abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88383830
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:31 schreef picardmike het volgende:

[..]

Tuurlijk het zou gewoon een kwestie zijn van omgaan met je persoonijkheid. ;)

En niet van je verworvenheden :+
Dat is aan de persoon in kwestie zelf om te weten wat die leuk vindt aan mij :D
Ik heb de indruk dat we TS zijn topic aan het kapen zijn nu, excuses :@
pi_88384053
BBD

Bigger, better deal. Dat maakt vrouwen gelukkig, en wij als mannen nerveus :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_88384395
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:39 schreef FireFox1 het volgende:
BBD

Bigger, better deal. Dat maakt vrouwen gelukkig, en wij als mannen nerveus :)
Idd maar dat maakt vrouwen in het totaalplaatje toch minder altrustisch dan ze zich in het algemeen voordoen. Of is dat de schuld van de man zelf?
UITGESCHREVEN
pi_88384719
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef picardmike het volgende:

[..]

Idd maar dat maakt vrouwen in het totaalplaatje toch minder altrustisch dan ze zich in het algemeen voordoen. Of is dat de schuld van de man zelf?
Vrouwen hebben de machtigste wapen ter wereld in handen: Sex

"gewone" mannen hebben het niet voor het uitkiezen. Vrouwen wel. Zelfs lelijke vrouwen komen aan sex.

Waarom denk je dat Moslim mannen zo krampachtig vasthouden aan het onderdrukken van hun vrouwen? Die hebben sex nog in eigen handen, wij in het westen niet.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_88384764
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ach nee, iedereen is een egoïst, hoe zeer ze het toch willen verbergen omdat egoïsme een negatieve bijklank heeft. We sluiten ons aan bij groepen/ gaan relaties aan omdat WIJ er beter van worden, niet in de eerste plaats voor de andere hoor. :) Dit geldt voor beide geslachten. Je kan het zelfs zo ver doortrekken dat mensen in feite parasieten zijn, het begint al in de baarmoeder waarbij de foetus als ware parasiet fungeert en het blijft gewoon doorgaan na de geboorte, zonder navelstreng welliswaar. Maar in het geval van menselijke relaties is het dan wel zo dat indien het in balans is, ze zowel gastheer als parasiet zijn. :D

Maar genoeg semi filosofisch geneuzel.
pi_88385200
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:52 schreef Musyn het volgende:

[..]

Ach nee, iedereen is een egoïst, hoe zeer ze het toch willen verbergen omdat egoïsme een negatieve bijklank heeft. We sluiten ons aan bij groepen/ gaan relaties aan omdat WIJ er beter van worden, niet in de eerste plaats voor de andere hoor. :) Dit geldt voor beide geslachten.
True :)

En dat zie je zo mooi terug op de Nederlandse wegen. Hoe knapper de vrouw, des te mooier auto ze rijden.

Heb jij ooit een type Doutzen Kroes in een aftandse Alto zien rijden?
pi_88385259
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En dat zie je zo mooi terug op de Nederlandse wegen. Hoe knapper de vrouw, des te mooier auto ze rijden.

Nope, maar heb ook nooit een rijke man zonder knappe vrouw gezien ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:00:46 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_88385280
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:19 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nou vind ik niet veeleisend eigenlijk, maar wat ik wel altijd vind is dat op het punt waar je kan lachen 2 mensen nodig hebt. Ik ben niet zo van de self serving humor, hoewel ik mezelf natuurlijk supergrappig vind. Kan je dat punt is effe uitlichten?

Vertrouwen is relatief als je zelf ook te vertrouwen bent krijg je ook vertrouwen terug, uiteraard. Maar ik hoop niet dat je onvoorwaardelijk vertrouwen bedoelt want dat bestaat eigenlijk niet. Alles heeft zijn voorwaardes weet je.
Ja hoor. Ik vind het belangrijk dat je om elkaar kunt lachen. Niet de ene die de ander steeds aan het lachen maakt.

Wat betreft betrouwbaarheid: ik ben behoorlijk wispelturig (niet wisselvallig) dus ik verander vaak mijn plannen. In die zin niet altijd even berekenbaar.
Resistance is futile.
pi_88385469
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan. Zal wel door de stress komen of door de impulsiviteit of het afdwingen.
UITGESCHREVEN
pi_88385476
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:00 schreef Musyn het volgende:

[..]

Nope, maar heb ook nooit een rijke man zonder knappe vrouw gezien ;)
Exact.

De man heeft geld als macht, de vrouw sex.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:04:44 #77
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88385483
Waar ik het meest gelukkig van zou worden.
Kilo's chocola eten en toch maat 36 behouden ^O^
My mama didn't raise no fool
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:06:00 #78
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88385544
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Exact.

De man heeft geld als macht, de vrouw sex.
En een niet-rijke man met een knappe vrouw dan?
pi_88385562
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef picardmike het volgende:

[..]

Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan.
Ik rijd 350 km. per dag, en mensen zijn juist egoïstisch ingesteld in het verkeer. Ligt misschien ook aan het feit dat ik vooral in de randstad rijdt. :')
pi_88385584
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef La_Vita het volgende:

[..]

En een niet-rijke man met een knappe vrouw dan?
Een hoax :o
pi_88385647
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik rijd 350 km. per dag, en mensen zijn juist egoïstisch ingesteld in het verkeer. Ligt misschien ook aan het feit dat ik vooral in de randstad rijdt. :')
Ja ik ook, maar in een file heb ik er nooit last van, tenzij je lang op de invoegstrook rijdt dan. Ik ben elke keer weer verbaast hoe mensen andere voorrang verlenen, daarom houdt ik de file ook uit.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:09:48 #82
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88385733
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een hoax :o
Nee, liefde O+
pi_88385756
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:07 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar in een file heb ik er nooit last van, tenzij je lang op de invoegstrook rijdt dan. Ik ben elke keer weer verbaast hoe mensen andere voorrang verlenen, daarom houdt ik de file ook uit.
Misschien zit er toch nog wat normen en waarden in de Nederlandse bevolking ;)
pi_88385779
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef picardmike het volgende:

[..]

Als ik in file rij heb ik er juist altijd vertrouwen in dat de mens niet egoistisch ingesteld is. Want in de file gebeurd er altijd iets bijzonders, mensen laten je voor enzo. Is eigenlijk een klein wereldwonder denk ik dan. Zal wel door de stress komen of door de impulsiviteit of het afdwingen.
Mensen hebben twee soorten keuzes, een defectieve keuze en een cooperatieve keuze. Defectieve keuze is wanneer je voor jouw eigen belang kiest, coöperatieve keuze is wanneer jij voor het belang van de groep kiest. Nu zijn echter vele keuzes, zoals in de file, zowel defectief (als je een voorbeeld stelt door iemand voor te laten hoop je zelf er sneller uit te zijn wanneer iemand anders dan besluit 'sociaal' te doen) en een coöperatieve keuze (het daadwerkelijk doorlaten van iemand om het verkeer voor allen te bespoedigen). Dit heet dan ook een mixed motive situatie :) Dus, samengevat, we zitten vaak vast in mixed motive situaties en hoewel iemands beslissing altruistisch mag lijken zal er vaak toch nog een egoïsme achterzitten, en omgekeerd.
pi_88385810
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:10 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Misschien zit er toch nog wat normen en waarden in de Nederlandse bevolking ;)
Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de mens in sommige gevallen egoistisch verdrag vertoont en in sommige altruistisch bij een file heeft sociale druk er niks mee te maken. Of zullen mensen gewoon echt inzien dat moeilijk doen in de file alleen maar tijd kost?

Maar waarom is dat met veel andere dingen niet zo?
UITGESCHREVEN
pi_88385831
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:14 schreef BloodyPen het volgende:
Deze vraag is naar aanleiding van het eeuwige gezeur van vrouwen over elk pietluttig detail.

Ik heb soms het idee dat jullie zelfbeeld zo wordt vervormd door de huidige samenleving dat wij mannen daar dagelijks onder moeten lijden.
TS zijn ego is een beetje aangetast geloof ik?

Maar waarom wil je weten waarvan vrouwen gelukkig worden? Gaat het er niet om waar jij gelukkig van wordt? Of is dat alleen maar van het pleasen van een vrouw?

Bedenk bij jezelf waar je gelukkig van wordt en zoek een vriendin die dat geluk aanvult, niet dat geluk is.
pi_88385843
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Nee, liefde O+
Ah koetsie koetsie, naïef schaapje van me O+

Ware liefde bestaat niet. Period.

En dat zeg ik, terwijl ik een bloedmooie vriendin heb :@
pi_88385860
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:11 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de mens in sommige gevallen egoistisch verdrag vertoont en in sommige altruistisch bij een file heeft sociale druk er niks mee te maken. Of zullen mensen gewoon echt inzien dat moeilijk doen in de file alleen maar tijd kost?

Lees mijn post vlak boven de jouwe ;) (heb je waarschijnlijk nog niet gezien)
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:13:07 #89
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88385868
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ah koetsie koetsie, naïef schaapje van me O+

Ware liefde bestaat niet. Period.

En dat zeg ik, terwijl ik een bloedmooie vriendin heb :@
Mijn vriend heeft ook een bloedmooie vriendin en hij is niet rijk.
Dat moet wel liefde zijn :Y)
pi_88385940
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:10 schreef Musyn het volgende:

[..]

Mensen hebben twee soorten keuzes, een defectieve keuze en een cooperatieve keuze. Defectieve keuze is wanneer je voor jouw eigen belang kiest, coöperatieve keuze is wanneer jij voor het belang van de groep kiest. Nu zijn echter vele keuzes, zoals in de file, zowel defectief (als je een voorbeeld stelt door iemand voor te laten hoop je zelf er sneller uit te zijn wanneer iemand anders dan besluit 'sociaal' te doen) en een coöperatieve keuze (het daadwerkelijk doorlaten van iemand om het verkeer voor allen te bespoedigen). Dit heet dan ook een mixed motive situatie :) Dus, samengevat, we zitten vaak vast in mixed motive situaties en hoewel iemands beslissing altruistisch mag lijken zal er vaak toch nog een egoïsme achterzitten, en omgekeerd.
Waar ik dan rij zie ik mensen welleens egoistisch doen in de file maar niet op zo een doortastende wijze dat alles ineens stil komt te staan, tenzij het een impulsieve beslissing is geweest. Maar ik zie nooit kinderachtige spelletjes die zo iets hebben van dit is mijn plek en daar mag je niet die zodanig lang duren dat rest echt moeten wachten.
UITGESCHREVEN
pi_88386033
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:11 schreef picardmike het volgende:

[..]

Dan moet je je toch wat meer gaan verdiepen in de geschiedenis van de mens. Door de eeuwen heen zijn we altijd bezig geweest met het zo veel mogelijk verrijken van onszelf.

Compassie voor de medemens is pas ná de tweede wereldoorlog geslopen in de maatschappij. Verharding van de maatschappij? Nee hoor, de mens is alleen maar softer geworden.
pi_88386038
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:14 schreef picardmike het volgende:

[..]

Waar ik dan rij zie ik mensen welleens egoistisch doen in de file maar niet op zo een doortastende wijze dat alles ineens stil komt te staan, tenzij het een impulsieve beslissing is geweest. Maar ik zie nooit kinderachtige spelletjes die zo iets hebben van dit is mijn plek en daar mag je niet die zodanig lang duren dat rest echt moeten wachten.
Omdat er nog sprake is van de sociale norm (wat is sociaal acceptabel), hun attitude tegenover de situatie en hun omgeving en de mate waarin ze in staat zijn om het gedrag uit te oefenen zonder consequenties. Dus vandaar dat mensen dan ook eerder geneigd zijn tot samenwerking omdat dat uiteindelijk ook voor hen een betere keuze is want het levert hen ook een voordeel op.
pi_88386134
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft ook een bloedmooie vriendin en hij is niet rijk.
Dat moet wel liefde zijn :Y)
Wacht maar tot een balletje met een Audi R8 voor je deur staat, en je gouden bergen belooft. Mijn benieuwen of je dan nog steeds geloofd in ware liefde :')

En dat je jezelf bloedmooi vind, helpt je geloofwaardigheid ook niet bepaald :+
pi_88386176
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wacht maar tot een balletje met een Audi R8 voor je deur staat, en je gouden bergen belooft. Mijn benieuwen of je dan nog steeds geloofd in ware liefde :')

Misschien is zij wel rijk? :@
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:20:06 #95
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_88386210
Waardering, respect, liefde, zo af en toe een complimentje, fysieke aantrekkingskracht, eerlijkheid, veel praten en vrijheid.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_88386238
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef Musyn het volgende:

[..]

Misschien is haar papa wel rijk? :@
pi_88386254
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:16 schreef Musyn het volgende:

[..]

Omdat er nog sprake is van de sociale norm (wat is sociaal acceptabel), hun attitude tegenover de situatie en hun omgeving en de mate waarin ze in staat zijn om het gedrag uit te oefenen zonder consequenties. Dus vandaar dat mensen dan ook eerder geneigd zijn tot samenwerking omdat dat uiteindelijk ook voor hen een betere keuze is want het levert hen ook een voordeel op.
Ja dat is wel een goede, omdat het goede gedrag geen consequenties heeft voor iemand, maakt dat ook niet uit voor het associale gedrag. Maar de mate van samenwerking heeft wel consequenties.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:21:11 #98
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88386264
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Naast bloedmooi ben ik ook nog eens bere grappig :Y)
pi_88386272
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:20 schreef Maria2.0 het volgende:
Waardering, respect, liefde, zo af en toe een complimentje, fysieke aantrekkingskracht, eerlijkheid, veel praten en vrijheid.
Dat is een hele lijst :o

Ben je vrijgezel als ik vragen mag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')