3 dagen geleden werd er 's avonds tegen het raam gebonsd ........er stond een voor ons onbekend katje naar binnen te kijken.....wat een scharminkeltje.
We zetten dus maar een bakje voer voor hem/haar neer.
De volgende dag was het terug, het zwier rond het huis.
Voor onze eigen katten ( we hebben er 3), hadden we de deur op de haak gezet.
Het katje kwam ons huis binnen, liep er nieuwsgierig alles te onderzoeken, maar wilde niet meer naar buiten gaan.
Het at wat van het voer, dronk een beetje water en klom op het aanrecht waar het rustig ging zitten.
Onze eigen katten waren min of meer verbijsterd en 2 van de 3 besloten het mormeltje te negeren.
De grijze probeerde nog indruk te maken met een dikke staart en een hoge rug, maar het mormeltje zette zo'n grote bek op dat hij afdroop.
Het mormeltje was/is wel bang voor ons. Eerst verstopte het zich als we dichter als een meter in de buurt komen, nu gaat t pas weg als we dichter dan n cm. of 30 in de buurt komen.
Het mormel verschanste zich in de badkamer, gooide de wasmanden om en installeerde zich midden tussen het was goed en ging slapen.
Gister hebben we de deur gewoon open gezet, maar nadat het even in het bos was verdwenen kam het weer terug, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is......
Zo te zien heeft t besloten bij ons te komen wonen......
Maar het wordt nog erger.
Kat nr.2 liep rond ons huis, net zo'n scharminkel maar dan in een zalmkleurige uitvoering.
Iets minder moedig maar ook hongerig.
Nu, die kwam vanavond dus ook uit zichzelf binnen, en loopt nu de boel te inspecteren.( zat net al op de bank).
Voor de hond die op visite is zijn ze niet bang, voor onze katten ook niet, alleen voor ons zijn ze schichtig
Waar ze vandaan komen ? geen idee.
Mijn dichtstbijzijnde buren wonen minstens een halve km. verder op.
Ik zal morgen eens rond vragen, en anders hebben we er denk ik 2 katten bij
![035.jpg]()
![038.jpg]()
Het mormeltje
![043.jpg]()
![045.jpg]()
Het scharminkeltje