abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88305583
Misschien moet je anders uitwijken naar het buitenland. In veel landen kennen ze het hele onderscheid MBO, HBO, Universitair niet. Dan kun je daar proberen in te stromen en in dat land dokter te worden. Good luck
Signa Tuur
pi_88305642
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Uiteraard. Overigens is snijden tegenwoordig geen gemeengoed meer, maar het besturen van stoffelijke overschotten (waarbij je er dus ook aan moet komen) zeker wel.
Mwah , we hebben ze ook wel eens letterlijk bestuurd. Niets ernstigs though
Signa Tuur
pi_88309887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:54 schreef Emma123321 het volgende:

[..]

Ik heb (op Erasmus) in mijn 3de week (van het eerste jaar) al in een lichaam moeten snijden ;) . Klinkt allemaal een heel stuk enger dan het is, trouwens...
Tja. Ik heb wel mn opa dood gezien en dat was confronterend maar ook goed en viel ook weer mee, maar ik zie mijzelf nog niet met een darm of iets in mijn handen. :-)

Maar echt verplicht dus.. :P
zelfde als diginoob
pi_88434950
vmbo = 16 klaar
havo 4 = 17 jaar
havo 5 = 18 jaar
dan vavo vwo 5 en 6 = 19 jaar

Dan ben je 1 jaar ouder dan iemand die vanaf vwo komt :P
pi_88498360
_O- Gelukkig kunnen de echte artsen later spugen op dit soort walgelijke ideeen :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88498575
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 23:39 schreef Seam het volgende:
_O- Gelukkig kunnen de echte artsen later spugen op dit soort walgelijke ideeen :')
Welk walgelijke idee specifiek?
pi_88498922
Zelf heb ik net ook een topic gestart over Geneeskunde doen via VWO 5 en VWO 6 en nu lees ik toevallig dit topic! :P. Nou ik heb zelf ook 4 VMBO gedaan, zit nu op het 4 HAVO en ben van plan hetzelfde als jij te doen, dus ook nog doorstromen naar VWO 5 enz. Maar zelf twijfel ik of ik dan VWO 5 en VWO 6 zal doen of het VAVO waar je VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doet, wat ongetwijfeld stuk pittiger zal worden. Misschien zou je daar ook over na kunnen denken, want ik denk dat we beiden niet nog een jaar willen verspillen, maar toch wel willen slagen dus dat is een klein dilemma wat betreft VWO 5 dan VWO 6 of VAVO.
pi_88499189
Doe alsjeblieft niet panisch over 1 jaar verspillen, echt dat stelt niks voor. Je bent echt niet de oudste van de klas of de enige die een omweg heeft gemaakt.
know'm sayin?
word? word.
pi_88499672
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:01 schreef alors het volgende:
Doe alsjeblieft niet panisch over 1 jaar verspillen, echt dat stelt niks voor. Je bent echt niet de oudste van de klas of de enige die een omweg heeft gemaakt.
Naja het is dat wij beiden van VMBO komen dus dan verspillen we al 2 jaar als we ook nog VWO 5 en dan VWO 6 doen...., of het de topicstarter vergilojay wat uitmaakt weet ik niet, maar ik krijg er wel twijfels over, want als je 2 jaar in 1 kan doen, waarom niet? Maar nu denk ik weer van, waarom niet, omdat het hartstikke moeilijk is en je kan er zomaar op falen zonder je doel 'geneeskunde' te bereiken, zit een groot risico aan dus.
pi_88499795
Dat een jaar vertraging niet een probleem is, dat ben ik met jullie eens. Maar ik vraag me voornamelijk af waarom mensen die VMBO als eerste middelbare school-niveau hebben gedaan denken dat ze een studie als geneeskunde met succes kunnen afronden? Heb je daar duidelijke indicaties voor?
pi_88500010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:14 schreef dotKoen het volgende:
Dat een jaar vertraging niet een probleem is, dat ben ik met jullie eens. Maar ik vraag me voornamelijk af waarom mensen die VMBO als eerste middelbare school-niveau hebben gedaan denken dat ze een studie als geneeskunde met succes kunnen afronden? Heb je daar duidelijke indicaties voor?
Zoveel mensen kunnen geen VWO aan, maar redden het door hard te werken.
Denk dat het ook zo werkt bij geneeskunde? Wat is er anders aan geneeskunde waardoor dit niet kan?
Het is inderdaad wel zo dat het niveau van de doctors lager wordt.

Aan de andere kant vind ik het ook walgelijk om te zeggen dat je iets niet kan doen simpel vanwege het missen van enkele capaciteiten, wat dat betreft heb ik zeker respect voor de "vechters". Maar dit komt meer vanwege mijn naieve blik op het leven "Met hard werken kan je wat bereiken :') "
pi_88500100
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Denk dat het ook zo werkt bij geneeskunde? Wat is er anders aan geneeskunde waardoor dit niet kan?

Aan de andere kant vind ik het ook walgelijk om te zeggen dat je iets niet kan doen simpel vanwege het missen van enkele capaciteiten, wat dat betreft heb ik zeker respect voor de "vechters". Maar dit komt meer vanwege mijn naieve blik op het leven "Met hard werken kan je wat bereiken :') "
Poeh.. Geneeskunde is wel iets harder dan een alfa wo studie als pak em beet cultuurwetenschappen :')
Daarnaast is Geneeskunde juist erg breed opgezet en moet je juist over verschillende kwaliteiten beschikken om te slagen, veel meer dan bijvoorbeeld een technische beta studie.

ik zie dat Geneeskunde altijd met hoofdletter schrijf
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88500104
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:20 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Uiteraard lopen er hier ook dergelijke studenten rond. Daar heb ik er het liefst zo min van. Het probleem bij geneeskunde is, dat als wij fouten maken, er mensen doodgaan.
quote:
Dat lijkt me een vrij vervelend probleem ja :')
pi_88500150
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:23 schreef Seam het volgende:

[..]

Poeh.. Geneeskunde is wel iets harder dan een alfa wo studie als pak em beet cultuurwetenschappen :')
Daarnaast is Geneeskunde juist erg breed opgezet en moet je juist over verschillende kwaliteiten beschikken om te slagen, veel meer dan bijvoorbeeld een technische beta studie.

Doctors spelen toch voor God beweren sommige ;)?
pi_88500170
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:24 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt dat artsen soms beslissingen over leven en dood moeten maken: uiteraard.
pi_88500198
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt dat artsen soms beslissingen over leven en dood moeten maken: uiteraard.
Vandaar de hoofdletter in Geneeskunde bedoelden ik.
Maar oke, ik dwaal af van het topic.
pi_88500221
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:14 schreef dotKoen het volgende:
Nou als je denkt aan VMBO dan zou je begrijpelijk denken aan studenten met een lagere kennis, vecht/reltypes en/of studenten die gewoon graag snel hun diploma willen halen om te werken, dat snap ik. Maar natuurlijk zijn niet alle studenten op het VMBO zo. Wij willen gewoon graag Geneeskunde gaan doen, ik omdat ik altijd al interesse heb in anatomie biologie enz. Als je er voor gaat, dan ga je er toch gewoon voor als je goed en genoeg gemotiveerd er voor bent, heeft helemaal niks te maken met VMBO of niet vind ik.
pi_88502199
Als je aan de toelatingseisen voldoet, is er grote kans dat je in staat bent om de studie te halen. (Geneeskunde heeft een relatief laag uitval percentage t.o.v. andere opleidingen)
pi_88502207
Oops, er ging iets fout.. dubbel post.
pi_88504706
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:23 schreef Seam het volgende:

[..]

Met alle respect, geneeskunde is inderdaad een lastige studie wanneer je het met alfa of gamma studies vergelijkt. Maar het is echt niet de moeilijkste studie die er is, en dan nuanceer ik het nog enigszins. De geneeskundestudent die nog iets van verdieping zoekt doet farmaceutische wetenschappen of biomedische wetenschappen er naast, puur omdat die studies wél bekend staan om hun diepgang.

Ik vind het onzin en neerbuigend om te zeggen dat vmbo'ers per definitie meer moeite hebben met geneeskunde - er zijn veel redenen behalve intelligentie waarom je op het vmbo terecht zou kunnen komen, en deze mensen komen er met de juiste inzet uiteindelijk ook wel. Ik ben mentor voor een groepje honours studenten natuurkunde dat bekend staat als een van de lastigste studies. Wie gemiddeld de hoogste cijfers halen en de meeste inzicht tonen? De mensen die zich vanaf de havo (en een enkele van het vmbo) omhoog hebben geknokt, en juist niet de vwo'ers. Ik zou niet weten waarom dit niet geldt voor geneeskunde.

Niet dat ik het zozeer hier bespeur, maar ik vraag me af waar het toch wel enigszins elitaire gedrag van geneeskundestudenten op gebaseerd is. Zo veel stelt het ook allemaal niet voor, en de meeste geneeskundestudenten die ik heb gesproken waren te dom om te poepen.
pi_88510890
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:24 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Je doet er goed aan even na te zoeken wat een doctor is, want volgens mij bedoel jij iets anders.
pi_88511044
Je bent nagenoeg kansloos aangezien je de benodigde capaciteit niet hebt. Laat die droom maar varen. Het verschil van VMBO naar VWO is gewoon veels te groot tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die het wel gehaald hebben maar voor 99,999999% is het kansloos. Daarnaast moet je op het VWO met gemiddeld een 8 slagen om een goede kans te maken om ingeloot te worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door plesner op 09-11-2010 12:43:01 ]
pi_88525157
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:03 schreef netflanders het volgende:

[..]

Met alle respect, geneeskunde is inderdaad een lastige studie wanneer je het met alfa of gamma studies vergelijkt. Maar het is echt niet de moeilijkste studie die er is, en dan nuanceer ik het nog enigszins. De geneeskundestudent die nog iets van verdieping zoekt doet farmaceutische wetenschappen of biomedische wetenschappen er naast, puur omdat die studies wél bekend staan om hun diepgang.

Ik vind het onzin en neerbuigend om te zeggen dat vmbo'ers per definitie meer moeite hebben met geneeskunde - er zijn veel redenen behalve intelligentie waarom je op het vmbo terecht zou kunnen komen, en deze mensen komen er met de juiste inzet uiteindelijk ook wel. Ik ben mentor voor een groepje honours studenten natuurkunde dat bekend staat als een van de lastigste studies. Wie gemiddeld de hoogste cijfers halen en de meeste inzicht tonen? De mensen die zich vanaf de havo (en een enkele van het vmbo) omhoog hebben geknokt, en juist niet de vwo'ers. Ik zou niet weten waarom dit niet geldt voor geneeskunde.

Niet dat ik het zozeer hier bespeur, maar ik vraag me af waar het toch wel enigszins elitaire gedrag van geneeskundestudenten op gebaseerd is. Zo veel stelt het ook allemaal niet voor, en de meeste geneeskundestudenten die ik heb gesproken waren te dom om te poepen.
Mag ik vragen wat jij hebt gestudeerd?
pi_88525419
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef plesner het volgende:
Je bent nagenoeg kansloos aangezien je de benodigde capaciteit niet hebt. Laat die droom maar varen. Het verschil van VMBO naar VWO is gewoon veels te groot tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die het wel gehaald hebben maar voor 99,999999% is het kansloos. Daarnaast moet je op het VWO met gemiddeld een 8 slagen om een goede kans te maken om ingeloot te worden.
En jij kent de persoon in kwestie?
pi_88525515
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Emma123321 het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij hebt gestudeerd?
(Theoretische) Natuurkunde waarin ik binnenkort promoveer, daarbij heb ik ook een BSc Aardwetenschappen omdat ik een interesse in (fysische) archeologie heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')