En dat voor een bedrag van 26 euro...quote:Op maandag 1 november 2010 13:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat lossen die Duitsers toch netjes op
kontgat. wist je dat echt niet?quote:Op maandag 1 november 2010 13:49 schreef Dengaman het volgende:
en ik was een Arschloch, wat dat ook mag betekenen
dude...quote:
dacht alquote:Op maandag 1 november 2010 14:04 schreef Dengaman het volgende:
[..]
dude...
Ik spreek redelijk Duits, kan het 100% verstaan aangezien m'n vriendin haar familie geheel Duits is haha
Het was eerder Ironisch bedoeld
Tja, fout van je Pa, teveel vertrouwen in een hoer blijkbaar. Of zou hij een reden daarvoor gehad hebben?quote:Op maandag 1 november 2010 15:07 schreef Oksel het volgende:
Nu wisten we op een gegeven moment, maanden later, (onopgelost verder, die zaak) dat die dame die we niet mochten noemen abortus had laten plegen, en daardoor nogal last had van bloedingen. Nu vonden dus in die tijd een bebloed slipje in haar 'kledingbox', en dat slipje (ja ja!) was dus van mijn vriendin!M'n vriendin had zelfs het topje wat erbij hoorde nog. Dus wij naar de politie.. maar omdat we in eerste instantie haar niet als verdachte hadden opgegeven konden ze niets meer doen..
![]()
![]()
Ja, dat wijf zat af en toe zelf op zijn schoot enzo. Manipuleren als de beste. Ik had er ook nog wel eens last van. Zo'n 21 jarig oostblok ding met grote tieten.quote:Op maandag 1 november 2010 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Gelukkig dat je Ebay ook nog zo ver kreeg om de gegevens te confirmeren. Je zou toch denken dat zo'n bedrijf ook wel een beetje helpt met oplichting, maar ze mogen dus al geen adresgegevens doorgeven i.v.m. privacy.
[..]
Tja, fout van je SCHOON Pa, teveel vertrouwen in een hoer blijkbaar. Of zou hij een reden daarvoor gehad hebben?
Pics or it didn't happen...quote:Op maandag 1 november 2010 15:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat wijf zat af en toe zelf op zijn schoot enzo. Manipuleren als de beste. Ik had er ook nog wel eens last van. Zo'n 21 jarig oostblok ding met grote tieten.
Oh schoonvader zie ik nu idd. Had jij er echt "last" van? Kan het niet gelovenquote:Op maandag 1 november 2010 15:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat wijf zat af en toe zelf op zijn schoot enzo. Manipuleren als de beste. Ik had er ook nog wel eens last van. Zo'n 21 jarig oostblok ding met grote tieten.
Oh wow misschien krijg ik dan nog ooit die ¤100 terug waar ik ooit voor opgelicht ben.quote:Op maandag 1 november 2010 17:26 schreef insan3 het volgende:
Wel leuk om ook te vertellen, de nederlandse politie doet er ook wel wat mee. Ik was zo'n grofweg 5 jaar geleden opgelicht op marktplaats voor 125 euro. Een gecontroleerde verkoper dus het leek me wel betrouwbaar.
Persoon had ook geen pay-pal maar na even mail afgesproken 50 voor, en 50 na de aflevering.
Ik 125 euries overmaken. Na een week nog niks, ik mailen maar geen reactie. Aangifte gedaan bij de politie, de oplichter in kwestie had gewoon een nummer van de rabo, ik zou nooit overmaken naar iets al western union of moneygram. Grappige was dat ik geld had overgemaakt naar een rekeningnummer in den haag, maar als plaats een een of ander Fries gat heb opgegeven, SNS vond het blijkbaar prima. In mijn ogen had de transactie daar al best geblokkeerd mogen worden.
Anyway, na een maand een brief van de politie dat er meer aangiftes tegen de persoon in kwestie was en of ik akkoord ging dat mijn aangifte samen zou worden behandeld in 1 grote zaak tegen de oplichter. Prima.
Toen ongeveer een jaar niks meer gehoord, ik was het al bijna vergeten, krijg ik een brief van de rechtbank in den haag dat hij bij verstek is veroordeeld en zodra hij is opgepakt zal worden geplukt, even samengevat. Hij was niet in nederland iig.
2 jaar later!! weer een brief, hij is gepakt en zodra het de door mij geëiste schadevergoeding van maarliefs 125 euro is betaald aan het CJIB het naar mij zou worden overmaakt. Er werd wel leuk bijvermeld dat indien hij geen middelen had het langer kon duren, er waren nog meer schuldeisers.
En opeens, zo'n 3 maanden geleden een brief van het CJIB, een mooie club waar ik normaal geld naartoe moet overmaken, dat het bedrag is betaald en naar mij zou worden overgemaakt, en een week later had ik het.
Moraal:
Aangifte in nederland werkt ook, duurt alleen wat langer
Die duitsers zijn wat dit betreft echt super ! En dat terwijl ik gister een bericht las dat in Nederland 50% van de aangiftes blijft liggen doordat het belang er niet van wordt ingezien...quote:Op donderdag 25 november 2010 10:14 schreef LouiseB het volgende:
Hier ook een geval oplichting via EBAY.de. Na betaling (overboeking) niets ontvangen, allemaal smoesjes, nog niets ontvangen, doodse stilte, gemeld bij EBAY, na 10 dagen nog niets, gemeld bij het veiligheidsteam (whatever!!), negative feedback gegeven. Toen werd hij wakker: het was belachelijk, zijn moeder was opeens doodziek en hij ging me wel het geld terug geven.
Mooi, dacht ik, en zei dat ik na ontvangst van het geld de feedback zou terugdraaien. Natuurlijk weer niets, reminders etc, nooit meer wat gehoord (telefoon nam hij ook niet op). Gedreigd met aangifte en -gesterkt door dit verhaal (hartelijk dank!!)- aangifte gedaan in de deelstaat waar hij woont. Binnen no time antwoord van Hauptkommisar of ik even alle EBAY correspondentie wilde doorsturen en 10 minuten (!!!) nadat hij de laatste had ontvangen kreeg ik een email dat hij de verkoper had gebeld (zeker toegang tot een vast nummer waar die wel opnam?) en gezegd dat verkoper het geld moest terugbetalen.
Na twee dagen had ik mijn geld. Ik ben nog steeds aangenaam verrast dat de Duitse politie zo voortvarend te werk gaat en vertel het iedereen die het wil horen!!
In welke plaats woont de verkoper? Mag ook via PM, dan kijk ik voor je waar je moet zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 13:47 schreef w00tie het volgende:
Kan iemand mij een link doorgeven naar de Duits Polizei..?
Ik maak een gelijkhaardig zaak maar weet totaal niet waar ik moet zijn, ik versta totaal geen duits..
Dank u wel,
Met rente? Want 125 euro is in 3 jaar wel wat gedaald in koopkracht..quote:Op maandag 1 november 2010 17:26 schreef insan3 het volgende:
Wel leuk om ook te vertellen, de nederlandse politie doet er ook wel wat mee. Ik was zo'n grofweg 5 jaar geleden opgelicht op marktplaats voor 125 euro. Een gecontroleerde verkoper dus het leek me wel betrouwbaar.
Persoon had ook geen pay-pal maar na even mail afgesproken 50 voor, en 50 na de aflevering.
Ik 125 euries overmaken. Na een week nog niks, ik mailen maar geen reactie. Aangifte gedaan bij de politie, de oplichter in kwestie had gewoon een nummer van de rabo, ik zou nooit overmaken naar iets al western union of moneygram. Grappige was dat ik geld had overgemaakt naar een rekeningnummer in den haag, maar als plaats een een of ander Fries gat heb opgegeven, SNS vond het blijkbaar prima. In mijn ogen had de transactie daar al best geblokkeerd mogen worden.
Anyway, na een maand een brief van de politie dat er meer aangiftes tegen de persoon in kwestie was en of ik akkoord ging dat mijn aangifte samen zou worden behandeld in 1 grote zaak tegen de oplichter. Prima.
Toen ongeveer een jaar niks meer gehoord, ik was het al bijna vergeten, krijg ik een brief van de rechtbank in den haag dat hij bij verstek is veroordeeld en zodra hij is opgepakt zal worden geplukt, even samengevat. Hij was niet in nederland iig.
2 jaar later!! weer een brief, hij is gepakt en zodra het de door mij geëiste schadevergoeding van maarliefs 125 euro is betaald aan het CJIB het naar mij zou worden overmaakt. Er werd wel leuk bijvermeld dat indien hij geen middelen had het langer kon duren, er waren nog meer schuldeisers.
En opeens, zo'n 3 maanden geleden een brief van het CJIB, een mooie club waar ik normaal geld naartoe moet overmaken, dat het bedrag is betaald en naar mij zou worden overgemaakt, en een week later had ik het.
Moraal:
Aangifte in nederland werkt ook, duurt alleen wat langer
Die zitten zich nog af te vragen hoe ze in een onbekende computer moeten inloggen.quote:Op maandag 1 november 2010 14:00 schreef -jos- het volgende:
Wat zou de NL internetpolitie nou eigenlijk uitvreten? Daar hoor je nooit wat van.
Zette je hem in elkaar op de autoweg?quote:Op zondag 24 april 2011 18:36 schreef Hiya het volgende:
Alles leuk en aardig voor deze lof, maar het werkt ook anders om dus. Ik heb een boete ontvangen omdat ik zondagmiddag om twee uur een ikea kastje in elkaar zette
Ze kunnen ook over ijverig zijn![]()
Hehe nee, gewoon in de woonkamer. De onderbuurvrouw was het er niet meer eens. Boete was iets van 75 geloof ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zette je hem in elkaar op de autoweg?
Mijn buren hebben ook een keer het lef gehad om te klagen toen ik in op zondag (zachtjes zelfs) aan het klussen was. We staan niet meer op zulke goede voet achteraf(ik krijg jeuk van intolerante christenen).
Maar die belden niet de politie terwijl ze duidelijk vonden dat ze in hun 'recht' stonden.
Jezus wat een zeikwijf danquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:39 schreef Hiya het volgende:
[..]
Hehe nee, gewoon in de woonkamer. De onderbuurvrouw was het er niet meer eens. Boete was iets van 75 geloof ik.
Duitsers houden van de Polizei... Maar goed, de zondagsrust zit ook wel verankerd in het Duitse wezen. Geen muziek maken, televisie niet te hard, niet stofzuigen, niet klussen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jezus wat een zeikwijf danAls het nu iedere week raak is maar ooit een keer een ikea kastje?
Dit ja. De Polizei dwingt nog enig respect af in Duitsland.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:05 schreef Inlognaam het volgende:
De politie in Duitsland wordt dan ook nog gerespecteerd. Dit in tegenstelling tot de politie in Nederland, waar niet heel erg veel respect tegenover heerst door verkeerde prioriteiten.
Ik heb echt een schijthekel aan die mensen die voor elk klein dingetje de politie bellen. En dan hebben zij niet eens het lef om zelf bij de deur te verschijnen. Achterbakse klootzakken. En ik hoop altijd nog dat de winkels in de toekomst op zondag open mogen. De kerk heeft een veel te sterke positie in Duitsland.quote:Op zondag 24 april 2011 18:36 schreef Hiya het volgende:
Alles leuk en aardig voor deze lof, maar het werkt ook anders om dus. Ik heb een boete ontvangen omdat ik zondagmiddag om twee uur een ikea kastje in elkaar zette
Ze kunnen ook over ijverig zijn![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |