quote:Bomb found on Yemen-Chicago UPS cargo flight during London stop - CNN
quote:Update: 2 more cargo planes with 'questionable shipments' at Philly, Newark airports
quote:UPDATE 1-Plane threats at Philadelphia, Newark investigated
(Adds Transportation Security Administration comment)
NEW YORK Oct 29 (Reuters) - U.S. authorities were investigating on Friday "potentially suspicious items" on cargo planes that landed at airports in Newark, New Jersey, and Philadelphia, the Transportation Security Administration said.
"Out of an abundance of caution the planes were moved to a remote location where they are being met by law enforcement officials and swept," the TSA said in a statement.
A New York police spokesman said a United Parcel Service (UPS.N) delivery truck was also being investigated in the city's borough of Queens, but no further details were immediately available. (Reporting by Michelle Nichols and Jeremy Pelofsky; Editing by Doina Chiacu)
quote:foxnewsAuthorities Investigating Possible Bomb Threat at Philadelphia International Airport
Published October 29, 2010 | FoxNews.com
Print Email Share Comments Text Size
Authorities are investigating a suspicious package found on a UPS plane that arrived at Philadelphia International Airport Friday.
A crew member arriving on a UPS flight from Paris notified authorities of a suspicious package on board describing a potential radiological component, a local CBS affiliate reported.
Philadelphia police and firefighters greeted the inbound flight shortly after 9 a.m. and the two occupants exited the aircraft, the station reported.
A second UPS flight, which was due to take off from Philadelphia, was also isolated in the investigation, local station WPVI reported.
Department of Homeland Security is investigating the incident with help from local police and the FBI, a source at the airport said.
UPS said in a statement that its "cooperating with authorities to investigate a suspicious package that arrived in Philadelphia."
Operations at the airport are not affected and all flights are taking off and landing as scheduled, the airport reported.
quote:CNN/Reuters: UPS CARGO FLIGHT FROM YEMEN TO CHICAGO WAS STOPPED IN LONDON AND FOUND TO CONTAIN INK TONER CARTRIDGE CONVERTED TO BOMB
quote:Breaking News! 5 seconden beeld en terug naar normaal.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:36 schreef Roolio het volgende:
[..]
Bij mijn CNN is er gewoon het weer op.
quote:Ja weinig nieuws...Op vrijdag 29 oktober 2010 17:36 schreef Vreemde_Vogel het volgende:
[..]
Breaking News! 5 seconden beeld en terug naar normaal.
quote:Airports in some of the United States were on high alert Friday after investigators found a suspicious package aboard a plane flying from Yemen to Chicago when it stopped in London on Thursday night, a law enforcement source with detailed knowledge of the investigation said.
The suspicious package, which contained a "manipulated" toner cartridge, tested negative for explosive material, the source said, but it led to heightened inspection of arriving cargo flights in at least three cities -- Newark, New Jersey and Philadelphia, Pennyslvania and a UPS truck in New York.
Investigators were examining two UPS planes that landed at Philadelphia International Airport and another at Newark Liberty International Airport in Newark, New Jersey, said Mike Mangot, a UPS spokesman.
Authorities are focusing on flights coming from Yemen into the United States, according to the source.
The Transportation and Security Administration said authorities were acting "out of an abundance of caution."
"The planes were moved to a remote location where they are being met by law enforcement officials and swept," the administration said in a statement.
In Philadelphia, three people aboard one plane were removed from the plane and scanned with negative results, the Philadelphia Fire Department said. The type of material that may be involved is not known, officials said.
In Newark, investigators were examining another UPS plane, said Mike Mangot, a UPS spokesman.
And a bomb squad in New York City is responding to a report of a suspected explosive device inside a package aboard a UPS truck, the deputy police commissioner said.
UPS said it is cooperating with authorities, and its shipment is being removed from the aircraft.
quote:Linkje? Spuit 11.
quote:Dat schieten op gebouwen is al een tijdje aan de gang volgens mij.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:41 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels wel weer CNN live..
Tsja daar uit Yemen komt weinig goeds he..![]()
Maar er schijnt ook geschoten te zijn op gebouwen ofzo iets?
quote:Obama is nog niet eens op een derde van z'n termijn?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:46 schreef -jos- het volgende:
Ach, dit zijn weer eens de standaard hype berichten vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 17:46 schreef -jos- het volgende:
Ach, dit zijn weer eens de standaard hype berichten vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Nothing to see here.
quote:maar verliest waarschijnlijk wel de meerderheid in het congres nu....Op vrijdag 29 oktober 2010 17:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Obama is nog niet eens op een derde van z'n termijn?
quote:Voor zover ik weet zijn dat nog steeds geen 'presidentsverkiezingen'Op vrijdag 29 oktober 2010 17:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar verliest waarschijnlijk wel de meerderheid in het congres nu....
quote:Dat is snel gegaanOp vrijdag 29 oktober 2010 17:46 schreef -jos- het volgende:
Nothing to see here.
quote:dat zeg ik toch ook niet?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn dat nog steeds geen 'presidentsverkiezingen'
quote:Hier stopte ik weer met lezen. Kut CNN.U.S. authorities were investigating on Friday "potentially suspicious items"
quote:Haha ja want die zijn al bijnaOp vrijdag 29 oktober 2010 17:46 schreef -jos- het volgende:
Nothing to see here.
quote:Over vier dagen, ja.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Haha ja want die zijn al bijna
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:08 schreef SoldMayor het volgende:
Alle cargo vliegtuigen in de USA worden nu wel onderzocht..
quote:Ja alleen nog helemaal niks gevonden, ook niet in die van donderdagavond.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:08 schreef SoldMayor het volgende:
Alle cargo vliegtuigen in de USA worden nu wel onderzocht..
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:12 schreef Nielsch het volgende:
PANIEK!!!! OH NOES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BOMMEN!!!!!!!! WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Had ik best knap gevonden, 3 vliegtuigen allemaal in het midden van Central Park!Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
Kijk hoe je had gereageerd als er 3 cargo vliegtuigen midden in central park waren geploft
quote:Tot nu toe nog helemaal niks.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef Kwaliteit het volgende:
wow wat is er allemaal aan de hand???
quote:BREKEND NIEUWS!!!!!! Dat is er aan de hand!!!!Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef Kwaliteit het volgende:
wow wat is er allemaal aan de hand???
quote:Ik gok dan ook dat het met een sisser afloopt.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tot nu toe nog helemaal niks.
quote:Daar durf ik mn geld ook wel op in te zettenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:14 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik gok dan ook dat het met een sisser afloopt.
quote:dus er is niets gevonden... ?Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tot nu toe nog helemaal niks.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Had ik best knap gevonden, 3 vliegtuigen allemaal in het midden van Central Park!
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandVooralsnog is er geen explosief aangetroffen.
quote:Of als Saddam Hoessein al z'n kernbommen op het Vrijheidsbeeld had laten vallen...Op vrijdag 29 oktober 2010 18:13 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
Kijk hoe je had gereageerd als er 3 cargo vliegtuigen midden in central park waren geploft
quote:Mosterdgas had wel gekundOp vrijdag 29 oktober 2010 18:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of als Saddam Hoessein al z'n kernbommen op het Vrijheidsbeeld had laten vallen...
quote:Ik acht de kans op drie ontploffende vliegtuigen in Central Park zelfs nog hoger dan Saddam Hoessein in bezit van mosterdgas.
quote:Of als Osama Bin Laden al z'n Death Stars op heel New York had gericht...Op vrijdag 29 oktober 2010 18:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of als Saddam Hoessein al z'n kernbommen op het Vrijheidsbeeld had laten vallen...
quote:In Londen is niks bijzonders gevonden iig.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:16 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Wel in de UK zijn er 2 dingen gevonden..
quote:Ja maar geen explosieven.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:16 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Wel in de UK zijn er 2 dingen gevonden..
quote:Dat bevestigt alleen maar mijn vermoed dat hier sprake is van goedkoop hervullen.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
een printertoner waarmee 'geknoeit' is. die naar een synagoge in chicago ging
quote:Moet ik mijn aluhoedje uit de kast gaan halenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:20 schreef Drassss het volgende:
Begrijp niet waarom ze zoiets groots maken van cargo vliegtuigen. Dat onderzoek je toch eerst even op een iets rustigere manier. Of je wil dat het zo groot in het nieuws komt... dan is het een ander verhaal.
quote:omdat ze er nu actief naar zoeken denk ik als je andere vliegtuigen gaat controleren vind je vast ook wel meer verdachte dingen.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:21 schreef Kwaliteit het volgende:
wtf, wel een hoop meldingen ineens...
quote:Lijkt me wel lachen als het helemaal mislukt..Op vrijdag 29 oktober 2010 18:21 schreef Kwaliteit het volgende:
wtf, wel een hoop meldingen ineens...
quote:WheheheOp vrijdag 29 oktober 2010 18:24 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen als het helemaal mislukt..
"Osama? uhm..bad news, we've failed"
Osama: "aaww damn, well how many attacks failed?"
"All of them"
*Osama facepalms*
quote:Gelukkig kost dit grapje qua controle/checken en weer extra controles ook niksOp vrijdag 29 oktober 2010 18:24 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen als het helemaal mislukt..
"Osama? uhm..bad news, we've failed"
Osama: "aaww damn, well how many attacks failed?"
"All of them"
*Osama facepalms*
quote:thanks even zappenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef Drassss het volgende:
BBC World heeft naar mijn mening meer info en minder herhalingen.
quote:Op CNN zeggen ze wel meer. Was dat op basis van een analyse van de gevonden onderdelen? Of was het gewoon een uitspraak a la 'misschien zijn het wel onderdelen!' ? Het eerste zou me verbazen, het tweede zou me van angstzender CNN niet verbazen.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:23 schreef SoldMayor het volgende:
Nu op CNN zeggen dat mischien wel orderdelen zijn voor uiteindelijk echte bommen die naar Chicago zouden moet gaan...
quote:Dat is puur speculeren, is op het moment geen enkel bewijs voor.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:23 schreef SoldMayor het volgende:
Nu op CNN zeggen dat mischien wel orderdelen zijn voor uiteindelijk echte bommen die naar Chicago zouden moet gaan...
quote:Aldus, op basis van? Het zóu kunnen, ja. Maar het kan ook bouwmateriaal zijn voor een nieuwe Eiffeltoren in Atlanta, alles kan, maar is er nog een onderbouwing bij CNN? Het is geen vreemde suggestie, hoor, testvluchten, maar meer dan 'het zou kunnen' mag je toch wel verwachten van journalisten.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:44 schreef SoldMayor het volgende:
CNN zegt dat het mogelijk om een test gaat van dus bv. Al Qaeda ofzo...
quote:Als ik jou was zou ik BBC kijken, die zijn een stuk meer up-to-date, zoals al eerder gezegd isOp vrijdag 29 oktober 2010 18:44 schreef SoldMayor het volgende:
CNN zegt dat het mogelijk om een test gaat van dus bv. Al Qaeda ofzo...
quote:Ik meld alleen wat CNN zegt..Op vrijdag 29 oktober 2010 18:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Aldus, op basis van? Het zóu kunnen, ja. Maar het kan ook bouwmateriaal zijn voor een nieuwe Eiffeltoren in Atlanta, alles kan, maar is er nog een onderbouwing bij CNN? Het is geen vreemde suggestie, hoor, testvluchten, maar meer dan 'het zou kunnen' mag je toch wel verwachten van journalisten.
quote:Dat snap ik, maar zegt CNN dat nog op basis van iets? Want ja... nogal karig zo, van CNN.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:48 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik meld alleen wat CNN zegt..
Test run..
quote:Ja op basis van een of andere tereur analist.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zegt CNN dat nog op basis van iets? Want ja... nogal karig zo, van CNN.
quote:Je bedoeld Schiphol?Op vrijdag 29 oktober 2010 18:52 schreef Lindstrøm. het volgende:
oh even meekijken, vraag me af wanneer Utrecht CS aan de beurt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |