quote:Tim Knol heeft een aantal nummers van zijn debuutalbum voor de tweede keer opgenomen. Ditmaal krijgen hits als Sam en When I Am King een akoestisch jasje. De negen nummers stonden in een take op de cd Music In My Room.
"Ik heb de liedjes van mijn debuutplaat eigenlijk heel snel opgenomen", vertelt Tim over zijn eerste album Tim Knol dat in januari verscheen. "Het afgelopen jaar hebben we de nummers heel veel gespeeld en heb ik veel nieuwe dingen ontdekt in de songs."
De 21-jarige Knol brak dit jaar door en speelde onder meer op Noorderslag, Lowlands en stond tweemaal in Paradiso. Ook mocht hij de Edison voor Beste Nieuwkomer mee naar huis nemen.
Om het succesvolle jaar af te sluiten, besloot Tim in de studio nog een keer terug te blikken. "Het was te gek om de liedjes opnieuw op te nemen, soms met prachtige strijkarrangementen en soms naakt met alleen gitaar en piano." Music In My Room verschijnt eind november als bonusschijfje bij Tims debuutplaat.
Daar issie ook mee bezig.quote:Op maandag 1 november 2010 18:18 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik had liever gezien dat er een plaat kwam met nieuw, eigen materiaal.
Ik wilde net zeggen ja.quote:Op maandag 1 november 2010 18:42 schreef peaceman het volgende:
voor de op: kees schaper (hier bekender als berightback) is de drummer van de band.
Zoiets ja.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:01 schreef Melodicloud het volgende:
[..]
Ik heb april/mei in mijn hoofd zitten... Kan dat kloppen?
Het was niet heel spannend, hoor. Hij speelde nog wel een stukje Rocking in a free world op geheel eigen wijze, maar verder was het vooral Smeets die aan het woord was.quote:
Hmm ben niet direct enthousiast..quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:47 schreef belsen het volgende:
Het album is streaming te beluisteren op Soundcloud.
Thanks.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:47 schreef belsen het volgende:
Het album is streaming te beluisteren op Soundcloud.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:
He made me cry tonight![]()
Prachtig concert, zo ongeveer in mijn achtertuin. véél nieuw materiaal. Het was prachtig.
Maar het laatste nummer, music in my room..ik moest dus huilen.
Enne, beterschap.
noh!quote:Op zondag 9 januari 2011 12:19 schreef alors het volgende:
[..]
ik was er ook
we zaten praktisch vooraan en het was al zo klein
Leuk om een keer zo'n setting mee te maken
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:23 schreef belsen het volgende:
Jahoe, een huldiging van de muzikale helden van Hoorn!
Artikel
Nog net een stuk kunnen meepakken. Thanks.quote:
Die was leuk/goed... Ik ben ook wel gecharmeerd van Roosbeef.quote:
Waar was je? Ik was in Leiden.quote:
Alkmaar...was super! Ook een leuk initiaftief, Record Store day.quote:
Gave actie dd!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:08 schreef belsen het volgende:
De afgelopen dagen heeft Tim livenummers gepost op youtube van het nieuwe album. Als het goed is komen alle albumtracks langs, tot het album vrijdag uitkomt.
===Youtubes===
11.Golden days, golden years
12.A simple man
Gave actie, nog drie nummers te gaan.
Erg irritant vooral.quote:
)* met mijn lieve vriendinquote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:30 schreef dwerg het volgende:
Vanmiddag het album geluisterd, op de bank)*, tuindeuren open, met kwetterende koolmeesjes in de bomen. Ja, dat is een goed album, en zeker die vier sterren waard. Je hoort invloeden van Beatles, Kinks, Loving Spoonful, en toch is het vooral heel erg die mooie unieke stem van Tim Knol. Mooi hoor.
Superlatieven schieten mij te kort. Misschien zijn de nummer iets minder 'uniek' dan op de vorige plaat, in het algemeen vind ik hem een nog sterkere indruk geven dan het debuut. Vooral qua sound valt er erg veel te genieten en, wat ik ook in veel recensies lees, het is meer nu en toch erg tijdloos. Heel mooi.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:07 schreef methodmich het volgende:
[me=methodmich] heeft de nieuwe Tim Knol ook aangeschaft.
[/me]
Straks maar eens in de speler doen, ben wel benieuwd. Maar eerst nog ff genieten van Buurman.
Paradiso was super!!!!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:19 schreef PeRi het volgende:
Ik ga ook morgenmiddag, heb er zin in! Album klinkt heerlijk!
Alleen was hij een beetje teleurgesteld dat ie geen handtekening van Kees had.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:35 schreef peaceman het volgende:
Ook op Dauwpop weer goed!
En leuk je weer gesproken te hebben.
Twan is best een beetje trots dat ie met je op de foto mocht.
Ja, prachtig, maar ik dacht dat jij at the scene zelve was?quote:
gisteren... Vandaag weer thuis..quote:Op zondag 12 juni 2011 15:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, prachtig, maar ik dacht dat jij at the scene zelve was?
Lijkt me tijd voor her-opvoeding!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:55 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Zit ik vorige week op een terras, begint die Mr. Spaceman ineens te spelen voor de deuren van een muziekwinkel, begeleid door een toetsenist/tweede stem. Klonk goed. M'n metgezellin kende hem niet eens, nadat ik zei dat hij de nieuwe sensatie was, de zingende vriendelijke jongen, de rijzende ster. Voordat hij speelde: "Net zoiets als Gordon zeker?". Toen hij speelde: "Hij is wel chubby, zeg." en "Hij en die andere jongen hebben dezelfde schoenensponsor.".
Een kleine dan, wat de rest betreft zit het wel goed met haar hoorquote:
Just for the record.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Gisteren in de P60 ook geweldig. Het plezier spatte van het podium en ze hadden er, tijdens én na het optreden, zichbaar plezier in.
Ze speelden een flink aantal nieuwe nummers, waaronder Shallow water, dat volgens mij de perfecte nieuwe hitsingle zou kunnen gaan worden.
Ik ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:16 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Tim Knol is vet. Heb 'm gisteren gezien in Leiden.
twitter:xlcr twitterde op vrijdag 15-07-2011 om 16:23:23Tim Knol takes Germany: http://bit.ly/q1GG4v reageer retweet
quote:Muzikale mission impossible?
Xander de Buisonjé stelt in zijn nieuwe TROS-programma Kamer 9 collega Tim Knol voor een grote uitdaging. “Hij krijgt 36 uur om een nieuw nummer te schrijven en op te nemen. Dat moet hij doen in een Brusselse studio waar ook De Dijk en Kane cd’s hebben opgenomen. Daarnaast moet hij gebruik maken van een muzikale 'mystery guest'. Een act uit een heel ander genre dan Tim zelf."
Duitse schlagerzanger
Xander wil zijn collega inspireren en niet pesten met een muzikale mission impossible. Daarom is uiteindelijk gekozen voor de drie vrouwen van Big, Black & Beautiful. “We zetten naast Tim geen Duitse schlagerzanger neer. We waren op zoek naar mooie, onverwachte samenwerking en dat is gelukt. De samenwerking met Big, Black & Beautiful was een diepgekoesterde droom van Tim die in vervulling ging.”
Meteen raak
Tim moest keihard aan de slag. Want 36 uur voor een geheel nieuw nummer is een pittige klus. “Het is mogelijk om een nummer in korte tijd te schrijven, maar het eerste schot moet dan wel meteen raak zijn. Ik denk wel dat hij met een paar basisideeën de studio in is gegaan. In het geval van Tim en de mystery guest heeft het in ieder geval heel goed uitgepakt.”
Verlanglijstje
Kamer 9 is in eerste instantie een eenmalig programma in het kader van TV Lab. Bij succes kan er een vervolg komen. “Het is goed dat de kijker zelf beslist of hij iets leuk vindt, want je maakt wel tv voor de kijker. Ik zou het natuurlijk fijn vinden als een heleboel mensen van dit programma genieten. Ik heb namelijk nog wel een verlanglijstje met andere artiesten en een aantal heeft zelfs al toegezegd. Maar mocht het niet goed uitpakken, dan heb ik in ieder geval 36 hele leuke uren gehad.”
Mee eens...hoewel ik het wel wat lang(dradig) vond worden op een gegeven moment...quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:47 schreef alors het volgende:
Het is leuker dan ik had verwacht, ook leuk dat de andere jongens wat meer in de picture staan in dit programma.
quote:Tim Knol Natuurlijk stop ik niet met muziek maken! Bericht op nu.nl is uit zijn verband gerukt.
quote:
quote:Volgend jaar neem ik een lange pauze om aan muziek te werken. Eerst flink touren in de clubs en theaters. #kannietwachten (2/2)
Hoorde ook al zoiets op 3FM. Was te verwachten dat de media dingen uit zn verband rukt...quote:
Het was ook niet te verwachten dat hij meteen weer aan een nieuwe plaat zou gaan werken, dat heeft ie overigens ook al gezegd na de release van Days.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:54 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoorde ook al zoiets op 3FM. Was te verwachten dat de media dingen uit zn verband rukt...
Wel logisch inderdaad. En ook mooi dat hij gewoon kiest voor zn passies.
Tune in.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:23 schreef Arn0 het volgende:
Morgenavond om 8 uur kan je een optreden van hem live zien op "ABtv", als voorprogramma voor Admiral Freebee (ook de moeite waard trouwens), voor zij die geïnteresseerd zijn:
http://abconcerts.be/nl/abtv
Is het niet een beetje dom om een demo alleen op je mobiel te zetten? back up zat er niet in?quote:Op maandag 28 november 2011 12:41 schreef Da hopman het volgende:
Dit weekend is het mobieltje van Tim Knol gejat met daarop tracks voor zijn volgende CD.
Na zijn sabatical in verwachte armoede hoopte hij het juiste gevoel te hebben om een bluesalbum op te kunnen nemen waar hij nu al materiaal voor aan het verzamelen was.
Wel k#t als je dan weer opnieuw moet beginnen.
Neequote:Op donderdag 24 november 2011 00:04 schreef MCH het volgende:
Zijn de zalen nog een beetje goed gevuld deze tournee? Ik denk dat Tim Knol goed heeft ingeschat dat iedereen een beetje Tim Knol-moe is.
Wel kans dat er volgend jaar opeens ene Tony Pony als de nieuwe Bluessensatie opstaat met gejat materiaal.quote:Op maandag 28 november 2011 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is het niet een beetje dom om een demo alleen op je mobiel te zetten? back up zat er niet in?
Dat zeg ik: beetje dom om t op een mobiel apparaat te zetten.quote:Op maandag 28 november 2011 16:51 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Wel kans dat er volgend jaar opeens ene Tony Pony als de nieuwe Bluessensatie opstaat met gejat materiaal.
Ik had de telefoon nog niet zo lang. Een maand om precies te zijn. Veel van geleerd.quote:Op maandag 28 november 2011 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is het niet een beetje dom om een demo alleen op je mobiel te zetten? back up zat er niet in?
Tot zaterdag!! Leuk om je weer te zien!quote:Op maandag 28 november 2011 21:00 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Ik had de telefoon nog niet zo lang. Een maand om precies te zijn. Veel van geleerd.
Tot vd week Diaan!
Nou inderdaad. Succes met het nieuwe werk.quote:Op maandag 28 november 2011 21:00 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Ik had de telefoon nog niet zo lang. Een maand om precies te zijn. Veel van geleerd.
Tot vd week Diaan!
Leuk, ik zag dat Tommy Ebben in het voorprogramma staat, dat is ook leuk!!quote:Op maandag 28 november 2011 17:26 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan as zaterdag weerOudste zoon van 9 gaat ook mee.
www.timknol.nl:quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:59 schreef alors het volgende:
En die theatertour, die is zeker ook zonder band?
quote:Nu lijkt het erop dat het even klaar is maar niks is minder waar. Ben nu alweer met veel plezier aan het werk voor de theatertour die ik samen met de band ga doen in maart en er komt begin januari nog een single uit en dat is toch wel iets speciaals.
ja, dat denk ik wel? geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:59 schreef alors het volgende:
Maar is het precies hetzelfde idee al vorig jaar?
En die theatertour, die is zeker ook zonder band?
Oh thanx, ik las er ergens anders iets over en daar werd het niet letterlijk gezegd, maar kwam het toch wel over alsof Tim alleen met een gitaar op het podium zou zitten. Niet dat ik dat niet leuk vind, maar dat heb ik al eens gezien en ik zou ze graag nog een keer met band zien voor de pauzequote:
Ja ik denk het ook hoor, er is ook bijna geen plek voor meer...quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat denk ik wel? geen idee eigenlijk.
plus dat je dan wel oordoppen mee mag nemen, want het was nu al hard zat, zeg maar.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook hoor, er is ook bijna geen plek voor meer...
Nouja als bv alleen Matthijs op toetsen meespeelt zal het wel meevallen, ik vond het niet echt te hard hoor en ik zat vooraan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
plus dat je dan wel oordoppen mee mag nemen, want het was nu al hard zat, zeg maar.
Proximity meet!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:06 schreef Lienekien het volgende:
Tim Knol in De Oosterpoort, afgelopen avond. Was zeer de moeite waard. Erg leuke avond gehad.
Van mijn vriendje moet ik nog vermelden dat hij het 't 'leukste concert ooit' vindt op het concert van Crowded House in de HMH van een paar jaar geleden na.
En dat zegt wel wat.
We zaten schuin achter jullie.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heel andere sfeer natuurlijk dan in Vera afgelopen december, maar ik vond het erg tof.
Waar zaten jullie ongeveer?.
Hij komt volgend jaar niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:28 schreef debuurvrouw het volgende:
...en het was echt geweldig leuk! Heel ongedwongen, mooie nummers, geweldig voorprogramma in de persoon van Pepijn Spijkerman. Ja, absoluut voor herhaling vatbaar.
Ik ga volgend jaar weer 8)
Want ik kom verder niet van 't erf
"I'll be coming back...in two years", als het goed is. Kleine tekstaanpassing.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou stom
Hij zei gister van wel anders hoor. * stampvoet*
Nee, ik ben in Leiden geweest, maar er verandert meestal niet zoveel aan die shows.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Maareuhm, jij was er dus óók gister? Wie van de 5 mensen die ik niet kende was je?
Ow, dan is het wat anders dan ik dacht.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dit was zonder setlist,lekker freewheelen. Ik hou me er aan vast dat ie zelf echt zei, volgend jaar weer.
Misschien dan toch nog een album dit jaar.quote:Lunch en dan werken aan de opnames van de kleine komedie.
Ja ik had em gehoord, leuk nummer.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef belsen het volgende:
En een nieuwe single voor De koning van Katoren.
Edoch niet een van zijn beste.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:50 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik had em gehoord, leuk nummer.
Zoals gebruikelijkquote:Op donderdag 11 november 2010 20:35 schreef belsen het volgende:
[..]
Het was niet heel spannend, hoor. Hij speelde nog wel een stukje Rocking in a free world op geheel eigen wijze, maar verder was het vooral Smeets die aan het woord was.
Ik ga mee!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:51 schreef PeRi het volgende:
Volgens zn twitter lijkt ie daar gewoon aan het rondbanjeren op Noorderslag
Binnenkort weer tour heIk ga 1 april!
Kevn Kinney & Tim Knol NL TOUR
vr 29 mrt Metropool - Hengelo
za 30 mrt Muziekpodium - Bakkeveen
ma 01 apr De Unie - Rotterdam
do 04 apr Muziekgebouw Frits Philips - Eindhoven
vr 05 apr Het Huis Verloren - Hoorn
za 06 apr De Amer - Amen
zo 07 apr Roepaen - Ottersum
Hier onder andere: FOT / Portretfotografie #19 experimenteren met tegenlichtquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben geen fan van Tim Knol, maar volgens mij zag ik hem laatst zijn fotografie posten in FOT, voor de echte fans hier misschien interessant
'k Heb hem al in huis via de Excelsiorsupportersclub.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:46 schreef TUFKAL het volgende:
Nieuwe album op de luisterpaal en het is goed.
Ik ook, moet hem alleen nog luisteren. Ben benieuwd!quote:Op woensdag 13 november 2013 17:21 schreef belsen het volgende:
[..]
'k Heb hem al in huis via de Excelsiorsupportersclub.
Toch vond ik Tim Knol (qua songs) en Days (qua uitvoering) beter...quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik had nog niet gezegd dat ik de nieuwste cd van Tim heel fijn vind!
Sluit ik me bij aan, al mag deze plaat er ook zeker wezen. Maar die andere twee pakte ik vaker uit de kast toen ze net uit waren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Toch vond ik Tim Knol (qua songs) en Days (qua uitvoering) beter...
niet vet goed?quote:Op zondag 4 mei 2014 16:20 schreef dwerg het volgende:
Het concert afgelopen vrijdag in de Oosterpoort was steengoed!
Dat wilde ik even zeggen. Dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |