abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96556062
De plaatjes zijn gelinkt aan het bewoners forum van Entrada, daar moet je inloggen en daarom zullen ze het wel niet doen.

Dan moet je ze volgens mij eerst opslaan en daarna hier plaatsen, dan kan iedereen ze wel zien.
pi_96562905
Ja dat zou het inderdaad verklaren. Mijn fout jongens, zal het snel fixen!

Gefixt!

[ Bericht 11% gewijzigd door TigerXtrm op 09-05-2011 20:23:38 ]
No amount of money ever bought a second of time.
pi_96584429
Ziet er netjes uit. Gaat de eerste toren ook al open voor bewoning voor de laatste toren is afgebouwd of is dat pas als de hele toren er staat en er geen bouwwerkzaamheden meer plaatsvinden?
pi_96600021
De eerste toren wordt volgens mij over een weekje al opgeleverd aan de bewoners. Eerste paar verdiepingen half mei, de rest begin juni als ik het goed had begrepen.
pi_97242645
Nog wat nieuwe foto's.

Lift van Wisteria

Brievenbussen van Wisteria

Hekwerk voor de beplanting

Entree van Solanum

Toekomstige entree van de garage (het gat tussen de flats :P)

pi_98195732
Hoe staat het hier mee? :)
pi_98515489
Het staat hier zeer goed mee. De eerste bewoners zijn inmiddels ingetrokken en de laatste verdieping van de laatste toren is voor het weekend klaar (ruwbouw).

Ben er een tijdje niet aan toegekomen om ze te uploaden, maar heb de afgelopen maand uiteraard wel meerdere keren foto's gemaakt. Het zijn dus foto's van de hele maand, niet van één dag.

Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 19:06:24 #210
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98519831
Mooie foto's !

Hoever is "jou" toren eigenlijk ? :)
En wat is de bedoeling van die fel groene vlakken naast de entree ? Steekt wel heel erg af zo ! -O-
pi_98520670
Mijn toren is nog in de ruwbouw fase. De laatste verdieping wordt nu gestort en zal waarschijnlijk na het weekend helemaal klaar zijn.

Die groene vlakken... tja... wij (de bewoners) zijn er ook niet enorm blij mee. Op de tekeningen zag je er niets van en in de documentatie stond er niets over zover ik me kan heugen. Lelijk is het wel, en 's avonds worden ze nog verlicht ook dus dan heb je zo'n gifgroene gloed voor de deur. :N
pi_98532491
niet zenuwachtig om er uit en erin te komen met de auto, tis altijd maar dan ook echt altijd teringdruk daar.

en 3 coffeeshops binnen 1 minuut lopen
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 22:38:00 #213
92034 crew  Vonkenboer
pi_98532828
Die kleur groen komt ook echt helemaal nergens in het gebouw weer terug; als men er nu bijvoorbeeld een informatiebord of reclamebord van maakt dat kan ik mij nog voorstellen.

Maar zomaar een groen vlak met een tl erachter -O-
pi_98539654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef farscapevr8 het volgende:
niet zenuwachtig om er uit en erin te komen met de auto, tis altijd maar dan ook echt altijd teringdruk daar.

en 3 coffeeshops binnen 1 minuut lopen
Nuh, de ingang van de garage is vrij makkelijk bereikbaar. Ik rij er nu al een paar keer per week heen om de foto's te maken en nooit echt problemen gehad om boven de tunnel te komen. En ach, die 4 ( ;) ) coffeeshops in de buurt daar valt wel mee te leven. Ten minste, ik erger me er niet aan.
pi_98803140
Kleine update. Wat filmpjes van de werkzaamheden, gemaakt door andere bewoners:

zondag 7 augustus 2011 @ 14:35:53 #216
351418 Kissofarose
I say something!
pi_100422825
Ik wil wel eens een update zien ;)
Don't worry, be happy!
  Moderator zondag 7 augustus 2011 @ 17:33:24 #217
92034 crew  Vonkenboer
pi_100427845
Heee, hoe kan ik dit topic ooit gemist hebben? Ik lurk me een ongeluk hier op K&W! Ik ben ook benieuwd naar een update :)
pi_100812520
Ook uit Hilversum, TVP'tje dus :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_101222008
Heeft even geduurd, maar heb eindelijk alle foto's geupload van de afgelopen maand. Wordt dus een flinke update! Hou je vast!

Voor de bouwvak begon was er een open dag in toren Hedera waarbij ook bewoners van Solanum aanwezig mochten zijn. Hier heb ik uiteraard veel foto's gemaakt van mijn appartement (van buiten dan, maar toch). Mijn appartement ligt op de een na hoogste verdieping aan de binnenkant.

Even laten zien hoe smal de kleine balkons nou eigenlijk zijn :N

En als laatst nog wat foto's die ik gisteren heb genomen. Ze zijn inmiddels begonnen met het metselwerk ^O^

Zo, dat was hem weer. Het schiet nu weer lekker op nu de bouwvak voorbij is. 6 september is er weer een open dag en dan kan ik hopelijk een kijkje nemen in Solanum en voor het eerst mijn eigen appartement echt van binnen zien. ^O^
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:19:31 #221
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101403354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:20 schreef TigerXtrm het volgende:
[ afbeelding ]

De bouw van mijn toren begint voor zover ik weet ergens in December, aangezien dan uiterlijk de meerwerk lijst binnen moet zijn.

Binnenkort een plattegrond van het appartement en impressies van de keuken (moet ik ff inscannen ;) ).
Gefeliciteerd zeg! (stond overigens niet 20 jaar leeg, er stonden eerst huizen toen ik 8-14 (geen idee mee ;)) jaar geleden nog met de bus ging). Ziet er echt uit alsof het mooi gaat worden en lekker centraal! (goed bereikbaar snelweg/bussen/trein).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_101403609
zo te zien staan die fietsenrekken open en bloot: die zullen dan wel 'ingepikt' worden door de vele bus/trein forensen..... (en dan hebben ze aan de andere kant van het spoor een groot plein en dan maken ze daar niet even wat meer fietsenrekken :') )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101406267
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:28 schreef Leipo666 het volgende:
zo te zien staan die fietsenrekken open en bloot: die zullen dan wel 'ingepikt' worden door de vele bus/trein forensen..... (en dan hebben ze aan de andere kant van het spoor een groot plein en dan maken ze daar niet even wat meer fietsenrekken :') )
Ongetwijfeld, maar dat zou voor de bewoners in principe niets uit moeten maken aangezien wij gewoon een berging in de kelder hebben waar onze fietsen horen te staan ;). Voor zover ik weet zijn die rekken ook gewoon openbaar.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:28:31 #224
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101426816
Ik reed net door Huizen.. .en bij het 3 in 1 staat hetzelfde concept lijkt het? Ziet er mooi uit met de tuin op de 1e verdieping.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_101446199
Zo erg vind ik het niet op elkaar lijken, afgezien van de tuin om de 1e verdieping misschien, maar dat komt toch wel vaker voor de laatste tijd? :P
  donderdag 8 september 2011 @ 17:26:22 #226
351418 Kissofarose
I say something!
pi_101715374
Leven?

Ik heb samen met Robin de andere toren bekeken met de open dag, zag er netjes uit.
Don't worry, be happy!
pi_102216845
Nieuwe foto's!

Dit is de ingang van Rosa. Ik snap nog steeds niet waarom deze ingang zo anders is dan de rest :?

pi_102223442
Tof, een tijd niet gekeken in dit topic ! Ben je nu nog naar de open dag geweest op 6 September ? In je flat geweest enzo ?

Wat een klein balkonnetje is dat kleine balkonnetje... heb je ook de grote of moet je het met die ene doen ? Dat zal dan meer een droogrek worden voor het beddengoed :')

Keep up posting :)
pi_102226714
Nee we konden op 6 september nog niet in Solanum omdat ze bezig waren met het storten van de dekvloeren. Dus we hebben die dag weer even snel in Hedera gekeken.

Dat kleine balkon is ook niet van mij, gelukkig. Ik heb een groot diep balkon O+
pi_102228855
Kijk, dat is goed om te horen :D

En jemig wat heb je een goed uitzicht ! Ik voel een FOK!Housewarming aankomen :P
pi_102237457
Nou een eventuele house warming duurt nog wel ff ;)
pi_104391045
En weer wat nieuwe foto's. Inmiddels zijn de VVE's voor beide torens opgericht en ben ik bestuurslid voor mijn toren :P. Ze gaan beginnen met opleveren van toren Hedera rond week 4 2012 met zo'n 5 appartementen per week. Mijn appartement wordt dan ongeveer opgeleverd rond maart.

Uitzicht vanaf mijn balkon :)

pi_104424102
Ziet er goed uit! :)

Alleen die treinen, heb je daar niet veel last van?
pi_104435331
Valt enorm mee! Op de kijkersdag even getest hoeveel je nou hoort als je de ramen dicht hebt, en je hoort het zo goed als niet. Goede isolatie, dubbel glas en meeste geluid kaatst in mijn geval af op het gebouw dat er nog voor staat. Ik ergerde me meer aan het geluid van het verkeer beneden maar het was dan ook midden in de spits. Maar goed, ik heb mijn hele jeugdjaren tussen een busremise en de toenmalige Campina fabriek gewoond, dus ik ben wel wat gewend :p.

In ander nieuws, deze maand heb ik net op tijd een tegelramp voorkomen. Ik zag de verkeerde tegels liggen die er de volgende dag op zouden gaan in de badkamer :P. Meteen doorgegeven en de volgende ochtend kregen ze in alle vroegte een belletje van het kantoor dat ze moesten stoppen met tegelen. De eerste tegels zaten er zelfs al op, gelukkig was de lijm nog nat :o .

6 december mag ik weer kijken naar de vooruitgang, hopelijk zitten de tegels dan in de badkamer en kan ik kijken of het dit keer wel de goede zijn (en jullie eindelijk eens een degelijke foto laten zien).

Voor nu nog wat foto's die ik vandaag heb gemaakt van het metselwerk rond de ingang van de parkeergarage.

pi_104697435
Mooi project, ziet er goed uit allemaal...

Vandaar, tvp :)
pi_104720327
Ziet er prima uit, het is alleen erg jammer dat het in Hilversum staat. Hilversum is een dichtgeslibte tokkie stad. Beetje ordinair volk allemaal. Wellicht dat de prijs daar ook naar is.
Is alles al verkocht?
pi_104721155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:13 schreef draaijer het volgende:
Ziet er prima uit, het is alleen erg jammer dat het in Hilversum staat. Hilversum is een dichtgeslibte tokkie stad. Beetje ordinair volk allemaal. Wellicht dat de prijs daar ook naar is.
Is alles al verkocht?
Goh, dat klinkt ook aardig... :N ;(
pi_105616205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:13 schreef draaijer het volgende:
Is alles al verkocht?
Nou dank je :')

Voor zover ik weet is alles verkocht ja. Kan zijn dat er nog 1 of 2 appartementen te koop staan omdat iemand de financiering niet rond kreeg, maar er is genoeg belangstelling voor. De huur appartementen is een ander verhaal maar dat is ook niet zo gek met die prijzen :')

Maar goed, nog wat nieuwe foto's. We hebben namelijk een stoep!

donderdag 15 december 2011 @ 15:00:56 #239
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_105616829
Wie is de (hoofd)uitvoerder eigenlijk van dit werk?? (Zomaar nieuwsgierigheid?)
Live life to the Ender :D
pi_105620981
Bouwbedrijf Aalberts uit Loosdrecht.
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:02:17 #241
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_105649533
Dat is de (hoofd)aannemer, dat wist ik al (ook omdat ik dit werk nog ken uit de voorbereidingstijd). Maar de Hoofduitvoerder (de "baas" van de bouwplaats) van het werk.
pi_105649951
De enige namen die ik ken in verband met dit project zijn Bouwbedrijf Aalberts, AM Wonen en Tangram Architecten. Denk dat het dan AM Wonen is waar jij op doelt. Ze zijn de opdrachtgever volgens mij.
  maandag 19 december 2011 @ 11:26:28 #243
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_105764608
ghehe, jij denkt aan bedrijven ik dacht aan personen ;) -> "Uitvoerder" is een functie bij een bouwbedrijf.
pi_106037629
Oh sorry haha. Nee ik zou geen namen weten, eigenlijk. Alleen de koopbegeleiding enzo maarja dat is iets heel anders.
pi_106999543
Nieuwe foto's van afgelopen maandag toen ze begonnen met de bestrating rond Solanum en Hedera:

pi_107413296
Vandaag was de laatste kijkdag, het ziet er al erg mooi uit van binnen! *O*

Aankomende donderdag zal de garage opgeleverd worden, alleen hebben we er nog niets aan want de gemeente loopt door het koude weer vertraging op met het asfalteren van de toegangsweg :').

Als alles verder volgens schema verloopt dan wordt mijn appartementje eind maart (week 13) opgeleverd. ^O^
pi_108196124
http://img14.imageshack.us/img14/7233/prinsbernardstraathoekw.jpg (copy/paste deze link)

Hoek Prins Bernardstraat / Wilhelminastraat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Groot-Nederlander op 20-02-2012 18:44:50 ]
pi_108214411
Oh dat is wel een coole foto. Hoe tijden veranderen zeg. Uit welk jaar is die foto, weet je dat?
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 21:47:12 #249
92034 crew  Vonkenboer
pi_108242138
Tijden veranderen soms heel erg; lijkt mij een foto eind of midden jaren 80 ?
Aan het kenteken van die lelijke eend te zien sowieso voordat landcodes op kentekens verplicht waren :P
pi_108242493
Dat is denk ik mid jaren 80 zelfs. We verhuisden van de Prof. Kochstraat naar Hilversum West in 1987, volgens mij waren ze toen al aan het afbreken en opbouwen van het nieuwe stationsgebied + nieuws CS en ook met het andere busstation, waar nu 2 van de 5 Entrada torens staan.
pi_108703504

De weg is eindelijk klaar en de garage is in gebruik genomen ^O^

En ik heb oplever datums gekregen :D. 14 maart is de vooroplevering en 28 maart de echte oplevering. Als alles volgens plan verloopt dan wordt er meteen de volgende dag begonnen met leidingwerk van de keuken enz.

Spannend spannend! :o
pi_109790019
Vanwege de drukte rond de oplevering en het klussen weinig toegekomen aan foto's maken, maar zal er morgen weer een paar op zetten. Rondom de flats zijn de meeste hekken nu weg. De bouwkeet wordt langzaam afgebroken en in de binnentuin is men hard aan het werk om deze netjes af te leveren.

Zelf ben ik nu druk aan het klussen in mijn appartement. Eerst wat lampjes opgehangen, daarna kwam het elektra bedrijf om leidingen voor de keuken op de goeie plek neer te leggen. En het afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het voorstrijken van de muren zodat ik volgend weekend kan gaan schilderen. Morgen het laatste muurtje afmaken en dan een poging doen tot het trekken van een aantal netwerk kabels. ^O^
pi_109791695
Ik ben benieuwd! :)
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 17:36:10 #254
92034 crew  Vonkenboer
pi_109811783
Ben erg benieuwd :Y
pi_110254600
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:02 schreef Ender_W het volgende:
Dat is de (hoofd)aannemer, dat wist ik al (ook omdat ik dit werk nog ken uit de voorbereidingstijd). Maar de Hoofduitvoerder (de "baas" van de bouwplaats) van het werk.
Ik ben er achter! :D Dat is Jan-Willem de Kloet. Zegt dat je iets? :)

Maar goed, terug van weg geweest en even tijd genomen om wat foto's te uploaden. Om te beginnen de dag van oplevering!

Mooi doosje met een fles champagne ;)

Meteen die dag wat lampjes opgehangen.

Vervolgens begonnen met het voorstrijken van de muren voor het sauswerk. Wat een kut werk en wat een nasty spul. Maar goed, het werkt wel!

Daarna begonnen met het trekken van netwerk kabels. Deze vier uit achter de TV en gaan de set-top box, X-box en media box voorzien.

Leidingwerk voor de keuken laten omleggen omdat het niet helemaal goed zat.

Tegels in het washok/machinekamer.

En dan eindelijk beginnen met verven, met hulp van mijn meissie. Foto is een beetje blurry ;(

Hoek van de keuken.

Vandaag ging eindelijk de keuken erin ^O^ Kennen jullie hem nog?

Hier is hij dan in het echt :P

En als laatst nog wat foto's van buiten.

zaterdag 14 april 2012 @ 06:26:51 #257
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_110306492
Gaaf! :) Wat ga je met die grote ramen doen?
Moet een lekker gevoel zijn dat je er nu eindelijk in kunt :D

ik zou alleen de deur van de kamer naar de gang vervangen, maar dat ben ik dan he :@
From feudal serf to spender.
pi_110316659
Voor die grote ramen komen 4 rolgordijnen zodat je ze onafhankelijk van elkaar kan openen of sluiten. En inderdaad super fijn dat ik er in zit. Nog 2 weekjes klussen en dan staat de verhuizing geplanned op 1 mei. ^O^
pi_110318728
Dit wil ik volgen, ik heb zo een soortgelijk appartement gekocht, oplevering eind 2012. Mijn balkon is 7meter breed, dus ook hele grote ramen :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:10:39 #260
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110326734
Mooi appartement ^O^ ben benieuwd naar de binnentuin.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110333061
zit er netjes uit, maar waarom die 3 afzuigingspunten op een rij?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110347666
In het appartement zit een Warmte Terug Win installatie. In de keuken, badkamer en toilet zitten punten die afzuigen en in alle andere ruimtes zitten punten die verse lucht naar binnen blazen. De warmte die wordt afgezogen wordt afgegeven aan de verse lucht, waardoor je (in theorie) minder stookkosten hebt. Die drie punten voeren dus schone lucht aan in de woonkamer. De slaapkamers hebben er ook ieder 1. Hierdoor is het in theorie niet nodig om een raam open te zetten.
pi_110348294
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:39 schreef TigerXtrm het volgende:
In het appartement zit een Warmte Terug Win installatie. In de keuken, badkamer en toilet zitten punten die afzuigen en in alle andere ruimtes zitten punten die verse lucht naar binnen blazen. De warmte die wordt afgezogen wordt afgegeven aan de verse lucht, waardoor je (in theorie) minder stookkosten hebt. Die drie punten voeren dus schone lucht aan in de woonkamer. De slaapkamers hebben er ook ieder 1. Hierdoor is het in theorie niet nodig om een raam open te zetten.
Heb je een foto van de WTW installatie, zo niet, hoe groot is zoiets? Neemt het veel plek in beslag?
pi_110355149

Die wit/grijze kast links van de afvoerpijp is het hart van de installatie, zal er straks nog een beter plaatje van schieten. Het is best een flink ding, zeker met alle pijpen die er nog uit komen.
pi_110355771
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[ afbeelding ]

Die wit/grijze kast links van de afvoerpijp is het hart van de installatie, zal er straks nog een beter plaatje van schieten. Het is best een flink ding, zeker met alle pijpen die er nog uit komen.
Thanks!

Mijn 'berging' is straks 3.8m2, waar de WTW installatie komt + wasmachine. Ik hoop dat ik ruimte over hou voor een vrieskist + stofzuiger etc. :)

Zo te zien, heb je de keuken direct op de vloer geinstalleerd, onder je keuken komt dus geen vloer (laminaat/tegels) ?
pi_110356319
Hoe loopt het met de verhuur van de apparatementen? Zijn ze inmiddels allemaal al verhuurd of is het nog steeds ellende? ( wat niet zo gek is gezien de ligging/uitzicht en huurpijs )
pi_110360712
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn 'berging' is straks 3.8m2, waar de WTW installatie komt + wasmachine. Ik hoop dat ik ruimte over hou voor een vrieskist + stofzuiger etc. :)

Zo te zien, heb je de keuken direct op de vloer geinstalleerd, onder je keuken komt dus geen vloer (laminaat/tegels) ?
Laminaat vloer komt tegen de pootjes van de keuken te liggen en op het laminaat komt de plint van de keuken te staan.

quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 17:00 schreef Alfisti het volgende:
Hoe loopt het met de verhuur van de apparatementen? Zijn ze inmiddels allemaal al verhuurd of is het nog steeds ellende? ( wat niet zo gek is gezien de ligging/uitzicht en huurpijs )
Voor zover ik weet zijn er nog steeds appartementen te huur, maar voornamelijk die met balkons aan de binnentuin. Ik vind de huurprijzen persoonlijk aan de hoge kant voor wat je er voor terug krijgt, zeker omdat het blijkbaar ook nog ex gas/water/licht, ex service kosten, ex huur parkeerplaats is. Goedkoopste appartement komt daarmee al snel op minstens 1200 per maand. Ik zou het er nooit voor betalen, maarja blijkbaar is er wel interesse voor.
pi_112789192
Heb zelf ook nog wat foto's, maar nog geen tijd gehad om ze er op te zetten. Dus in de tussentijd wat foto's van de binnentuin die inmiddels klaar is. Foto's zijn gemaakt door een medebewoner :)

pi_112791066
Ziet er wel een beetje grauw uit allemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat het groen nog moet groeien. Heb je ook nog foto's van je eigen appartement? :)
pi_112791548
Heb ik wel, maar nu helaas niet bij de hand (ben nu niet thuis). Zal van de week eens laten zien hoe het nou bij mij geworden is :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:25:19 #271
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112791784
Mooie keuken geworden!! En binnenplaats ook mooi hoor.

Ben benieuwd naar de foto's als alles klaar is!
~ Bonito La Risa ~
pi_121788180
Telkens denk ik aan dit topic en neem ik voor snel weer een (eind) update te plaatsen, en steeds vergeet ik het. Komt ook omdat de camera van mijn telefoon een tijdje kuren heeft gehad en ik dus niet makkelijk foto's kon maken.

Snelle update in tekst en ik beloof dat de eind foto's binnenkort komen!

Ik ben op 1 mei 2012 verhuisd na een periode intens klussen (voornamelijk schilderen). We kwamen net niet uit met de planning en als gevolg moet 1 slaapkamer nog een tweede laag (tot de dag van vandaag doet die kamer dienst als rommelhok met half afgemaakte muren :') ).

Daarna heb ik het een tijdje moeten doen zonder gordijnen. Voor de woonkamer niet zo'n probleem, maar voor de slaapkamer heb ik toch wat lakens voor de ramen gehangen :P. Inmiddels hangen er mooie rolgordijnen voor de ramen, inclusief 4 stuks langs de grote ramen.

En toen, op een mooie (zeer warme) zomerse dag ergens in juli, hoor ik een keihard denderend geluid en lijkt het alsof de flat instort :o. Een kijkje in de badkamer en ik zag dat de spiegel naar beneden was gekomen en in het bad terecht was gekomen. De spiegel lag aan stukken en het bad was onherstelbaar beschadigd. Daarna enkele weken met een klein staand spiegeltje moeten behelpen en het bad was nagenoeg onbruikbaar. Is uiteindelijk wel weer helemaal kosteloos hersteld door de aannemer.

Ervaringen met geluidsoverlast zijn er maar weinig. In één van de andere torens woont een tienerjoch dat blijkbaar vaak alleen thuis is in het weekend en grote feestjes geeft. Van hem hebben we eigenlijk meer overlast dan van de treinen, het verkeer beneden en het uitgaansvolk in de tunnel bij elkaar. Meerdere keren op aangesproken, maar gisteren was het weer raak (midden in de winter op het balkon, geen idee waarom :? ).

Terwijl dit allemaal aan de gang was speelde er ook nog allerlei kwesties rond het VvE bestuur van het complex (waar ik bestuurslid van ben). Heleboel papieren te tekenen, dingen te regelen, vergaderingen bij te wonen, etc.

De vijver tussen de torens is toch niet zo mooi geworden als op de plaatjes was beloofd. Het is, zeker van boven gezien, een donker gat met een laagje water er in. Geen hoeveelheid planten op eilandjes gaat dat naar mijn idee opfleuren. Daarbij is het blijkbaar gebruikelijk om je afval gewoon van je balkon te mieteren en ligt de vijver geregeld vol met troep en peuken.
Verder hebben we de vijver leeg laten lopen toen de winter begon, waardoor hij nu gewoon droog staat met hier en daar een klein laagje ijs. Het vullen in het voorjaar levert een kostenpost van 300 euro per jaar op _O- .

De tuin zelf ligt er wel mooi bij. De plantjes zijn nog klein, maar ik denk dat ik eind van deze zomer wel een paar mooie foto's kan maken als het allemaal een beetje gegroeid is. Het zal echter nog wel een paar jaar duren voor het echt mooi vol is gegroeid. Uit praktische overwegingen hebben we ook besloten de tuin gesloten te houden voor mensen die hier niet wonen met als resultaat dat de tuin vrijwel altijd leeg en verlaten is. Zo nu en dan spelen er kinderen en voor hen is het toch wel fijn dat ze midden in een druk centrum toch ergens kunnen spelen zonder verkeer of zwervers ofzo.

Rondom het gebouw spelen er, bijna een jaar na volledige oplevering, nog steeds twee kwesties. Eén van de straten (Wilhelminastraat) is nog steeds een bouwput. Een hoop gedoe met de gemeente over plannen die zomaar werden veranderd ten opzichte van de verkoop tekeningen, lekkages van de onderliggende parkeergarage en ga zo maar door. Vorige week pas hebben we met de gemeente kunnen praten over het definitieve ontwerp en hopelijk gaan ze hier begin februari eindelijk mee beginnen.

De tweede kwestie is dat we nog steeds wachten op de ondergrondse afvalcontainers die hier zouden komen :'). Afgelopen zomer heeft het afvalbedrijf hier 6 enorme gaten in de grond gegraven waar die containers in zouden komen en heeft dit vervolgens zo gelaten (afgedekt met betonnen platen). Sinds vorige week lijkt het erop dat ze eindelijk weer verder gaan met het plaatsen van de containers, maar tot die tijd moeten we het doen met ouderwetse betonnen straat containers waarbij het vuil zich ophoopt omdat men te lui is 50 meter verder te lopen naar de rest van de (lege) containers :'). Nou ja, nog altijd beter dan de groene bouw container die hier de eerste 3 maanden stond en waar half Hilversum op gegeven moment gebruik van begon te maken. Die heeft zelfs een keer in de fik gestaan _O- .

Maar goed, al met al woon ik hier echt top. Het uitzicht is hier op de 8e echt geweldig, zeker nu met alle sneeuw enzo. Het is altijd levendig overdag, treinen rijden af en aan, het kruispunt is altijd druk en op een verveel moment is het altijd leuk om naar buiten te kijken en te zien hoe aso sommige mensen in het verkeer zijn. Je kan hele verhalen bedenken bij de dingen die hier beneden gebeuren.

Foto's volgen snel, nog even en alles is echt klaar ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')