abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88246290
Ik zou kitten, of in de keur van de kozijnen of in de kleur van je vloer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:32:25 #27
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_88250083
Je hebt ook plintsystemen welke je niet hoeft te kitten maar kan bevestigen met een ring welke je eerst op de muur bevestigd zoals op onderstaande foto.

Filmpje op: http://www.cando.eu/nl-nl/montagefilm-plinten/
pi_88250422
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef eXistence het volgende:
Je hebt ook plintsystemen welke je niet hoeft te kitten maar kan bevestigen met een ring welke je eerst op de muur bevestigd zoals op onderstaande foto.

[ afbeelding ]

Werkt alleen als je wel een rechte ondergrond hebt! :o

Bij ons werkte het dus niet.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88250533
haha dar gaat de discussie ook helemaal niet over :)

voor degene die pag 1 niet hebben gelezen, t gaat over laminaat bij deurkozijnen en hoe daar omheen:)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88287136
hallo iedereen, ik heb een vraagje.
ik ken een oude dame en die is een beetje opgelicht door een klusjesman.
hij heeft haad kamers netjes behangen, MAAR en nu komt het. hij heeft haar beloofd om plinten te plaatsen waar alle bedrading achter kan...

deze dame betaald, de man komt plinten leveren (zonder te monteren) vervolgens hoort de dame niets meer van hem en hij is met de noorderzon verdwenen.

het zijn hele mooie plinten en al op maat gemaakt, MAAR het zijn geen holle wnadplinten, er kan geen bedrading achter.
heeft iemand een tip om alsnog deze plinten te hangen en er kabels achter te verwerken?

ikzelf dacht aan eerst een kabelgoot tegen de muur en daar tegenaan dan die plinten.
het zou zonde zijn als de bedrading alsnog over de grond ligt of als er dan een kabelgoot voor of boven de plint komt te liggen of hangen.

iemand een idee?

vriendelijke groet vanwege Cornetho :?
pi_88287669
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef eXistence het volgende:

[ afbeelding ]

Het gaat om het kitten tussen laminaat en kozijn slimpie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88287703
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:35 schreef cornetho het volgende:
hallo iedereen, ik heb een vraagje.
ik ken een oude dame en die is een beetje opgelicht door een klusjesman.
hij heeft haad kamers netjes behangen, MAAR en nu komt het. hij heeft haar beloofd om plinten te plaatsen waar alle bedrading achter kan...

deze dame betaald, de man komt plinten leveren (zonder te monteren) vervolgens hoort de dame niets meer van hem en hij is met de noorderzon verdwenen.

het zijn hele mooie plinten en al op maat gemaakt, MAAR het zijn geen holle wnadplinten, er kan geen bedrading achter.
heeft iemand een tip om alsnog deze plinten te hangen en er kabels achter te verwerken?

ikzelf dacht aan eerst een kabelgoot tegen de muur en daar tegenaan dan die plinten.
het zou zonde zijn als de bedrading alsnog over de grond ligt of als er dan een kabelgoot voor of boven de plint komt te liggen of hangen.

iemand een idee?

vriendelijke groet vanwege Cornetho :?
Sleuf in de plinten frezen, als ze dik genoeg zijn natuurlijk. Anders nieuwe plinten halen.
pi_88287870
@JSS, ik heb je oplossing thuis geprobeerd/bekeken, verrek ik had ik allemaal imbusjes :)

Maar nu.. ik dacht ga eens kijken of die verder omhoog kan... maar helaas, de stucadoor heeft na oplevering gewoon een mooi laagje tegen t kozijn aan gesmeerd en denk dat ik daarom er geen beweging in kan krijgen..

of is die aanname fout?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88288162
heb je wel een kozijn met een bovenlicht, of niet?

En waarschijnlijk heb je op je werk inmetselkozijnen, die worden tijdens de bouw meteen ingemetseld of iig gemonteerd tijdens het maken van de wand, die kun je niet meer verplaatsen dus.
pi_88288582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:03 schreef Gurb het volgende:
heb je wel een kozijn met een bovenlicht, of niet?

En waarschijnlijk heb je op je werk inmetselkozijnen, die worden tijdens de bouw meteen ingemetseld of iig gemonteerd tijdens het maken van de wand, die kun je niet meer verplaatsen dus.
Ik heb JSS stappenplan proberen te volgen, bovenlicht was geen issue, imbus gaatjes gevonden, losgedraaid, deur etc er ook uit gehaald, zie dat ik boven nog 4 cm overhad aan overloop, maar t ding gaat echt niet omhoog, eerlijk is eerlijk, koevoet niet gebruikt, leek me een beetje lomp, probeerde t met de hand en ben toch zeker niet de slapste, maar 0 beweging, kan t zijn dat ie vast zit door t stuc werk?
pi_88293637
Ja, zit inderdaad vast door stucwerk. Had ik ook (spuitwerk in mijn geval). Als je het durft: met een stanleymes stuc wegsnijden tussen kozijn en wand. En als het dan niet loskomt, zul je het laatste beetje weerstand met hamer en blokje hout even weg moeten slaan (gewoon recht tegen het kozijn richting de kopse kant van de muur). Let op: hierbij heb je wel het risico dat je stukjes stucwerk wegslaat, is dus je eigen verantwoordelijkheid!

Klinkt allemaal redelijk lomp en dat is het ook wel. Maar zo gaat het in de bouw ook altijd :P 't Is kiezen of delen: nu pielen met die kozijnen en risico op kleine beschadigingen in je stucwerk bij de kozijnen of straks heel moeilijk lelijke plinten rond je kozijnen leggen.

(Ik gokte eigenlijk dat je nog niet gestuct had, maar helaas...)
pi_88310050
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 10:27 schreef Gurb het volgende:
Netjes hoge plinten langs de muren, de schroefgaten, naden en kieren afkitten en dan nog een keer schilderen. Deze plinten laat je tegen de kozijnen aanlopen

Ter plekke van de kozijnen gewoon rondom 3 mm vrijhouden, de zaagkantjes netjes afschuren en vervolgens de kier afkitten met witte beglazingskit.
Dit dus, maar met de opmerking dat er ook kit op kleur te vinden is. Zoek maar naar een leverancier van Otto chemie. Die hebben stalen met kitkleuren erop van kitsoorten(evt. catalogus downloaden kan ook. Erg goede kit overigens, er is nl. meer in het leven dan bison...... ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_88316957
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:20 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dit dus, maar met de opmerking dat er ook kit op kleur te vinden is. Zoek maar naar een leverancier van Otto chemie. Die hebben stalen met kitkleuren erop van kitsoorten(evt. catalogus downloaden kan ook. Erg goede kit overigens, er is nl. meer in het leven dan bison...... ;)
Maar kit met een houtnerf bestaat (nog) niet, dus daarom mijn voorstel van witte beglazingskit, die komt aardig in de buurt van de kleur van standaard binnendeurkozijnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')