Ik vraag me nu het volgende af: zou je een meisje wat jou erg leuk lijkt te vinden versieren terwijl je weet dat je niet met haar oud gaat worden? Verder vind je haar wel leuk, maar weet jiij ook wel dat zij niet de ware is.
(je hebt haar al eens terloops tegen een ander horen zeggen dat ze je erg leuk vindt, ze nodigt je vaak uit om dingen te gaan doen, je hebt zowat honing aan mijn kont als het ware)
Ik heb eigenljk geen ervaring met scharrels, maar het voorgaande beschrijft enigzins mijn situatie.
Voorheen ging ik altijd voor de dood of de gladiolen route als het om meisjes ging: of het was niks en dan stak ik er geen moeite in, of ik vond haar geweldig en dan moest hemel en aarde bewogen worden om haar te versieren.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet spelen. Haar voorhouden dat je haar het einde vindt terwijl het voor zover ik het nu kan inschatten niet zo is?
Ik zou het vervelend vinden om haar erg teleur te stellen.
Anderzijds zou een soort "deal" waarin het van te voren duidelijk is dat het de kans van slagen op de lange termijn nogal beprekt is en er dus voorlopig niet zo veel verwacht moet worden perfect zijn.
Ik geloof dat mijn window of oppurtunity weldra dicht zal gaan, dus als ik iets wil, moet ik binnenkort eens interesse gaan tonen. Aangezien ik er zelf niet zo uit kom, vraag ik het maar aan het alwetend publiek