een extra toilet in de badkamer is volgens mij een optie, is gestippeld getekend, net als het badquote:Op woensdag 3 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:
Oh ja, nu zie ik het ook! Maar ze zijn wel een beetje slordig met maten..
Maar een vraag, waarom in vredesnaam een extra toilet in de badkamer?
Ja de maten zijn inderdaad een beetje slordig gedaan. Zal eens vragen of er nog meer dingen niet kloppen als ik toch met de bouwer bel. Al met al zijn het geen enorme fouten (behalve de breedte van de woonkamer dan). Zolang de keuken, badkamer en ander paswerk gewoon past zal ik niet kijken op een vierkante meter meer of minder.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:
Oh ja, nu zie ik het ook! Maar ze zijn wel een beetje slordig met maten..
Maar een vraag, waarom in vredesnaam een extra toilet in de badkamer?
Er zijn wel mogelijkheden om in een betonnen plafond spots in te bouwen, er bestaan namelijk kunststof boxen die tijdens de bouw in het beton mee gestort kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Gisteren de badkamer uit wezen zoeken. Vanuit de aannemer hadden ze een standaard badkamer set klaar liggen. De WC pot heb ik gewoon zo gelaten, een pot is immers een pot, maar de rest was wel zo ouderwets en lelijk dat ik in principe die hele standaard set het raam heb uit gemieterd en zelfs iets heb ontworpen. Ik krijg de offerte en de tekening als het goed is ergens volgende week.
600 x 600mm tegels op de vloer en wanden. Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga doen met de verlichting. Het liefst wil ik inbouw spots, maar het is een prefab betonnen plafond, dus dan moet er een verlaagd plafond in
. Eens vragen aan de bouwer of zoiets is mee te nemen tijdens de bouw en anders moet het na de oplevering. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Locatie is juist wel aardig, alleen de infra structuur van Hilversum is een waar drama.quote:Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Heb zelf nog even overwogen om daar iets te kopen, maar de locatie trok me toch niet zo. Wel leuk om het toch te volgen.Het aangezicht van Hilversum gaat er wel op vooruit!
Oh ja dat klopt!quote:Op zondag 7 november 2010 09:01 schreef Finch het volgende:
Overigens was nog niet zo heel lang geleden op dat terrein de bus opstapplaats, dus echt geen 20 jaar zo, 15 misschien
Tenzij je toevallig de sluiproutes een beetje kent, maar het is wel drama in het centrum inderdaadquote:Op zondag 7 november 2010 11:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Locatie is juist wel aardig, alleen de infra structuur van Hilversum is een waar drama.
Ik vraag me altijd af of ze kleuters de rijrichtingen in Hilversum laten tekenen.![]()
Wel leuk als mensen een afslag missen op de ring, kunnen ze het hele klereding opnieuw rondrijden.
Nou ja, eerlijk is eerlijk, Hilversum is flink bezig om aan de weg te werken op heel veel knelpunten. Dat brengt nu éénmaal gezeik met zich mee maar als het éénmaal klaar is dan is het voor de komende 20 jaar goed. Ik woon al mijn hele leven in Hilversum, ik ben niet anders gewend en als je in het centrum woont, waar deze flats komen, hoe vaak moet je dan nog met de auto het centrum in? Je kan alles makkelijk doen op de fietsquote:Op zondag 7 november 2010 13:21 schreef jack4ya het volgende:
Tuurlijk is het niet dé reden om af te zien van een koop.
(Het was wel mede een reden voor ons, trouwens, om niet in H'sum te willen wonen.)
Ik zou wel je vrienden en familie een tekening geven van hoe ze die dag bij je kunnen komen.![]()
Ze gooien, gewoon omdat het lollig is, ook wel eens de eenrichtingsstraten om.
Daar gaat je sluiproute...![]()
Vanaf Morpheus/postkantoor, via station t/m 's Gravelandseweg kan je eigenlijk maar 1 kant op muv Gooiland, Minklerstraat en kruising Diepeweg (bioscoop). Mis 1 van deze drie (die je dan nodig hebt) en je kan niets meer.
Om momenteel van de Diependaalse laan maar niet te spreken.![]()
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vond het hoog tijd dat er eens wat hoogbouw kwam in Hilversum. We zijn al lang geen dorp als Laren meer, al hoor ik genoeg mensen die met man en macht proberen vast te houden aan de gedachten dat dat wel zo isquote:Op maandag 8 november 2010 20:13 schreef juxtaposition het volgende:
Oh, dus dat zijn die gruwelijke stadlandschapsverpesters midden in het centrum... Alles leuk en aardig hoor, maar ik vind het veel te hoog. Trouwens, zijn dit die ''erotische augurken'' waar laatst over werd gesproken? Of is dat weer wat anders...
Is iedere hedendaagse stad niet begonnen als dorp? Amsterdam was er ook niet 'ineens' zomaar hoor.quote:Op maandag 8 november 2010 22:03 schreef juxtaposition het volgende:
Ach, Hilversum moet zich in mijn ogen niks gaan verbeelden. Het is en blijft een uit de klauwen gegroeid dorp, of een zelfverklaarde stad.
blijft die gevel zo? en dan bedoel ik de stenen. ik vind het er eerlijk gezegd uit zien als een vervallen fabriek ofzo.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:48 schreef Leipo666 het volgende:
de meeste hoogbouw in hilversum is ook niet mooi, kijk bijvoorbeeld naar dat gebouw tegenover het station (naast silverpoint en boven die take-away-wok): de zijkant daarvan ziet eruit alsof ze nog steeds de buitenkant af moeten maken
en deze gevel kan ik nou ook niet mooi vinden:
[ afbeelding ]
dat zie je idd wel vakerquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Even een snel vraagje voor de kenners.
Ik krijg net de offerte van de badkamer op de mail en daarin lees ik naast de te verwachtte tegelkosten en verwerkingskosten ook nog een bedrag van bijna 1500 euro voor het laten vervallen van het standaard tegelwerk.
Dus begrijp ik nou goed dat ik 1500 euro moet bijbetalen omdat ik besluit die tegels niet te willen gebruiken? Weet iemand hoe dit zit?
volgens mij kunnen ze wel enig geluid reduceren met zwevende dekvloeren. zo zullen ze nog wel meer 'trucjes' hebbenquote:Op woensdag 24 november 2010 08:11 schreef Finch het volgende:
wat ik me nou altijd afvraag in zo'n flat.
Hoe doen ze dat met contactgeluid van de grond/plafond? hier kunnen ze niet iets van een spouw tussen zetten, of hebben ze daar andere manieren voor?
Kreeg net een mailtje terug van de badkamer zaak. Er was inderdaad een foutje gemaakt op de offerte en die 1500 euro kreeg ik terug voor het laten vervallen, maar hij had er per ongeluk bij opgeteld. Niets meer aan het handje dusquote:Op woensdag 24 november 2010 07:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat zie je idd wel vaker
vandaar dat veel mensen besluiten de standaard badkamer te laten plaatsen om de dag van de sleuteloverdracht alles er weer uit te (laten) slopen
Je bedoeld geluiden van de bovenburen die je dan hoort ofzo? Geen idee. Ik weet wel dat het hele appartement vloerverwarming krijgt en er dus ook een dekvloer over het beton heen gaat. Daar boven nog vloerbedekking met misschien een geluidsisolerende laag?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:11 schreef Finch het volgende:
wat ik me nou altijd afvraag in zo'n flat.
Hoe doen ze dat met contactgeluid van de grond/plafond? hier kunnen ze niet iets van een spouw tussen zetten, of hebben ze daar andere manieren voor?
Laatste wat ik gehoord heb is dat ze echt met de bouw gaan beginnen in januari 2011, afhankelijk van de voortgang van de andere torens door het weer en dergelijke. Vanaf de start heeft de aannemer 300 'werkbare werkdagen' om de appartementen op te leveren. Zitten zo'n 200 werkdagen in een jaar, dus ik denk dat mijn appartement opgeleverd wordt rond maart 2012. Duurt nog zooo langquote:Op woensdag 24 november 2010 12:15 schreef Mixende_match het volgende:
wat gaat het hard zeg!
hoelang duurt het ongeveer nog voordat jou toren klaar is?
Een foutje gemaakt. Geloof d'r helemaal niks vanquote:Er was inderdaad een foutje gemaakt op de offerte en die 1500 euro kreeg ik terug voor het laten vervallen, maar hij had er per ongeluk bij opgeteld.
Normaal bij iedere bouw:quote:Op woensdag 24 november 2010 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe zijn de meer/minderwerk prijzen dan in dit project ? Wat kost het bijvoorbeeld om ergens een wandcontactdoos er bij te laten maken en welke opties wil je zelf uit laten voeren of waar twijfel je nog over ?
Prijzen zijn volgens mij wel redelijk. Dubbele wandcontactdoos is 185 euro, als er een extra groep moet komen zit dat op 90 euro. Een extra loze leiding zit op 100 euro en zo'n leiding afmonteren voor CAI, telefoon of internet kost ook nog eens 100 euro. Nou kan ik dat laatste op zich wel zelf, dus dat is het punt ook niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe zijn de meer/minderwerk prijzen dan in dit project ? Wat kost het bijvoorbeeld om ergens een wandcontactdoos er bij te laten maken en welke opties wil je zelf uit laten voeren of waar twijfel je nog over ?
Wij doen het vaak voor minder maar dat is afhankelijk van de afspraak met de projectontwikkelaar.quote:Prijzen zijn volgens mij wel redelijk. Dubbele wandcontactdoos is 185 euro, als er een extra groep moet komen zit dat op 90 euro. Een extra loze leiding zit op 100 euro en zo'n leiding afmonteren voor CAI, telefoon of internet kost ook nog eens 100 euro. Nou kan ik dat laatste op zich wel zelf, dus dat is het punt ook niet.
Nieuwbouwstukadoors zijn over het algemeen nou niet de vakmensen die je graag in je huis haalt.quote:Ik zit nog te denken over het glad laten stuken van de muren en het daarna zelf te schilderen. In principe heb ik wel een goede vriend die kan stukken maar die heeft er een handje van dingen op het laatste moment af te zeggen en dat kan ik absoluut niet hebben bij dit soort dingen. De hele handel door de aannemer laten stuken kost daarbij maar zo'n 3300 euro en ik denk dat ik minstens het zelfde kwijt ben als ik het achteraf door een stukadoor laat doen.
Een wasmachinebak kost iets van 2 tientjes bij de Blokker...quote:En nog een paar andere kleine dingen, schakelaar voor de mechanische ventilatie in de badkamer, wasmachinebak onder de wasmachine voor het geval dat (455 euro, maar scheelt een hoop kopzorgen als dat ding ineens een keer liters water gaat lekken) en natuurlijk een stopcontact in de meterkast (apart dat dat niet standaard is, maar goed).
Echt?quote:Op donderdag 25 november 2010 08:53 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Een wasmachinebak kost iets van 2 tientjes bij de Blokker...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |