abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88456054
quote:
Dit begrip "(on)tuchtig" is nergens gedefinieerd. Wat dus idd betekent dat het op individuele basis wordt bekeken waarbij het leeftijdsverschil wordt meegenomen. Maar het is dus geen "soort van gedogen" ;)
Ja dat wordt een semantische discussie natuurlijk. :)
Allereerst is het volgens mij zo dat het Nederlands recht geen huwelijken erkent waarbij een van de partners jonger is dan 16 (in principe zelfs 18 tenzij het meisje zwanger is) volgens mij, dus die uitzondering geldt al niet. Wellicht via een soort U bocht constructie dat als een Saoedish meisje van 14 met haar man sex in Nederland heeft, en in S.A. getrouwd zijn dat dit dus niet als ontucht wordt beschouwd en strikt genomen legaal is in Nederland.
Ten tweede is wanneer iets niet gedefineerd wordt in de wet vrij voor interpretatie van de rechter. Die kan vinden dat bij een leeftijdsverschil van minder dan 2 jaar er geen sprake is van ontuchtige handelingen en dat de gedraging niet strafbaar moet worden aangemerkt. Maar in de jurisprudentie is daar geen eenduidigheid over. Er zijn relaties met een fors hoger leeftijdsverschil "gedoogd" door de rechter, en er is een voorbeeld van een meisje van 15 met jongere jongens waarbij het wel als ontucht werd aangemerkt en een (zware) veroordeling volgde. Vandaar mijn "vertaling" naar een soort van gedogen.
pi_88463464
Dat deze topic nog bestaat, samenvatting over het algemeen: geen probleem 2 jaar verschil, doe gewoon je ding en neuk je haar, dan doe je dat.. Zolang jullie elkaar leuk vinden zit het gewoon goed ;) dus mensen oprotten met die wanneer het wel is gedoogd of niet simpelweg is dat gewoon voor het stel zelf. Willen ze beide sex hebben, dan mogen ze dat gewoon doen als het maar niet exhibitionistisch word uitgevoerd. o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')