Telkens denk ik aan dit topic en neem ik voor snel weer een (eind) update te plaatsen, en steeds vergeet ik het. Komt ook omdat de camera van mijn telefoon een tijdje kuren heeft gehad en ik dus niet makkelijk foto's kon maken.
Snelle update in tekst en ik beloof dat de eind foto's binnenkort komen!
Ik ben op 1 mei 2012 verhuisd na een periode intens klussen (voornamelijk schilderen). We kwamen net niet uit met de planning en als gevolg moet 1 slaapkamer nog een tweede laag (tot de dag van vandaag doet die kamer dienst als rommelhok met half afgemaakte muren

).
Daarna heb ik het een tijdje moeten doen zonder gordijnen. Voor de woonkamer niet zo'n probleem, maar voor de slaapkamer heb ik toch wat lakens voor de ramen gehangen

. Inmiddels hangen er mooie rolgordijnen voor de ramen, inclusief 4 stuks langs de grote ramen.
En toen, op een mooie (zeer warme) zomerse dag ergens in juli, hoor ik een keihard denderend geluid en lijkt het alsof de flat instort

. Een kijkje in de badkamer en ik zag dat de spiegel naar beneden was gekomen en in het bad terecht was gekomen. De spiegel lag aan stukken en het bad was onherstelbaar beschadigd. Daarna enkele weken met een klein staand spiegeltje moeten behelpen en het bad was nagenoeg onbruikbaar. Is uiteindelijk wel weer helemaal kosteloos hersteld door de aannemer.
Ervaringen met geluidsoverlast zijn er maar weinig. In één van de andere torens woont een tienerjoch dat blijkbaar vaak alleen thuis is in het weekend en grote feestjes geeft. Van hem hebben we eigenlijk meer overlast dan van de treinen, het verkeer beneden en het uitgaansvolk in de tunnel bij elkaar. Meerdere keren op aangesproken, maar gisteren was het weer raak (midden in de winter op het balkon, geen idee waarom

).
Terwijl dit allemaal aan de gang was speelde er ook nog allerlei kwesties rond het VvE bestuur van het complex (waar ik bestuurslid van ben). Heleboel papieren te tekenen, dingen te regelen, vergaderingen bij te wonen, etc.
De vijver tussen de torens is toch niet zo mooi geworden als op de plaatjes was beloofd. Het is, zeker van boven gezien, een donker gat met een laagje water er in. Geen hoeveelheid planten op eilandjes gaat dat naar mijn idee opfleuren. Daarbij is het blijkbaar gebruikelijk om je afval gewoon van je balkon te mieteren en ligt de vijver geregeld vol met troep en peuken.
Verder hebben we de vijver leeg laten lopen toen de winter begon, waardoor hij nu gewoon droog staat met hier en daar een klein laagje ijs. Het vullen in het voorjaar levert een kostenpost van 300 euro per jaar op

.
De tuin zelf ligt er wel mooi bij. De plantjes zijn nog klein, maar ik denk dat ik eind van deze zomer wel een paar mooie foto's kan maken als het allemaal een beetje gegroeid is. Het zal echter nog wel een paar jaar duren voor het echt mooi vol is gegroeid. Uit praktische overwegingen hebben we ook besloten de tuin gesloten te houden voor mensen die hier niet wonen met als resultaat dat de tuin vrijwel altijd leeg en verlaten is. Zo nu en dan spelen er kinderen en voor hen is het toch wel fijn dat ze midden in een druk centrum toch ergens kunnen spelen zonder verkeer of zwervers ofzo.
Rondom het gebouw spelen er, bijna een jaar na volledige oplevering, nog steeds twee kwesties. Eén van de straten (Wilhelminastraat) is nog steeds een bouwput. Een hoop gedoe met de gemeente over plannen die zomaar werden veranderd ten opzichte van de verkoop tekeningen, lekkages van de onderliggende parkeergarage en ga zo maar door. Vorige week pas hebben we met de gemeente kunnen praten over het definitieve ontwerp en hopelijk gaan ze hier begin februari eindelijk mee beginnen.
De tweede kwestie is dat we nog steeds wachten op de ondergrondse afvalcontainers die hier zouden komen

. Afgelopen zomer heeft het afvalbedrijf hier 6 enorme gaten in de grond gegraven waar die containers in zouden komen en heeft dit vervolgens zo gelaten (afgedekt met betonnen platen). Sinds vorige week lijkt het erop dat ze eindelijk weer verder gaan met het plaatsen van de containers, maar tot die tijd moeten we het doen met ouderwetse betonnen straat containers waarbij het vuil zich ophoopt omdat men te lui is 50 meter verder te lopen naar de rest van de (lege) containers

. Nou ja, nog altijd beter dan de groene bouw container die hier de eerste 3 maanden stond en waar half Hilversum op gegeven moment gebruik van begon te maken. Die heeft zelfs een keer in de fik gestaan

.
Maar goed, al met al woon ik hier echt top. Het uitzicht is hier op de 8e echt geweldig, zeker nu met alle sneeuw enzo. Het is altijd levendig overdag, treinen rijden af en aan, het kruispunt is altijd druk en op een verveel moment is het altijd leuk om naar buiten te kijken en te zien hoe aso sommige mensen in het verkeer zijn. Je kan hele verhalen bedenken bij de dingen die hier beneden gebeuren.
Foto's volgen snel, nog even en alles is echt klaar

.