quote:
Op zondag 31 oktober 2010 01:34 schreef Tanin het volgende:Of een mason-faction
Een dorp-groep die elke dag 1 iemand mogen bekeren, maar alleen winnen als het aantal masons groter is dan het aantal gewone dorpsbewoners op het moment dat de mafia dood zijn.
Je hebt ook nog een hoop rollen die al "bestaan"en hier nog niet inzitten:
* Beschermengel - kan iedere nacht een burger beschermen;
* Beul - mag overdag één persoon doden zonder opgaaf van reden;
* Sjamaan - kan net als de ziener elke nacht een rol opvragen, maar behoort aan het kamp van de weerwolven (weet echter niet wie de weerwolven zijn bij aanvang van het spel). De sjamaan kan niet overleven als er geen weerwolven meer zijn
* Priester - mag wijwater over een te lynchen persoon gooien, de heks en de weerwolven sterven hiervan, andere burgers, zandmannetje en sjamaan blijken onschuldig;
* Weerolf met Conversie - mag eenmalig een burger tot weerwolf maken (converteren);
* Zandmannetje - is immuun voor de Priester en bij conversie van het Zandmannetje mogen er twee burgers worden opgegeten;
* Zielsverwanten - twee of meer burgers die immuun zijn voor conversie en dat van elkaar weten;
* Apostaat - kan een weerwolf beschermen tegen de ziener en/of de beschermengel onschadelijk maken;
* Leugenwolf - kan zijn stem in PM veranderen; (Alleen in Forum)
* Psychopaat / Vreemdeling - kan elke nacht, na de weerwolven, iemand vermoorden, zijn doel is om alleen over te blijven;
* Grafdelver - kan iemand terug tot leven wekken, op sommige fora wordt er dan gesproken van een lijk;
* Hacker - kan na de 3de nacht van 3 mensen hun kaarten verwisselen zodat hun gave wordt gewisseld maar niet of ze goed of slecht zijn (zo kunnen weerwolf zieners worden, Burger sjamaan of weerwolf heks)
* Slet - brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de Slet dood.
Sommige hebben we al, andere nog niet (en waar weerwolf staat lees je dus gewoon maffia)