Ja, grote kans dat hij geïnteresseerd is in je.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef Jenizzle het volgende:
Dat weet ik, maar ik vraag me gewoon af of hij nou daadwerkelijk geïnteresseert in me zou kunnen zijn, als iedereen er maar over dóór blijft gaan, als zelfs mensen die er níks van wisten erover beginnen.. Ze kunnen toch niet allemaal fout zitten lijkt me?
Heet confirmation bias. Je hebt een mening/idee/vermoeden en deze zie je dan ook bevestigd hoewel dit niet perse de realiteit is. Kan gewoon zijn dat ze hem aan het jennen/plagen zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef Jenizzle het volgende:
Dat weet ik, maar ik vraag me gewoon af of hij nou daadwerkelijk geïnteresseert in me zou kunnen zijn, als iedereen er maar over dóór blijft gaan, als zelfs mensen die er níks van wisten erover beginnen.. Ze kunnen toch niet allemaal fout zitten lijkt me?
Heb al gezegt dat ze die arme jongen niet zo moeten lopen pushen :p verder lach ik alleen maar om hun grapjes, ga ze echt niet lopen voeden..quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:12 schreef Sok. het volgende:
Waarschijnlijk is die afstandelijkheid omdat hij wilt voorkomen dat die collega's zo vervelend doen.
Wacht gewoon even tot die collega's het wel gezien hebben met dat 'leuke' gedrag, waarschijnlijk zal je dan gelijk al verandering zijn.
En zeg tegen die collega's dat ze moeten kappen met dat gepush, dat dat alleen maar averechts werkt.
Nouja het probleem is dat ik door zijn gedrag zo erg ben gaan twijfelen dat ik hem niet meer leuk vind, omdat ik gewoon bang ben dat het niet wederzijds is. Al weet ik dat áls hij me écht leuk zou vinden, ik hem waarschijnlijk zo weer leuk zou kunnen vinden.. Dus ik ga er niet vanuit dat het zo is, ben eigenlijk heel erg wantrouwig geworden nu.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:15 schreef Musyn het volgende:
[..]
Heet confirmation bias. Je hebt een mening/idee/vermoeden en deze zie je dan ook bevestigd hoewel dit niet perse de realiteit is. Kan gewoon zijn dat ze hem aan het jennen/plagen zijn.
Laat maar waaien, er iets meer is dan helpt dit gedoe niet.
Nee, ik denk dat hij juist geïrriteerd raakt omdat ie je wel leuk vind.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Heb al gezegt dat ze die arme jongen niet zo moeten lopen pushen :p verder lach ik alleen maar om hun grapjes, ga ze echt niet lopen voeden..
Ik denk alleen niet dat mocht ik in zijn schoenen staan, ik zo geïrriteerd zou reageren, mocht ik diegene aar het om gaat daadwerkelijk leuk vinden. Maarja iedereen zal daar wel in verschillen..
Ja maar ipv dat het overwaait, word het alleen maar erger!'Steeds meer mensen gaan zich er tegenaan bemoeien. Scheelt dat één van de personen die het het meest doet, tijdelijk naar een ander filiaal moet. Heb al tegen zijn beste vriend gezegt dat-ie niet zo flauw moet doen tegen 'mquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:23 schreef kwiwi het volgende:
Dat je bazen zich er zelfs mee bemoeien![]()
Ik zou het in ieder geval even over laten waaien, daarna kun je altijd nog kijken wat er (zonder bemoeienis van alles en iedereen) gebeurt.
Dat doe je wel, of beter gezegd je laat ook alles open dus je geeft ze wel degelijk een voedingsbodem voor al die roddels achterklap en datingservice.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:25 schreef Jenizzle het volgende:
en ik ga sowieso al nergens op in, dus ik voed ze niet. Maar toch blijven ze doorgaan..
Nou niet voeden.... "Uiteindelijk gingen de grapjes zo ver, dat ik naar die collega ben gestapt en heb gevraagd waarom ze zo deden, of hij dacht dat mijn collega (zijn vriend) mij leuk vond."quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:25 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Ja maar ipv dat het overwaait, word het alleen maar erger!'Steeds meer mensen gaan zich er tegenaan bemoeien. Scheelt dat één van de personen die het het meest doet, tijdelijk naar een ander filiaal moet. Heb al tegen zijn beste vriend gezegt dat-ie niet zo flauw moet doen tegen 'men ik ga sowieso al nergens op in, dus ik voed ze niet. Maar toch blijven ze doorgaan..
Nouja is dat zo raar, als m'n hele bureau ondergegooit wordt met briefjes van "I love you", en ze lopen te beweren dat ze dat van hem moesten doen? Overigens heb ik al gezegt dat ik niet verliefd ben, maar volgens hun lieg ikquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou niet voeden.... "Uiteindelijk gingen de grapjes zo ver, dat ik naar die collega ben gestapt en heb gevraagd waarom ze zo deden, of hij dacht dat mijn collega (zijn vriend) mij leuk vond."
Sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:31 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Nouja is dat zo raar, als m'n hele bureau ondergegooit wordt met briefjes van "I love you", en ze lopen te beweren dat ze dat van hem moesten doen? Overigens heb ik al gezegt dat ik niet verliefd ben, maar volgens hun lieg ik
--> PUBquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Oh is misschien handig om te weten, allemaal rond de 20, behalve mijn baas die is iets ouder.
Maandenlang?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef Musyn het volgende:
Mja, ik blijf erbij, klinkt gewoon alsof ze die kerel (en jou) aan het jennen zijn omdat ze zich vervelen :/
Ja maar dat is wel iets waar je zelf heel snel een stokje voor kunt steken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef Musyn het volgende:
Mja, ik blijf erbij, klinkt gewoon alsof ze die kerel (en jou) aan het jennen zijn omdat ze zich vervelen :/
Kan zijn dat die haar leuk vindt en kan zijn dat die collega's gewoon vinden dat ze bij elkaar passen en ze proberen te koppelen. Je kan het toch echt nietmeer onschuldige plagerij noemen als het hun op de zenuwen werkt :/ Ik vind het kinderachtig hoe de collega's doen, laat het me daar op houden XDquote:
Heb al eens gezegt dat ik wel een kopje thee wou komen drinken als z'n huisje af was, dat vond-ie goed.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef Seven. het volgende:
Hahahaha, leuk verhaal. Maar irritant voor hem en jou. Kan geen kwaad om eens koffie te gaan drinken met hem toch? Nodig hem gewoon eens casual uit en daarna laat je het initiatief aan hem over. Neemt hij daarna geen initiatief om jou uit te nodigen, dan weet je genoeg.
Zoals ik al zei. heb ik al gezegt dat ik niet verliefd ben. Dat geloven ze dus nietquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel iets waar je zelf heel snel een stokje voor kunt steken.
Je moet ook helemaal niks zeggen, gewoon negeren. Dan is de lol er snel vanaf.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:52 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. heb ik al gezegt dat ik niet verliefd ben. Dat geloven ze dus nieten ik denk dat dat spastische gedrag van de jongen in kwestie óók niet echt meehelpt, want juist doordat hij zo geïrriteerd doet, gaan hun door (lijkt mij).
Ook al geprobeerd :p maar ze plagen mij ook een heel stuk minder dan hem..De helft van de tijd ga ik gewoon niet op ze in, maar dat weerhoud ze nog niet om tegen hem te beginnen..quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je moet ook helemaal niks zeggen, gewoon negeren. Dan is de lol er snel vanaf.
Nou ja dat is dan zijn probleem he.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:57 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Ook al geprobeerd :p maar ze plagen mij ook een heel stuk minder dan hem..De helft van de tijd ga ik gewoon niet op ze in, maar dat weerhoud ze nog niet om tegen hem te beginnen..
Jup, maar alsnog vind ik het raar dat zelfs 2 collega's die níks van alles wisten (omdat ze er simpelweg nooit bij waren en ik er niets over zeg) ineens ook al beginnen dat hij me echt leuk vind, en dat dat blijkbaar duidelijk voor iedereen is, behalve voor mij.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja dat is dan zijn probleem he.
Nou misschien omdat collega's met elkaar praten, ook als jij er niet bij bent? Roddels gaan snel hoor...quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:03 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Jup, maar alsnog vind ik het raar dat zelfs 2 collega's die níks van alles wisten (omdat ze er simpelweg nooit bij waren en ik er niets over zeg) ineens ook al beginnen dat hij me echt leuk vind, en dat dat blijkbaar duidelijk voor iedereen is, behalve voor mij.
Hmm nouja m'n baas maakte een opmerking dat ik die jongen een cadeautje had gegeven (verder niets), en één van die twee ineens heel enthousiast "oh TS heb je een relatie met hem?? wat leeeeuuuk ik wist wel dat er wat was tussen jullie!!" Waarop ik zei dat er helemaal niets was tussen hem en mij. Toen begon ze erover dat ik vast wel verliefd op hem was waarbij ik zei dat het niet zo was en dat ik wel vaker cadeau's geef, en toen zei ze dat die collega me wel leuk vond want dat was volgens haar heel duidelijk.. En toen zei die 2e collega dat ze dat ook vond.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou misschien omdat collega's met elkaar praten, ook als jij er niet bij bent? Roddels gaan snel hoor...
Tja ik zou het leuk vinden mocht hij me écht leuk vinden, maar ik ga er niet vanuit.. Maar dat komt eigenlijk ook gewoon door dat gedrag van iedereen, word er heel erg wantrouwig van. Zeker omdat een collega van me ooit zo ver ging om onder de naam van die jongen, mij te gaan lopen smsenquote:
quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:21 schreef LostFormat het volgende:
Dus: zonder zijn interesse had je hem zelf ook niet leuk (genoeg) gevonden?
Dan is het duidelijk toch? Laat het.
Denk niet dat hij zo'n type is. Anyway vandaag werd er eigenlijk de hele dag niks gezegt tegen 'm (of mij) en toen heb ik gewoon een hele gezellige pauze met 'm gehad, hij's echt heel open tegen me over dingen en ik geloof niet dat hij dat snel heeft, verder begon hij weer wat meer fysiek contact te zoeken. Totdat ze echt vlak voor sluitingstijd weer begonnenquote:Op zaterdag 6 november 2010 12:00 schreef jaha het volgende:
Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in een relatie waar iedereen zich ermee gaat bemoeien. Overigens krijg ik uit het topic wel mee dat hij je in principe wel leuk vind. Maar goed, dat is vergelijkbaar met mijn "probleem". Met de meeste meisjes die ik ken kan ik goed opschieten. We vinden elkaar leuk genoeg om af en toe koffie of bier te drinken, maar kennelijk nooit leuk-leuk genoeg voor een relatie. Welkom in de wondere wereld van single-life...
Hmhm kan het proberenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:02 schreef jaha het volgende:
Ik zou proberen om buiten het werk om eens wat af te spreken. Dan kun je ook samen even flink uithalen naar je collega´s en op wraak zinnen...
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt.. In acht genomen dat hij pas een relatie achter de rug heeft én het feit dat je met hem samen moet werken zouden voor mij 2 hele goede redenen zijn om iets met die collega niet eens te overwegen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:23 schreef Jenizzle het volgende:
Mijn baas is gewoon heel erg meegaand? Hij scheelt niet zoveel met ons hoor.
Bovendien zou hij het alleen maar leuk vinden..
Tja ik kan werk en privé prima gescheiden houden, en kan met al mijn ex-en nog prima door één deur (zelfde geldt voor hem), dus dat zal zo'n vaart niet lopen. Overigens zie ik hem niet elke dagquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:26 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt.. In acht genomen dat hij pas een relatie achter de rug heeft én het feit dat je met hem samen moet werken zouden voor mij 2 hele goede redenen zijn om iets met die collega niet eens te overwegen.
Gaat het uit (wat altijd onder de mogelijkheden valt) dan moet je hem daarna toch iedere dag onder ogen zien op de werkvloer (neem ik aan) en in het ergste geval moet je ook nog samenwerken met die persoon.
Het doet nogal wat met de stemming op kantoor (wederom een aanname) en dus ook met jou...
Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Sterkte in ieder geval.
Onder de naam van die jongen jou smsen? What the hell? What's up with that? wat werd er gestuurd dan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:17 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Tja ik zou het leuk vinden mocht hij me écht leuk vinden, maar ik ga er niet vanuit.. Maar dat komt eigenlijk ook gewoon door dat gedrag van iedereen, word er heel erg wantrouwig van. Zeker omdat een collega van me ooit zo ver ging om onder de naam van die jongen, mij te gaan lopen smsendus sindsdien geloof ik het allemaal niet zo. Maar toch ga ik daar weer een beetje aan twijfelen omdat iedereen zich zo gedraagt. Ja lastig
Daar had ik het ook met een vriendin over. Die zei ook al van ja, dit is al aan de gang sinds het moment dat hij single is,misschien vind hij je leuk misschien ook niet en lopen ze hem alleen maar te stangen. Maar mocht het zo zijn, dan is de kans groot dat hij vanzelf wel naar je toekomt (als het 'gezeik' van iedereen is opgehouden)quote:Op zondag 7 november 2010 18:46 schreef Queenbeee het volgende:
Eén ding wat zeker is; als een jongen een meisje leuk vindt dan heeft ie schijt aan de wereld en had je dat echt wel allang gemerkt.. Dan had ie je bijv al uitgevraagd o.i.d.
Het lijkt erop dat die collega's een spelletje spelen en gewoon iets aan het uitlokken zijn ofzo..
Als ik jou was zou ik of het hele idee van me af zetten en gewoon iemand van buiten je werk 'zoeken' en niet een collega.. Of hem inderdaad uitvragen voor een date (als je dat durft). Weet je meteen waar je staat, als ie niet wil dan meteen afkappen die handel!
Succes!
Pff even goed nadenken hoor, was in de tijd dat die jongen nog een vriendin had..quote:Op zondag 7 november 2010 18:52 schreef Queenbeee het volgende:
[..]
Onder de naam van die jongen jou smsen? What the hell? What's up with that? wat werd er gestuurd dan?
Ja ik was er ook redelijk boos om! Zeker omdat ik heel even begon te twijfelen, of hij me misschien toch leuk vond. Dus het was nogal pijnlijk om te horen dat een collega het had gedaan. De jongen in kwestie is er ook achter gekomen en heeft er destijds ook wat van gezegt hoor, want hij hield er niet van.quote:Op zondag 7 november 2010 18:58 schreef Queenbeee het volgende:
Wat een raar verhaal joh! Wie doet nou zoiets
Maarre hij ging toch ook al met iemand anders van werk? Zou je toch denken dat dát hem in ieder geval niet uit maakt. Ik denk dat als hij je leuk vindt dat hij dan echt wel schijt zou hebben aan z'n collega's, maar goed dat lijkt mij! Op z'n minst een 'geheime affaire' dan ;-) om het gelul van de collega's te voorkomen. Zie je hem morgen weer? Al een plan bedacht ;-) ?
Nouja goed natuurlijk ga ik twijfelen als hij eerst heen 'aanrakerig' is, en daarna ineens afstandelijk. Sowieso omdat ik hem een tijd geleden vroeg of hij al iemand op het oog had (nee), + dat hij zei dat hij het vrijgezel zijn voorlopig wel okay vond (casual daten vind ik ook wel ok maar goed :p) + dus dat afstandelijke gedrag = TS gaat twijfelen. Sowieso is hij ook niet snel met reageren op SMSjes, maar in dat opzicht ben ik niet anders gewend van 'm.quote:Op maandag 8 november 2010 12:25 schreef BloodyPen het volgende:
Jenizzle ik heb je begin post gelezen en daarna nog 2 en ik kan er niets aan doen, maar wat een gekwek en drama om iets nietszeggends eigenlijk.
Ik heb een tip, en die is niet alleen voor jou, maar alle vrouwen/meisjes in soortgelijke situaties;
Just ask him.
Ga dit nou niet doen waar alle collega's bij zijn, want dan ga je in geen 100 jaar eerlijk antwoord krijgen.
Wij mannen vinden het prettig als vrouwen hun vragen direct stellen, hij is blijkbaar een beetje bang van je.
het enige rare aan dit hele verhaal is dat jij hem eigenlijk niet meer leuk vindt door zijn hele gedrag, maar als hij jou leuk blijkt te vinden ga jij hem ook weer leuk vinden geef je aan.
Dat is toch wel een beetje apart.
maar goed, ik ben door dit topic wel blij dat ik niet met medicijnen werk.
quote:Op maandag 8 november 2010 13:37 schreef BloodyPen het volgende:
Ja, ik snap wat je allemaal zegt jenizzle, maar snap jij wel wat ik zeg?
Vraag hem gewoon 'hey Alfons, vindt jij mij leuk of wat?' op een iets subtielere manier mag het ook, maar het principe blijft hetzelfde.
Niet van die indirecte zaken zoals 'heb je iemand op het oog?' dan zegt hij misschien wel nee, omdat hij niet wilt dat jij denkt dat hij al iemand op het oog heeft.
Je moet niet hele topics volkwekken, maar hem gewoon die ene simpele vraag stellen.
het hoeft echt niet zo moeilijk allemaal.
Als je verder nog tips nodig hebt bij het bereiden van een goede pastaschotel moet je maar PM'en en niet meer van die topics volmiepen.
quote:Op maandag 8 november 2010 15:53 schreef Beach het volgende:
Ah nee niet direct vragen aan hem of hij je leuk vindt.
Vraag hem echt mee om wat te drinken, en niet van 'heb je misschien zin?' maar echt vragen.
Tja ik heb niks met 'm hé, en mag 'm wel leuk vinden dan nog heb ik niks te zeggen wat hij wel of niet doet in de slaapkamerquote:Op maandag 15 november 2010 14:24 schreef TeenageDirtbag het volgende:
En terwijl jij hem heel leuk vindt en hij misschien een ander wilt neuken, vind jij dat niet erg?
Tja, zolang je zelf liegt lijkt het enkel die collega's te sterken in hun bemoeizucht,quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:26 schreef Jenizzle het volgende:
Overigens beginnen ze nu weer tegen mij aan te zeurendat ik verliefd op hem ben. Heb al een paar keer nee gezegt en dat geloofden ze niet dus voortaan negeer ik die opmerkingen gewoon.
Ja da's wel opvallend aangezien hij bij anderen nog wel enigzins aanrakerig is (hand op de schouder of zo) maar nooit zoals hij bij mij deed.Als ik alleen met 'm ben en we hebben 15 min. pauze dan loopt het rustig uit tot 30 minuten als we aan het praten zijn :$ maar het is gewoon leuk :pquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een kutcollega's zeg. Maar even serieus, hij vindt je leuk. Hij zat eerst vaak aan je, en nu zijn collega's iets gezegd hebben, doet hij afstandelijk. Echt typisch. Kleuterklasgedoe, gestimuleerd door je kleutercollega's.
Dat is jou mening, maar het maakt wel een essentieel onderdeel uit van je verhaal. In de bedrijven waar ik gewerkt heb (dat is natuurlijk helemaal niet representatief voor de samenleving) gaat men zo simpelweg niet met elkaar om. Dit is namelijk pestgedrag. En dat jij er beter tegen kan dan jouw collega is ook wel gevoegelijk duidelijk zo ondertussen. Wellicht dat hij beter van werk kan wisselen. Maar goed, ik denk dus dat de bemoeizucht van je collegas weldegelijk jullie geluk in de weg staat. Als ik jou was zou ik hem zo snel mogelijk onder vier ogen spreken zodat je in ieder geval snel op dezelfde lijn als hij staat.quote:Verder wil ik het er niet meer overhebben, is totaal niet relevant voor het onderwerp.
Je wilt niet weten hoe godvergeten irritant het kan zijn als je stiekem een oogje op iemand hebt. Kan me ook voorstellen dat als ik de hele tijd collega's erover hoor zeiken, ik niet zo snel geneigd bent om op de dame in kwestie af te steppen en haar uit te vragen. Door al dat gezeur van jullie collega's hangt er een vervelende sfeer omheen. Ik ben er wel van overtuigd dat hij je leuk vindt maar die collega's moeten serieus kappen met die ongein.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:33 schreef Jenizzle het volgende:
Hoezo, als zij zo doen, betekend dat nog niet meteen dat ik daarom die collega niet meer leuk vind.. Staat nogal los van elkaar. Ik gok dat dat voor hem ook zo kan zijn. Overigens vind ik het niet pesten, maar eerder plagen of stangen en ik kan daar prima tegen, mijn familie is net zo.
Ik begin er iig niet over tegen hem en als we alleen zijn is het gewoon enorm gezellig, dus lijkt me sterk dat hij zich zodanig zou laten beïnvloeden door wat anderen zeggen dat hij me niet meer leuk vind. Als dat zo is, dan is-ie toch niks voor mij.
Tja, de vraag is, wanneer en hoe gaan ze daarmee stoppenquote:Op woensdag 17 november 2010 00:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe godvergeten irritant het kan zijn als je stiekem een oogje op iemand hebt. Kan me ook voorstellen dat als ik de hele tijd collega's erover hoor zeiken, ik niet zo snel geneigd bent om op de dame in kwestie af te steppen en haar uit te vragen. Door al dat gezeur van jullie collega's hangt er een vervelende sfeer omheen. Ik ben er wel van overtuigd dat hij je leuk vindt maar die collega's moeten serieus kappen met die ongein.
Hij is al gewonnen. Voor wat betreft dat plagen, nu moet jij ook duidelijk maken dat je er niet van gediend bent, net als hij. Ik heb 't gevoel dat hij dit beter aangeeft dan jij en collega's gaan verder in het plagen van mannen dan vrouwen, da's een feit. Dus als jij 't goed aangeeft, denk ik dat ze wel stoppen. Daarna als de storm is gaan liggen, denk ik dat hij meer vrijheid voelt om een keer met je uit te gaan. Voor hem het verschil tussen met je uitgaan als er geen pottenkijkers zijn, of als de halve afdeling met de hand in de broek hijgend achter 'm staat: "Zet 'm op Barry! Bats 'r!"quote:Op woensdag 17 november 2010 08:52 schreef Jenizzle het volgende:
[..]
Tja, de vraag is, wanneer en hoe gaan ze daarmee stoppenen.. hoe ga ik die jongen voor mezelf winnen
Volgens mij heb je zelf nooit enig 'initiatief' genomen naar hem toe, toch?quote:Op woensdag 17 november 2010 08:52 schreef Jenizzle het volgende:
Tja, de vraag is, wanneer en hoe gaan ze daarmee stoppenen.. hoe ga ik die jongen voor mezelf winnen
tot nu toe hebben mannen natuurlijk geen friendzone, (tenzij er andere gronden voor zijn om geen sex te wilen; erg lelijke vrouwen bv, of en andere relatie hebben, of bv omdat het strafbaar en de betreffende man al eens voorbestraft is).quote:Op woensdag 17 november 2010 11:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mannen hebben geen friendzone. Als hij geen blauwtje kan lopen, boeit de druk van collega's ook niet meer natuurlijk, dan batst 'ie je wel hoor.
Nou dat is niet geheel waar hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 10:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf nooit enig 'initiatief' genomen naar hem toe, toch?
in plaats daarvan verwacht je maar van hem dat hij dat doet ... maar schijnbaar is hij daarvoor waarschijnlijk juiste en beetje bang, juist ook door de druk die kennelijk een heleboel anderen in zn omgeving (van wat je hier verteld zijn dat ook allemaal mannen die erover beginnen, wat volgens mij ook 'meespeelt', hij is ook bang dat hij zich belachelijk zou maken tegenover de andere mannelijke collega's als hij bij jou een 'blauwtje' zou lopen)...
mwah, dat 'zeggen' ze wel, maar ik betwijfel sterk of dat klopt en zeker weet ik ook dat in dit geval het niet kan zijn dat hij niks doorheeft, iedereen in de omgeving wijst hem er ook al op en schijnbaar geef ook jijzelf voldoende signalen...quote:Op woensdag 17 november 2010 15:49 schreef Jenizzle het volgende:
Maar goed mannen zijn niet goed in 'hints' snappen, zeggen ze..
Vrouwen en klusjes, dat gaat niet samen. Beetje vreemd voorstel ook, zou daar überhaupt nooit op ingaan als man. Zelfs al heb je een vriendin doe je het liever zelf, anders krijg je ruzie. Laat staan dat je met een "vreemde" een stressvolle klus gaat doen.quote:*Ik heb gezegt dat ik hem wou helpen met zijn huisje te verven (dat vond hij heel aardig, en hij zou me bellen als hij hulp nodig had, heeft hij niet gedaan waarschijnlijk i.v.m. die collega's die er al vrij snel lucht van hadden.. Z'n beste vriend kan namelijk niet stil zijn :p)
Ik word ook wel eens uitgenodigd om een kopje koffie te drinken maar dat betekent helaas ook niet altijd dat er ook nog gebatst gaat worden. Beetje te onschuldig en oubollig ook. Pak dan een terrasje al is dat in de winter wat lastig.quote:*Ik heb gezegt dat ik een keer met hem een kopje thee wou drinken als zijn huisje af is (vond hij prima)
Wederom te vaag. "Onder het mom van" is te wazig, waardoor het risico op een blauwtje blijft bestaan. Zeker als die collega's er ook lucht van krijgen of ook uitgenodigd worden.quote:*Ik heb hem uitgenodigt een keer te komen kijken naar een voorstelling van me onder het mom van 'ik wil wat collega's uitnodigen dus wou kijken of het je leuk lijkt' (hij zou kijken of hij kon, maar z'n beste vriend begon er dus ook weer over, die overigens ook aangaf niet te willen)
Tja, wel een signaal maar wederom met collega's en dergelijke.quote:*Ik heb hem een cadeautje gegeven voor z'n huisje die vrij duur was, was hij heel dankbaar voor. Helaas stonden alleen twee van z'n vrienden erbij dus verder niets gebeurd.
Ja ik ga dat beweren! Wellicht vind die jongen TS echt wel leuk (genoeg) voor vriendschap en wil hij haar niet als one-night-stand gebruiken, maar is hij tegelijkertijd gewoon nog niet toe aan een relatie en wil hij liever gewoon van zijn vrijgezellenleven genieten zonder allerlei verplichtingen...quote:Op woensdag 17 november 2010 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tot nu toe hebben mannen natuurlijk geen friendzone, (tenzij er andere gronden voor zijn om geen sex te wilen; erg lelijke vrouwen bv, of en andere relatie hebben, of bv omdat het strafbaar en de betreffende man al eens voorbestraft is).
maar het zou een fantastische ontdekking zijn als deze vrouw haar geval beschrijft en dat kan verworden tot het eerste gedocumenteerde optreden van een 'Friendzone' bij een heterosexuele beschikbare man en de vrouw geen lelijk mormel is ...
Dat zou een sociaal/sexueel-wetenschappelijke revolutie zijn die de bestaande theorieen zou omverwerpen....
Al zal er vast beweerd worden dat dat ene geval de uitzondering is die de regel nu juist bevestigd.
Tuurlijk kan dat, maar dat begrijpt gewoon niet iedereen schijnbaarquote:Op woensdag 17 november 2010 23:46 schreef jaha het volgende:
[..]
Ja ik ga dat beweren! Wellicht vind die jongen TS echt wel leuk (genoeg) voor vriendschap en wil hij haar niet als one-night-stand gebruiken, maar is hij tegelijkertijd gewoon nog niet toe aan een relatie en wil hij liever gewoon van zijn vrijgezellenleven genieten zonder allerlei verplichtingen...
Dat zou toch gewoon kunnen?
Dat kan niet. Trust me. Ik ken een vrouw die dit bij vier vrienden dacht en uiteindelijk hebben ze alle vier hun piel in haar doos gehangen, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Dat is een vriendschap met een man.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:54 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar dat begrijpt gewoon niet iedereen schijnbaar
Ohh, en deze vrouw is natuurlijk hét voorbeeld..quote:Op donderdag 18 november 2010 00:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat kan niet. Trust me. Ik ken een vrouw die dit bij vier vrienden dacht en uiteindelijk hebben ze alle vier hun piel in haar doos gehangen, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Dat is een vriendschap met een man.
Een zeer zeldzame uitzondering is de getrouwde en sexloze man, en homo's uiteraard.
Dan ligt dat toch echt ook aan de vrouw zelf. Ik heb een aantal goede vriendinnen, en hoewel ze er zeer neukbaar uitzien is er toch geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om sex met ze te hebben. De reden is overigens iets anders dan in het geval van TS: Die meisjes zijn gewoon bezet en ik heb geen zin om ze "af te pakken" van hun vriend. Kom op zeg, ik ben 30 geen 16...quote:Op donderdag 18 november 2010 00:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat kan niet. Trust me. Ik ken een vrouw die dit bij vier vrienden dacht en uiteindelijk hebben ze alle vier hun piel in haar doos gehangen, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Dat is een vriendschap met een man.
Een zeer zeldzame uitzondering is de getrouwde en sexloze man, en homo's uiteraard.
Nou ja ik vind 'm leukquote:Op donderdag 18 november 2010 23:30 schreef FaarWs het volgende:
Ten eerste; wat heerlijk om te lezen dit! net een soap..
Ik snap dat je dat zelf anders ziet
Bij het lezen van je berichten wordt ik niet wijzer van zijn gevoelens voor jou..
Het kan zijn dat hij niet helemaal eerlijk over zijn gevoelens is, omdat hij bang is en verliefd.
Het kan ook zijn dat hij echt niets voor je voelt.
Ik krijg het idee dat je het vooral zelf erg graag wilt. Probeer eerst eens achter je eigen gevoel te komen. Wat wil jij? Daarna kan je pas bepalen wat je daarmee wil doen. (opschrijven)
1. Op hem afstappen en confronteren (als een zelfverzekerde vrouw de stoute schoenen aantrekken). Als hij nee zegt is het zijn verliesdan kan je iig lekker verder.
2. OF: Lekker verder gaan zoeken naar een man die WEL eerlijk is en zegt waar het op staat.
succes in elk geval meisje!
PS. no matter what, altijd genieten van elk moment. Verliefd zijn is vaak onzekerheid.. maar een heerlijke emotie!
Dat is inderdaad wel apart ja, zou hij zich soms zelfverzekerder voelen toen hij een vriendin had? En dat hij het nu wat 'enger' vind, omdat hij niet weet wat JIJ vind?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:38 schreef Jenizzle het volgende:
Oh trouwens moest ineens denken aan een ietwat vreemde situatie, die misschien ook de reden is dat ze zo door blijven gaan tegen ons.
Vorig jaar had één van m'n bazen een housewarming (die is nu weg) en een tijd ervoor, probeerden ze mij aan die beste vriend van die jongen te koppelen. Deze 'koppelpoging' duurde echter maar een week (zowel ik, als hij, hadden er geen behoefte aan), en was dus compleet anders dan die van nu, wat dus al máánden aan de gang is..
Maar goed, we waren dus op dat feestje en ik zat met een paar collega's op de bank. De jongen die ik leuk vind stond aan een tafeltje bier te drinken, en was volgens mij al aardig aangeschoten. Op een gegeven moment zei één van mijn vrouwelijke collega's zo van "Goh, <naam van die jongen>, jij en TS lijken me ook wel een leuk setje!" (Destijds had hij nog een vriendin), vervolgens begint die jongen te lachen, hangt OVER de bank heen OVER mij heen (volgens mij kon hij gewoon in mijn decoleté kijken, zo dicht zat-ie erop), geeft me een knuffel (opstekop) en zegt ineens 'Ja TS en ik zijn ook heel leuk samen!'
Ik had echt zoiets vanwist echt niet hoe ik moest reageren, vooral omdat hij een vriendin had. En omdat ik hem toen ergens al een beetje leuk vond..
Nee dat is nog het erge, ik heb er geen moment van overdreven. Ik had het toen nog geblogt omdat ik het zo vreemd vond, en dat was hooguit een dag nadat het gebeurd was, en toen was ik ook niet 'hopeloos' verliefd. Sowieso was dat maar één van de incidenten, kan er veel meer opnoemen in de tijd waarin hij een vriendin had (me een paar keer uitgebreid staan knuffelen terwijl er 5 collega's bij staan bijvoorbeeld, en vervolgens tegen zijn beste vriend roepen van "Ze is nu van mij hoor!" lachend, en m'n baas meteen weer een opmerking, natuurlijk.) Voelde me daar heel oncomfortabel onder, weet ik nog. Vond hem toen ook niet leuk dus wist sowieso niet wat ik ervan moest denken.Zo waren er nog veel meer van die zaken waardoor ik ging twijfelen of hij me misschien leuk vond, en toen vond dus datgene bij dat feestje plaats. Toen wist ik het helemaal niet meer, wat hij nou vond. Zo is dat eigenlijk ruim een jaar doorgegaan terwijl hij een vriendin had, net zoals hij me stipt elke maand vroeg of ik een vriend had. Vond dat vrij bizar, zeker als je een vriendin hebt en daar gelukkig mee bent (was).quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:55 schreef jaha het volgende:
Ik denk dat je gewoon verliefd bent en signalen van hem in het verleden hopeloos overdrijft
Dat geeft verder niets hoorJe moet gewoon zorgen dat je hem ook verliefd op jou krijgt. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, maar door het gedoe van je collegas heb je het gewoon extra lastig. Zie het als extra uitdaging, niet als probleem
Tja ik begrijp het, is stom dat ik er niet eerder aan dacht om het te posten. Weet eigenlijk ook niet waarom niet, moest ineens denken aan hoe hij zich (vroeger) gedroeg toen hij nog een vriendin had, en toen kwam dat allemaal boven. Overigens is het dáár ook begonnen, dat ik hem langzaam aan leuk begon te vinden. Maar ik vond het zo raar dat hij zich zo tegenover me gedroeg, omdat hij niet single was! Ik wist echt niet wat ik ermee aanmoest :s en ik wou ook helemaal niet tussen hem en z'n vriendin komen door te zeggen dat ik hem leuk begon te vinden..quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef jaha het volgende:
Mag ik weten waarom je dit niet eerder gepost hebt? Kijk, ik ken je niet, en ik kan me voorstellen dat je niet op een algemeen leesbaar forum alle details wilt geven, maar je maakt er nu wel een totaal ander verhaal van dan in je openingspost staat...![]()
In ieder geval ik zou gewoon zelf een move maken. Het enige dat er kan gebeuren is dat hij je alsnog afwijst: "Je bent een van de leukste vrouwen die ik ken op mijn werk, en waardeer je vriendschap maar ik ben nu helemaal nog niet toe aan een relatie", dat zal dan ongeveer zijn afwijzing gaan inhouden. Ik kan niet inschatten hoe groot die kans is, maar als je hem niet vraagt dan kun je de komende maanden wel om elkaar heen blijven draaien.
Ja, hij wil je niet palen. Jammer maar helaas. Balen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:25 schreef Jenizzle het volgende:
Hmm vandaag 'm weer even gesproken en vroeg ik of hij eigenlijk iemand van z'n werk zou daten. Hij zei van niet, omdat hij dat niet fijn zou vinden omdat hij werk en privé niet gescheiden kon houden. Z'n beste vriend kwam toevallig binnenvallen en zei dat dat 'in principe' wel zo was voor die jongen die ik leuk vind, tenzij een 'zeker iemand' hem zou vragen. Nou heb ik zelf zoiets van dat kan wel zo zijn, maar het kan niet verkeerd zijn alsnog de gok te wagen, als ik hem alleen heb van de week (in de auto).
Behalve dat ik hem vandaag een krabbeltje stuurde, waar hij makkelijk op kon flirten, maar ik alleen als antwoord "balen" terugkreeg. Om een of andere reden, zit me dat toch niet zo lekker.. Zeker omdat ik merk dat ik meer interesse in hem toonde (vandaag), dan hij eigenlijk in mij.
Hij heeft al heel lang geleden besloten dat het rationeel niet handig is om met je te daten. Met zulke vragen versterk je alleen zijn gedachten dat het niet sociaal wenselijk is om met iemand van zijn werk te daten. Je doet de deur dus als het ware zelf dichtquote:n vroeg ik of hij eigenlijk iemand van z'n werk zou daten. Hij zei van niet, omdat hij dat niet fijn zou vinden omdat hij werk en privé niet gescheiden kon houden.
quote:Op zondag 12 december 2010 00:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, hij wil je niet palen. Jammer maar helaas. Balen.
Hoe fix ik dat dan, ben niet echt een expert als het om dit soort zaken gaat hahaquote:Op zondag 12 december 2010 00:28 schreef jaha het volgende:
Je maakt het jezelf veel te moeilijk...
[..]
Hij heeft al heel lang geleden besloten dat het rationeel niet handig is om met je te daten. Met zulke vragen versterk je alleen zijn gedachten dat het niet sociaal wenselijk is om met iemand van zijn werk te daten. Je doet de deur dus als het ware zelf dicht
Wat je juist moet doen is emotioneel meer met hem verbonden te raken. Dat is namelijk belangrijk in een relatie. Allerlei rationele overwegingen (ja maar het leeftijdverschil, ja maar het werk ja maar ze "past niet" bij mij) worden een stuk minder sterk als je op elkaar verliefd bent...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |