abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88127546
Haha Wim Helsen vond het in het begin al niet leuk dat Bosma een hand op zijn schouder legde en hij was ook niet echt op zijn gemakt toen hij om zijn grapje moet lachen :P
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:50:50 #277
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88127584
Wim Helsen is leuk. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88127631
Bosma zit te genieten van de verhalen uit de linkse kerk.
pi_88127675
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:51 schreef TUFKAL het volgende:
Zichtbaar inderdaad _O-...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_88127676
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je gebrek aan inhoud in je reacties zegt wat mij betreft genoeg. Het is maar goed dat we hier een aantal mensen hebben rondlopen die zo nu en dan met opmerkingen als 'tequila, lekker' strooien.
Gelukkig nemen sommige mensen zich niet zo serieus als jij... Zou toch een beklemmende wereld zijn.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:53:24 #281
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_88127700
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:48 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[..]

Wat was dan de strekking van deze post? Daar trek je toch direct haar rol in twijfel, alsof zo'n vrouw daar met een vooraf bedachte 'tactiek' gaat zitten of geplaats wordt door de redactie om lekker eens in de slachtoffer rol te kunnen gaan praten of zo...

Of bedoelde je iets heeel anders? Want dan bleek dat ook niet echt uit je post...
Mijn post was duidelijk genoeg. Maar goed.

Zij nam idd haar toevlucht tot de befaamde tactiek van het 'slachtoffertje' spelen, ofwel (in dit geval): ze legt de verantwoordelijkheid voor haar eigen handelen buiten zichzelf. Ik vind dat een zeer groot zwaktebod én irritant als mensen die toer opgaan.

Waarom je het opeens over de redactie hebt, begrijp ik niet. Ik noem het nergens en heb er zelfs niet aan gedacht dat het geënsceneerd zou kunnen zijn.
Stop the world, I want to get out.
pi_88127738
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:52 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zichtbaar inderdaad _O-...
Plezier en pure levenslust :Y
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:56:01 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88127799
Bah, wat een verspilling weer van de belastingcenten van Henk en Ingrid op kosten van de Staatsomroep, deze uitzending. :{

Trouwens...van welk geld wordt een kamerlid ook alweer betaald :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88127815
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:51 schreef TUFKAL het volgende:
Wat een levensgenieters zeg

Misschien krijgt hij spijt dat hij zo wantrouwend is over de wereld. Misschien tijd om eens zij spreekwoordelijke huis uit te stappen
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88127830
Maar toch vind ik je tof Arya, niet wetend waarom!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:56:52 #286
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88127840
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:52 schreef IHVK het volgende:
Gelukkig nemen sommige mensen zich niet zo serieus als jij... Zou toch een beklemmende wereld zijn.
Allesbehalve een beklemmende wereld, en ik kan het beamen.
pi_88127858
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:49 schreef msnk het volgende:

[..]

Gezien de tijdstip van je post dacht ik dat je het over die islamdiscussie had.
Ok, die islamdiscussie is idd een voorbeeld van een waanvandedag onderwerp.
pi_88127870
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zij nam idd haar toevlucht tot de befaamde tactiek van het 'slachtoffertje' spelen, ofwel (in dit geval): ze legt de verantwoordelijkheid voor haar eigen handelen buiten zichzelf. Ik vind dat een zeer groot zwaktebod én irritant als mensen die toer opgaan.

Waarom je het opeens over de redactie hebt, begrijp ik niet. Ik noem het nergens en heb er zelfs niet aan gedacht dat het geënsceneerd zou kunnen zijn.
Dus ze mag niet zeuren als ze wordt beledigd? Kom nou toch

Niet alles wat je niet aan staat is meteen nep
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:59:20 #289
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88127950
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:53 schreef Lkw het volgende:
Op welke wijze voelde ze zichzelf als slachtoffer dan?
pi_88127997
İk neem mezelf niet heel serieus en ben daar vet mee !
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:00:52 #291
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_88128032
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:57 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Dus ze mag niet zeuren als ze wordt beledigd? Kom nou toch

Niet alles wat je niet aan staat is meteen nep
Zeuren is heel wat anders. Waarom introduceer je nu een nieuwe term? Natuurlijk mag je zeuren of van je afbijten als je beledigd wordt of denkt dat men je beledigt. Prima.

Maar lees onze discussie terug, die gaat over iets anders.
pi_88128108
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nou ja, een weloverwogen weerwoord geven vind ik iets anders dan slachtoffer spelen. Plus dat ik het wel van enige vooringenomenheid vind getuigen als je er vanuit gaat dat iemand welbewust een 'rol' aanneemt in een gesprek, omdat het makkelijk zou zijn of iets. Die vrouw straalde nou juist eens uit dat ze wist waar ze het over had.

En wat jij beoordeelt als het 'buiten zichzelf leggen' vat je naar mijn mening verkeerd op: ze zegt niet 'door de PVV word ik moslim', maar ze chargeerde iets door te zeggen dat het juist heel erg contraproductief is om te doen wat de PVV doet. Zelfs allochtonen die niks met de Islam en het geloof hebben krijgen er interesse in en zij op een manier om de redenaties en denkbeelden van de PVV beter te kunnen begrijpen. En ik denk dat het een prima punt was van haar en dat had niks te maken met het afschuiven van verantwoordelijkheid of iets, want ze is nu helemaal geen losgeslagen moslima geworden of iets 'die de schuld aan de PVV geeft' en geen zelfreflectie heeft, want ze benoemt notabene haar hele gedachtegang gewoon duidelijk. :)
Jack does it in real time...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:03:14 #293
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_88128140
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Op welke wijze voelde ze zichzelf als slachtoffer dan?
Dat leg ik uit in dezelfde post als je quote. Ze dacht nooit veel na over de islam, maar nu is ze opeens protestmoslima geworden. En dat is - volgens haar - de schuld van Wilders cs. Komt op mij behoorlijk slachtofferachtig over. Net alsof ze zelf geen eigen wil heeft hierin.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:03:22 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88128147
Het woord slachtoffer heeft ze niet gebezigd.
Ze noemde zichzelf letterlijk gedwongen om 'protestmoslima' te worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_88128175
Ben benieuwd naar Bosma, straks even de herhaling zien.
Heel toffe gast vol levenslust, lees ik hier. :D.
I´m back.
pi_88128257
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 00:00 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zeuren is heel wat anders. Waarom introduceer je nu een nieuwe term? Natuurlijk mag je zeuren of van je afbijten als je beledigd wordt of denkt dat men je beledigt. Prima.

Maar lees onze discussie terug, die gaat over iets anders.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Sorry daarvoor :)
pi_88128393
:Z
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:10:47 #298
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_88128474
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 00:02 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Nou ja, een weloverwogen weerwoord geven vind ik iets anders dan slachtoffer spelen. Plus dat ik het wel van enige vooringenomenheid vind getuigen als je er vanuit gaat dat iemand welbewust een 'rol' aanneemt in een gesprek, omdat het makkelijk zou zijn of iets. Die vrouw straalde nou juist eens uit dat ze wist waar ze het over had.

En wat jij beoordeelt als het 'buiten zichzelf leggen' vat je naar mijn mening verkeerd op: ze zegt niet 'door de PVV word ik moslim', maar ze chargeerde iets door te zeggen dat het juist heel erg contraproductief is om te doen wat de PVV doet. Zelfs allochtonen die niks met de Islam en het geloof hebben krijgen er interesse in en zij op een manier om de redenaties en denkbeelden van de PVV beter te kunnen begrijpen. En ik denk dat het een prima punt was van haar en dat had niks te maken met het afschuiven van verantwoordelijkheid of iets, want ze is nu helemaal geen losgeslagen moslima geworden of iets 'die de schuld aan de PVV geeft' en geen zelfreflectie heeft, want ze benoemt notabene haar hele gedachtegang gewoon duidelijk. :)
Een tactiek kan ook ingesleten zijn. Ze kwam niet over alsof ze een voorgenomen houding etaleerde, dat ben ik met je eens. Maar dat doet - wat mij betreft - niets af aan het feit dat ik het een goedkope methode vindt om een ander te overtuigen: 'Ik word wat jij niet wilt, juist omdat je tegen me zegt dat je dat niet wilt'. Het heeft iets kinderachtigs.

Maar goed, we kunnen hierover van mening verschillen. Op mij kwam het over als een zwaktebod, jij ziet het juist als een sterk optreden van haar. Ik vind het prima en denk niet dat we het eens worden vanavond.
pi_88128487
Groot-Brittannië. _O-

(ja, sorry, mijn uitzending loopt achter :P)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:14:16 #300
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88128608
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 00:03 schreef Lkw het volgende:
Dat leg ik uit in dezelfde post als je quote. Ze dacht nooit veel na over de islam, maar nu is ze opeens protestmoslima geworden. En dat is - volgens haar - de schuld van Wilders cs. Komt op mij behoorlijk slachtofferachtig over. Net alsof ze zelf geen eigen wil heeft hierin.
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je de correlatie maakt tussen het aanwijzen van een oorzaak en het gevoel hebben dat iemand zichzelf in een slachtofferrol plaatst. De 'vrije' wil is overigens sowieso een heikel punt, waarover filosofen en psychologen maar al te vaak over zijn gevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')