abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88273557

Een kleine twee weken geleden heb ik mijn handtekening onder de koopakte gezet om één van de mooie appartementen in dit project te kopen. De bouw is inmiddels in volle gang en 2 van de 5 torens zijn inmiddels zichtbaar aan de skyline van Hilversum. Maar eerst een stukje achtergrond.

Het bouwproject 'Entrada' bestaat uit 5 woontorens in het hartje van Hilversum met het station aan één kant en het centrum aan de andere kant. Vanuit de gemeente is veel groen en beplanting altijd een streven geweest in de hele gemeente, zo ook bij dit project. Tussen de torens in komt een gemeenschappelijke tuin met vijvertjes en bankjes. De tuin is aangelegd op de 1e verdieping, met daaronder een privé parkeergarage.

Het appartement dat ik heb gekocht gaat zich bevinden in de voorste toren op de 8e verdieping 8-) .

De Bouw
De achterste drie torens worden huur torens en de bouw daarvan is in januari 2010 begonnen. Enkele maanden later was ook ruim 80% van de kooptorens verkocht en tegen de tijd dat ik bij de makelaar zat waren er zelfs nog maar 3 appartementen over. Bij dit project merken ze in ieder geval niets van de crisis. In ieder geval betekende dit dat ook de bouw van de koop torens van start kon gaan ^O^ .

Zo zag het terrein er uit voordat de bouw begon. Dit stukje van Hilversum ligt er al ruim 20 jaar zo bij (al stond er wel een oude boerderij die helemaal was vervallen).

En inmiddels is de bouw in volle gang en steken de eerste twee torens trots boven Hilversum uit.

De bouw van mijn toren begint voor zover ik weet ergens in December, aangezien dan uiterlijk de meerwerk lijst binnen moet zijn.

Binnenkort een plattegrond van het appartement en impressies van de keuken (moet ik ff inscannen ;) ).
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 3 november 2010 @ 07:37:35 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_88276153
Gave flats, ik denk alleen dat je geen nachtdiensten moet hebben als je daar woont, vlak het station en de verkeersdrukte van de tunnel.

Wel blij dat ze dat stuk grond eindelijk gebruiken
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_88276513
Qua geluids overlast ben ik ook benieuwd hoe veel je hoort. Ik vermoed dat dat wel meevalt, maar zelfs dan ben ik het wel gewend. Heb vanaf mijn geboorte in Hilversum gewoond, en de eerste 16 jaar daarvan woonde ik in een huis met aan de ene kant de bus remise van Connexxion (tankende bussen met ronkende motors en lallende buschauffeurs) en aan de andere kant de oude melk fabriek van Campina waar de vrachtwagens op en aan reden van vroeg in de ochtend tot laat in de avond.

Dus misschien hoor ik het niet eens :P
pi_88276736
Door de hoogte zal het wel meevallen met het geluid en tegenwoordig zijn die huizen goed geïsoleerd. Denk dat je er dus niet zoveel last van zult hebben. Het is best een aardige plek en wel lekker dicht bij het station en centrum :) Ben heel benieuwd hoe het wordt!

(Ben net zelf na 3 jaar uit Hilversum weg verhuisd :P)
pi_88292891
Vandaag op het station zag ik toevallig dat de bouw van de derde toren inmiddels ook is gestart. Had geen tijd om een foto te maken, maar dat komt nog! Het schiet in ieder geval lekker op.

Zoals beloofd de plattegrond van het appartement.

Helemaal rechts bovenin zie je een stukje van de galerij met de lift en de meterkasten van de 3 appartementen op deze verdieping (meterkast is niet in het appartement zelf, dat wordt even wennen :P )

Verder drie slaapkamers en 2 bergingen (waarvan de één de wasruimte wordt en de ander een rommelkast/server ruimte. De rest spreekt redelijk voor zich.

En dan natuurlijk de keuken impressies :s)

pi_88293363
Ziet er keurig uit, Gefeliciteerd!

Maar vind je je woonkamer wel groot genoeg? 20m2 incl keuken is niet zo groot denk ik, mijn woonkamer incl. keuken is rond de 35 en dat vind ik net aan.....

o ja over geluid zou ik me niet zo druk maken, ik woon letterlijk aan de centrum ring van Den Haag (35m afstand) en hoor nooit iets op een hulpdienst na
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88294959
Het is wel iets groter hoor, er viel me namelijk net iets vreemds op aan de bouwtekening (terwijl ik hem aan het inscannen was). De breedte maat van de woonkamer staat op de bouwtekening als 3138 terwijl het balkon ineens 5933 is. Typfoutje of iets dergelijks, maar wat er nu staat klopt in ieder geval niet ;). Kijk maar naar slaapkamer 3, die is al meer dan 4000 breed. Dus de woonkamer komt uit rond de 35 - 40m2

Moet binnenkort het bouw bedrijf even bellen dus dan zal ik het meteen even aankaarten.
pi_88295152
zit er mooi uit
maar de plattegrond valt me nog wat vreemds op. alle slaapkamers zijn even breed terwijl de muur schuin loopt.
pi_88297531
Oh ja, nu zie ik het ook! Maar ze zijn wel een beetje slordig met maten..

Maar een vraag, waarom in vredesnaam een extra toilet in de badkamer?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88297781
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:

een extra toilet in de badkamer is volgens mij een optie, is gestippeld getekend, net als het bad
pi_88298368
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:

Ja de maten zijn inderdaad een beetje slordig gedaan. Zal eens vragen of er nog meer dingen niet kloppen als ik toch met de bouwer bel. Al met al zijn het geen enorme fouten (behalve de breedte van de woonkamer dan). Zolang de keuken, badkamer en ander paswerk gewoon past zal ik niet kijken op een vierkante meter meer of minder. ;)

Toilet is inderdaad een optie, eentje die ik niet neem omdat het een beetje onzin zou zijn om 2 toiletten naast elkaar te hebben. Zou ook waardevolle ruimte innemen. Het bad komt er wel in :).
pi_88418374
Gisteren de badkamer uit wezen zoeken. Vanuit de aannemer hadden ze een standaard badkamer set klaar liggen. De WC pot heb ik gewoon zo gelaten, een pot is immers een pot, maar de rest was wel zo ouderwets en lelijk dat ik in principe die hele standaard set het raam heb uit gemieterd en zelfs iets heb ontworpen. Ik krijg de offerte en de tekening als het goed is ergens volgende week.

600 x 600mm tegels op de vloer en wanden O+ . Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga doen met de verlichting. Het liefst wil ik inbouw spots, maar het is een prefab betonnen plafond, dus dan moet er een verlaagd plafond in :{ . Eens vragen aan de bouwer of zoiets is mee te nemen tijdens de bouw en anders moet het na de oplevering. Iemand hier toevallig ervaring mee?
  zondag 7 november 2010 @ 09:01:19 #13
31260 Finch
Stay close
pi_88425061
Gisteren nog langs gereden, maar het ziet er nog wel een beetje tochtig uit hoor :X

Overigens was nog niet zo heel lang geleden op dat terrein de bus opstapplaats, dus echt geen 20 jaar zo, 15 misschien ;)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_88425086
Heb zelf nog even overwogen om daar iets te kopen, maar de locatie trok me toch niet zo. Wel leuk om het toch te volgen.Het aangezicht van Hilversum gaat er wel op vooruit!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:14:03 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88426772
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Gisteren de badkamer uit wezen zoeken. Vanuit de aannemer hadden ze een standaard badkamer set klaar liggen. De WC pot heb ik gewoon zo gelaten, een pot is immers een pot, maar de rest was wel zo ouderwets en lelijk dat ik in principe die hele standaard set het raam heb uit gemieterd en zelfs iets heb ontworpen. Ik krijg de offerte en de tekening als het goed is ergens volgende week.

600 x 600mm tegels op de vloer en wanden O+ . Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga doen met de verlichting. Het liefst wil ik inbouw spots, maar het is een prefab betonnen plafond, dus dan moet er een verlaagd plafond in :{ . Eens vragen aan de bouwer of zoiets is mee te nemen tijdens de bouw en anders moet het na de oplevering. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Er zijn wel mogelijkheden om in een betonnen plafond spots in te bouwen, er bestaan namelijk kunststof boxen die tijdens de bouw in het beton mee gestort kunnen worden.

PRO BOX 140 betondoos

· Unieke en gepatenteerde behuizing voor lichtarmaturen
· Halogeen vrij en vlamdovend Polypropylene
· Geschikt voor breedplaat vloeren en gietbouw
· 3 x 16mm invoer en 3x 20mm invoer
· Verschillende ringen toepasbaar afhankelijk van de toepassing
· Afmetingen Ø 140mm hoogte 150mm
· Deksel apart bestellen
· Aparte ruimte voor de trafo

Alleen denk ik dat dit soort meerwerk heel erg duur gaat worden omdat er gaten door de beton geboord moeten worden en men meer tijd kwijt is in verhouding met een "standaard" badkamer.

Ik weet eigenlijk ook helemaal niet of dit in appartementen wel mogelijk is, maar je kunt er altijd eens na informeren.
pi_88427567
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Heb zelf nog even overwogen om daar iets te kopen, maar de locatie trok me toch niet zo. Wel leuk om het toch te volgen.Het aangezicht van Hilversum gaat er wel op vooruit!
Locatie is juist wel aardig, alleen de infra structuur van Hilversum is een waar drama.
Ik vraag me altijd af of ze kleuters de rijrichtingen in Hilversum laten tekenen. :X
Wel leuk als mensen een afslag missen op de ring, kunnen ze het hele klereding opnieuw rondrijden. _O-
pi_88429355
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:01 schreef Finch het volgende:
Overigens was nog niet zo heel lang geleden op dat terrein de bus opstapplaats, dus echt geen 20 jaar zo, 15 misschien ;)
Oh ja dat klopt! :D Nou ja het ligt in ieder geval al een behoorlijke tijd braak, werd flink tijd dat er iets gebouwd werd. Nu dat oerlelijke gebouw ernaast nog weg en dan ben ik blij ^O^ .

@Vonkenboer: Bedankt voor de tip, maar ik denk inderdaad dat dit niet mogelijk gaat zijn vanuit de aannemer. En als het al mogelijk is zal het ongetwijfeld een behoorlijk dure grap worden, maar vragen kan altijd.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:42 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Locatie is juist wel aardig, alleen de infra structuur van Hilversum is een waar drama.
Ik vraag me altijd af of ze kleuters de rijrichtingen in Hilversum laten tekenen. :X
Wel leuk als mensen een afslag missen op de ring, kunnen ze het hele klereding opnieuw rondrijden. _O-
Tenzij je toevallig de sluiproutes een beetje kent, maar het is wel drama in het centrum inderdaad :'). Enige nadeel wat ik in het begin zag bij het kruispunt Schapenkamp is dat de uitrit van de garage dus uitkomt op het éénrichting deel van binnenring. Gelukkig kan je verderop een straatje inschieten en langs het politie bureau om weer terug bij het kruispunt te komen, maar leuk is anders :{ .

En je kan niet vanuit de Beatrix tunnel direct afslaan naar de inrit van de garage. Op het moment moet je dan eerst even de rotonde bij Gooiland nemen en dan kun je terug rijden en rechtsaf slaan. Zou geen reden zijn voor mij om af te zien van de koop, maar ik hoop ten zeerste dat de situatie daar een beetje wordt aangepast ten behoeve van de flats daar binnen een aantal jaar.
pi_88430505
Tuurlijk is het niet dé reden om af te zien van een koop.
(Het was wel mede een reden voor ons, trouwens, om niet in H'sum te willen wonen.)

Ik zou wel je vrienden en familie een tekening geven van hoe ze die dag bij je kunnen komen. :D

Ze gooien, gewoon omdat het lollig is, ook wel eens de eenrichtingsstraten om.
Daar gaat je sluiproute... o|O

Vanaf Morpheus/postkantoor, via station t/m 's Gravelandseweg kan je eigenlijk maar 1 kant op muv Gooiland, Minklerstraat en kruising Diepeweg (bioscoop). Mis 1 van deze drie (die je dan nodig hebt) en je kan niets meer.
Om momenteel van de Diependaalse laan maar niet te spreken. :X
pi_88430546
Wat een huge ass appartement trouwens.
Ik zie het nu pas!
pi_88432845
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:21 schreef jack4ya het volgende:
Tuurlijk is het niet dé reden om af te zien van een koop.
(Het was wel mede een reden voor ons, trouwens, om niet in H'sum te willen wonen.)

Ik zou wel je vrienden en familie een tekening geven van hoe ze die dag bij je kunnen komen. :D

Ze gooien, gewoon omdat het lollig is, ook wel eens de eenrichtingsstraten om.
Daar gaat je sluiproute... o|O

Vanaf Morpheus/postkantoor, via station t/m 's Gravelandseweg kan je eigenlijk maar 1 kant op muv Gooiland, Minklerstraat en kruising Diepeweg (bioscoop). Mis 1 van deze drie (die je dan nodig hebt) en je kan niets meer.
Om momenteel van de Diependaalse laan maar niet te spreken. :X

Nou ja, eerlijk is eerlijk, Hilversum is flink bezig om aan de weg te werken op heel veel knelpunten. Dat brengt nu éénmaal gezeik met zich mee maar als het éénmaal klaar is dan is het voor de komende 20 jaar goed. Ik woon al mijn hele leven in Hilversum, ik ben niet anders gewend en als je in het centrum woont, waar deze flats komen, hoe vaak moet je dan nog met de auto het centrum in? Je kan alles makkelijk doen op de fiets :)
pi_88485275
Vandaag weer eens wezen kijken bij de bouw en schieten echt op :o . Even een overzichtelijke plattegrond. Alle torens zijn, door het groene karakter van het project, vernoemd naar klimplanten.

Huidige stand van zaken
Toren Wisteria verrees als eerste uit de grond. De toren zelf staat al een aantal weken en inmiddels is ook het metselwerk goed opgeschoten. De ramen aan de voorgevel zitten er allemaal al in. Vanaf hier is het voor deze toren voornamelijk aan de binnenkant afwerken, met uitzondering van het plaatsen van de kozijnen en het afmaken van het metselwerk.

Met de bouw van toren Clematis is later begonnen en van deze toren zie je dan ook alleen nog het betonnen skelet. Hij heeft echter wel recent zijn hoogste punt bereikt, wat betekend dat er binnenkort begonnen wordt met het metselwerk en het plaatsen van ramen.

De bouw aan toren Rosa is sinds een aantal weken ook in volle gang en de eerste paar verdiepingen zijn inmiddels zichtbaar.

De fundering van toren Hedera ligt er al een paar weken maar voor zover ik heb kunnen zien is er nog niet veel opgeschoten met deze toren. De huur torens zullen we prioriteit hebben ;( .

En als laatste mijn eigen toren, Solanum. Tot voor kort lag er op de plaats van deze toren een grote berg zand, maar tot mijn vreugde zag ik vandaag een graafmachine druk in de weer op deze plek, en de berg zand is (bijna) weg *O* .

Nou dat was em weer. Binnenkort badkamer updates!

pi_88486673
Oh, dus dat zijn die gruwelijke stadlandschapsverpesters midden in het centrum... Alles leuk en aardig hoor, maar ik vind het veel te hoog. Trouwens, zijn dit die ''erotische augurken'' waar laatst over werd gesproken? Of is dat weer wat anders...
pi_88487025
Mooi appartement! Wij hebben hier er ook naar gekeken alleen besloten om het niet te doen vanwege de erfpacht constructie, was helaas ook niet af te kopen :(

Veel succes, ik ga je topic en bouw (als ik de file sta op de rind :') ) in de gaten houden!
pi_88488265
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:13 schreef juxtaposition het volgende:
Oh, dus dat zijn die gruwelijke stadlandschapsverpesters midden in het centrum... Alles leuk en aardig hoor, maar ik vind het veel te hoog. Trouwens, zijn dit die ''erotische augurken'' waar laatst over werd gesproken? Of is dat weer wat anders...
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vond het hoog tijd dat er eens wat hoogbouw kwam in Hilversum. We zijn al lang geen dorp als Laren meer, al hoor ik genoeg mensen die met man en macht proberen vast te houden aan de gedachten dat dat wel zo is :') . Het had overigens veel erger gekund. In de ontwerp fase zou daar eigenlijk 1 groot flatgebouw komen, maar dat ontving zoveel tegenstand dat dat plan toen maar is geschrapt. Toen hebben ze er maar 5 lagere flats van gemaakt, wat eigenlijk ook wel een beter idee was denk ik. Tis nu niet te hoog en niet te laag naar mijn idee.

Wat betreft die erotische augurken, je moet wel een hele goede fantasie hebben om dat hierin te zien. Ging dat niet toevallig over het ontwerp van de nieuwe Stationstoren?

http://www.gooieneemlande(...)en_merl_1682564j.jpg

Als je het over lelijk wil hebben moet je daar over klagen :'). Godzijdank is dat ontwerp van de tafel _O_

Edit: Grappig, ik lees net dat de ontwerper van dat gedrocht ook de ontwerper is het nieuwe pand van De Vorstin bij de kleine spoorbomen. Nou ja, hij in ieder geval wel consequent in zijn werk. Tis allemaal zo lelijk als het maar kan :')
pi_88493289
Haha helemaal eens met dat laatste.

Ach, Hilversum moet zich in mijn ogen niks gaan verbeelden. Het is en blijft een uit de klauwen gegroeid dorp, of een zelfverklaarde stad. Over smaak valt te twisten, maar ik vind de torens die er komen echt niet passen binnen het straatbeeld van Hilversum. Je kan het conservatief noemen, is het ook, maar dat soort gebouwen kan je beter op een plek zetten waar het niet zo uit de toon valt. Je doet toch ook niet één tulp tussen een boeket paardenbloemen? Dat het 5 lage in plaats van 1 hoge is geworden is wel een goede zaak. Maar wat mij betreft valt het nog steeds uit de toon.

Een bijpassende illustratie van de voorgenoemde erotische augurk :')
pi_88497629
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:03 schreef juxtaposition het volgende:
Ach, Hilversum moet zich in mijn ogen niks gaan verbeelden. Het is en blijft een uit de klauwen gegroeid dorp, of een zelfverklaarde stad.
Is iedere hedendaagse stad niet begonnen als dorp? Amsterdam was er ook niet 'ineens' zomaar hoor. :P
pi_88505482
Amsterdam is vrij natuurlijk uitgegroeid tot stad in de Gouden Eeuw. Hilversum forceert het in mijn ogen nogal ;)
pi_88505643
de meeste hoogbouw in hilversum is ook niet mooi, kijk bijvoorbeeld naar dat gebouw tegenover het station (naast silverpoint en boven die take-away-wok): de zijkant daarvan ziet eruit alsof ze nog steeds de buitenkant af moeten maken :')

en deze gevel kan ik nou ook niet mooi vinden:
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88506279
Van dat ene gebouw snap ik ook niet dat de achterkant nog gewoon een brok beton is. Ziet er echt niet uit, alsof er ineens geen budget meer was voor de laatste muur bakstenen :')
pi_88518841
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:48 schreef Leipo666 het volgende:
de meeste hoogbouw in hilversum is ook niet mooi, kijk bijvoorbeeld naar dat gebouw tegenover het station (naast silverpoint en boven die take-away-wok): de zijkant daarvan ziet eruit alsof ze nog steeds de buitenkant af moeten maken :')

en deze gevel kan ik nou ook niet mooi vinden:
[ afbeelding ]
blijft die gevel zo? en dan bedoel ik de stenen. ik vind het er eerlijk gezegd uit zien als een vervallen fabriek ofzo.
pi_88518898
er moet nog wel wat aan afgemaakt worden, maar volgens mij blijven de stenen zoals op die foto...
niet echt netjes gedaan door de bouwvakkers....
misschien trekken de vlakken nog bij en valt het na een tijdje niet meer op, maar nu kun je precies zien welk vlak ze per keer gedaan hebben
pi_88519653
Het zit er net op dus misschien dat het ene nog vochtiger is dan het andere ofzo. Ik ben geen metselaar maar lijkt me niet dat het zo blijft.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 18:37:00 #33
92034 crew  Vonkenboer
pi_88524874
Ik denk dat de stenen van het gebouw nog wel aardig bij trekken en dat de kleur langzaam aan wel egaal wordt. Het is natuurlijk niet de meest makkelijkste periode qua weer om te bouwen en er is in de afgelopen tijd toch best veel regen gevallen :)
pi_88903012
Net weer even wezen kijken en de bakstenen zijn inderdaad redelijk bijgetrokken, gelukkig.

Ze zijn inmiddels begonnen met het metselwerk van de tweede toren *O*

En de boel is afgegraven voor de fundering van de vijfde (mijn) toren! _O_

Ik stond een beetje ongelukkig voor de foto... :@

Vanavond of van het weekend maar eens goed voor de meer/minderwerk lijst gaan zitten.
pi_89062906
Even een snel vraagje voor de kenners.

Ik krijg net de offerte van de badkamer op de mail en daarin lees ik naast de te verwachtte tegelkosten en verwerkingskosten ook nog een bedrag van bijna 1500 euro voor het laten vervallen van het standaard tegelwerk. :?

Dus begrijp ik nou goed dat ik 1500 euro moet bijbetalen omdat ik besluit die tegels niet te willen gebruiken? Weet iemand hoe dit zit? :?
pi_89082162
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Even een snel vraagje voor de kenners.

Ik krijg net de offerte van de badkamer op de mail en daarin lees ik naast de te verwachtte tegelkosten en verwerkingskosten ook nog een bedrag van bijna 1500 euro voor het laten vervallen van het standaard tegelwerk. :?

Dus begrijp ik nou goed dat ik 1500 euro moet bijbetalen omdat ik besluit die tegels niet te willen gebruiken? Weet iemand hoe dit zit? :?
dat zie je idd wel vaker
vandaar dat veel mensen besluiten de standaard badkamer te laten plaatsen om de dag van de sleuteloverdracht alles er weer uit te (laten) slopen :')
pi_89082277
wat ik me nou altijd afvraag in zo'n flat.
Hoe doen ze dat met contactgeluid van de grond/plafond? hier kunnen ze niet iets van een spouw tussen zetten, of hebben ze daar andere manieren voor?

OT: Bij ons nieuwbouwhuis hadden we een stelpost. Als we de badkamer niet zouden nemen kregen we dat geld terug. Lijkt me ook wel zo eerlijk.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_89086141
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:11 schreef Finch het volgende:
Hoe doen ze dat met contactgeluid van de grond/plafond? hier kunnen ze niet iets van een spouw tussen zetten, of hebben ze daar andere manieren voor?

volgens mij kunnen ze wel enig geluid reduceren met zwevende dekvloeren. zo zullen ze nog wel meer 'trucjes' hebben :)
pi_89089334
wat gaat het hard zeg!
hoelang duurt het ongeveer nog voordat jou toren klaar is?
~ Bonito La Risa ~
pi_89089597
Dat zijn ze dus aan het bouwen :D

Ik loop er vaak voorbij, vroeg mij al af waar ze precies mee bezig waren. Ik dacht eerst aan kantoren of iets dergelijks. Het werd wel tijd dat ze iets met dat stuk grond doen, ziet er goed uit!

Een tijdje geleden visualiseerde ik mij nog hoe het vroeger eruit zag, toen was er het oude bus station en dat vervallen gebouw erachter. :P
pi_89095073
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 07:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat zie je idd wel vaker
vandaar dat veel mensen besluiten de standaard badkamer te laten plaatsen om de dag van de sleuteloverdracht alles er weer uit te (laten) slopen :')
Kreeg net een mailtje terug van de badkamer zaak. Er was inderdaad een foutje gemaakt op de offerte en die 1500 euro kreeg ik terug voor het laten vervallen, maar hij had er per ongeluk bij opgeteld. Niets meer aan het handje dus ^O^ . Ik zou de 3D tekeningen van de badkamer wel kunnen laten zien hier trouwens, maar die laat qua kleuren behoorlijk wat aan de verbeelding over dus ik wacht wel lekker tot de oplevering om dat jullie te laten zien ;).

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:11 schreef Finch het volgende:
Je bedoeld geluiden van de bovenburen die je dan hoort ofzo? Geen idee. Ik weet wel dat het hele appartement vloerverwarming krijgt en er dus ook een dekvloer over het beton heen gaat. Daar boven nog vloerbedekking met misschien een geluidsisolerende laag?

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:15 schreef Mixende_match het volgende:
wat gaat het hard zeg!
hoelang duurt het ongeveer nog voordat jou toren klaar is?
Laatste wat ik gehoord heb is dat ze echt met de bouw gaan beginnen in januari 2011, afhankelijk van de voortgang van de andere torens door het weer en dergelijke. Vanaf de start heeft de aannemer 300 'werkbare werkdagen' om de appartementen op te leveren. Zitten zo'n 200 werkdagen in een jaar, dus ik denk dat mijn appartement opgeleverd wordt rond maart 2012. Duurt nog zooo lang :'( .

Zo maar eens de meer / minder werk lijst invullen. Die moet ook voor 1 december op de post zitten :P
pi_89096225
quote:
Er was inderdaad een foutje gemaakt op de offerte en die 1500 euro kreeg ik terug voor het laten vervallen, maar hij had er per ongeluk bij opgeteld.
Een foutje gemaakt. Geloof d'r helemaal niks van :) Genoeg mensen die er niets van zeggen en het maar gewoon accepteren.
pi_89099360
Ja zo'n donkerbruin vermoeden heb ik inderdaad ook. Blij dat ik toch dingen doorlees ;)
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:37:59 #44
92034 crew  Vonkenboer
pi_89104384
Hoe zijn de meer/minderwerk prijzen dan in dit project ? Wat kost het bijvoorbeeld om ergens een wandcontactdoos er bij te laten maken en welke opties wil je zelf uit laten voeren of waar twijfel je nog over ? :)
  PR/Manusje van alles woensdag 24 november 2010 @ 19:35:51 #45
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_89106983
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe zijn de meer/minderwerk prijzen dan in dit project ? Wat kost het bijvoorbeeld om ergens een wandcontactdoos er bij te laten maken en welke opties wil je zelf uit laten voeren of waar twijfel je nog over ? :)
Normaal bij iedere bouw:

als je het slim doet,,, een kratje bier :+

mits de aannemer een beetje te pruimen is :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:47:15 #46
92034 crew  Vonkenboer
pi_89107506
Bij dit soort grote projecten bij groter aannemers red je het niet meer met een kratbier of een para saucijzen broodjes :+

Vaak is er weinig marge op de bouw zelf en moet je meerwerk duur betalen
pi_89112610
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Prijzen zijn volgens mij wel redelijk. Dubbele wandcontactdoos is 185 euro, als er een extra groep moet komen zit dat op 90 euro. Een extra loze leiding zit op 100 euro en zo'n leiding afmonteren voor CAI, telefoon of internet kost ook nog eens 100 euro. Nou kan ik dat laatste op zich wel zelf, dus dat is het punt ook niet.

Ik zit nog te denken over het glad laten stuken van de muren en het daarna zelf te schilderen. In principe heb ik wel een goede vriend die kan stukken maar die heeft er een handje van dingen op het laatste moment af te zeggen en dat kan ik absoluut niet hebben bij dit soort dingen. De hele handel door de aannemer laten stuken kost daarbij maar zo'n 3300 euro en ik denk dat ik minstens het zelfde kwijt ben als ik het achteraf door een stukadoor laat doen.

En nog een paar andere kleine dingen, schakelaar voor de mechanische ventilatie in de badkamer, wasmachinebak onder de wasmachine voor het geval dat (455 euro, maar scheelt een hoop kopzorgen als dat ding ineens een keer liters water gaat lekken) en natuurlijk een stopcontact in de meterkast (apart dat dat niet standaard is, maar goed).
pi_89124969
mijn neef is stukadoor in Hilversum en is een hele goeie, misschien kan hij een leuke offerte voor je maken ;) (PM maar voor z'n naam als je interresse hebt ;) )
pi_89125694
quote:
Prijzen zijn volgens mij wel redelijk. Dubbele wandcontactdoos is 185 euro, als er een extra groep moet komen zit dat op 90 euro. Een extra loze leiding zit op 100 euro en zo'n leiding afmonteren voor CAI, telefoon of internet kost ook nog eens 100 euro. Nou kan ik dat laatste op zich wel zelf, dus dat is het punt ook niet.
Wij doen het vaak voor minder maar dat is afhankelijk van de afspraak met de projectontwikkelaar.

quote:
Ik zit nog te denken over het glad laten stuken van de muren en het daarna zelf te schilderen. In principe heb ik wel een goede vriend die kan stukken maar die heeft er een handje van dingen op het laatste moment af te zeggen en dat kan ik absoluut niet hebben bij dit soort dingen. De hele handel door de aannemer laten stuken kost daarbij maar zo'n 3300 euro en ik denk dat ik minstens het zelfde kwijt ben als ik het achteraf door een stukadoor laat doen.
Nieuwbouwstukadoors zijn over het algemeen nou niet de vakmensen die je graag in je huis haalt.
quote:
En nog een paar andere kleine dingen, schakelaar voor de mechanische ventilatie in de badkamer, wasmachinebak onder de wasmachine voor het geval dat (455 euro, maar scheelt een hoop kopzorgen als dat ding ineens een keer liters water gaat lekken) en natuurlijk een stopcontact in de meterkast (apart dat dat niet standaard is, maar goed).
Een wasmachinebak kost iets van 2 tientjes bij de Blokker...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89131532
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 08:53 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Een wasmachinebak kost iets van 2 tientjes bij de Blokker...
Echt? :@

Dan is ruim 400 euro wel een beetje een groot verschil inderdaad. Vanuit de aannemer wordt ie met een terugslagklep op de afvoer van de wasmachine aangesloten. Kan daar het prijs verschil zitten en is zoiets zelf makkelijk te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')