Nou, het is geen overlevingsmechanisme hoor. Ik vind het gewoon leuk, en ik kan er niets aan doen als de massa het minder leuk vind. Die doen dan weer dingen die ik niet zo leuk vind.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:46 schreef schaal_9 het volgende:
Een verschil tussen NT-��ers en Aspergers dat ik merk, is dat de laatste groep het over het algemeen veel minder kijkt of iets aansluit bij de maatschappij. Misschien is het ook wel een overlevingsmechanisme.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Nou, het is geen overlevingsmechanisme hoor. Ik vind het gewoon leuk, en ik kan er niets aan doen als de massa het minder leuk vind. Die doen dan weer dingen die ik niet zo leuk vind.
Of zelfs niet begrijp. En ik ga echt niet iets zoeken of uitkiezen omdat de massa het leuk vind of om aansluiting te vinden. Als ik iets leuk vind dat de massa ook leuk vind dan is dat mooi meegenomen, maar je bent natuurlijk fout bezig als je bewust dingen gaat kiezen omdat iedereen dat kiest.
Wat moeilijk voor jou... je wordt zo snel getriggerd. Braille leren, met welk doel?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:06 schreef Auti het volgende:
Ik ben weer gestopt met Ritalin, nu ben ik nog chaotischerMaar wel veel positiever
![]()
Het woordje "scanner" is ook wel weer een triggertje geweest, maar wel een fijneMaar ook een paar andere topics hoor, en euh.. nu is het gewoon MUST SCAN (maar dan WiFi).
En dan snap ik ook dat stukje van Schaal_9, dat van die jongen die altijd zijn scanner bij zich heeft en daar prio1 aan geeft. Op mijn werk heb ik tot nu toe ook altijd mijn netbookje draaiend gehad.
I just need to know..
En ondertussen ben ik braille aan het leren![]()
maar ik vind het heerlijk!
Back on Track.
Waarom braille? Je gaat toch niet blind worden ofzoquote:Op woensdag 3 november 2010 14:06 schreef Auti het volgende:
Ik ben weer gestopt met Ritalin, nu ben ik nog chaotischerMaar wel veel positiever
![]()
Het woordje "scanner" is ook wel weer een triggertje geweest, maar wel een fijneMaar ook een paar andere topics hoor, en euh.. nu is het gewoon MUST SCAN (maar dan WiFi).
En dan snap ik ook dat stukje van Schaal_9, dat van die jongen die altijd zijn scanner bij zich heeft en daar prio1 aan geeft. Op mijn werk heb ik tot nu toe ook altijd mijn netbookje draaiend gehad.
I just need to know..
En ondertussen ben ik braille aan het leren![]()
maar ik vind het heerlijk!
Back on Track.
Maar die jongen komt wel bij jou op bezoek. OK, met scanner. Dingen kunnen toch ook samengaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wat moeilijk voor jou... je wordt zo snel getriggerd. Braille leren, met welk doel?
Bingo ja, ik had die jongen er ook op gewezen dat dat het er niet gemakker op maakt om op die manier aansluiting te vinden bij mensen.
Edit: laatste stukje verwijderd.
Dat begin ik dus steeds meer te begrijpen heh, dat sommige dingen die ik helemaal te gek vind gewoon niet interessant genoeg zijn voor anderen. Maar ik zal altijd proberen mensen te overtuigen, althans.. dat wil ik heel graag, misschien om mijn gevoel uit te leggen?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar die jongen komt wel bij jou op bezoek. OK, met scanner. Dingen kunnen toch ook samengaan.
Maar eerlijk nu: ik zou het hogelijk irritant vinden als een vriend zijn scanner meebrengt en dat ding tettert tussen de gesprekken door. Misschien kan je hem daar voorzichtig op wijzen.
Daar komt bij dat als mensen met Asperger eenmaal een nieuwe fiep hebben, de interesse voor de vorige fiep helemaal verdwijnt. Ze (lees: we) zijn soms net marsmannetjes. Denk je er nog weleens aan om naar Egypte te gaan als je daarvoor in de toekomst misschien geld hebt?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:17 schreef Auti het volgende:
Waarom braille? omdat het kan. Maar niet met mijn vingers lezen hoor, want ik heb geen gevoel in mijn vingertoppen. Het is een codetaal, en daar hou ik van![]()
Vroeger waren het hierochliefen, sowieso alles omtrend het oude Egypte, het oude Egypte was mijn 2e fiepje, van mijn 8e tot 10e levensjaar ongeveer. Daarvoor waren het natuurlijk (lijkt wel een algemeen goed?) dino'sEn autobussen en molens en ... OOOOHHHH..
![]()
Je hebt er weinig aan.. maar het is mooi
Mooiquote:Op woensdag 3 november 2010 15:17 schreef Auti het volgende:
Waarom braille? omdat het kan. Maar niet met mijn vingers lezen hoor, want ik heb geen gevoel in mijn vingertoppen. Het is een codetaal, en daar hou ik van![]()
Vroeger waren het hierochliefen, sowieso alles omtrend het oude Egypte, het oude Egypte was mijn 2e fiepje, van mijn 8e tot 10e levensjaar ongeveer. Daarvoor waren het natuurlijk (lijkt wel een algemeen goed?) dino'sEn autobussen en molens en ... OOOOHHHH..
![]()
Je hebt er weinig aan.. maar het is mooi
quote:Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Auti het volgende:
oooohh.. een witte eend..GNUF!!
Dat was mijn eerste knuffel, een wit eendje.. en dat was mijn alles. En toen Gnuf in de wasmachine moest, toen heb ik een uur lang zwaar jankend voor de wasmachine gezeten..schreeuwend GNUF!!!!
2 jaar oud...
Gaat het inmiddels alweer wat beter?quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zat even in een morning dip maar ik vind het soms jammer om te zien dat er zoveel word geslowchat.
Niet iedereen heeft die interesses in bepaalde dingen en als mensen wel zon "obsessie" hebben, niet iedereen heeft ze dan hetzelfde dus ik mis een beetje de meerwaarde en het vermindert misschien ook te toegankelijkheid vh topic![]()
Ik ben obsessie vrij![]()
Het is niet persoonlijk bedoelt hoor mensen
Ik heb zelf bepaald geen goede herinneringen aan Philips. Sterker nog, ik haat ze tot op het bot. Heb daar stage gelopen destijds. Geen leuk bedrijfquote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Auti het volgende:
Ik vind het wel een heel leuk liedjeDie witte eend.. Heel nostalgisch, en dan zelfs nog voor mijn geboortejaar. Ik verlang wel naar die tijd.
Irriteer je je niet aan dat Philips logo? ik wel.
Maar ik vind het echt een leuk liedje!
Dat van Philips weet ikquote:
Hip en Trendy; (lekker rappen)quote:Op woensdag 3 november 2010 17:38 schreef Auti het volgende:
en Philips gebruikt tegenwoordig Sharp schermen.
Ik heb met je te doen. Probeer als je wat stabieler bent, meer aansluiting te zoeken bij de maatschappij. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint vaak bij bewustwording dat je niet op deze voet verder kunt gaan.quote:
Een beter voorbeeld als die tekenfilm kan ik niet geven. Ik wil het proberen uit te leggen wat ik voel en hoe ik leef.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:38 schreef schaal_9 het volgende:
Ik heb met je te doen. Probeer als je wat stabieler bent, meer aansluiting te zoeken bij de maatschappij. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint vaak bij bewustwording dat je niet op deze voet verder kunt gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |