Dat is aan de persoon in kwestie zelf om te weten wat die leuk vindt aan mijquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:31 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tuurlijk het zou gewoon een kwestie zijn van omgaan met je persoonijkheid.
En niet van je verworvenheden![]()
Idd maar dat maakt vrouwen in het totaalplaatje toch minder altrustisch dan ze zich in het algemeen voordoen. Of is dat de schuld van de man zelf?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:39 schreef FireFox1 het volgende:
BBD
Bigger, better deal. Dat maakt vrouwen gelukkig, en wij als mannen nerveus
Vrouwen hebben de machtigste wapen ter wereld in handen: Sexquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Idd maar dat maakt vrouwen in het totaalplaatje toch minder altrustisch dan ze zich in het algemeen voordoen. Of is dat de schuld van de man zelf?
Ach nee, iedereen is een egoïst, hoe zeer ze het toch willen verbergen omdat egoïsme een negatieve bijklank heeft. We sluiten ons aan bij groepen/ gaan relaties aan omdat WIJ er beter van worden, niet in de eerste plaats voor de andere hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Idd maar dat maakt vrouwen in het totaalplaatje toch minder altrustisch dan ze zich in het algemeen voordoen. Of is dat de schuld van de man zelf?
Truequote:Op vrijdag 5 november 2010 22:52 schreef Musyn het volgende:
[..]
Ach nee, iedereen is een egoïst, hoe zeer ze het toch willen verbergen omdat egoïsme een negatieve bijklank heeft. We sluiten ons aan bij groepen/ gaan relaties aan omdat WIJ er beter van worden, niet in de eerste plaats voor de andere hoor.Dit geldt voor beide geslachten.
Nope, maar heb ook nooit een rijke man zonder knappe vrouw gezienquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
True
En dat zie je zo mooi terug op de Nederlandse wegen. Hoe knapper de vrouw, des te mooier auto ze rijden.
Heb jij ooit een type Doutzen Kroes in een aftandse Alto zien rijden?
Ja hoor. Ik vind het belangrijk dat je om elkaar kunt lachen. Niet de ene die de ander steeds aan het lachen maakt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:19 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou vind ik niet veeleisend eigenlijk, maar wat ik wel altijd vind is dat op het punt waar je kan lachen 2 mensen nodig hebt. Ik ben niet zo van de self serving humor, hoewel ik mezelf natuurlijk supergrappig vind. Kan je dat punt is effe uitlichten?
Vertrouwen is relatief als je zelf ook te vertrouwen bent krijg je ook vertrouwen terug, uiteraard. Maar ik hoop niet dat je onvoorwaardelijk vertrouwen bedoelt want dat bestaat eigenlijk niet. Alles heeft zijn voorwaardes weet je.
Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan. Zal wel door de stress komen of door de impulsiviteit of het afdwingen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
True
En dat zie je zo mooi terug op de Nederlandse wegen. Hoe knapper de vrouw, des te mooier auto ze rijden.
Heb jij ooit een type Doutzen Kroes in een aftandse Alto zien rijden?
Exact.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:00 schreef Musyn het volgende:
[..]
Nope, maar heb ook nooit een rijke man zonder knappe vrouw gezien
En een niet-rijke man met een knappe vrouw dan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Exact.
De man heeft geld als macht, de vrouw sex.
Ik rijd 350 km. per dag, en mensen zijn juist egoïstisch ingesteld in het verkeer. Ligt misschien ook aan het feit dat ik vooral in de randstad rijdt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan.
Een hoaxquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef La_Vita het volgende:
[..]
En een niet-rijke man met een knappe vrouw dan?
Ja ik ook, maar in een file heb ik er nooit last van, tenzij je lang op de invoegstrook rijdt dan. Ik ben elke keer weer verbaast hoe mensen andere voorrang verlenen, daarom houdt ik de file ook uit.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik rijd 350 km. per dag, en mensen zijn juist egoïstisch ingesteld in het verkeer. Ligt misschien ook aan het feit dat ik vooral in de randstad rijdt.
Misschien zit er toch nog wat normen en waarden in de Nederlandse bevolkingquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:07 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar in een file heb ik er nooit last van, tenzij je lang op de invoegstrook rijdt dan. Ik ben elke keer weer verbaast hoe mensen andere voorrang verlenen, daarom houdt ik de file ook uit.
Mensen hebben twee soorten keuzes, een defectieve keuze en een cooperatieve keuze. Defectieve keuze is wanneer je voor jouw eigen belang kiest, coöperatieve keuze is wanneer jij voor het belang van de groep kiest. Nu zijn echter vele keuzes, zoals in de file, zowel defectief (als je een voorbeeld stelt door iemand voor te laten hoop je zelf er sneller uit te zijn wanneer iemand anders dan besluit 'sociaal' te doen) en een coöperatieve keuze (het daadwerkelijk doorlaten van iemand om het verkeer voor allen te bespoedigen). Dit heet dan ook een mixed motive situatiequote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan. Zal wel door de stress komen of door de impulsiviteit of het afdwingen.
Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de mens in sommige gevallen egoistisch verdrag vertoont en in sommige altruistisch bij een file heeft sociale druk er niks mee te maken. Of zullen mensen gewoon echt inzien dat moeilijk doen in de file alleen maar tijd kost?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Misschien zit er toch nog wat normen en waarden in de Nederlandse bevolking
TS zijn ego is een beetje aangetast geloof ik?quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:14 schreef BloodyPen het volgende:
Deze vraag is naar aanleiding van het eeuwige gezeur van vrouwen over elk pietluttig detail.
Ik heb soms het idee dat jullie zelfbeeld zo wordt vervormd door de huidige samenleving dat wij mannen daar dagelijks onder moeten lijden.
Ah koetsie koetsie, naïef schaapje van mequote:
Lees mijn post vlak boven de jouwequote:Op vrijdag 5 november 2010 23:11 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de mens in sommige gevallen egoistisch verdrag vertoont en in sommige altruistisch bij een file heeft sociale druk er niks mee te maken. Of zullen mensen gewoon echt inzien dat moeilijk doen in de file alleen maar tijd kost?
Maar waarom is dat met veel andere dingen niet zo?
Mijn vriend heeft ook een bloedmooie vriendin en hij is niet rijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ah koetsie koetsie, naïef schaapje van me
Ware liefde bestaat niet. Period.
En dat zeg ik, terwijl ik een bloedmooie vriendin heb
Waar ik dan rij zie ik mensen welleens egoistisch doen in de file maar niet op zo een doortastende wijze dat alles ineens stil komt te staan, tenzij het een impulsieve beslissing is geweest. Maar ik zie nooit kinderachtige spelletjes die zo iets hebben van dit is mijn plek en daar mag je niet die zodanig lang duren dat rest echt moeten wachten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:10 schreef Musyn het volgende:
[..]
Mensen hebben twee soorten keuzes, een defectieve keuze en een cooperatieve keuze. Defectieve keuze is wanneer je voor jouw eigen belang kiest, coöperatieve keuze is wanneer jij voor het belang van de groep kiest. Nu zijn echter vele keuzes, zoals in de file, zowel defectief (als je een voorbeeld stelt door iemand voor te laten hoop je zelf er sneller uit te zijn wanneer iemand anders dan besluit 'sociaal' te doen) en een coöperatieve keuze (het daadwerkelijk doorlaten van iemand om het verkeer voor allen te bespoedigen). Dit heet dan ook een mixed motive situatieDus, samengevat, we zitten vaak vast in mixed motive situaties en hoewel iemands beslissing altruistisch mag lijken zal er vaak toch nog een egoïsme achterzitten, en omgekeerd.
Dan moet je je toch wat meer gaan verdiepen in de geschiedenis van de mens. Door de eeuwen heen zijn we altijd bezig geweest met het zo veel mogelijk verrijken van onszelf.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:11 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de mens in sommige gevallen egoistisch verdrag vertoont en in sommige altruistisch bij een file heeft sociale druk er niks mee te maken. Of zullen mensen gewoon echt inzien dat moeilijk doen in de file alleen maar tijd kost?
Maar waarom is dat met veel andere dingen niet zo?
Omdat er nog sprake is van de sociale norm (wat is sociaal acceptabel), hun attitude tegenover de situatie en hun omgeving en de mate waarin ze in staat zijn om het gedrag uit te oefenen zonder consequenties. Dus vandaar dat mensen dan ook eerder geneigd zijn tot samenwerking omdat dat uiteindelijk ook voor hen een betere keuze is want het levert hen ook een voordeel op.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:14 schreef picardmike het volgende:
[..]
Waar ik dan rij zie ik mensen welleens egoistisch doen in de file maar niet op zo een doortastende wijze dat alles ineens stil komt te staan, tenzij het een impulsieve beslissing is geweest. Maar ik zie nooit kinderachtige spelletjes die zo iets hebben van dit is mijn plek en daar mag je niet die zodanig lang duren dat rest echt moeten wachten.
Wacht maar tot een balletje met een Audi R8 voor je deur staat, en je gouden bergen belooft. Mijn benieuwen of je dan nog steeds geloofd in ware liefdequote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook een bloedmooie vriendin en hij is niet rijk.
Dat moet wel liefde zijn
Misschien is zij wel rijk?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wacht maar tot een balletje met een Audi R8 voor je deur staat, en je gouden bergen belooft. Mijn benieuwen of je dan nog steeds geloofd in ware liefde
En dat je jezelf bloedmooi vind, helpt je geloofwaardigheid ook niet bepaald
Ja dat is wel een goede, omdat het goede gedrag geen consequenties heeft voor iemand, maakt dat ook niet uit voor het associale gedrag. Maar de mate van samenwerking heeft wel consequenties.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:16 schreef Musyn het volgende:
[..]
Omdat er nog sprake is van de sociale norm (wat is sociaal acceptabel), hun attitude tegenover de situatie en hun omgeving en de mate waarin ze in staat zijn om het gedrag uit te oefenen zonder consequenties. Dus vandaar dat mensen dan ook eerder geneigd zijn tot samenwerking omdat dat uiteindelijk ook voor hen een betere keuze is want het levert hen ook een voordeel op.
Naast bloedmooi ben ik ook nog eens bere grappigquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wacht maar tot een balletje met een Audi R8 voor je deur staat, en je gouden bergen belooft. Mijn benieuwen of je dan nog steeds geloofd in ware liefde
En dat je jezelf bloedmooi vind, helpt je geloofwaardigheid ook niet bepaald
Dat is een hele lijstquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:20 schreef Maria2.0 het volgende:
Waardering, respect, liefde, zo af en toe een complimentje, fysieke aantrekkingskracht, eerlijkheid, veel praten en vrijheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |