quote:
Op vrijdag 5 november 2010 17:02 schreef rubje het volgende:En Hoeness doet dit soort openbare uitspraken niet zo maar, die vent is geen bullenbak zoals sommige denken,alhoewel hij wel soms Van Gaal trekjes heeft als het met omgaan met de Pers gaat. Hoeness is meestal een gemoedelijke man die alleen wil dat zijn club en de mensen het goed gaat en hij geeft iedereen zijn ruimte ..
eerlijk gezegd, ik ben een duidelijke Hoeness-liefhebber... heb veel bewondering vor diens stijl en de wijze dat hij een 'macher' is, wat hij allemaal bereikt heeft in de dertig jaar dathij nu een gazagsvoerende positie bij bayern inneemt...
maar Hoeness kan imho wél heel goed de rol van 'bullebak' nemen en is daar zeker niet bang voor, integendeel, volgens mij heeft dat ieder jaar gewoon nodig, ergens heel hardaan de boom schudden in de hoop datde rotste appels eruitvalllen... waarbij overigens lang niet altijd de rotste appel ook degene is die hij 'frontaal' aanvalt.
Ik denk zelf ook niet noodzakelijk dat die uitspraak wérkelijk een aanval op van Gaal persoonlijk was, bedoelt om hem zelf 'weg te krijgen'..... maarmogelijk wel een duidelijke poging het op te nemen voor de spelers die in de bayern selectie op de 'tweede rang' zitten.. Waterdragers die geen vaste basisplek hebbenen enkel moeten hopen op zo nu en dan een inzet en dan gelijk 100% mee moeten komen
quote:
Van Gaal heeft er ook het handje van om legende Beckenbauer op niet minst te verstane wijze frontaal tegen te spreken, iets wat in Duitsland zo wat aan heiligschennis gelijk staat.
Mwah, Beckenbauer aanvallen is volgens mij ook in Duitsland zéker geen 'heiligschennis'... Beckenbauer heeft veel respect verdiend voor alles wat hij bereikt heeft..
Maar evenzeer is bekend dat hij ook soms een beetje 'meelult' over dingen waarvan hij gewoonweg lang niet zoveel verstand heeft en zelfs al stond hij als coach in de WK-finale en won die 4 jaar later zelfs als coach, heeft volgens mij niemand in Duitsland het idee dat dat kwam door de genialiteit van beckenbauer als coach.
Hooguit is er vanuit een soort van 'respect' idee bijna nooit iemand die dat frontaal zal zeggen, maar de meeste duitsers gniffelen wel als iemand anders, bv een buitenlander zich daarvan niet zoveel aantrekt en dat is juist het 'charmante' van buitenlandse coaches...
daarom kunnen juist 'buitenlanders' in duitsland soms wat meer doen ..enkel is dat 'charmant'-effekt iets datook niet eeuwig aanhoud.... Van gaal hadhet hoogtepunt rondom hun ampioenschap en op het balkon in München, toen er bijna een van-gaal-manie in duitsland bestond....
Dat is echter nu voorbij en Van gaal kan daarop niet al te lang teren....
imho is het juist goed dat Hoeness dat juist ook publiekelijk duidelijk stelt .
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25