abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88250164

Nu het maar allemaal zo zo gaat bij FC Bayern zijn de rapen gaar en is het even een geknetter tussen trainer Louis van Gaal en bestuurder en Bayern legende Ulli Hoeness.
En het begon allemaal vanwege dit gegeven interview op SKY sports waarin Hoeness de eigenwijze van Gaal flink de oren waste t.a.v. spelers die al waren gehaald voordat hij trainer bij FC Bayern werd.

Hieronder de YouTube interviews waar Hoeness als het moet flink van zich afbijt.

Hoeness over van Gaal's eigenwijsheid

Hoeness die klagende fans aanpakt

Hoeness die oud-coaches en spelers die als betaalde analist
hun meningen geven aanpakt.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88250297
Dat Hoeness dat niet slim aanpakt tav van Gaal aangezien ze uitgebreid konden weten hoe van Gaal is. Daarbij is Hoeness nu bestuurder en geen teammanager meer die er bovenop zit en elk moment kan ingrijpen,iets wat hij als manager elke keer Beckembauer verweet die elke keer zijn stem als bestuurder liet horen als hem iets dwars zat, zodat hij als toenmalig teammanager het gras voor de voeten werd weggemaaid.

Nu doet hij precies hetzelfde
pi_88250386
Ulli Hoeness is in mijn ogen sowieso het voorbeeld van een 'vieze' duitser.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:43:34 #4
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_88250473
Ook een lekkere still van een filmpje of foto. Heeft hij hem nog die hand gegeven?
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:45:13 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_88250526
dus maw hoeness is een zeiksnor
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_88250739
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:43 schreef WiXX het volgende:
Ook een lekkere still van een filmpje of foto. Heeft hij hem nog die hand gegeven?
Prachtig die foto inderdaad, ben ik ook wel benieuwd naar :P
pi_88251174
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:43 schreef WiXX het volgende:
Hij lijkt wel zijn rechterhand uit zijn jaszak te willen halen.
Linkerhand voor de kijkers thuis
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_88251224
Daarom is Van Gaal geen trainer die bij een absolute topclub past. Na een jaartje hebben ze het wel weer gehad met die vent. En terecht ^O^
pi_88251358
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef Confetti het volgende:
Daarom is Van Gaal geen trainer die bij een absolute topclub past. Na een jaartje hebben ze het wel weer gehad met die vent. En terecht ^O^
Nee Van Gaal past daar niet omdat Duitsers nu eenmaal altijd gelijk willen hebben. :Y
pi_88333012
Schopje naar VBL.
Feyenoord Rotterdam
pi_88334750
De twee ego's hebben voor even een wapenstilstand met rode wijn :D

Maar Louis van Gaal zou Louis van Gaal niet zijn als hij weer een volgende rel veroorzaakt terwijl Beckenbauer toekijkt.

Louis van Gaal botst met SAT1 verslagggever! :o

Ik zeg dat hij na dit seizoen bij Bayern vertrekt. })
pi_88340151
Volgende week donderdag is van Gaal bij Nova College Tour op ned 3 *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 november 2010 @ 09:22:55 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_88353944
Kennen jullie de Panenka penaltie uit het EK-76 ?
Weet je welke Duitser een minuut eerder de bal uit het stadion schoot ?

Juist......... >:)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 november 2010 @ 09:23:14 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_88353953
quote:
Op donderdag 4 november 2010 20:38 schreef TLC het volgende:
Volgende week donderdag is van Gaal bij Nova College Tour op ned 3 *O*
Leuk :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88365468
Uli Hoeness is juist een erg bijzonder mens, iemand met gigantisch veel hart voor zn club en voor zn spelers.
en bovenal een verschrikkelijk goede manager.

Ergens vind ik het ook geheel terecht dat Van Gaal eens wat weerwoord geeft en Van Gaal verdient dat ook; een beetje tegenwind..
ergens vermoed ik ook dat het voor Bayern juist een goed iets is, juist omdat ze in deze fase ok behoorlijk afhankelijk van de 'tweede keuze' zijn, spelers die onder Van Gaal uitgerangeerd werden en bijna niet aan spelen toekwamen.

de laatste weken zijn het juist speler als Tymoshchuk, Pranjic, Demichelis en Gomez die broodnodige punten voor Van Gaal redden, en afgelopen woensdag speelde zelfs een Andreas Ottl gewoon goed...
dat zijn spelers die lang op een absoluut zijspoor stonden en waarschijnlijk zal Hoeness gerealiserd hebben dat ze in deze fase juist het moeten hebben van de motivatie van die gasten, die ook verdomd goed weten hoe snel ze weer 'afgedankt' worden als de 'sterren' weer fit zijn.

Van Gaal is gewoon geen 'heilige' die in zn eentje een club uit een dal kan trekken... hij moet samenwerken en heeft een brede selectie nodig ...
momenteel loopt hij juist door die verschrikkelijk dunne selectie over een dun koord (moet je bv eens zien wie er tweede keeper is.. eigenlijk is Butt al een soort van 'tweede keuze' maar daarachter zit helemaal niks)

Die foto is trouwens bijna één jaar oud:

25 november 2009 .. kort na de wedstrijd tegen Macaiba Haifa, toen Bayern nog behoorlijk in de toendertijd woedende crisis zat en moest winnen van haifa om een erg kleine Kans te hebben de eerste groepsfase van de CL te overleven.
Bayern won toen niet erg overtuigend, maar genoeg om te overleven en dat verklaart vooral de ietwat 'ontstemde maar ook opgeluchtte blikken' van Gaal en Hoeness
http://bleacherreport.com(...)EFA+Champions+League

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 05-11-2010 15:14:51 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88370497
ah! bedankt voor je reactie maar ik veroordeel ook niet de aanval van Hoeness maar geef alleen aan dat Van Gaal andermaal laat zien echt soms een plaat voor zijn kop te hebben,zelfs na zoveel jaren van ervaring op dit gebied.
Van Gaal denk teveel in zijn Ajax tijd waar hij toe de ruimte en tijd kreeg om alles naar zijn hand te zetten en vergeet dat Instituten als Barcelona en Bayern anders geleid worden en al een structuur hebben die er al was voordat hij kwam.
En vooral bij Bayern is alles zoals hij zelf zegt alles perfect op zijn Duits geregeld en had hij dus moeten weten hoe zich op te stellen nl: Bemoei je alleen met je elftal en win.
En Hoeness doet dit soort openbare uitspraken niet zo maar, die vent is geen bullenbak zoals sommige denken,alhoewel hij wel soms Van Gaal trekjes heeft als het met omgaan met de Pers gaat. Hoeness is meestal een gemoedelijke man die alleen wil dat zijn club en de mensen het goed gaat en hij geeft iedereen zijn ruimte maar zoals Hoeness laatst zelf zei liet Van Gaal teveel en te vaak blijken door zijn optreden naar buiten toe en bijbehorende uitspraken dat hij zo een beetje het voor het zeggen had daar,en dat is natuurlijk niet het geval.

Van Gaal heeft er ook het handje van om legende Beckenbauer op niet minst te verstane wijze frontaal tegen te spreken, iets wat in Duitsland zo wat aan heiligschennis gelijk staat.
Check maar na de verloren finale bij SAT1 toen Beckenbauer zei dat met Ribery erbij dit Bayern Inter Milan wel zou hebben verslagen. En ipv dat Van Gaal nu genunanceerd een tegenreactie geeft begint hij met: ben ik het niet mee eens want dit is ook respectloos naar mijn andere spelers toe aangezien die wedstrijden gewonnen hebben toen Ribery er niet was. :{ Heb je dan een bord voor je kop of niet?

En als je dat teveel doet dat wekt dat irritatie. Of zoals Hoeness zei: FC Bayern is geen one-man show. :Y
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:55:39 #17
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88372096
sociaal wonder is het toch ook, die van Gaal

quote:
En ipv dat Van Gaal nu genunanceerd een tegenreactie geeft begint hij met: ben ik het niet mee eens want dit is ook respectloos naar mijn andere spelers toe aangezien die wedstrijden gewonnen hebben toen Ribery er niet was
toevallig vind ik dit dan weer wel begrijpelijk :')

[ Bericht 84% gewijzigd door Outlined op 05-11-2010 18:01:22 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:27:38 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88394913
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 17:02 schreef rubje het volgende:
ah! bedankt voor je reactie maar ik veroordeel ook niet de aanval van Hoeness maar geef alleen aan dat Van Gaal andermaal laat zien echt soms een plaat voor zijn kop te hebben,zelfs na zoveel jaren van ervaring op dit gebied.
Van Gaal denk teveel in zijn Ajax tijd waar hij toe de ruimte en tijd kreeg om alles naar zijn hand te zetten en vergeet dat Instituten als Barcelona en Bayern anders geleid worden en al een structuur hebben die er al was voordat hij kwam.
En vooral bij Bayern is alles zoals hij zelf zegt alles perfect op zijn Duits geregeld en had hij dus moeten weten hoe zich op te stellen nl: Bemoei je alleen met je elftal en win.
En Hoeness doet dit soort openbare uitspraken niet zo maar, die vent is geen bullenbak zoals sommige denken,alhoewel hij wel soms Van Gaal trekjes heeft als het met omgaan met de Pers gaat. Hoeness is meestal een gemoedelijke man die alleen wil dat zijn club en de mensen het goed gaat en hij geeft iedereen zijn ruimte maar zoals Hoeness laatst zelf zei liet Van Gaal teveel en te vaak blijken door zijn optreden naar buiten toe en bijbehorende uitspraken dat hij zo een beetje het voor het zeggen had daar,en dat is natuurlijk niet het geval.

Van Gaal heeft er ook het handje van om legende Beckenbauer op niet minst te verstane wijze frontaal tegen te spreken, iets wat in Duitsland zo wat aan heiligschennis gelijk staat.
Check maar na de verloren finale bij SAT1 toen Beckenbauer zei dat met Ribery erbij dit Bayern Inter Milan wel zou hebben verslagen. En ipv dat Van Gaal nu genunanceerd een tegenreactie geeft begint hij met: ben ik het niet mee eens want dit is ook respectloos naar mijn andere spelers toe aangezien die wedstrijden gewonnen hebben toen Ribery er niet was. :{ Heb je dan een bord voor je kop of niet?

En als je dat teveel doet dat wekt dat irritatie. Of zoals Hoeness zei: FC Bayern is geen one-man show. :Y
Ok dus Van Gaal mag zich niet met de rest bemoeien, maar de rest bemoeit zich wel met hem. Dat slaat dan toch nergens op?

Van Gaal heeft weinig aanmerkingen op hoe de club geleid wordt buiten de selectie om. Tenminste, ik heb hem er nog niet op betrapt dat hij zegt dat Hoeness zijn werk niet goed doet.
Ondertussen bemoeien Hoeness en Beckenbauer zich wel met het elftal. Wat helemaal niet hun plek is. Daar reageert Van Gaal weer op.

Dat verhaal met Beckenbauer en de reactie van Van Gaal daarop vind ik 100% terecht. De opmerking dat ze met Ribery wel gewonnen zouden hebben slaat sowieso nergens op. Op die manier stel je ook direct het functioneren van Altintop (die stond geloof ik op links bij die finale) ter discussie tijdens die finale.
Als Beckenbauer eerlijk was geweest had hij ook de conclusie getrokken dat ze waarschijnlijk Ribery ook niet de finale hadden gewonnen want Inter speelde gewoon veel beter. Ik betwijfel of 1 speler dat had kunnen veranderen. Zelfs als we het over Ribery hebben.

Natuurlijk is Van Gaal soms een botte boer en heeft hij een grote mond, maar je kunt niet als bestuurslid van een club openlijk het functioneren van je trainer of van je spelers ter discussie stellen in 1 of ander tv programma. Dat behoor je gewoon niet te doen.
Als hij nou gewoon iemand was geweest zoals een Cruijff die als analist het nodige aan te merken heeft op de leiding van een club is dat geen probleem. Die mensen worden er voor betaald om pittige uitspraken te doen, maar als club behoor je achter je trainer te staan en je verder niet met hem openlijk te bemoeien.

Is het sowieso zo vreemd dat hij spelers die hij zelf niet aangekocht heeft niet opstelt omdat hij er geen geloof in heeft dat ze dan beter gaan voetballen? Dat is gewoon frustratie dat je een aantal spelers hebt aangetrokken voor een heleboel geld die niet blijken te functioneren in de manier van spelen van een nieuwe trainer. Bij zijn aanstelling zal dat item ongetwijfeld aan bod zijn gekomen en Van Gaal kennende zal hij er niet mee akkoord gaan als hij bepaalde spelers wel op moet stellen, puur omdat het bepaalde spelers zijn. We weten allemaal dat Van Gaal daar schijt aan heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88395908
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:02 schreef rubje het volgende:

En Hoeness doet dit soort openbare uitspraken niet zo maar, die vent is geen bullenbak zoals sommige denken,alhoewel hij wel soms Van Gaal trekjes heeft als het met omgaan met de Pers gaat. Hoeness is meestal een gemoedelijke man die alleen wil dat zijn club en de mensen het goed gaat en hij geeft iedereen zijn ruimte ..
eerlijk gezegd, ik ben een duidelijke Hoeness-liefhebber... heb veel bewondering vor diens stijl en de wijze dat hij een 'macher' is, wat hij allemaal bereikt heeft in de dertig jaar dathij nu een gazagsvoerende positie bij bayern inneemt...

maar Hoeness kan imho wél heel goed de rol van 'bullebak' nemen en is daar zeker niet bang voor, integendeel, volgens mij heeft dat ieder jaar gewoon nodig, ergens heel hardaan de boom schudden in de hoop datde rotste appels eruitvalllen... waarbij overigens lang niet altijd de rotste appel ook degene is die hij 'frontaal' aanvalt.

Ik denk zelf ook niet noodzakelijk dat die uitspraak wérkelijk een aanval op van Gaal persoonlijk was, bedoelt om hem zelf 'weg te krijgen'..... maarmogelijk wel een duidelijke poging het op te nemen voor de spelers die in de bayern selectie op de 'tweede rang' zitten.. Waterdragers die geen vaste basisplek hebbenen enkel moeten hopen op zo nu en dan een inzet en dan gelijk 100% mee moeten komen

quote:
Mwah, Beckenbauer aanvallen is volgens mij ook in Duitsland zéker geen 'heiligschennis'... Beckenbauer heeft veel respect verdiend voor alles wat hij bereikt heeft..

Maar evenzeer is bekend dat hij ook soms een beetje 'meelult' over dingen waarvan hij gewoonweg lang niet zoveel verstand heeft en zelfs al stond hij als coach in de WK-finale en won die 4 jaar later zelfs als coach, heeft volgens mij niemand in Duitsland het idee dat dat kwam door de genialiteit van beckenbauer als coach.

Hooguit is er vanuit een soort van 'respect' idee bijna nooit iemand die dat frontaal zal zeggen, maar de meeste duitsers gniffelen wel als iemand anders, bv een buitenlander zich daarvan niet zoveel aantrekt en dat is juist het 'charmante' van buitenlandse coaches...
daarom kunnen juist 'buitenlanders' in duitsland soms wat meer doen ..enkel is dat 'charmant'-effekt iets datook niet eeuwig aanhoud.... Van gaal hadhet hoogtepunt rondom hun ampioenschap en op het balkon in München, toen er bijna een van-gaal-manie in duitsland bestond....
Dat is echter nu voorbij en Van gaal kan daarop niet al te lang teren....
imho is het juist goed dat Hoeness dat juist ook publiekelijk duidelijk stelt .
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88429443
Ik heb inmiddels ook gehoord dat de áanval van Hoeness op van Gaal hun vriendschapsband niet beschadigd heeft want hij komt nog steeds elke vrijdagavond bij Louis thuis een glas rot wein trinken. :Y
  Trouwste user 2022 zondag 7 november 2010 @ 12:59:01 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_88429843
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
Ik heb inmiddels ook gehoord dat de áanval van Hoeness op van Gaal hun vriendschapsband niet beschadigd heeft want hij komt nog steeds elke vrijdagavond bij Louis thuis een glas rot wein trinken. :Y
Serieus ? :D

pi_88429965
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 16:04 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nee Van Gaal past daar niet omdat Duitsers nu eenmaal altijd gelijk willen hebben. :Y
Van Gaal is ook een echte Duitser in dat opzicht. ruim 82 miljoen kunnen met elkaar samenleven in dat land maar van Gaal weer niet :')

T is een goede trainer maar een draak van een vent.
  Trouwste user 2022 zondag 7 november 2010 @ 13:07:40 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_88430103
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:03 schreef Nico_Galijk het volgende:

T is een goede trainer maar een draak van een vent.
Iedere oud-speler spreekt vol respect over hem. Hij vergat geen verjaardag en zelfs de barjufrouw krijgt een bloemetje als ze jarig is. Binnen de spelersgroepen staat ie bekend om zijn geweldig goede sociale vaardigheden.

pi_88430213
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Iedere oud-speler spreekt vol respect over hem. Hij vergat geen verjaardag en zelfs de barjufrouw krijgt een bloemetje als ze jarig is. Binnen de spelersgroepen staat ie bekend om zijn geweldig goede sociale vaardigheden.

Dat heb ik inderdaad ook vaker gelezen/gehoord. HIj laat zich zo alleen (bijna) nooit zien buiten die groep. :{
pi_88470198
Hoe dan ook,Louis is een aparte vent die niet overal aanslaat maar wel bij sommigen. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')