abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88149254
Ik heb dus het vermoeden dat mijn vader vreemd gaat. Ik had een tijdje terug al een paar sms'jes gelezen met: "Ik hou van jou en denk aan jou" enzo. Nou las ik vanmorgen weer zo'n soort sms'je maar toen stuurde hij eerst: "ik kom eraan" en toen stuurde zij terug: "Ok, ik ben boven, de deur is open" ('s morgens om 7.45 u). Wat is het nou, heeft hij een vriendin of gaat hij naar een hoer? Ik ben echt ten einde raad, moet ik het mijn moeder vertellen? Moet ik mijn vader confronteren? Hopelijk kunnen jullie me helpen.
pi_88149317
Hoe oud ben je TS en hoe goed is de relatie met je vader?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:37:01 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_88149401
waarom lees je zijn smsjes? en waarom doet je moeder dat niet.
pi_88149498
En waarom lees je de smsjes van je vader?
You never get a second chance to make a first impression
pi_88149564
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:39 schreef azzeh het volgende:
En waarom lees je de smsjes van je vader?
'k zat gwn met z'n telefoon te kutten, OKE! maar dat heeft er ff niks mee te maken...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:42:41 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_88149654
Nee, niet je moeder vertellen. Tenminste niet voordat je zeker weet dat ie inderdaad vreemd gaat. En als je het zeker weet, dan niet zelf tegen je moeder zeggen maar dat hem zelf laten doen.
pi_88149685
Ik zou sowieso eerst je vader confronteren hiermee.. dat je het gedrag niet vertrouwd en zijn smsjes hebt gelezen (dan ben je sowieso eerlijk hoe klote de situatie ook is). Vraag of hij beseft wat hij hiermee op het spel zet en dat je het er heel erg moeilijk mee hebt. Gewoon vanuit jouw positie praten..

[ Bericht 54% gewijzigd door RenRen- op 30-10-2010 21:25:06 ]
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_88149694
Verder vervelend voor je TS, zelf zou ik het denk ik wel zeggen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat voor jou het verstandigste is. Klote dat je vader je met zoiets opzadelt.

[ Bericht 66% gewijzigd door RenRen- op 30-10-2010 21:25:20 ]
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:43:57 #9
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_88149697
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:40 schreef telefeun het volgende:

[..]

'k zat gwn met z'n telefoon te kutten, OKE! maar dat heeft er ff niks mee te maken...
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken. Je zit meermaals door de smsjes van je vader te spitten, en daardoor heb je jezelf nu opgescheept met een onmogelijk moreel dilemma. Ik zou vooral boos worden op jezelf, want het slaat nergens op om het dagboek van je moeder en de smsjes van je vader te gaan lezen. Welkom in de wereld van grote-mensendilemma's.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_88149701
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:37 schreef Bill_E het volgende:
waarom lees je zijn smsjes? en waarom doet je moeder dat niet.
Dat dus...

[ Bericht % gewijzigd door RenRen- op 30-10-2010 21:25:35 ]
Whatever...
pi_88149748
Damn, ik zou eerst je vader voorzichtig er mee confronteren en hem dan de keus geven aan het je moeder te vertellen of dat jij dat doet.
pi_88149757
Zeg het tegen je vader en laat hem de keuze als het waar is, of hij vertelt het zelf of jij doet het voor hem.
pi_88149772
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:45 schreef Document1 het volgende:
Damn, ik zou eerst je vader voorzichtig er mee confronteren en hem dan de keus geven aan het je moeder te vertellen of dat jij dat doet.
Goed idee.
pi_88149850
Mijn vader ging ook vreemd, en mn moeder is nog nooit zo gelukkig geweest. Kwestie van perceptie.

Maar goed, confronteer je pa ermee, niet je moeder. Dat mag hij zelf doen.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:54:24 #15
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_88150084
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Klote dat je vader je met zoiets opzadelt.
Dat heeft ie niet gedaan, TS heeft het zelf opgezocht.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_88150488
Toen ik twaalf was heb ik ook bij toeval wat liefdevolle smsjes van mijn vader gelezen die naar een ander gericht waren dan mijn moeder. Durfde er niets over te zeggen. Zes maanden later ging hij bij mijn moeder weg. Ik denk nu nog weleens dat het anders zou zijn gelopen als ik hem geconfronteerd had en hij de relatie in het begin had kunnen beëindigen. Mijn ouders hadden namelijk nooit echt problemen of ruzies met elkaar. Daarom zou ik het er met je vader over hebben en duidelijk maken waar hij nou eigenlijk mee bezig is, hoe moeilijk dat ook is.
pi_88150532
Ik zou hem er mee confronteren, en als hij vraagt wat je in zijn smsjes moet, wimpel het af en stel hem een ultimatum, of hij verteld aan jou wat er aan de hand is en waarom hij (misschien) vreemd gaat en als hij dat niet doet vertel je het aan je moeder,
Praat er dus sowieso eerst met je vader over en trek het antwoord uit hem als hij afstandig reageert.
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_88150564
Klinkt echt niet goed dit. Gewoon aankaarten bij je vader en moeder. Zo snel mogelijk. Succes alvast.
pi_88150660
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:05 schreef Dastan het volgende:
Toen ik twaalf was heb ik ook bij toeval wat liefdevolle smsjes van mijn vader gelezen die naar een ander gericht waren dan mijn moeder. Durfde er niets over te zeggen. Zes maanden later ging hij bij mijn moeder weg. Ik denk nu nog weleens dat het anders zou zijn gelopen als ik hem geconfronteerd had en hij de relatie in het begin had kunnen beëindigen. Mijn ouders hadden namelijk nooit echt problemen of ruzies met elkaar. Daarom zou ik het er met je vader over hebben en duidelijk maken waar hij nou eigenlijk mee bezig is, hoe moeilijk dat ook is.
Waarom zou je met zo'n klootzak, die bewust het risico neemt om notabene jouw moeder diep te kwetsen, onder 1 dak willen wonen? Wees blij dat hij 'al' na 6 maanden weg was.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88152014
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:06 schreef Chocolate-chick het volgende:
Ik zou hem er mee confronteren, en als hij vraagt wat je in zijn smsjes moet, wimpel het af en stel hem een ultimatum, of hij verteld aan jou wat er aan de hand is en waarom hij (misschien) vreemd gaat en als hij dat niet doet vertel je het aan je moeder,
Praat er dus sowieso eerst met je vader over en trek het antwoord uit hem als hij afstandig reageert.
Enige goede antwoord.
pi_88152050
quote:
Enige goede antwoord.
inderdaad.
Born free... taxed to death
pi_88153362
R&P
pi_88153557
volgende keer als hij weggaat en jullie twee zijn toevallig alleen samen, dan vraag je hem zonder te fronzen of hij naar zijn vriendin gaat... de reactie is goud waard
pi_88153801
Wel vreemd dat het hier moreel onverantwoord wordt gezien als je de SMSjes van je vriendin leest, maar als het je vader is is het acceptabel.

Wel +1 voor wat hierboven is gezegd.
pi_88153878
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:41 schreef Gamesua het volgende:
Wel vreemd dat het hier moreel onverantwoord wordt gezien als je de SMSjes van je vriendin leest, maar als het je vader is is het acceptabel.
Mwah, ik denk dat de meeste mensen het ook wel ongepast vinden om de Smsjes van je vader te lezen, maar dat wil niet zeggen dat je er niets mee moet doet als je er op die manier achter komt dat hij vreemd gaat.

Persoonlijk vind ik het ook totaal niet interessant om andersmans Smsjes te lezen, laat staan die van mijn vader.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88154247
Wat een vervelende situatie.

De situatie kan natuurlijk heel anders in elkaar zitten dan jij denkt.

Misschien zijn je ouders een soort vrijheid overeengekomen....?

En als je vader wel daadwerkelijk vreemdgaat zonder dat je moeder het weet.... wil jij dan wel degene zijn die één en ander daadwerkelijk op de spits drijft? In sommige huwelijken loopt de relatie zelf opeens veel beter als er (tijdelijk) "een ander" in het spel is. Mensen worden weer opgepept, beseffen zich opeens weer wat ze willen, waar ze vor willen gaan, ontwikkelen weer meer sparkelgevoelens.... en als die weer in de oorspronkelijke relatie gestopt worden kan dat een positief effect hebben.
(neemt niet weg dat ik het vreemdgaan opzich afkeur...gewoonweg omdat ik heel wereldvreemd vertrouwen hoog in het vaandel heb staan)

En ja, misschien bedondert hij je moeder wel daadwerkelijk op een domme manier en kan het zijn dat je moeder zich extra gekwetst zal voelen als zij er ooit achter komt dat jij het al die tijd geweten hebt.

Moeilijke situatie. Ik zou openminded (en dat goed duidelijk maken) het gesprek met pa aangaan. Bevalt het je niet... geef hem 2 weken om of zijn biezen te pakken, ermee te stoppen of met je moeder te gaan praten, omdat jij je moeder anders inlicht.

Uiteindelijk zou ik de relatie, de keuzes en het oordelen aan je ouders zelf overlaten.

.......en wellicht geen goed idee... maar ja... ik heb af en toe ideeën die niet altijd even verstandig zijn.... ik zou het telefoonnummer waar de sms vandaan komt even opschrijven voor jezelf.
Niet om er direct iets mee te doen, maar gewoon voor de dag dat je er toch op rustige doordachte manier iets mee zou willen doen. (je weet nooit hoe een bal rolt)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_88154384
Bel anders gewoon die vrouw op en vraag hoe het zit. Moet jij je ouders niet lastigvallen en weet je hoe de vork aan de steel zit. Als jouw vader het dan te horen krijgt wordt die waarschijnlijk pisnijdig als hij wel vreemd gaat maar dan moet die ook aan jouw moeder uitleggen waarom :P
pi_88154461
en weer een succesvolle troll van een kutuser.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_88154463
Wat onvoorstelbaar knullig trouwens van die vent om zijn zoon met z'n telefoon te laten spelen. Of iig onbewaakt in huis te laten met zulke Smsjes erin. Hij zal er niet vanuit gaan dat een gezingslid zijn Smsjes leest, maar heel verrassend is het ook niet als je ziet hoeveel nieuwsgierige mensen er zijn. Het niet direct wissen is nog wel het aller domst.
pi_88154553
Ik zou die chick eens bellen en vragen hoe het zit. Uiteraard verpak je dit op een slinkse manier door te zeggen dat je een gsm gevonden hebt en aan dat mens vraagt of zij de eigenaar kent. Indien ja, vraag wat de relatie met je vader is en of je de telefoon bij haar thuis kunt brengen. Als je face to face bent moet je natuurlijk even verhaal gaan halen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88154804
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef Lo-Fi het volgende:
Wat onvoorstelbaar knullig trouwens van die vent om zijn zoon met z'n telefoon te laten spelen. Of iig onbewaakt in huis te laten met zulke Smsjes erin. Hij zal er niet vanuit gaan dat een gezingslid zijn Smsjes leest, maar heel verrassend is het ook niet als je ziet hoeveel nieuwsgierige mensen er zijn. Het niet direct wissen is nog wel het aller domst.
Misschien wist hij het niet omdat hij meerdere scharreltjes heeft die het niet van elkaar weten, in dat geval is het wellicht handig terug te kunnen lezen welke vunzige opmerking ook alweer door wie gemaakt is. ;)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_88155242
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:13 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

Misschien wist hij het niet omdat hij meerdere scharreltjes heeft die het niet van elkaar weten, in dat geval is het wellicht handig terug te kunnen lezen welke vunzige opmerking ook alweer door wie gemaakt is. ;)
Erg fijn idd, maar hij zou er dan wel eens een vrij hoge prijs voor kunnen betalen.
pi_88155444
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:24 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Erg fijn idd, maar hij zou er dan wel eens een vrij hoge prijs voor kunnen betalen.
Tsja, tegenwoordig ben je je snikkeltje zo kwijt.

pi_88163183
Ik ben twee jaar geleden helaas in dezelfde situatie terechtgekomen, maar dan met mijn moeder. Pas op de dag dat ik te horen kreeg dat mijn ouders uit elkaar zouden gaan heb ik ze verteld dat ik al een jaar wist wat er speelde, omdat ik het al die tijd eigenlijk niet kon geloven en wilde accepteren.

Achteraf gezien heb ik er spijt dat ik haar er niet direct mee geconfronteerd heb. Ik weet natuurlijk niet hoe het dan gelopen zou zijn, maar ik denk wel dat er nog iets gered had kunnen worden in dat geval. Krop het in ieder geval niet op, dat is naar mijn mening het slechtste wat je kunt doen.

Hoe oud ben je trouwens?
pi_88163205
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 02:51 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik ben twee jaar geleden helaas in dezelfde situatie terechtgekomen, maar dan met mijn moeder. Pas op de dag dat ik te horen kreeg dat mijn ouders uit elkaar zouden gaan heb ik ze verteld dat ik al een jaar wist wat er speelde, omdat ik het al die tijd eigenlijk niet kon geloven en wilde accepteren.
Het is wel te begrijpen, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat jouw pa zich dubbel genaaid voelt, doordat je het hebt verzwegen.
pi_88163310
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:53 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het is wel te begrijpen, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat jouw pa zich dubbel genaaid voelt, doordat je het hebt verzwegen.
Begrijp ik, om die reden heb ik er achteraf gezien ook spijt van. Maar ik denk dat het beter is om degene die vreemdgaat er eerst mee te confronteren. Het is een verloren zaak als je het direct aan beide ouders vertelt, denk ik.
pi_88163332
dit is je kans op zakgeldverhoging
pi_88163349
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 02:00 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Begrijp ik, om die reden heb ik er achteraf gezien ook spijt van. Maar ik denk dat het beter is om degene die vreemdgaat er eerst mee te confronteren. Het is een verloren zaak als je het direct aan beide ouders vertelt, denk ik.
Ja, dat laatste sowieso. Je zou die persoon de kans kunnen geven om het zelf op te biechten.

Het lijkt me best wel onwerkelijk om er achter te komen. Hoe ging jij daar mee om?
pi_88163735
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:01 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het lijkt me best wel onwerkelijk om er achter te komen. Hoe ging jij daar mee om?
Ik ben er niet via SMSjes achtergekomen, maar via een vriend die haar geregeld met iemand anders zag op het moment dat ik dacht dat ze met andere dingen bezig was. Erg pijnlijk. Ik heb het in de daaropvolgende maanden uit m'n hoofd proberen te zetten, maar aan alles wat ze deed kon ik opmaken dat ze voortdurend bezig was met iemand anders. En daar ga je echt kapot aan als je maar niet wil geloven dat het echt zo is.

In dat opzicht was het een grote opluchting dat mijn ouders uit elkaar gingen en ik ze het kon vertellen. Maar als ik er nu op terugkijk ben ik eigenlijk ontzettend dom geweest. Niet alleen omdat het één en ander misschien nog gered had kunnen worden, maar ook omdat het lang heeft geduurd voordat ik hier overheen was. En ik denk dat ik dat nog steeds niet helemaal ben.
pi_88165203
Nare situatie zeg. Gelukkig nooit meegemaakt. Toch zou ik het er echt met je pa over hebben, maar alleen als je sterke vermoedens hebt. Anders krijg je toch alleen maar smoesjes te horen en gaat hij verder door gewoon zn sporen wat beter te verbergen.
pi_88165204
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat heeft ie niet gedaan, TS heeft het zelf opgezocht.
Als zn pa niet 'vreemd' wou gaan, was er niks aan de hand.
Game on!
pi_88165288
gewoon je vader waarschuwen dat nu enkel jij die berichtjes gelezen hebt, maar als hij zo slordig met zn telefoon omgaat, het risico bestaat dat je moeder die berichtjes ook eens ziet ....
en dat hij in het vervolg dus wat beter oplet op zn telefoon en niet laat slingeren met zulke SMSen erop.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:47:52 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_88166606
Gewoon met die telefoon naar je moeder gaan en vragen waarom ze zulke SMS-jes stuurt en naar welke vieze kerel ze 's ochtends toegaat O-)

En dan: achterover leunen, popcorn erbij en genieten van de show.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_88171987
Je moeder weet het waarschijnlijk al

quote:
Op zondag 31 oktober 2010 02:01 schreef JoPiDo het volgende:
dit is je kans op zakgeldverhoging
lol
pi_88172440
Is er een kans dat ze een open relatie hebben?
pi_88195901
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet weten hoe ik het bij mijn ouders zou doen. Denk dat mijn vader een heel groot probleem zou hebben, want zou hem letterlijk het huis uit schoppen als ie idd een verhouding heeft (en mn moeder is niet accoord mee natuurlijk).

Het is en blijft een zaak tussen hun. En dat jij iemands SMSjes leest is natuurlijk not done, maar goed. Tis wat het is. Confronteer je vader in de meest directe, open en eerlijke manier. Doe niet suggestief, sarcastisch of whatever. Zeg simpel: "Pa, ik heb je smsjes gelezen en dat had ik niet moeten doen. Ik heb dingen gelezen waar ik nu heel erg mee zit. Het lijkt aan de hand van die smsjes alsof je vreemdgaat/verhouding hebt / oid. Klopt dat?! Eventueel gevolgd met "Weet mams hiervan ?".
Je ziet vanzelf wel of het waar is of niet, tenzij hij meesterlijk kan kletsen en je er geen raar onderbuik gevoel hebt. Zeg ook dat je het hoe dan ook met je moeder erover wilt hebben. Dan is er geen andere mogelijkheid en komt vaak de waarheid wel direct naar boven.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:51:09 #47
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_88196043
Je zult voor je zelf moeten bepalen wat zwaarder weegt: een zogenaamd gelukkig gezin of leven zonder geheim. Een keuze die je niemand toewenst. Sterkte!
pi_88197306
kut trol topic
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:36:08 #49
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88282833
Chanteer 'm. Altijd al een nieuwe fiets willen hebben?
pi_88283166
Je moeder smst gewoon dat ze boven op hem ligt te wachten.......
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')