Werkt alleen als je wel een rechte ondergrond hebt!quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef eXistence het volgende:
Je hebt ook plintsystemen welke je niet hoeft te kitten maar kan bevestigen met een ring welke je eerst op de muur bevestigd zoals op onderstaande foto.
[ afbeelding ]
Filmpje op: http://www.cando.eu/nl-nl/montagefilm-plinten/
Het gaat om het kitten tussen laminaat en kozijn slimpie.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef eXistence het volgende:
Je hebt ook plintsystemen welke je niet hoeft te kitten maar kan bevestigen met een ring welke je eerst op de muur bevestigd zoals op onderstaande foto.
[ afbeelding ]
Filmpje op: http://www.cando.eu/nl-nl/montagefilm-plinten/
Sleuf in de plinten frezen, als ze dik genoeg zijn natuurlijk. Anders nieuwe plinten halen.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:35 schreef cornetho het volgende:
hallo iedereen, ik heb een vraagje.
ik ken een oude dame en die is een beetje opgelicht door een klusjesman.
hij heeft haad kamers netjes behangen, MAAR en nu komt het. hij heeft haar beloofd om plinten te plaatsen waar alle bedrading achter kan...
deze dame betaald, de man komt plinten leveren (zonder te monteren) vervolgens hoort de dame niets meer van hem en hij is met de noorderzon verdwenen.
het zijn hele mooie plinten en al op maat gemaakt, MAAR het zijn geen holle wnadplinten, er kan geen bedrading achter.
heeft iemand een tip om alsnog deze plinten te hangen en er kabels achter te verwerken?
ikzelf dacht aan eerst een kabelgoot tegen de muur en daar tegenaan dan die plinten.
het zou zonde zijn als de bedrading alsnog over de grond ligt of als er dan een kabelgoot voor of boven de plint komt te liggen of hangen.
iemand een idee?
vriendelijke groet vanwege Cornetho
Ik heb JSS stappenplan proberen te volgen, bovenlicht was geen issue, imbus gaatjes gevonden, losgedraaid, deur etc er ook uit gehaald, zie dat ik boven nog 4 cm overhad aan overloop, maar t ding gaat echt niet omhoog, eerlijk is eerlijk, koevoet niet gebruikt, leek me een beetje lomp, probeerde t met de hand en ben toch zeker niet de slapste, maar 0 beweging, kan t zijn dat ie vast zit door t stuc werk?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:03 schreef Gurb het volgende:
heb je wel een kozijn met een bovenlicht, of niet?
En waarschijnlijk heb je op je werk inmetselkozijnen, die worden tijdens de bouw meteen ingemetseld of iig gemonteerd tijdens het maken van de wand, die kun je niet meer verplaatsen dus.
Dit dus, maar met de opmerking dat er ook kit op kleur te vinden is. Zoek maar naar een leverancier van Otto chemie. Die hebben stalen met kitkleuren erop van kitsoorten(evt. catalogus downloaden kan ook. Erg goede kit overigens, er is nl. meer in het leven dan bison......quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:27 schreef Gurb het volgende:
Netjes hoge plinten langs de muren, de schroefgaten, naden en kieren afkitten en dan nog een keer schilderen. Deze plinten laat je tegen de kozijnen aanlopen
Ter plekke van de kozijnen gewoon rondom 3 mm vrijhouden, de zaagkantjes netjes afschuren en vervolgens de kier afkitten met witte beglazingskit.
Maar kit met een houtnerf bestaat (nog) niet, dus daarom mijn voorstel van witte beglazingskit, die komt aardig in de buurt van de kleur van standaard binnendeurkozijnenquote:Op woensdag 3 november 2010 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dit dus, maar met de opmerking dat er ook kit op kleur te vinden is. Zoek maar naar een leverancier van Otto chemie. Die hebben stalen met kitkleuren erop van kitsoorten(evt. catalogus downloaden kan ook. Erg goede kit overigens, er is nl. meer in het leven dan bison......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |