abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88393609
De vloer die hier straks komt te liggen zal zwevend worden gelegd. De planken zijn voorzien van mes en groef rondom, dus het heeft bij mij de voorkeur om alles alleen in elkaar te slaan en dus nergens te verlijmen. Ik ben voordat ik mijn vloer kocht meerdere zaken afgegaan en overal zeiden ze weer wat anders. De een zei juist wel verlijmen, omdat je de vloer er anders uit loopt en de andere zei weer niet lijmen, omdat dat overbodig zou zijn. De vloerenboer waar ik de vloer uiteindelijk heb gekocht verzekerde mij dat mes en groef rondom voldoende is om de planken bij elkaar te houden. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van mensen die de vloer juist wel en niet hebben verlijmd. Ik hoor graag.
pi_88440235
Niemand die zijn ervaring wil delen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 november 2010 @ 19:08:04 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88442028
ik zou 'm niet verlijmen. Heeft als voordeel dat je het er véél makkelijker uit kunt halen als je er vertrekt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 7 november 2010 @ 20:13:38 #4
81894 godigita
Trollercoaster
pi_88444724
Vriendlief leest mee en zegt: Niet verlijmen. Als de vloer gaat werken, kan hij scheuren, vaak niet op de lijmnaad zelfs, maar daarnaast. Nadeel is dan wel dat je kieren kunt krijgen, dat is weer afhankelijk van meerdere factoren, dus het hoeft in jouw geval niet perse te gebeuren. De originele manier op een zwevende vloer te leggen is een ondervloer te leggen, daar latten op, en de vloer, schuin door het mes, daarop vast te spijkeren/tacken.

Is dat een optie voor je?
pi_88462949
Ik heb thuis een masieve beukenhouten vloer, en heb deze los gelegd. En helaas her en der een klein naadje op de kopse kanten, dus achteraf had ik misschien de kopse kant toch wel moeten verlijmen.
Wat ik nu ga doen is straks de plint weghalen en de planken waar een kier zit met een koevoet terug proberen te schuiven.
pi_88463278
Ik heb geen massief houten vloer maar lamelparket, dit werkt wel minder dan een massief houten vloer. Deze heb ik op de kopse kant met 2 drupjes lijm vastgezet. zo kun je de delen naderhand nog makkelijk uit elkaar halen (heb al een plank moeten vervangen en dit ging prima zo). langs de lange kant tegen de muur heb ik van die veerklemmen geplaatst om te zorgen dat je op de lange kant geen naden krijgt door het uitlopen. Dit werkt bij mij iig prima. De vloer ligt nu zo'n 2,5 jaar en nog geen problemen :)
pi_88552051
Dank allen. Ik heb besloten de vloer te verlijmen met alleen een paar druppels lijm op de kopse kanten. De vloer wordt inderdaad zwevend gelegd met een soundex plaat als ondervloer. Langs de zijden komen ook spanveren, dus dat zou de boel wel bij elkaar moeten houden denk ik :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')