Nou er is niks wait whut aan... voor m'n gevoel moet ik het zo afsluiten, of ik 't nou uiteindelijk aan haar geef of niet. Dat is net zoiets als brieven aan haar schrijven maar ze niet geven. En de beslissing om het aan haar te geven of niet daar kom ik tijdens het maken vanzelf wel achter lijkt me. Tuurlijk, ze heeft me wel eea geflikt maar ik hou nog van d'r dus dan zou het niet verkeerd zijn ALS ze door zoiets tot inkeer komt, al acht ik de kans ongeveer op 0,5%quote:
Ik krijg echt medelijden met TS als ik dit lees..quote:Op maandag 15 november 2010 20:32 schreef jeice het volgende:
[..]
Thx, erg prettig om te horen!
[..]
Tuurlijk hoop ik dat als het niet meer goedkomt, en die kans is ERG groot, dat we uiteindelijk als vrienden uit elkaar kunnen gaan en leuk op deze periode terug kunnen kijken. Toch is het apart dat we zo dicht bij trouwen zaten, we hadden zelfs al min of meer de trouwlocatie uitgezocht ruim een jaar terug. Ik ben nog steeds van mening dat we WEL bij elkaar passen en bij elkaar horen. Als ik vakantie foto's terugkijk (ook van vorig jaar) zie je gewoon echt een verliefd, leuk stel wat echt van elkaar houdt, en ook dit jaar hebben we zoveel leuke dingen gedaan en ook daar zijn foto's van.
Wat ik eerder in dit topic al zei: ze heeft het moeilijk om de leuke herinneringen terug te halen. Ik weet gewoon dat zij het hier ook moeilijk mee heeft. Dat is exact de reden waarom ik soms denk een fotoboek van ons tweeen in elkaar te zetten, zodat ze die herinneringen wel kan terugzien en op die manier ook terug kan halen. Niet echt bedoeld als een ultieme poging haar terug te halen (of misschien onbewust wel, het zou iig een leuke bijkomstigheid zijn) maar meer om haarzelf ook weer prettiger en in haar vel te laten voelen en misschien voor mezelf om het goed af te sluiten.
Wat een flauwekul, iemand die je naait verdient geen 'goed gevoel' of zomaar vergeving, zeker niet als het degene was waar je van hield/houdt. Als iemand je vertrouwen verraad en je als vuil behandelt in deze situatie kun je niet zomaar terugkijken op de mooie momenten zonder die pijn te voelen. Zeggen dat dat fout of ongezond is is echt de verkeerde weg denk ik. Na 8 jaar ben je iemand verplicht dit soort zaken respectvol af te handelen, dat heeft ze niet gedaan.quote:Op maandag 15 november 2010 19:36 schreef mane het volgende:
Ik vind het heel mooi hoor, dat je ondanks alles wel liefdevol blijft naar haar toe. Acht jaar is niet niets, en ook niet voor niets. Het zou fijn zijn als jullie allebei, ondanks verdriet en pijn, uiteindelijk met een positief gevoel terug kunnen kijken. Een relatie kan altijd overgaan, niet met opzet maar omdat om wat voor reden dan ook jullie toch geen goede combinatie zijn. Hier komen veel gevoelens voorbij van andere posters (rancune, veroordelend) die wel menselijk zijn, maar die je ook niet echt veel verder brengen. Het is veel beter om zonder rancune hiermee om te gaan, en ja, je kunt er heus wel zeker van zijn dat zij het hier ook moeilijk mee heeft.
Onthoud een ding: vrouwen zijn slechte zakenpartners.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:42 schreef jeice het volgende:
Nou ja bedankt voor de tips weer. Vandaag was opzich m'n beste dag tot nu toe. Ik kan natuurlijk nog niet zeggen dat het van harte gaat, maar ik heb vandaag voor het eerst een paar keer gedacht: "zoek jij het even lekker uit". Ik heb vandaag een goede vriendin van haar gesproken en die zegt ook echt geen pijl te kunnen trekken op waar ze nou precies mee bezig is. Ze wou rust maar gaat morgenavond weer naar die stad met wat vrouwen van de tennisclub oa, nu voor een of ander feest met nl zangers. Ik weet niet of hij er bij is maar die vriendin zei mee te gaan om haar iig in de gaten te houden. Dit kan ik natuurlijk ook met een korrel zout nemen, ik weet niet in hoeverre die vriendin eerlijk is naar mij maar ze klonk oprecht, en ik ken haar vrij lang. Verder is ze is in een klein, vies appartement getrokken terwijl ze helemaal niet tegen troep kan. Tuurlijk is ze het hele weekend bezig geweest met schoonmaken, maar het zal er allemaal nog niet veel beter op worden. Gek genoeg had ze volgens haar wel foto's van ons in de woonkamer staan, maar toen die vriendin zei: "oh dus je moet toch nog wel aan hem denken?" reageerde ze er amper op.
Verder zei ze haar boekhouding nog wel in ons huis te willen doen, en ik zie nog steeds wel spullen van haar liggen hier. Dat van die boekhouding ben ik het niet mee eens, ze heeft besloten op zichzelf te gaan en dat is prima, maar dan moet ze wel consequent zijn ook. Ik wil zelf niet het initiatief nemen tot contact, en die vriendin zei dat ze mij nog wel zou bellen of SMSen over die boekhouding. Dan zal ik haar ook wel even duidelijk maken dat ze de sleutel meteen kan inleveren. Tot nu toe is het allemaal veel te makkelijk gegaan voor haar; de relatie ging uit en ze zat binnen no-time bij hem, ze kreeg met veel geluk een appartementje en auto en kan gaan en staan waar ze wilt. Ze mag nu van mij dus ook wel even de consequenties onder ogen zien en weten dat ik haar hier niet meer in ons huis hoef. Verder zal ik haar vertellen dat ik bezig ben het huis alleen over te nemen. Dan beseft ze misschien wel eindelijk wat haar daden betekenen, en dat de weg terug definitief afgesloten is. Ik zeg nog steeds niet dat dat zo is, je weet nooit hoe het loopt, maar misschien dat ze zich zo wel even achter de oren gaat krabben. Het is niet om te treiteren of uit rancune, want zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik dat nog steeds niet. Maar misschien is dit dan wel een manier om haar haar oude zelf te laten worden, want ook haar vriendin zei dat ze op deze manier ook een hoop vrienden gaat verliezen. En dat verdient ze niet, ondanks alles. Iig het meisje/de vrouw die ze WAS verdient dat niet
Ook al gaat het beter, zoals jullie misschien wel kunnen merken aan mijn posts twijfel ik best nog, en gaat mijn emotie van de ene naar de andere kant. Toch lijk ik me al iets meer te beseffen dat ik nu echt voor mezelf moet kiezen.
Ok hier ben ik het inmiddels wel met je eens en ben ik vanaf gestapt, niet doen, duidelijkquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:52 schreef Xenia het volgende:
• Een fotoboek maken: Heel slecht plan. Het zal voor haar slechts een bevestiging zijn dat je nog lang niet over haar heen bent maar zielig zit te sippen om jullie tijd samen.
Mee eens... al is het alleen maar omdat daar zijn best nog pijn doet, de rest van je argumenten klopt idd ook als ik er zo langer over nadenk. Daarnaast zullen de lasten een stuk lager zijn als ik in een (goedkoper) appartement ga wonen bijvoorbeeld, en is het wel prettig als ik in een nieuwe omgeving ben. Ik heb alleen ECHT geen zin om te gaan verhuizen maar daar kom ik ook wel weer overheen.quote:• Vertellen dat je het huis alleen gaat over nemen: Als het haar al boeit, gaat ze er momenteel van uit dat je het huis verkoopt aan een ander. Dan is die deur dus letterlijk heel erg dicht. terwijl als jij het huis over neemt, ze zo weer terug kan naar haar oude leventje, mocht ze dat willen. Veel makkelijker (en emotioneel minder belastend) voor haar dus dan de boel verkopen. Ik bedoel niet dat je het niet moet kopen trouwens, maar wel dat dit geen argument voor haar zal zijn om na te denken/bij zinnen te komen.
Tja hier heb ik zelf ook aan getwijfeld, ik weet ook dat ik misschien niet alles moet geloven maar ik ken haar wel en ze neemt geen blad voor d'r mond, ook niet tegen haar beste vriendinnen. Ze zal ongetwijfeld niet alles doorspelen aan me maar ze heeft 'r vast wel eens een keer hard aangepakt.quote:• Als haar vriendin tegen haar zegt "oh dus je moet toch nog wel aan hem denken?", filter jij eruit dat ze nog aan je denkt. Ik filter eruit dat ze dus aan haar vriendinnen vertelt dat ze helemaal klaar me je is en niet meer aan je denkt. En dat strookt ook met haar daden: ze heeft een keuze gemaakt en die is niet op jou gevallen.
• Toen mijn beste vriendin haar relatie verbrak en ik met haar ex sprak, vond ik dat erg moeilijk. Hij zat te vissen wat ik er van vond, of ze een ander had, etc. Ik zat er niet in voor het leedvermaak zoals hierboven staat, maar ik zat in een lastig pakket tussen mijn beste vriendin en haar vriend in. Het was niet aan mij om hem te vertellen hoe het werkelijk zat en ik wilde hem ook niet meer pijn doen dan hij al had. Ik lees hetzelfde uit jouw gesprek met haar vriendin.
Niet SMSen en bellen hou ik al een aantal dagen goed vol, ik wil haar nog steeds het initiatief laten nemen (als dat er al komt natuurlijk) en vissen bij haar vriendin zal ik idd ook niet meer doen. Dat van die nieuwe sloten staat me al een stuk meer aan dan een aantal dagen geleden. Ze zal wel vreemd opkijken als ze d'r boekhouding en/of kleding op wil halen en er niet in kanquote:En wat wel helpt: nieuwe sloten op de deur, niet meer smsen, telefoontjes van haar niet meer beantwoorden, niet meer vissen bij haar vriendinnen, leuke dingen doen, uit je slachtofferrol kruipen (dat vindt geen enkele vrouw aantrekkelijk, je ex ook niet), doorgaan met je leven. Je zou haar niet terug moeten willen, maar ik weet hoe moeilijk dat is, en afstand nemen is de beste stap die je kunt zetten. Op korte termijn omdat het de enige manier is om jezelf weer aantrekkelijk te maken voor je vriendin, op lange termijn omdat je daardoor sneller weer jezelf bent en je realiseert dat ze je niet waard is.
nog een goede tip voor je: Wis haar telefoonnummer uit je gsm en andere bestanden. Wis haar nummer uit je geheugen. Geloof me, het zal je rust geven als je haar niet meer kunt bellen/sms-en.quote:Niet SMSen en bellen hou ik al een aantal dagen goed vol, ik wil haar nog steeds het initiatief laten nemen (als dat er al komt natuurlijk) en vissen bij haar vriendin zal ik idd ook niet meer doen. Dat van die nieuwe sloten staat me al een stuk meer aan dan een aantal dagen geleden. Ze zal wel vreemd opkijken als ze d'r boekhouding en/of kleding op wil halen en er niet in kan
Ik denk dat dat nummer na 8 jaar wel op je eigen harde schijf staatquote:Op woensdag 17 november 2010 11:25 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
nog een goede tip voor je: Wis haar telefoonnummer uit je gsm en andere bestanden. Wis haar nummer uit je geheugen. Geloof me, het zal je rust geven als je haar niet meer kunt bellen/sms-en.
Ze vertikt het haar sleutels in te leveren?quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:28 schreef jeice het volgende:
Niet SMSen en bellen hou ik al een aantal dagen goed vol, ik wil haar nog steeds het initiatief laten nemen (als dat er al komt natuurlijk) en vissen bij haar vriendin zal ik idd ook niet meer doen. Dat van die nieuwe sloten staat me al een stuk meer aan dan een aantal dagen geleden. Ze zal wel vreemd opkijken als ze d'r boekhouding en/of kleding op wil halen en er niet in kan
Je moet voor jezelf gewoon de volgende stelregel hanteren: Ik communiceer alleen nog maar met haar als ze voor mijn neus staat. Pas dan kun je er enige waarde aan hechten. Belletjes, smsjes, mailtjes, brieven, berichten via tussenpersonen etc. moet je vanaf heden niet meer beantwoorden. Ook volgend jaar niet.quote:En idd, er zijn weinig 06-nummers die ik uit m'n hoofd weet, maar die van haar kan ik wel dromen dus dat heeft geen zin. Verder gaat mijn lieve schoonzusje komende vrijdagavond met haar praten, kijken of ze uit haar kan krijgen wat er nou ECHT aan de hand is. Nogmaals, ik haal hier geen hoop uit, en het het was haar eigen initiatief (van m'n schoonzusje) ik wist hier tot vanavond niks vanaf.
Tja, misschien een cliché antwoord, maar dit had je wel kunnen verwachten he?quote:Op donderdag 18 november 2010 23:54 schreef jeice het volgende:
Ik kwam vandaag thuis uit m'n werk, keek even op internet bankieren, onze gezamenlijke rekening. Zie ik daar toch een afschrift staan van 425 Euro van haar telefoonrekening. VIERHONDERDVIJFENTWINTIG EURO. Wtf, terwijl ze normaal op 70 zat, een verzesvoudiging dus. Helaas voor haar had ze er geen rekening mee gehouden dat ik die factuur dus ook kon zien, gespecificeerd. Blijkt dus dat ze vanaf vorige week dinsdag (de dag dat ze beloofde om uit respect voor mij en voor haar eigen rust het contact te verbreken met hem om alles op een rijtje te zetten) nog elke dag contact met hem heeft gehad, en niet zo'n klein beetje ook. Wederom leugens dus, en ik kookte van woede. Ik heb haar meteen opgebeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |