gejat sowieso, maar echt snel hoef je niet te zijn om zo'n busje af te schudden... die dingen gaan max 180
pi_88398432
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Die printer, is die nou nog aangekocht?
Dit even voor de volledigheid en het dossier.
Ik was nogal van mijn à propos en ben de USB-kabel vergeten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:19:18 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_88398652
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef realist_ik het volgende:
Je zou denken dat er in het weekend wat meer gemobiliseerd zou zijn en dat er een snelle respons zou zijn... wellicht te druk om in de binnenstad wildplassers aan te pakken :p
Vaak zorgen dit soort (semi-)profs wel voor voldoende afleiding, door op andere plaatsen, behoorlijk uit de buurt, wat geintjes te flikken waar de politie naar toe moet, zoals een auto jatten en in de fik steken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:36:54 #11
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88399081
CSI: Breda
pi_88399483
Ze waren uit op een exemplaar van Black Ops, die konden ze niet vinden.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:19:09 #13
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88400212
quote:
1.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
Jeetje wat een avontuur _O_
:D
pi_88400254
Tsja wat wil je. Tegenwoordig kom je overal mee weg. Hoevaak zie jij politie op straat? Als het 1x in de week is, is het vaak.

En maar bezuinigen mensen!
pi_88420838
Wat zeuren ze nou..

het was toch hun winkel?
pi_93229203
:{
pi_93229427
Kutkick :(
pi_93308216
En er is een groep mensen voor opgepakt:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d&utm_medium=twitter
pi_93358166
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef karinaatje1 het volgende:
toch knap dat ze de politie weten af te schudden.
zal dan wel een knap snelle gejatte audi zijn geweest die ze bij zich hadden
Knap?

De politieauto gaat niet echt harder dan 200-210.

Een dikke audi loopt als snel 250.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:38:25 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_93358235
Ik was er net nog, mij is niks opgevallen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 26 februari 2011 @ 18:39:44 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_93358282
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik was er net nog, mij is niks opgevallen. :{

:{²
Kijk eens naar de datum van de OP. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_93358828
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:36 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Knap?

De politieauto gaat niet echt harder dan 200-210.

Een dikke audi loopt als snel 250.
Vorige week was er een docu op Canvas over Franse runnertjes, die reden naar NL in een gechipte S4 om met 300 km per uur met regelmaat aan de politie te ontkomen met een kofferbak vol drugs :D :')
pi_93360457
"Dit is onze winkel!"
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_93382843
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vorige week was er een docu op Canvas over Franse runnertjes, die reden naar NL in een gechipte S4 om met 300 km per uur met regelmaat aan de politie te ontkomen met een kofferbak vol drugs :D :')
Hoe heette dat programma? Ben wel benieuwd
pi_93384170
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vorige week was er een docu op Canvas over Franse runnertjes, die reden naar NL in een gechipte S4 om met 300 km per uur met regelmaat aan de politie te ontkomen met een kofferbak vol drugs :D :')
A16 is het werkterrein van runnertjes. Ik rijd er 's nachts weleens en is af en toe net een racebaan. Dan rijd ik bv. tegen 175 km/h op de rechterbaan en dan komen ze links nog hard voorbij gevlogen.
pi_93384336
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vorige week was er een docu op Canvas over Franse runnertjes, die reden naar NL in een gechipte S4 om met 300 km per uur met regelmaat aan de politie te ontkomen met een kofferbak vol drugs :D :')
Mooi toch, hoe sneller ze uit het zicht zijn, hoe sneller de politie zich weer met belangrijke zaken kan bezighouden :)
pi_93384465
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:18 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Mooi toch, hoe sneller ze uit het zicht zijn, hoe sneller de politie zich weer met belangrijke zaken kan bezighouden :)
Zoals parkeerbonnen uitschrijven? :')
pi_93409280
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoe heette dat programma? Ben wel benieuwd
quote:
Panorama 13/02: Grote jongens uit de cité

Kleine jongens worden groot. Om in de terminololgie van president Sarkozy te blijven: het tuig is doorgegroeid, heeft zich kunnen organiseren en beheerst nu het zwaar banditisme in Frankrijk. Gewapende overvallen, drugsmokkel en wapenhandel. De nieuwe generatie daders komt uit de cités. Panorama mocht op pad met de zware jongens.

‘Het traditionele criminele milieu heeft altijd neergekeken op de boefjes van de cités, maar dat heeft die kleine boefjes geholpen om op te klimmen op de criminele ladder. En de politie had alleen oog voor de grote vissen. Die kleine boefjes zijn nooit in het oog gehouden.’ – Rédoine Faïd, ex-crimineel.

*
RSS deredactie.be
o Vanackere roept ambassadepersoneel terug
o Ook bondgenoot Italië laat Khaddafi nu vallen
o Nu ook twee doden bij protest in Oman
*
Actua op Canvas
o Terzake
o Reyers Laat
o Vranckx
o Panorama
o Canvas-journaal

Panorama 13/02: Grote jongens uit de cité
14 reacties | reageer hier » | deel op: deel op facebook deel op twitter

Kleine jongens worden groot. Om in de terminololgie van president Sarkozy te blijven: het tuig is doorgegroeid, heeft zich kunnen organiseren en beheerst nu het zwaar banditisme in Frankrijk. Gewapende overvallen, drugsmokkel en wapenhandel. De nieuwe generatie daders komt uit de cités. Panorama mocht op pad met de zware jongens.

‘Het traditionele criminele milieu heeft altijd neergekeken op de boefjes van de cités, maar dat heeft die kleine boefjes geholpen om op te klimmen op de criminele ladder. En de politie had alleen oog voor de grote vissen. Die kleine boefjes zijn nooit in het oog gehouden.’ – Rédoine Faïd, ex-crimineel.

Rédoine is opgegroeid in de woonblokken van het onbeduidende Creil. Hij verdiende er zijn criminele sporen met kleinigheden en droomde van het grote werk. Met de hulp van enkele Hollywood kaskrakers en een gunstige wind uit ex-Joegoeslavië overvalt hij een geldtransport wat tevens zijn laatste wapenfeit zal worden.

Autodiefstal is de specialiteit van Renard, nog steeds in het vak. Hij levert auto’s aan wie ze betalen wil, met keurige nieuwe platen en papieren die er bijzonder in orde uit zien. Krachtige bolides heeft hij nodig, want als het er op aan komt moet je het verschil met de politie kunnen maken.

PSG heeft zich vanuit de cité opgewerkt tot de grootste wapenhandelaar van de regio. Kalasnikovs, kleine handwapens, tot semtex en kogelvrije vesten. Hij spit ze voor ons boven in een bos in de buurt van Parijs. Een rustige plek waar hij zijn koopwaar bewaart. En een plek waar je kan demonstreren waarom semtex in trek is voor het opblazen van geldautomaten.

Stephan is een zogenaamde go-faster, letterlijk voor het snelle geld. Met twee wagens vertrekken ze naar Breda waar ze 150 kilo hash en negen kilo cocaïne zullen inslaan. Een rijdt voorop en zorgt voor een veilige doortocht, de coke ligt op de achterbank van de tweede wagen. Dat doen ze gemiddeld drie keer per maand, goed voor 450 000 euro winst.

Maar buiten dat hebben de heren een tamelijk gemiddeld gezinsleven.

Caïds des Cité – Magneto Presse, 2010.
http://actua.canvas.be/pa(...)jongens-uit-de-cite/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')