abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2010 @ 21:18:53 #1
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_88225983
We hebben gisteren een adoptiehond uit Griekenland gekregen.
Onze andere twee adoptiehondjes zijn gewoon vuilnisbakjes wat elke willekeurige mix kan zijn, maar Kyara heeft wel een heel specifiek hoofd. Ik vermoed dat het een kruising nis tussen een herder en nog iets. En dat nog iets wil ik eigenlijk achter zien te komen.

Achtergrond: Kyara komt van Rhodos af en is met haar pups op straat gevonden. Griekenland is het enige aanknopingspunt dus.

Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_88226166
Dat is nou een hond.
  maandag 1 november 2010 @ 21:21:36 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88226171
Een hond.
  maandag 1 november 2010 @ 21:21:57 #4
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88226192
Sorry Symp. :@
pi_88226209
Niet zo flauw doen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 november 2010 @ 21:25:50 #7
180174 Diemux
People vs Me
pi_88226420
Podenco/herder mix (rottweiler aftekening?)
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 21:28:36 #9
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88226578
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 21:23 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is een niet zuivere:

Hellinikos Ichnilatis

pi_88226636
Je kon geen hond in een nederlands asiel vinden?
pi_88226705
Lijkt wel op een boerenfox. http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1440&bih=688

Lijkt veel op de hond die mijn oma had toen het nog toegestaan was de staarten af te binden (heel veel jaren terug).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_88226783
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2010 21:29 schreef jack4ya het volgende:
Je kon geen hond in een nederlands asiel vinden?
Dat idd. Heel nobel dat je deze hond gered hebt, maar er zitten er hier in het asiel ook zat te wachten op een nieuw baasje.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 1 november 2010 @ 21:34:38 #13
180174 Diemux
People vs Me
pi_88226918
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat idd. Heel nobel dat je deze hond gered hebt, maar er zitten er hier in het asiel ook zat te wachten op een nieuw baasje.
Als je de asiels bekijkt in Spanje, Griekenland e.d. dan weet begrijp je dat snel genoeg.
pi_88227145
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:34 schreef Diemux het volgende:

[..]

Als je de asiels bekijkt in Spanje, Griekenland e.d. dan weet begrijp je dat snel genoeg.
Feit blijft dat er dan hier weer een hond minder geplaatst kan worden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_88227342
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Want de hond die hij nu heeft kwam uit de lucht vallen?

Het maakt toch geen drol uit waar een hond uit het asiel komt. Ga je daar een beetje op discrimineren. Een hond in een Nederlands asiel heeft het over het algemeen een stuk beter dan in welk ander land dan ook.
  maandag 1 november 2010 @ 21:51:55 #16
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_88227932
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

onzin.
In Nederland worden veel meer asielhonden geplaatst. In landen als Polen en Griekenland worden veel minder honden geadopteerd en zitten soms jarenlang in een asiel of worden op straat geflikkerd als ze geen pup meer zijn.

Als ik een hond daar vandaan haal staat er een omschrijving bij die tot op de letter klopt.
Als ik hier bij de asiels kijk zijn de omschrijvingen echt zo summier en kut en weten ze de helft niet van de honden. Ik weet wel waar ik mijn honden vandaan haal. We hebben nu drie fantastische honden.
  maandag 1 november 2010 @ 21:53:11 #17
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_88228000
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

dat lijkt er inderdaad wel heel erg op :Y
Thanks ^O^
pi_88253335
Tis iig geen boerenfox.

Het zou inderdaad wel een podenco/herder kunnen zijn. :)

Verder, fijn dat je een hondje gered hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88255072
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:50 schreef Lonaa het volgende:
Tis iig geen boerenfox.

Het zou inderdaad wel een podenco/herder kunnen zijn. :)

Verder, fijn dat je een hondje gered hebt.
Een boerenfox is sowieso geen echt ras, meer een verzamelnaam voor allerlei foxterrier- en jackrussel-achtige boerderijhondjes. Gewone mengelmoesjes dus. Net zoals bijvoorbeeld 'een Boomer(tje)' ook geen ras is maar een verzamelnaam voor alle kruisingen tussen kleine rassen, zoals Yorkshire terriers en Maltezers.

OT, 't is een lief uitziende hond :) Maar het lijkt mij geen enkel ras, en heel lastig te achterhalen wat er precies inzit. Qua kleur heeft ze idd wel iets van de Hellinikos Ichnilatis, maar haar hoofd en lichaamsbouw is heel anders. Haar snoet doet wel weer wat denken aan een herder van 't een of 't ander. Podenco zie ik er ook niet echt in terug, weer heel andere oren. Gewoon een Canis Via Grecco lijkt mij ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_88257069
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:34 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Een boerenfox is sowieso geen echt ras, meer een verzamelnaam voor allerlei foxterrier- en jackrussel-achtige boerderijhondjes. Gewone mengelmoesjes dus. Net zoals bijvoorbeeld 'een Boomer(tje)' ook geen ras is maar een verzamelnaam voor alle kruisingen tussen kleine rassen, zoals Yorkshire terriers en Maltezers.

OT, 't is een lief uitziende hond :) Maar het lijkt mij geen enkel ras, en heel lastig te achterhalen wat er precies inzit. Qua kleur heeft ze idd wel iets van de Hellinikos Ichnilatis, maar haar hoofd en lichaamsbouw is heel anders. Haar snoet doet wel weer wat denken aan een herder van 't een of 't ander. Podenco zie ik er ook niet echt in terug, weer heel andere oren. Gewoon een Canis Via Grecco lijkt mij ;)
maar de boerenfoxjes zijn wat kleiner en bijna altijd 3kleur.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88257757
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Foxterriers (echte, die zijn wel een ras) kunnen ook driekleurig zijn. Net als Jackrussels. En een boerenfoxje is gewoon een kruising tussen dat soort honden, en andere kleinere terrier-achtigen. Vandaar alle verschillende kleuren en maten.

"De boerenfox is geen officieel erkend ras. Toch is de term 'boerenfox' bij de meeste hondenkenners wel bekend. Het is een kleine terriër, qua karakter en uiterlijke kenmerken te vergelijken met een kruising tussen een hoogbenige Jack Russell en een gladharige Foxterriër. De boerenfox wordt niet gefokt met gestandaardiseerde, verplichte raskenmerken. Daarom zijn er aardig wat onderlinge verschillen."

bron.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:05:45 #22
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_88258372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Deze hond is 60cm en 35 kilo, dus een boerenfox lijkt me niet.
pi_88522807
Qua tekening lijkt het wel een beetje op een Beauceron, 1 van de Franse herders.

De afbeeldingen die Google aangeeft, kloppen niet helemaal. Staat een aantal keren een Cattledog tussen.
pi_88631305
Afgaande op tekening, bouw, en kop zou ik zeggen dat er in elk geval Mechelse herder en Doberman in zit. Relatief smalle kop, ook niet al te breed gebouwd..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_88631343
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:05 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Deze hond is 60cm en 35 kilo, dus een boerenfox lijkt me niet.
Weet je die hoogte heel zeker? De hond van mn ouders (wel forser gebouwd) heeft een schoft van 65cm, en dat is echt enorm hoog. Daarnaast weegt hij ook 50kg, en geen 35... :)
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')