quote:Bron: http://www.nu.nl/politiek/2366958/pvv-wil-af-van-wintertijd.htmlPVV wil af van wintertijd
Uitgegeven: 29 oktober 2010 12:56
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2010 13:00
DEN HAAG – De PVV wil dat de klok aan het begin van de winter niet meer een uur wordt teruggedraaid.
Uit Brits onderzoek zou blijken dat mensen meer buiten actief zijn indien er geen wintertijd is. Weliswaar is het dan ’s morgens later licht, maar daar tegenover staat dat het ’s middags later donker wordt.
De wetenschapper stelt dat als de klok aanstaande zaterdag niet een uur terug, maar een uur vooruit wordt gezet dit voor volwassenen 300 uur extra daglicht oplevert.
Europarlementariėrs Barry Madlener en Lucas Hartong willen dat de EU onderzoek gaat doen naar het draagvlak onder de Europese bevolking om de wintertijd af te schaffen.
© NU.nl/Lucas Benschop
quote:Ik lees ook "PVV wil af van wintertijd" terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze de tijdzones binnen de EU willen opschuiven. Maar dat zullen Henk en Ingrid wel niet snappen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:17 schreef damian5700 het volgende:
Ik wil ook af van de wintertijd.
En als het bericht lees wil de PVV enkel af van de wintertijd en staat er geen pleidooi voor het invoeren van de zomertijd. Of zie jij dit ergens staan tussen de regels?
quote:'Terwijl ze eigenlijk bedoelen'? Ben jij een PVV'er/medewerker van Barry Madlener?Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik lees ook "PVV wil af van wintertijd" terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze de tijdzones binnen de EU willen opschuiven. Maar dat zullen Henk en Ingrid wel niet snappen.
quote:Kunnen we de tijd niet gewoon uitzetten?Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef Pool het volgende:
Ah, de PVV heeft inmiddels het islam-, Antillianen-, misdaad-, dierenwelzijnsvraagstuk van een eindoplossing voorzien en kan zich nu richten op de tijdszoneproblematiek.
quote:Moet dat toontje bij alles wat ook maar een beetje met de PVV te maken heeft?Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik lees ook "PVV wil af van wintertijd" terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze de tijdzones binnen de EU willen opschuiven. Maar dat zullen Henk en Ingrid wel niet snappen.
quote:Nee gelukkig niet, ik analyseer alleen wetenschappelijk wat ze eigenlijk bedoelen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Terwijl ze eigenlijk bedoelen'? Ben jij een PVV'er/medewerker van Barry Madlener?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef waht het volgende:
Het idee is niet onaardig nee. Daar moeten we even over nadenken.
quote:Juist, ja. Nog iemand die het begrijpt.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Schaf dan de zomertijd af, de wintertijd is de 'echte' tijd.
quote:Sorry, je hebt gelijk. Komt waarschijnlijk door dat "linkse kerk" gebler van de Grote Blonde Leider.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet dat toontje bij alles wat ook maar een beetje met de PVV te maken heeft?
quote:Die post niet op FOK!.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Komt waarschijnlijk door dat "linkse kerk" gebler van de Grote Blonde Leider.
quote:PVVOp vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef Pool het volgende:
Ah, de PVV heeft inmiddels het islam-, Antillianen-, misdaad-, dierenwelzijnsvraagstuk van een eindoplossing voorzien en kan zich nu richten op de tijdszoneproblematiek.
quote:Nee, maar z'n adepten hier doen er graag nog een schepje bovenop.
quote:Dat zullen "hun" ook wel niet snappen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
PVV![]()
Dat hun niet minimaal 76 zetels hebben, daar snap ik nou niks van!
quote:Dan begrijp je het idee dus nietOp vrijdag 29 oktober 2010 13:22 schreef genakt het volgende:
ik vind het een goed idee!
groot deel gebruikt het ook niet of heeft het afgeschat
[ afbeelding ]
blauw:Gebieden die zomertijd gebruiken
oranje: Gebieden die geen zomertijd meer gebruiken
Rood: Gebieden die nooit zomertijd hebben gebruikt
quote:Het idee is ook zeker niet slecht en ook al meerdere malen geopperd (eigenlijk al sinds de invoering van DST).Op vrijdag 29 oktober 2010 13:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar z'n adepten hier doen er graag nog een schepje bovenop.
Maar kunnen we het ontopic houden? Het idee vind ik op zich helemaal niet zo gek. Maar het zal inderdaad wel in Europees verband moeten gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |