abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88309928
Als die vrouw enige fatsoen in haar donder heeft sluit ze een nieuwe lening af om die man terug te betalen. Als ze natuurlijk kredietwaardig is. Iets zegt me dat dit niet het geval is.
pi_88310206
Wat een kuthoer.
Dat daar nog geen fatsoenlijke regelingen voor zijn.....
Omdat die kerel 1 foutje maakt moet hij 43000 euro missen. En vergissen is menselijk.
U MAD?
pi_88310251
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:17 schreef Mylene het volgende:
Als die vrouw enige fatsoen in haar donder heeft sluit ze een nieuwe lening af om die man terug te betalen. Als ze natuurlijk kredietwaardig is. Iets zegt me dat dit niet het geval is.
Haar gedrag nadat ze het geld op haar rekening zag staan zegt al genoeg.
Een normaal mens doet zoiets niet.
U MAD?
pi_88328250
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er zijn per jaar nog geen 2000 executieveilingen. Het aantal echtscheidingen ligt veel hoger. Ga jij me nu eens vertellen hoe je aan een ton schuld komt zelfs als je de woning maximaal gefinancierd hebt, en gewoon normaal verkoopt, wat gebruikelijk is als je uit elkaar gaat. Verlies: zeker, maar een ton? Dat moet wel uitzonderlijk zijn.
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij executieverkopen komt het wel voor dat mensen met ´n ton schuld achterblijven. Destijds 2 ton hypotheek gepakt op een executiewaarde van 160k. Dat was toen met ´n beetje goede wil 150k. Afhankelijk van de regio kan zo´n rijtjeshut er best voor 110k uitgaan. Tel daar kosten en achterstand bij op en je zit zo aan de ton.

Maar goed, blijft eigen schuld. Executieverkoop is met goede wil altijd te voorkomen. Je kunt altijd onderhands verkopen. Draait het uit op een executieverkoop, dan is er sprake van pure onwil van de debiteuren.
Daar heb je gelijk in.

quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bedoel ik.

Xa1pt claimt echter dat een ton schuld heel gebruikelijk is bij echtscheidingen. Mijn cijfers tonen eenvoudig aan dat dat niet kan kloppen.
Een ton schuld is snel gemaakt bij een echtscheiding, en een schuld van 50.000 is echt niet ongewoon. Cijfers daarvan heb ik niet, maar als je gelooft dat dat soort vordering ongewoon zijn wordt het toch eens tijd onder die steen vandaan te kruipen.
  donderdag 4 november 2010 @ 18:28:38 #205
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88335069
quote:
Op donderdag 4 november 2010 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Daar heb je gelijk in.
[..]

Een ton schuld is snel gemaakt bij een echtscheiding, en een schuld van 50.000 is echt niet ongewoon. Cijfers daarvan heb ik niet, maar als je gelooft dat dat soort vordering ongewoon zijn wordt het toch eens tijd onder die steen vandaan te kruipen.
Waar komt die ton schuld dan vandaan? Leg eens uit hoe dat is opgebouwd.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88339330
quote:
Op donderdag 4 november 2010 18:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waar komt die ton schuld dan vandaan? Leg eens uit hoe dat is opgebouwd.
Kan bv zijn dat het huis executoriaal is verkocht omdat ze het niet eens konden worden over de verkoop en de hypotheekbetalingen. Schuld van 80 mille heb je dan zo te pakken. Dan nog wat gezamenlijke kredieten erbij en je zit zo aan 'n ton schuld. Ik vind het dan wel eigen schuld en vind dat zo iemand niet toegelaten zou moeten worden tot de WSNP.
pi_88339550
Bij de topictitel dacht ik meteen 'old' :')

Enfin, hoax of niet; Als je een dergelijk bedrag gaat overmaken op een rekening dan lijkt het mij verstandig even te dubbelchecken of de juiste giro hebt ingevuld. Dat die vrouw meteen op een shopping rage ging is natuurlijk ook niet geheel onverwacht.
Conscience do cost.
  donderdag 4 november 2010 @ 20:50:34 #208
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88340646
quote:
Op donderdag 4 november 2010 20:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kan bv zijn dat het huis executoriaal is verkocht omdat ze het niet eens konden worden over de verkoop en de hypotheekbetalingen. Schuld van 80 mille heb je dan zo te pakken.
Eens hoor. Maar Xa1pt claimt dat dit gebruikelijk is. Executieveilingen zijn echter helemaal niet gebruikelijk, zoals ik heb aangetoond. Het lijkt me derhalve heel aannemelijk dat de schuld meestal fors lager ligt, gezien dat als je je huis normaal verkoopt, er meestal geen enorme restschuld zal zijn.
quote:
Dan nog wat gezamenlijke kredieten erbij en je zit zo aan 'n ton schuld.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, maar ik doel niet op de totale schuld, maar op de hypotheekgerelateerde schuld. Daarvoor is zekerheid gesteld, en dat blijkt ook meestal goed gedekt door het onderpand (vandaar dat een hypotheeklening ook veel voordeliger is dan een DK of een PL).
quote:
Ik vind het dan wel eigen schuld en vind dat zo iemand niet toegelaten zou moeten worden tot de WSNP.
Vaak is de eigen schuld inderdaad enorm. Maar ja, het is een links land he.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')