abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:40:38 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_90934410
't Is natuurlijk ook een goede testgroep, de TLS'ers. Die zijn van nature kritisch tegenover de chipkaart.
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:41:58 #177
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_90934484
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef macca728 het volgende:
Serieus

Waarom wordt de veilige bankpas niet geschikt gemaakt voor de OV poortjes ?
Bij bepaalde buslijnen had je al een systeem dat je gewoon met je chipknip kon betalen. Werkte prima, maar nee het moest allemaal anders en 'beter'.
pi_91015015
Zo zo :)

Log je in ov-chipkaart zie je in eens dit

Das mooi
pi_91015027
hmz
kan me post niet editten ofzo
maar wou er eigenlijk dit plaatje in hebben

Je kan dus nu een echte declaratie maken das wel handig
pi_91058665
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 08:36 schreef AlwaysConnected het volgende:
hmz

[ afbeelding ]

Zeker handig, nu nog een manier verzinnen om dit ook mogelijk te maken voor abonnementhouders !

Want zonder coupon erbij zie je niet de aanschafprijs en ook niet tot wanneer je abonnement geldig is.
  zondag 9 januari 2011 @ 12:38:07 #181
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_91060874
Zeker waar Macca728
en nu is de stap maar claimen als er wat mis is gegaan volgens mij ook zo klaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 19:33:00 #182
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91079063
Ik heb een vraag:

Mijn OV-Chipkaart gebruik ik min of meer dagelijks in de trein, eigenlijk zonder problemen. Mijn kaart wordt zonder probleem herkend door de paal.

Af en toe gebruik ik 'm ook in de bus of de tram. In- en uitchecken verliep daar ook altijd soepel, mijn kaart werd direct herkend als ik 'm tegen de lezer hield. Het is mij echter de laatste tijd opgevallen dat het langer duurt voor de kaart herkend wordt in de bus. Ik krijg geen foutmeldingen, maar de lezer reageert soms überhaupt niet als ik de kaart ertegenaan houdt. Het is gebeurd dat ik 3-4 pogingen nodig had voor ik in- of uitgecheckt was.

Wat zou hier loos kunnen zijn? Is mijn kaart stervende? :{.
pi_91081897
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:33 schreef freako het volgende:
Ik heb een vraag:

Mijn OV-Chipkaart gebruik ik min of meer dagelijks in de trein, eigenlijk zonder problemen. Mijn kaart wordt zonder probleem herkend door de paal.

Af en toe gebruik ik 'm ook in de bus of de tram. In- en uitchecken verliep daar ook altijd soepel, mijn kaart werd direct herkend als ik 'm tegen de lezer hield. Het is mij echter de laatste tijd opgevallen dat het langer duurt voor de kaart herkend wordt in de bus. Ik krijg geen foutmeldingen, maar de lezer reageert soms überhaupt niet als ik de kaart ertegenaan houdt. Het is gebeurd dat ik 3-4 pogingen nodig had voor ik in- of uitgecheckt was.

Wat zou hier loos kunnen zijn? Is mijn kaart stervende? :{.
nee is normaal, gebeurt bij mij en anderen ook bij Qbuzz
pi_91084706
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 08:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
Zo zo :)

Log je in ov-chipkaart zie je in eens dit

[ afbeelding ]

Das mooi
Busritje van 11,77! Ik zou dan lekker niet uitchecken zodat je 4 euro kwijt bent ;)
pi_91086614
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 08:36 schreef AlwaysConnected het volgende:
hmz

[ afbeelding ]

trouwens ritprijs en declaratiebedrag wijken af, hoe kan dat dan ?
pi_91089574
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

trouwens ritprijs en declaratiebedrag wijken af, hoe kan dat dan ?
ritprijs = inchecktarief - uitchecktarief :)
pi_91090774
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:53 schreef Light het volgende:

[..]

ritprijs = inchecktarief - uitchecktarief :)
ja maar er staat onder de kolom te declareren een andere prijs dan ritprijs
pi_91091465
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar er staat onder de kolom te declareren een andere prijs dan ritprijs
Misschien moet je het instaptarief ook declareren. Of het gaat wel automatisch goed, ik heb die declaratie-pdf's niet bekeken.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:28:11 #189
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91092276
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:18 schreef Light het volgende:

[..]

Misschien moet je het instaptarief ook declareren. Of het gaat wel automatisch goed, ik heb die declaratie-pdf's niet bekeken.
De declaratie-pdf's tonen de ritprijs.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:30:13 #190
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91092435
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee is normaal, gebeurt bij mij en anderen ook bij Qbuzz
OK, bij mij gebeurde het bij Connexxion en de HTM, maar ik ben voorlopig weer even gerustgesteld. Mijn kaart moet het nog ruim 2 jaar volhouden, ben benieuwd of ie het redt.
pi_91093354
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:28 schreef freako het volgende:

[..]

De declaratie-pdf's tonen de ritprijs.
in het overzicht staat toch te declareren 2,82 zwart en ritprijs 1,18
pi_91093419
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:30 schreef freako het volgende:

[..]

OK, bij mij gebeurde het bij Connexxion en de HTM, maar ik ben voorlopig weer even gerustgesteld. Mijn kaart moet het nog ruim 2 jaar volhouden, ben benieuwd of ie het redt.
het is wel irritant soms (vaak) als je 30 sec moet tobben om uit te checken

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 09-01-2011 23:14:11 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 22:49:09 #193
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91093640
Ik heb even die declaratieoverzichten op ov-chipkaart.nl uitgeprobeerd, om te achterhalen wat nu het verschil is tussen het wel en niet aanvinken van de incheckacties:

Mijn transactieoverzicht van de laatste paar dagen ziet er zo uit. Standaard zijn alleen de uitcheckacties aangevinkt:

Dit levert de volgende declaratie op. Getoond worden de ritprijzen. Opvallend is dat hier de inchecktijden niet op staan:

Wanneer ik nu ook de incheckacties aanvink:

Dan krijg ik ook de inchecktijden, maar door al die -10,00 bedragen, wordt het er niet duidelijker op. Het bedrag "totaal af" blijft gelukkig kloppen:
pi_91096753
Wie o wie geeft mij het verlossende (ant)woord :)?

Ik heb een week studentovkaart. Nu is het zo in het kader van de tegemoet koming van de NS dat je tot aan 31 januari ook gratis kan reizen in de trein op zondag.

Nu moest ik ook een bus reisje maken tot dicht bij mijn huis, maar aangezien het er inmiddels is ingestampt, houd ik zonder na te denken mijn week ov voor de lezer, Echter werd er gewoon -4,00 afgeschreven. Op dit moment realiseerde ik dat ik een normaal kaartje had moeten kopen aangezien het zondag is, maargoed ik heb niet gelijk weer uitgecheckt aangezien ik bang was dan het 4 euro tarief te verliezen.

Ik ben gaan wachten tot ik bij mijn halte was, en heb hier dus maar uitgecheckt..
En er kwam naar mijn weten vervolgens op de lezer -0,74 te staan..

Echter nu is het zo dat ik na mijn weten nooit enig tegoed op mijn studenten ov kaart heb geladen.

mijn vraag is dan ook, Hoe is het mogelijk dat ik ondanks een week abonnement toch kan inchecken en waar word dit tegoed vandaan gehaald?

Ik heb na het zien hier in dit topic, ook net een account geregistreerd op ov-chipkaart.nl, daar zie ik dat mijn saldo niet bekend is.. ook kan ik mijn transacties niet in zien na toestemming. Maar volgens mij worden vanaf nu( dus na toestemming) pas mijn reizen bijgehouden klopt dat?

alvast bedankt!

Downstar
pi_91097834
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:44 schreef Downstar het volgende:
mijn vraag is dan ook, Hoe is het mogelijk dat ik ondanks een week abonnement toch kan inchecken en waar word dit tegoed vandaan gehaald?
Op iedere chipkaart staat een saldo. Je kunt inchecken indien je saldo minimaal 0 euro bedraagt.
quote:
Ik heb na het zien hier in dit topic, ook net een account geregistreerd op ov-chipkaart.nl, daar zie ik dat mijn saldo niet bekend is..
Het duurt 1 à 2 werkdagen tot dit zichtbaar is.
quote:
ook kan ik mijn transacties niet in zien na toestemming. Maar volgens mij worden vanaf nu( dus na toestemming) pas mijn reizen bijgehouden klopt dat?
Dat was wel het geval.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_91098219
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:08 schreef Aether het volgende:

Op iedere chipkaart staat een saldo. Je kunt inchecken indien je saldo minimaal 0 euro bedraagt.
Als je vrij reizen hebt (zoals met een studenten-weekov door de week) kun je altijd inchecken, ook bij een negatief saldo.
pi_91098367
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:17 schreef Light het volgende:

[..]

Als je vrij reizen hebt (zoals met een studenten-weekov door de week) kun je altijd inchecken, ook bij een negatief saldo.
Volgens de studenten ov-chipkaart-site niet (hoewel dit wel logischer zou zijn).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_91103801
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:08 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

Het duurt 1 à 2 werkdagen tot dit zichtbaar is.

[..]

Dat was wel het geval.
Oke, laat mijn saldo dan maar eens 0 euro zijn, dan nog waar word mijn ritprijs dan vandaan gehaald? die 0,74 cent?
  maandag 10 januari 2011 @ 09:29:00 #199
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91104429
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:57 schreef Downstar het volgende:

[..]

Oke, laat mijn saldo dan maar eens 0 euro zijn, dan nog waar word mijn ritprijs dan vandaan gehaald? die 0,74 cent?
Je kunt in beperkte mate rood staan op de OV-chipkaart. :).Als je een saldo stort op de kaart zal dat vanzelf rechtgetrokken worden.
pi_91107819
Wat ik ook doe, ik kan geen account aanmaken op ov-chipkaart.nl
Ik ben houder van een studentenkaart, ik vul netjes mijn gegevens in en krijg daarna de melding:
quote:
Voer a.u.b. het kaartnummer van een persoonlijke kaart in en/of de geboortedatum, het adres en eventueel de rekeninggegevens zoals opgegeven bij uw kaartaanvraag.
Ik heb de gegevens allemaal goed ingevuld (ik woon in een bovenwoning en heb dezelfde gegevens ingevuld als bij de DUO - IB-groep). Ik heb geen zin om de klantenservice te bellen á ¤0.10 per minuut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')