Dat gaat leuk worden voor de Brad Pittjes en Paris Hiltonnetjesquote:Op het Amerikaanse internet gonst het naar aanleiding van veronderstelde 'inside information' opnieuw van de geruchten dat er binnenkort een 'bank holiday', een bankensluiting zal worden afgekondigd. In 2008 werd er eveneens een dergelijke waarschuwing afgegeven die achteraf nèt niet terecht bleek, aangezien een reeds aan de gang zijnde electronische run op de Amerikaanse banken ternauwernood gestopt kon worden. Opmerkelijk: president Obama is -samen met familie en vrienden- midden in de lang verwachte veronderstelde cruciale periode voor langere tijd het land uit voor een uiterst kostbare reis door het Verre Oosten.
'Gisteren kreeg ik een telefoontje dat zelfs de meest comateuzen in sprookjesland zou moeten alarmeren,' aldus de Amerikaanse klokkenluider Steve Quayle. Een voorganger van de beller zou door een goede vriend, werkzaam bij een zeer prominente bank aan de Oostkust, gewaarschuwd zijn dat er op 11 november een bank holiday zal worden afgekondigd. Hoe lang de banken dicht gaan is onduidelijk, maar zodra ze weer open gaan zal niemand meer dan $ 500 per week kunnen opnemen, ongeacht het bedrag op je rekening.
bron
Wat een schofterig hoog bedrag.quote:Obama massaal en uiterst kostbaar op wereldreis
Tevens vindt Quayle het té toevallig dat president Obama uitgerekend in deze periode 10 dagen lang op reis gaat. En niet zomaar op reis: behalve zijn familie en vrienden zullen er in totaal 65 vliegtuigen, 34 marineschepen en 3000 mensen worden ingezet om Obama en de zijnen te begeleiden en te beschermen. Totale kosten: $ 200 miljoen per dag (2), zelfs voor Amerikaanse begrippen een ongekend hoog bedrag, zeker in een tijd dat de Amerikanen zelf te maken hebben met torenhoge werkloosheid en oplopende inflatie en daardoor fors de broekriem moeten aanhalen.
Obama bezoekt eerst India en daarna Indonesië, Japan en Zuid Korea, alvorens op 14 november weer terug te keren in Washington. Als alles volgens plan verloopt landt Obama vanavond in India, waar de Diwali nacht wordt gevierd, het einde van het vijf dagen durende hindoe/sikh lichtfeest. In religieus opzicht wordt tijdens Diwali de terugkeer van de hindoegod Rama gevierd na zijn overwinning op de demonenkoning Ravana, en tevens het doden van demonenkoning Narakasura door Krishna.
Ik geloof wel dat de dollar niet meer lang bestaansrecht heeft. En ik begreep heel goed dat het verstrekkende gevolgen heeft.quote:
Dat ben ik wel met jou eens .quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de dollar niet meer lang bestaansrecht heeft. En ik begreep heel goed dat het verstrekkende gevolgen heeft.
Dat zou zeker verstrekkende gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de dollar niet meer lang bestaansrecht heeft. En ik begreep heel goed dat het verstrekkende gevolgen heeft.
Zo misschien:quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
En dat Obama 200miljoen per dag nodig heeft voor zijn reisje is idd beyond decadent.
Hoe legt hij zoiets uit aan zijn land?
Zeker handig, bedankt!quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:38 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zo misschien:
http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2010/nov/04/michele-bachmann/rep-michele-bachmann-claims-obamas-trip-india-will/
[ afbeelding ]
_____
Toch handig, PolitiFact.com.
Idd, ik dacht een aantal jaren terug echt dat de dollar op z'n gat zou gaan met alle gevolgen vandien. Maar -gelukkig- dit blijft uit om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dergelijke doemvoorspelling uit BNW daadwerkelijk is uitgekomen. Nu dus waarschijnlijk ook niet. Kan het mis hebben uiteraard.
Laten we het hopen dat dit niet gebeurt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dergelijke doemvoorspelling uit BNW daadwerkelijk is uitgekomen. Nu dus waarschijnlijk ook niet. Kan het mis hebben uiteraard.
QFT.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:43 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we het hopen dat dit niet gebeurt.
Ja, die bron is niet echt je van hetquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
QFT.
Die bron van TS is ook weer zo'n lekker betrouwbare bron...
Ehm, welke rellen in Engeland, Frankrijk en Ierland?quote:Ladies and Gentlemen, if you have been paying attention to France, Britain, Ireland and Greece, which at this point are the poster children for financial rioting,
quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:04 schreef Dlocks het volgende:
Overigens heeft Obama mede dankzij dit bezoekje de eerste miljarden deal ter waarde van 10 miljard dollar al gemaakt. Zie:
http://www.depers.nl/econ(...)eal-India-en-VS.html
En als vervolgens blijkt dat 'zijn' stelling aantoonbaar onjuist is dan zie en hoor je hem niet meer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:11 schreef Dagonet het volgende:
Ach ja, Lambiekje weer.
Als het maar sensationeel is neemt hij het meteen voor waar aan en dan interpreteert hij de berichten meestal ook nog verkeerd.
[..]
En dat is relevant omdat...?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
![]()
10 miljard.
Een schijntje vergeleken met de triljoenen die zijn verkwanst en regelrecht in de zakken van bankiers en industrielen terecht zijn gekomen.
quote:Op zondag 7 november 2010 03:34 schreef Dlocks het volgende:
En als vervolgens blijkt dat Lambiekje's stelling aantoonbaar onjuist is dan zie en hoor je hem niet meer.
Boeiend, start de drukpersen gewoon. De Amerikaanse regering kan het maken om geld in onbeperkte hoeveelheden te drukken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat gaat leuk worden voor de Brad Pittjes en Paris Hiltonnetjes
[..]
Wat een schofterig hoog bedrag.
Zoals nu.quote:Op zondag 7 november 2010 03:34 schreef Dlocks het volgende:
En als vervolgens blijkt dat 'zijn' stelling aantoonbaar onjuist is dan zie en hoor je hem niet meer.
is geen geloven ..quote:Op zondag 7 november 2010 03:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En als vervolgens blijkt dat 'zijn' stelling aantoonbaar onjuist is dan zie en hoor je hem niet meer.
[..]
En dat is relevant omdat...?
Het gaat in dit topic om een Lambiekje die gelooft dat het tripje van vijf dagen van Obama 200 miljoen dollar per dag kost. Dit blijkt rond de 10 miljoen dollar te zijn. Tevens blijkt dat dit tripje tot nu toe al 10 miljard dollar waard is.
Wat jij aanhaalt is voor dit topic net zo irrelevant als het feit dat een appel een vrucht is.
INHOUDELIJK REAGEREN IS TEVEEL MOEITE? OF BEDOEL JE MET INHOUDELIJK REAGEREN ZOVEEL MOGELIJK ONZIN BRONS TE VERSPREIDEN.quote:Op zondag 7 november 2010 13:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
is geen geloven ..
http://economictimes.indi(...)icleshow/6875581.cms
http://www.thaindian.com/(...)house_100455396.html
http://www.mediabistro.co(...)idential-trip_b38476
Het gaat dus wel degelijke om absurde bedragen.
Als je zoekt naar hetgene wat je wil geloven, dan zul je dat vinden.quote:Op zondag 7 november 2010 13:18 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
INHOUDELIJK REAGEREN IS TEVEEL MOEITE? OF BEDOEL JE MET INHOUDELIJK REAGEREN ZOVEEL MOGELIJK ONZIN BRONS TE VERSPREIDEN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |