Moet dat. Volgens wie? Als het in de strips niet gedaan wordt, zullen ze het in de serie ook wel niet doen. Ongeacht wat RE doet of heeft gedaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:01 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
In resident evil wordt het gewoon gedaan hoor.
Dit is dan ook geen film maar een serie, waarin er ruimschoots de tijd voor zou moeten zijn om zowel de oorzaak, de verspreiding als de mogelijke oplossing te behandelen. Zombies kunnen immers niet eeuwig zonder voedsel dus ooit moeten ze dood neer ploffen.
Het moet ook niet. Zombies blijven 'leven' zolang hun hersenen nog goed zijn. Zelfs zonder lichaam doen ze het nogquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Moet dat. Volgens wie? Als het in de strips niet gedaan wordt, zullen ze het in de serie ook wel niet doen.
Eens. Maar het post-apocalyptische thema is ook enorm gaaf, kan er geen genoeg van krijgen.quote:Ongeacht wat RE doet of heeft gedaan.Deze serie draait er (voor zover ik weet) voornamelijk om hoe een groep mensen overleeft in een post-apocalyptische wereld met constante dreigingen van buitenaf. Dat vind ik ook een stuk interessanter.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:46 schreef bijdehand het volgende:
Eens. Maar het post-apocalyptische thema is ook enorm gaaf, kan er geen genoeg van krijgen.
Precies en daarvoor maakt de oorzaak van het gebeuren niks uit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Moet dat. Volgens wie? Als het in de strips niet gedaan wordt, zullen ze het in de serie ook wel niet doen. Ongeacht wat RE doet of heeft gedaan.Deze serie draait er (voor zover ik weet) voornamelijk om hoe een groep mensen overleeft in een post-apocalyptische wereld met constante dreigingen van buitenaf. Dat vind ik ook een stuk interessanter.
Ik dacht altijd dat het andersom was. Hersenweefsel wordt snel onbruikbaar na overlijden door gebrek aan zuurstof. Het virus of wat dan ook dat hun lichamen weer animeert neemt dus alleen de meest basale functies en driften van het lichaam over wat resulteert in de ongecontroleerde locomotie en het 'hersenloze' gedrag dat we zien in zombies.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het moet ook niet. Zombies blijven 'leven' zolang hun hersenen nog goed zijn. Zelfs zonder lichaam doen ze het nog![]()
Volgensmij zit dit spontaan dood neer ploffen zonder voedsel in 28 days later en niet in RE. Het is em meer dat iets wat beweegd energie nodig heeft en dat moeten de zombies ergens vandaan halenquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Moet dat. Volgens wie? Als het in de strips niet gedaan wordt, zullen ze het in de serie ook wel niet doen. Ongeacht wat RE doet of heeft gedaan.
Jij had het over RE in relatie tot het verklaren/de oorzaak van het zombieverschijnsel. Ik heb alle strips nog niet gelezen, maar daar wordt het tot nu toe voor zover ik weet ook niet gedaan. Ik hoop dat ze trouw blijven aan de strip. Voor dit verhaal is de oorzaak niet noodzakelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Volgensmij zit dit spontaan dood neer ploffen zonder voedsel in 28 days later en niet in RE. Het is em meer dat iets wat beweegd energie nodig heeft en dat moeten de zombies ergens vandaan halen. Ik snap dat dit voor vele van jullie niet nodig is omdat zombies toch al niet echt mogelijk zijn, maar ik blijf van mening dat wanneer je zo een setting kiest je hem toch zo realistisch mogelijk moet weergeven.
Net zoals dat tussen die redneck - neger. Oke het is mogelijk dat het pas op het moment dat de agent er net aan kwam lopen op zijn hoogtepunt was maar dat vind ik excuses acteraf verzinnen en had met een kleine wijziging in dialogen ook prima opgevangen kunnen worden.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Volgensmij zit dit spontaan dood neer ploffen zonder voedsel in 28 days later en niet in RE. Het is em meer dat iets wat beweegd energie nodig heeft en dat moeten de zombies ergens vandaan halen. Ik snap dat dit voor vele van jullie niet nodig is omdat zombies toch al niet echt mogelijk zijn, maar ik blijf van mening dat wanneer je zo een setting kiest je hem toch zo realistisch mogelijk moet weergeven.
Het klopt wel, ik vond het alleen zo een: Jahhhh dit is wel weer heeeel toevallig. Net zoals dat sleuteltje precies in dat gat vielquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:46 schreef Redisformurder het volgende:
Je probleem betreffende die redneck - neger confrontatie begrijp ik niet zo. Hij kwam als agent/man/buitenstaander net die groep binnen, weten wij (en hij) veel, wat er daarvoor allemaal al is voorgevallen. Verhaal-technisch klopt het wel.
Hier kan ik me slechts bij aansluiten. Hoop nog steeds dat het een geweldige serie wordt though.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik vond alleen aflevering 1 veel beter.
Ik dacht die gooit die handgranaat van bovenaf op die groep voor de deur ofzo, maar nee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het klopt wel, ik vond het alleen zo een: Jahhhh dit is wel weer heeeel toevallig. Net zoals dat sleuteltje precies in dat gat vielWederom het is niet dat het fout is, ik ben alleen van mening dat er meer in gezeten had. Net zoals die glazen ruiten maar dan geen poging doen tot barricaderen maar een beetje schaapachtig toekijken. Ach ik kijk het nog een paar weken aan en misschien moet ikw el concluderen dat het niet voor mij is weg gelegt. Ik heb de strips niet gelezen, dus ik blijf nog even benieuwd. Ik vond alleen aflevering 1 veel beter.
Ja, dat is normaal voor een aflevering. Alleen de eerste en finales duren soms langer.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:27 schreef Teteteterek het volgende:
klopt het dat episode 2 slechts 45 minuten duurt?
Dacht ik ook, maar die handgranaat zal later wel van pas komenquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:17 schreef JackHerrer het volgende:
Ik dacht dat hij die handgranaat van het dak zou afgooien om de walkers af te leiden ofzo.
Ik heb 'm thuis liggen. Het is een heel grappig boek! En als je zo naar die regels kijkt, dan herken je er zo'n beetje elke zombiefilm inquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
The Zombie Survival Guide
Kent iemand dit boek?![]()
Is 't wat? Kwam hem tegen, toen ik naar de comics aan 't zoeken was.
Die beste vriend heeft haar verteld dat haar man dood is, volgens mij. Want die gozer had al veel langer een oogje op haar. De relatie tussen haar en haar man was ook niet zo best, getuige het gesprek tussen hem en zijn collega/beste vriend in de dienstauto, aan het begin van aflevering 1. Toen die collega/beste vriend hem een bloemetje kwam geven in het ziekenhuis was de ziekte wrs al uitgebroken ook.quote:Op maandag 8 november 2010 18:32 schreef BazzieK het volgende:
Wat is die vrouw een slet zeg. Ze weet niet eens of haar man is gestorven in het ziekenhuis of niet en binnen hooguit twee maanden balt ze al de beste vriend van haar man.
Deze heb je ook nog; http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_Zquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook stiekem het idee dat het komt omdat Frank Darabont zelf de eerste episode heeft geregisseerd. Vrijwel alle andere afleveringen, waaronder ook aflevering twee, worden geregisseerd door volbloed serie-regisseurs, wat resulteert in heel ander soort shots (korter, vluchtiger en meer shaky-cam materiaal). Dat geeft meteen een andere ervaring mee aan het verhaal. EP1 straalde door de trage pace en de verrassend mooie, lange shots. Duidelijk een niveau hoger dan 'normale' Amerikaanse series. Bij EP2 zit de pace nog ongeveer hetzelfde, maar het camerawerk deed me al veel meer denken aan een standaard Amerikaanse serie.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hier kan ik me slechts bij aansluiten. Hoop nog steeds dat het een geweldige serie wordt though.
Dat denk ik ook. Volgende aflevering zullen ze elkaar weer ontmoeten denk ik, gezien die andere gasten uit de stad daar vandaan kwamen om supplies op te halen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die beste vriend heeft haar verteld dat haar man dood is, volgens mij. Want die gozer had al veel langer een oogje op haar. De relatie tussen haar en haar man was ook niet zo best, getuige het gesprek tussen hem en zijn collega/beste vriend in de dienstauto, aan het begin van aflevering 1. Toen die collega/beste vriend hem een bloemetje kwam geven in het ziekenhuis was de ziekte wrs al uitgebroken ook.
Dit toch enigszins slappe verhaaltje is een subplot dat naderhand in de serie nog spannend gaat worden....
quote:Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Foals het volgende:
Waarom heeft niemand het over de seks scene in het bos?
Of bedoel je de scene zelf? Weinig over te zeggen. Het is duidelijk geen HBO waar deze serie van is.quote:Op maandag 8 november 2010 18:32 schreef BazzieK het volgende:
Wat is die vrouw een slet zeg. Ze weet niet eens of haar man is gestorven in het ziekenhuis of niet en binnen hooguit twee maanden balt ze al de beste vriend van haar man.
ik had eigenlijk wel een zombie verwacht, maar dat zou net zo cliche zijn als de trappenhuis scene in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Foals het volgende:
Waarom heeft niemand het over de seks scene in het bos?
Okéquote:Op woensdag 10 november 2010 09:14 schreef Mirel het volgende:
Zeg dan gewoon normale series ipv normale Amerikaanse series.
ik zag er nog geen gay liliputter bij hoor.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:25 schreef planethugo het volgende:
sow hej wat een vette serie. Aflevering 2 vond ik ook weer geweldig. Kritiek die ik hier zie snap ik niet zo goed. Vind het niet onder doen voor een zombie(bios)film tot nu toe.
Enige wat dan minder is, is de samenstelling van de groep. Wel erg politiek correct
das waarquote:Op woensdag 10 november 2010 11:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ik zag er nog geen gay liliputter bij hoor.
Nou ja, de 1e twee afleveringen geven nog geen reden om lager te gaan.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:13 schreef Mandal het volgende:
Vraag me ook hoe lang Walking Dead nog een 9.5 scoort op IMDB.
Hoezo?quote:Op woensdag 10 november 2010 09:14 schreef Mirel het volgende:
Zeg dan gewoon normale series ipv normale Amerikaanse series.
Van je vrienden moet je het hebben dus.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die beste vriend heeft haar verteld dat haar man dood is, volgens mij. Want die gozer had al veel langer een oogje op haar. De relatie tussen haar en haar man was ook niet zo best, getuige het gesprek tussen hem en zijn collega/beste vriend in de dienstauto, aan het begin van aflevering 1. Toen die collega/beste vriend hem een bloemetje kwam geven in het ziekenhuis was de ziekte wrs al uitgebroken ook.
Dit toch enigszins slappe verhaaltje is een subplot dat naderhand in de serie nog spannend gaat worden....
die Sarah heeft toch wat aan de hand, is dat gedoe met Scofield eindelijk achter de rug, breekt er zombie-epidemie uit en denkt ze dat 'r man dood isquote:Op woensdag 10 november 2010 14:48 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Van je vrienden moet je het hebben dus.Kan inderdaad nog leuk worden.
quote:Op woensdag 10 november 2010 15:29 schreef planethugo het volgende:
[..]
die Sarah heeft toch wat aan de hand, is dat gedoe met Scofield eindelijk achter de rug, breekt er zombie-epidemie uit en denkt ze dat 'r man dood is
Brr, ik haatte dr echt in Prison Break. Echt brr...quote:Op woensdag 10 november 2010 15:29 schreef planethugo het volgende:
[..]
die Sarah heeft toch wat aan de hand, is dat gedoe met Scofield eindelijk achter de rug, breekt er zombie-epidemie uit en denkt ze dat 'r man dood is
Dit dus. Vond het echt afschuwelijk om haar te zijn verschijnen in deze serie. Hoop dat ik van dat gevoel af kan komen. Het karakter dat ze hier moet wegzetten helpt niet echt.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Brr, ik haatte dr echt in Prison Break. Echt brr...
wat was ik teleurgesteld dat ze toch niet dood wasquote:Op woensdag 10 november 2010 16:51 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dit dus. Vond het echt afschuwelijk om haar te zijn verschijnen in deze serie. Hoop dat ik van dat gevoel af kan komen. Het karakter dat ze hier moet wegzetten helpt niet echt.
Ik hoop dat ze hier wat meer voor zichzelf opkomt. Het zal wel helpen als ik dr met een knuppel een zombie zie inslaan. En de chemie met die kerel in het bos was ook stukken beter dan met scofield.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:51 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dit dus. Vond het echt afschuwelijk om haar te zijn verschijnen in deze serie. Hoop dat ik van dat gevoel af kan komen. Het karakter dat ze hier moet wegzetten helpt niet echt.
ik heb hem besteld...quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Daar krijg je geen spijt van. WWZ is ook een aanrader.quote:
Ik vind het een slap subplotje hoor. Vrij doorzichtig ook. Zal wrs in de laatste aflevering voor een apotheose moeten zorgen.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:48 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Van je vrienden moet je het hebben dus.Kan inderdaad nog leuk worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |