Pun intended?quote:Op maandag 8 november 2010 21:18 schreef Godshand het volgende:
"Masterberen". "Masturberen" doen de meeste mensen steeds minder
Dat "masterberen" dus foute spelling is..quote:
Je baan staat op de tocht?quote:Op zondag 21 november 2010 12:48 schreef Mayadevi het volgende:
Mijn baas heeft een bordje geplaatst met "Partimer gezocht", en snapt mijn iritatie niet
quote:Op zondag 21 november 2010 13:23 schreef Mayadevi het volgende:
Nou, dat niet direct, maar eh... Het is meer dat ik steeds denk aan de leraar Nederlands, die maar bleef zeggen "Contoleer je sollicitatiebrief altijd op spelfouten, want een brief met spelfouten gaat direct de vuilnisbak in".... En dan schrijft mijn baas "partime"
quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat "masterberen" dus foute spelling is..
Tenzij we het hebben over Masterlijke Beren die alle Berinnen hosselt![]()
Er is tegenwoordig iets nieuws. Het heet google en als je daar in een zoekschermpje iets intikt, geeft google een lijst met aan je zoekopdracht gerelateerde websites.quote:Op zondag 21 november 2010 20:37 schreef pietfranssen het volgende:
Geen idee wat met "hear, hear" bedoeld wordt en ik me af of diegenen die "hear, hear" schrijven zelf wel weten wat ze er precies mee bedoelen. Ik weet het in ieder geval niet.
Niet vergeten dat sommigen van ons een fatsoenlijke opleiding hebben genoten, waarbij er ook af en toe dingen werden verteld en uitgelegd. Kennelijk was dat bij mr. Franssen niet het geval.quote:Op zondag 21 november 2010 22:06 schreef Xessive het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig iets nieuws. Het heet google en als je daar in een zoekschermpje iets intikt, geeft google een lijst met aan je zoekopdracht gerelateerde websites.
Is handig joh. Ik heb het geprobeerd met "hear hear" en moet je kijken: http://en.wikipedia.org/wiki/Hear,_hear
Ongelooflijk handig. Ik snap niet dat niet meer mensen het gebruiken als ze iets niet weten.
Ach. Ik dacht in dit kader: "geef een man een vis en voed hem voor een dag, of leer hem hoe te vissen en voed hem de rest van zijn leven."quote:Op zondag 21 november 2010 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet vergeten dat sommigen van ons een fatsoenlijke opleiding hebben genoten, waarbij er ook af en toe dingen werden verteld en uitgelegd. Kennelijk was dat bij mr. Franssen niet het geval.
Daarnaast: Jezelf ergeren aan anderen wegens je eigen onwetendheid.
Ai, het is Engels en ik ging er vanuit dat het over de Nederlandse taal ging. Bovendien ken ik geen Engels.quote:Op zondag 21 november 2010 22:06 schreef Xessive het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig iets nieuws. Het heet google en als je daar in een zoekschermpje iets intikt, geeft google een lijst met aan je zoekopdracht gerelateerde websites.
Is handig joh. Ik heb het geprobeerd met "hear hear" en moet je kijken: http://en.wikipedia.org/wiki/Hear,_hear
Ongelooflijk handig. Ik snap niet dat niet meer mensen het gebruiken als ze iets niet weten.
Over Google gesproken.quote:Op zondag 21 november 2010 22:44 schreef Xessive het volgende:
[..]
Ach. Ik dacht in dit kader: "geef een man een vis en voed hem voor een dag. Leer hem hoe te vissen en voed hem de rest van zijn leven."
Welnee. Een andere aardige spreuk is: als je denkt dat je iets weet en je weet het niet, zul je er ook nooit iets bijleren.quote:Op zondag 21 november 2010 22:49 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er hier slimme mensen die uitleg kunnen geven.![]()
Maar van mij is het dom, dom, dom.
Daar zit het verschil. Als je het persoonlijk voornaamwoord weghaalt, valt ook de t weg.quote:Op zondag 21 november 2010 23:13 schreef pietfranssen het volgende:
Over Google gesproken.
"Geef een man een vis en je voedt hem voor een dag. Leer een man hoe hij moet vissen en je voedt hem zijn leven lang".![]()
Je redenering is nogal krom, want dan zouden geef en leer ook met een t erachter moeten.quote:Op zondag 21 november 2010 23:13 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Over Google gesproken.
"Geef een man een vis en je voedt hem voor een dag. Leer een man hoe hij moet vissen en je voedt hem zijn leven lang".![]()
Geldt wat jij zegt ook voor oude spreekwoorden?quote:Op maandag 22 november 2010 08:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Je redenering is nogal krom, want dan zouden geef en leer ook met een t erachter moeten.
Tja, altijd lastig he. Een spreekwoord uit de 17e eeuw kan je best volgens de taalregels uit de 17e eeuw schrijven, maar het zal er niet leesbaarder op worden. Maar in dit geval moeten alle persoonsvormen zonder t. Tenzij je overal 'je' voor gaat zetten. Tot die tijd is het gebiedende wijs, dus stam.quote:Op maandag 22 november 2010 08:43 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Geldt wat jij zegt ook voor oude spreekwoorden?
Voor sommige mensen wel.quote:
Een spreekwoord moet blijven zoals het was. Ook als er door oude taalregels mensen zijn die moeite hebben de spreekwoorden te begrijpen.quote:Een spreekwoord uit de 17e eeuw kan je best volgens de taalregels uit de 17e eeuw schrijven, maar het zal er niet leesbaarder op worden.
Onzin. Spreekwoorden zijn aan verandering onderhevig.quote:Op maandag 22 november 2010 15:39 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Een spreekwoord moet blijven zoals het was. Ook als er door oude taalregels mensen zijn die moeite hebben de spreekwoorden te begrijpen.
Prima, wat jij wil.quote:Op maandag 22 november 2010 15:39 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Een spreekwoord moet blijven zoals het was. Ook als er door oude taalregels mensen zijn die moeite hebben de spreekwoorden te begrijpen.
Vermoedelijk ben je in de war met gezegdes, maar als je een bron hebt voor je bewering en ook een voorbeeld.quote:Op maandag 22 november 2010 15:45 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Onzin. Spreekwoorden zijn aan verandering onderhevig.
quote:Op maandag 22 november 2010 15:46 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Vermoedelijk ben je in de war met gezegdes, maar als je een bron hebt voor je bewering en ook een voorbeeld, dan is dat mooi.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |