abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88359899
Met wetenschappelijk vooruitgang, nieuwe uitvindingen en inzichten bleek vele historische feiten 'onzin' te blijken en middels bovengenoemde voorbeelden inhoudelijk weerlegt ten gunste van andere standpunten die we vandaag de dag 'feiten' noemen, omdat het is 'aangetoond' niet zo te zijn.

Nu is mijn vraag, welke punten van vandaag zullen in de toekomst gezien worden als onjuist en van welke dingen die historisch als feit werd beschouwd had je nooit verwacht dat het inmiddels weerlegd zou zijn?
pi_88359989
Heb je een Delorean DMC-12 ?

Ik denk gedachten over teldeportatie.
Moeilijk te beantwoorden eigenlijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:31:50 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_88360132
Het zal minder en minder worden, omdat acceptatie van een wetenschappelijke stelling tegenwoordig veel meer is gebaseerd op peer-to-peer reviews van gepubliceerd onderzoek, en eisen aan de reproduceerbaarheid van experimentele gegevens.

Ook kan geen enkele wetenschapper, hoe hoog deze ook in aanzien staat in zijn of haar vakgebied, enkel op basis van reputatie iets laten aannemen zonder dat dit grondig wordt onderzocht, terwijl tot ver in de Middeleeuwen de werken van klassieke wetenschappers voor onaantastbaar golden (zowel in Europa v.w.b. de Griekse filosofen, als voor China met hun eigen klassiekers).

Wereldwijde communicatie, en politieke tegenstellingen, maken het ook veel moeilijker dan vroeger om vanuit de overheid onwetenschappelijke feiten voor waar doorgedrukt te krijgen, buiten de hele direct invloedsfeer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:50:26 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88360735
Nou misschien vind men ooit de http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_everything
(De theorie die kwantum fysica en fysica met elkaar verbind)
En die theorie moet er zijn. We kunnen er alleen nog niet achterkomen.
Het is logisch dat alles in 1 theorie te vangen is, want tijdens de oerknal is er ooit een moment geweest dat ons universum kwantum fysische proporties had.
pi_88370064
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou misschien vind men ooit de http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_everything
(De theorie die kwantum fysica en fysica met elkaar verbind)
En die theorie moet er zijn. We kunnen er alleen nog niet achterkomen.
Het is logisch dat alles in 1 theorie te vangen is, want tijdens de oerknal is er ooit een moment geweest dat ons universum kwantum fysische proporties had.
Wetenschappers zijn de laatste tijden ook al aan het praten over meerdere big bangs van inplaats 1 big bang.

En dan meerdere tegelijkertijd.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_88375414
Het hele verlichtingsdenken zal 'fout' blijken te zijn.
Dat is mijn nederige voorspelling.
'That Rollo Greb is the greatest, most wonderful of all. (...) Man, he's the end! You see, if you go like him all the time you'll finally get it.' 'Get what?' 'IT! IT!''
Jack Kerouac, On the Road
pi_88376135
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 19:38 schreef RolloGreb het volgende:
Het hele verlichtingsdenken zal 'fout' blijken te zijn.
Dat is mijn nederige voorspelling.
Op grond waarvan acht je dat - mogelijk - ?
pi_88377790
Ik denk dat men de opvatting dat de geschiedenis zich herhaalt nog steeds niet begrijpt en toepast ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88386165
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 19:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op grond waarvan acht je dat - mogelijk - ?
Op basis van de evidente hybris van dit denken.
Vanwege de drang tot het rationeel funderen van onze overtuigingen terwijl er geen grond is waarop wij dit zouden kunnen doen.
Omdat het niet kritisch staat tegenover het eigen utopische verlangen.
En tenslotte vanwege het gevaar van het verloochenen van de geschiedenis.

Dit bij elkaar maakt dat ik er weinig hoopvols van mag verwachten.
'That Rollo Greb is the greatest, most wonderful of all. (...) Man, he's the end! You see, if you go like him all the time you'll finally get it.' 'Get what?' 'IT! IT!''
pi_88386497
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:34 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat men de opvatting dat de geschiedenis zich herhaalt nog steeds niet begrijpt en toepast ;(
Herhaalt?
De geschiedenis herhaalt zich alleen op het witte doek.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:40:37 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88387154
Ik snap geen kut van je OP. :D.

En voor zover ik het wel begrijp: :').

TS begint trouwens.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88390456
quote:
1.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:26 schreef RolloGreb het volgende:

[..]

Herhaalt?
De geschiedenis herhaalt zich alleen op het witte doek.
Sorry, door de regen vandaag is de grapjas nat geworden.
Probeer het morgen!
#freefrederike
pi_88394776
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:55 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Sorry, door de regen vandaag is de grapjas nat geworden.
Probeer het morgen!
Ja ik ga er maar niet op in :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 november 2010 @ 10:24:14 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_88394850
Ik verwacht dat de ondergang van de kerk niet blijvend is.
De versnippering en individualisering zal mensen weer terugbrengen bij een gemeenschappelijke stroming.
Of het de tradidionele kerk is weet ik niet.
Misschien een soort Baghwan maar dan in grotere omvang.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88591817
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja ik ga er maar niet op in :')
Kun je ook voorbeelden van 'de zich herhalende geschiedenis' geven?
Of kun je daar ook niet op ingaan?
  donderdag 11 november 2010 @ 15:03:55 #16
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_88596294
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:24 schreef tong80 het volgende:
Ik verwacht dat de ondergang van de kerk niet blijvend is.
De versnippering en individualisering zal mensen weer terugbrengen bij een gemeenschappelijke stroming.
Of het de tradidionele kerk is weet ik niet.
Misschien een soort Baghwan maar dan in grotere omvang.

:P
Ik verwacht van wel, we hebben de kerk simpelweg niet meer nodig.
Minds are like parachutes. They only function when open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')