Ah handig!quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
SEK staat voor Zweedse kronen. Dus het wordt de max wat je op de bank binnen HT kunt hebben qua Zweedse kronen.
Oh ok. Omdat je net zei dat je dit team failliet wilde laten gaan. Moet zeggen dat ik t wel een beetje vals vind als je er 2 teams op na houd. Ik zal er geen melding van maken want ik ken er meer die dat doen. Ik vind t zelf all1 niet ok en zal t dan zelf ook niet doen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:36 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Nee Nee .. Met dat elftal blijf ik ook gewoon een beetje kwakkelen en aanmodderen :-) Alleen op een heel andere manier
1 SEK = 0,10 Euroquote:Op vrijdag 5 november 2010 15:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah handig!Tenminste als je weet hoeveel euries dat zijn.....
Dat is wel een beetje lame trouwens, want dat beperkt de tactiek weer enigszin.. als in, dan moet iedereen gaan trainen op multiskill ipv nu de helft traint en de andere helft die het met veel cash denkt te redden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ah. Er komt waarschijnlijk een cap op het maximale geld dat je mag hebben. Op die manier willen ze zorgen dat er geen managers meer zijn die gaan oppotten. Het is dus de vraag hoe hoog ze die cap gaan leggen...
Dus 2*10^8 euro = 200.000.000quote:
Ok en hoeveel euries is nou het max dan want ik vat die tekentjes niet rond de getallen die koek gaf.quote:
quote:2^31-1 SEK is the absolute maximum, we will set the limit at 2*10^9 SEK.
Maar ik zal ook nooit spelers van 1 elftal naar een ander elftal laten gaan bv .. Dan is het inderdaad vals spelen . No worriesquote:Oh ok. Omdat je net zei dat je dit team failliet wilde laten gaan. Moet zeggen dat ik t wel een beetje vals vind als je er 2 teams op na houd. Ik zal er geen melding van maken want ik ken er meer die dat doen. Ik vind t zelf all1 niet ok en zal t dan zelf ook niet doen.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus 2*10^8 euro = 200.000.000
200 miljoen.. tsja...ik vind het niet heel veel maar goed
Dat snap ik. Als je alle 2 de teams zou willen houden moet je dat idd ook niet doen want dan is Hattrick er zelf snel genoeg bij.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:59 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Maar ik zal ook nooit spelers van 1 elftal naar een ander elftal laten gaan bv .. Dan is het inderdaad vals spelen . No worries
Ok maar waar staan nou die * en ^ voor?quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:04 schreef Drassss het volgende:
212 miljoen Possie
Tja ik zie graag een salary cap. Dan ga je tenminste echt managers beoordelen op tactieken, soorten spelers etc. In plaats van lomp geld spenderen en je tegenstander overbluffen daarmee
Welke en?quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok maar waar staan nou die * en ^ voor?
Verdomme, ik ben ook echt niet scherp meer vandaagquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:13 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Haha, jij focust je op t woordje "en" terwijl ie vraag wat * EN ^ inhouden
Hehehehe tijd voor meer koffie!quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Verdomme, ik ben ook echt niet scherp meer vandaag
Eerst pizza + bier en daarna koffiequote:Op vrijdag 5 november 2010 16:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hehehehe tijd voor meer koffie!
Verdomme dat is/was mijn studenten maaltijd wanneer ik echt totaal geen zin had om iets te kokenquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:18 schreef DutchieBre het volgende:
Mijn vrouw is ook niet thuis, dus ik moet ook zelf voor het eten zorgen ..
Bier met brood en knakworsten
Ok 2 keer 10 tot de macht 9 dus? Waarom in hemelsnaam nou zo lastig opschrijven? 212 miljoen is imo veul duidelijker.quote:
Ik voel me dan ook nog een halve studentquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Verdomme dat is/was mijn studenten maaltijd wanneer ik echt totaal geen zin had om iets te koken
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eerst pizza + bier en daarna koffie
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:18 schreef DutchieBre het volgende:
Mijn vrouw is ook niet thuis, dus ik moet ook zelf voor het eten zorgen ..
Bier met brood en knakworsten
Is ook waar maar toch!quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:23 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Zolang het niet iedere dag is, ach ..
Omdat dat te ongezond isquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Is ook waar maar toch!![]()
Waarom trouwens geen pizza met knakworsten en bier?
Dat zou kunnen, want ik heb dat wel in huis. Maar wat moet ik dan morgen etenquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Is ook waar maar toch!![]()
Waarom trouwens geen pizza met knakworsten en bier?
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, want ik heb dat wel in huis. Maar wat moet ik dan morgen eten![]()
Je hebt ongeveer 20 seizoenen nodig om dat geld bij elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus 2*10^8 euro = 200.000.000
200 miljoen.. tsja...ik vind het niet heel veel maar goedWat pas echt stoer is als ze een salary cap maken zoals in de NHL (ijshockey). Dat je gewoon maar x euro loon per week mag hebben en dat kan je ook nog divisie afhankelijk maken. Dat voorkomt dat mensen in bijv. de 8e opeens een supergoed team kunnen hebben.
200 miljoen. Het wordt gedeeld door 10.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:04 schreef Drassss het volgende:
212 miljoen Possie
Tja ik zie graag een salary cap. Dan ga je tenminste echt managers beoordelen op tactieken, soorten spelers etc. In plaats van lomp geld spenderen en je tegenstander overbluffen daarmee
* = vermenigvuldigingsteken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok maar waar staan nou die * en ^ voor?
Machtsverheffing gaat voor vermenigvuldiging overigens.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok 2 keer 10 tot de macht 9 dus? Waarom in hemelsnaam nou zo lastig opschrijven? 212 miljoen is imo veul duidelijker.
Juist. Nou nog weten wat machtsverheffen is....quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt ongeveer 20 seizoenen nodig om dat geld bij elkaar te krijgen.
Er is dan ook maar 1 team in heel HT die tegen dit probleem loopt nu.
[..]
200 miljoen. Het wordt gedeeld door 10.
[..]
* = vermenigvuldigingsteken.
^ = machtsverheffingsteken.
[..]
Machtsverheffing gaat voor vermenigvuldiging overigens.
10^9 betekent dat je 10*10*10*10*10*10*10*10*10 doet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Juist. Nou nog weten wat machtsverheffen is....
Ok dan mn laatste vraag. Waarom zo lastig opschrijven als je ook gewoon 200 milj eu kon opschrijven?quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
10^9 betekent dat je 10*10*10*10*10*10*10*10*10 doet.
2^5 betekent 2*2*2*2*2.
Mensen willen weten waar een getal vandaan komtquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok dan mn laatste vraag. Waarom zo lastig opschrijven als je ook gewoon 200 milj eu kon opschrijven?
Het was een rechtstreekse quote ven een HT.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok dan mn laatste vraag. Waarom zo lastig opschrijven als je ook gewoon 200 milj eu kon opschrijven?
Hoezo? Als er geschreven wordt dat een max bedrag wat je hebben mag 200 milj eu is dan is dat toch genoeg....quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mensen willen weten waar een getal vandaan komt![]()
quote:Waar blijven die nieuwe Prentjes nou
200 milj of 2*10^9 maakt niets uit met de hoeveelheid toetsen die je in drukken moet. Het zijn er bij alle bij 8 omdat je voor t sterretje en t dakje ook de shift toets moet gebruiken. Bij het dakje daarna zelfs nog de enter toets spatiebalk om te voorkomen dat ie boven op de 9 komt te staan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het was een rechtstreekse quote ven een HT.
En voor mij uiterst logisch. Je wilt tijdens het programmeren zo weinig mogelijk typen, en 2*10^9 is veel korter dan 2000000000. Dat laatste is ook risicovol, je zou je maar eens een 0 vergeten.
Bij dit begrijp je het misschien beter:
2*10^32 = 200000000000000000000000000000000.
Edit:
Om er nog maar wat bij te gooien.
Max Int = 2^31-1 (2147483647, De -1 komt omdat het getal 0 ook wordt meegeteld), dat heeft te maken met het verwerken van gegevens in het geheugen van een processor. Een 32-bit processor kan eigenlijk niet meer aan (het 32e bitje geeft aan of het positief of negatief is). Op het moment dat je groter dan dat getal wilt moet de processor meer rekenen. Hier is dan ook meteen de kracht van een 64-bit processor, aangezien die getallen van 2^63-1 er keer kan berekenen.
In programmataal bestaat de term 'milj' niet. Nogal belangrijk in mijn context.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoezo? Als er geschreven wordt dat een max bedrag wat je hebben mag 200 milj eu is dan is dat toch genoeg....
[..]
Tja eehm ergens in een jeugd team?
[..]
200 milj of 2*10^9 maakt niets uit met de hoeveelheid toetsen die je in drukken moet. Het zijn er bij alle bij 8 omdat je voor t sterretje en t dakje ook de shift toets moet gebruiken. Bij het dakje daarna zelfs nog de enter toets om te voorkomen dat ie boven op de 9 komt te staan.
Dat snap ik wel maar t is toch een stuk duidelijker imo. Er zijn nl meer normale pc gebruikers dan programmeurs.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In programmataal bestaat de term 'milj' niet. Nogal belangrijk in mijn context.
En dat laatste met die enter, dat ligt aan je instellingen, ik hoef dat namelijk niet.
Zoals ik al zei. Het was een rechtstreekse quote van een HT af. En als je dat 'ding' in google in typt en op enter ramt, laat die al de uitkomst zien.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar t is toch een stuk duidelijker imo. Er zijn nl meer normale pc gebruikers dan programmeurs.
Enter heb ik gecorrigeerd ik bedoelde de spatiebalk. Zoals jou instellingen staan is ook puur omdat je in de IT zit. Een leek zoals ik ben heb daar helemaal geen notie van hoe dat moet. Maar t zal voor de programmeurs onder ons dan 1 toets schelen.
Dat weet ik. Al zie ik t nergens staan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Het was een rechtstreekse quote van een HT af. En als je dat 'ding' in google in typt en op enter ramt, laat die al de uitkomst zien.
Ja. 2 miljard kroon. Dat is 0,2 miljard euro.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Al zie ik t nergens staan.
Het is dus 2 miljard ipv 200 miljoen.
Ah vandaar!quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. 2 miljard kroon. Dat is 0,2 miljard euro.
Allemaal basis wiskunde. Het wordt pas interessant als er discrete wiskunde bij komt kijken.quote:
Ooit had ik dat ook nog wel kunnen begrijpen maar mijn wiskunde is zo ver weg gezakt....quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Allemaal basis wiskunde. Het wordt pas interessant als er discrete wiskunde bij komt kijken.
Zoiets:
[ afbeelding ]
quote:
Om 6u al? Das vroeg.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ooit had ik dat ook nog wel kunnen begrijpen maar mijn wiskunde is zo ver weg gezakt....
[..]
Ik zit aan de koffie!
Ik had er anders maar een 6 voor op de HIO.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ooit had ik dat ook nog wel kunnen begrijpen maar mijn wiskunde is zo ver weg gezakt....
Dan moet je maar wat thee nemen.quote:[..]
Ik zit aan de koffie!
Nee om 18.00 nog.quote:
Wat is HIO nou weer?quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had er anders maar een 6 voor op de HIO.
Nee das voor vanavond. Theeïne vrije thee.quote:Dan moet je maar wat thee nemen.
Hogere Informatica Opleiding. De opleiding die ik gevolgd heb om het werk te kunnen doen wat ik nu doe.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat is HIO nou weer?Ik heb maar mavo D als hoogste wiskunde en door dat mn wiskunde mondeling ruk ging had ik op mn diploma maar een 5 oid.
![]()
Ah ja dat had ik kunnen weten. Misschien maar eens gaan douchen om wat helderder te worden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hogere Informatica Opleiding. De opleiding die ik gevolgd heb om het werk te kunnen doen wat ik nu doe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |