Voor jongeren tot 22 jaar wel, maar dat is afgeschaft vanaf volgend jaar.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tandarts zat dit jaar ook niet in de basisverzekering (net als de jaren ervoor trouwens...).
Ze hebben het nog niet allemaal rond qua voorwaarden maar veel hebben wel de premies, goed bezig inderdaadquote:Op donderdag 4 november 2010 14:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Zijn ze dit jaar trouwens niet vroeg met die premies?
ZK al bekeken?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, collectief bij Ohra kan via het Kruidvat, bij CZ heb ik niks gevonden waar ik me bij aan zou kunnen sluiten.
Via mijn werk in de zorg kan ik me bij IZZ verzekeren, dat zou me in mijn geval ¤15 meer per maand kosten dan bij CZ, en dan zit de tandarts er wel bij. Nou nee, dank u.
ZK is Zilveren Kruis?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
ZK al bekeken?
Heb net CZ met zk vergeleken
Nou...quote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef Redah het volgende:
Absurd dat sommige mensen echt meer dan 100 Euro per maand 'weggooien' en er niets van gebruiken.
Krijg je dan geen korting via je werkgever op IZZ?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, collectief bij Ohra kan via het Kruidvat, bij CZ heb ik niks gevonden waar ik me bij aan zou kunnen sluiten.
Via mijn werk in de zorg kan ik me bij IZZ verzekeren, dat zou me in mijn geval ¤15 meer per maand kosten dan bij CZ, en dan zit de tandarts er wel bij. Nou nee, dank u.
Maar bedoel in de aanvullende wel... Maar daar gaat t dan ook weg??quote:Op donderdag 4 november 2010 14:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tandarts zat dit jaar ook niet in de basisverzekering (net als de jaren ervoor trouwens...). En de ortho verschilt per verzekeraar.
Dat is aan de verzekeraar, hè? Dus even in de gaten houden of die de pakketten wijzigt.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:40 schreef A-ce het volgende:
[..]
Maar bedoel in de aanvullende wel... Maar daar gaat t dan ook weg??
Hoe bedoel je "in de aanvullende wel'? Dat is iets dat bij een verzekeraar zelf ligt.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:40 schreef A-ce het volgende:
[..]
quote:
Jij hebt het er idd uit en wat betreft die 500 euro..quote:Op donderdag 4 november 2010 14:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nou...
Wij (ik, vrouwtje en 2 kindertjes beide <2 jaar) hebben bewust allebei een verzekering met alleen het basis eigen risico. Ik heb een aanvullende tandartsverzekering omdat mijn gebit niet echt het beste is. Ik betaal 107 euro per maand.
Om dan te zeggen dat we geld weggooien, nee, dat vind ik niet. Ik betaal dan misschien 20 euro in de maand méér dan in het geval van max eigen risico, dus zeg 500 euro per jaar meer voor 2 personen. Aangezien ik dit jaar nog een paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen, en vorig jaar meerdere keren naar een orthopeed ben geweest en 1x bij een kaakchirurg, heb ik die extra premie er wel uit.
Het ligt dus iets genuanceerder dan 'weggooien'.
Wel is het heel verstandig om, als je inderdaad kiest voor een verhoging van je eigen risico, ervoor te zorgen dat als het nodig is, je dat geld wel kunt opbrengen. Al kan ik me niet voorstellen dat veel mensen acuut failliet gaan als ze een rekening van 500 euro krijgen.
Tandarts is altijd al een aanvullende verzekering geweest (mits ouder dan 21), hoe het verder zit met de ortho ligt aan de verzekeraar.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:40 schreef A-ce het volgende:
[..]
En voor 3 tientjes per maand meer heb je een risico van 250, aanvullende verzekering en tandarts vergoeding tot 200 Euro. Dat is dan slimmer voor maar 3 tientjes.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef Redah het volgende:
[..]
Ik heb een internet-zorgverzekering van een grote speler met 2 letters, maximaal eigen risico (665 Euro) en dan ook nog eens een aanvullende verzekering met tandarts/lenzen/etc en tik 74 Euro af iedere maand. Prima te doen!
Ik heb gewoon gekeken naar mijn ziekenhuis verleden afgelopen 10 jaar: Non-existent. Geeft geen garantie voor de toekomst, maar wel een indicatie. Huisarts valt niet in eigen risico, en alles uit het aanvullende pakket ook niet. Dus kan ik toch voor eventuele kwaaltjes bij de huisarts langs, en m'n tandjes laten fixen bij de tandarts, zonder dat het me (extra) geld kost.
Uiteraard heb ik altijd wel die 500 Euro extra (165 betaalt iedereen sowieso zelf) op een bankrekening staan, zodat als er eens iets mis zou gaan ik niet in de problemen kom. Maar tot nu toe maak ik 'winst'
Absurd dat sommige mensen echt meer dan 100 Euro per maand 'weggooien' en er niets van gebruiken.
3 tientjes per maand, he? 360 euro per jaar.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:42 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
En voor 3 tientjes per maand meer heb je een risico van 250, aanvullende verzekering en tandarts vergoeding tot 200 Euro. Dat is dan slimmer voor maar 3 tientjes.
Wat behoorlijk veel geld is als je die extra vergoedingen niet nodig denkt te hebben.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
3 tientjes per maand, he? 360 euro per jaar.
Klopt, dat eigen risico verhogen is al bijna 500.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
3 tientjes per maand, he? 360 euro per jaar.
Dat doe je dus alleen als je verwacht dat eigen risico niet aan te spreken.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:48 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Klopt, dat eigen risico verhogen is al bijna 500.
Precies.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat behoorlijk veel geld is als je die extra vergoedingen niet nodig denkt te hebben.
Jawel, en zelfs dan is het dus ¤15 per maand duurder, doordat die aanvullende pakketten bij IZZ zo raar in elkaar zitten. Ik heb veel fysio/manuele therapie nodig.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Krijg je dan geen korting via je werkgever op IZZ?
Ja die collectiviteit werd ons ook aangeboden.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan bij Zilveren Kruis geen concrete vergoedingen voor bepaalde dingen vinden, maar ik hou 'm even in gedachten, die info komt vast nog wel.
Wel grappig dat je daar meteen voor een sportcollectiviteit in aanmerking komt (ik heb een vrij actief beroep, dus ik voldoe aan de beweegnorm).
Dat doen wij ook kregen afgelopen 4% korting omdat we de jaarpremie in 1x betaalde. (ONVZ)quote:Op donderdag 4 november 2010 14:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik betaal ook altijd in een keer voor het hele jaar, in de loop van het jaar gaan dan de maandelijkse bedragen automatisch naar de spaarrekening en dan kan ik het weer voor het volgende jaar betalen.
Nee, rente brengt een fractie meer op, en belangrijker, je helpt hiermee vooral de verzekeraar.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:45 schreef Ml-etje het volgende:
Zou jij dat doen en waarom?
Het scheelt van 4- 10 euro per maand als je ineens de premie voor het gehele jaar voldoet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |