abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88070184
Het vorige deel: Slank #1232 OOOO FOUT ventje!!!
Discrepantie disclaimer: Er zijn twee topics met het nummer 1231 in de reeks, deze fout is hier hersteld.
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 50% gewijzigd door V1z0R op 28-10-2010 16:42:24 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:16:48 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_88070266
Nou zeg dat wel, die quiche, jammie!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_88070297
Ja ik wil dus niet zeuren maar dit is 1234. :@
Are you pondering what I'm pondering?
pi_88070310
:W

@ mini: Jaa ik vind 1234 ook zo'n mooi getal :s)
pi_88070328
Hoi :)
pi_88070386
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
:W

@ mini: Jaa ik vind 1234 ook zo'n mooi getal :s)
Daarom ja! :)
*boks*
  Vis een optie? donderdag 28 oktober 2010 @ 16:19:42 #7
70532 loveli
N
pi_88070388
w/
crap in = crap out
pi_88070419
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:
Ja ik wil dus niet zeuren maar dit is 1234. :@
Maar in de vorige stond 1232 ?! Of was die ook al fout?
/my bad

Hoe kan ik dat laten veranderen?

Heb trouwens niet jouw foto gebruikt MI-etje, omdat hij naar je photobucket verwees ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_88070457
Die quiches zagen er inderdaad lekker uit :9
Tink, we hebben wel een aflossingsvrije variant bekeken, maar de maandlasten gingen in mijn ogen niet echt drastisch omlaag. En het (netto)bedrag van nu ligt 10 euro hoger dan mijn huur, dus dat vind ik wel geruststellend oO< , dat dat de komende 20 jaar hetzelfde blijft. En ik heb geen pensioengat volgens het programma van de meneer *O*

En automatisch een overlijdensrisicoverzekering (die zit in de hypotheek die ik wil vast erin).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_88070471
Dan maar een lijstje...
O: havermout, koffie met melk
L1: broodje met gekookt ei en mayo
L2: nog een broodje met gekookt ei en mayo
T: koffie met melk
D: pasta met groente, tonijn en rode saus
T: kiwi, wijntje

V1z0R: daarvoor waren er twee met #1231.
pi_88070487
Lekkerrrrrr quiche!

Lijstje:
O: volkoren boterham filet american, halfvolle melk
L: groentesoep met balletjes, thee
D: spinazie, gekookt eitje, hamburger, gekookte aardappels
T: mandarijn, verse sinaasappelsap
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:31 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_88070569
Swietje dat zijn zo'n 1000-1100 kcal.
Fruit, boterham, handje noten, kwark
Eten :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_88070675
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar in de vorige stond 1232 ?! Of was die ook al fout?
/my bad

Hoe kan ik dat laten veranderen?

Heb trouwens niet jouw foto gebruikt MI-etje, omdat hij naar je photobucket verwees ;)
Dat maakt niet uit hoor :* er staan hier genoeg foto's zie mijn sig.

Maar faxen tsja zo plat slaan vind ik zonde..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88070727
1234 it is ;) maar idd wat V1z0r zegt.. vorige was 1232..
pi_88070756
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Swietje dat zijn zo'n 1000-1100 kcal.
Fruit, boterham, handje noten, kwark
Eten :)
Dat is voor mij ruim voldoende.
pi_88070772
Totaal offtopic, wat is (buiten lage maandlasten) het voordeel van aflossingsvrij? Je moet dat geld toch ooit aan de bank geven?
pi_88070861
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Totaal offtopic, wat is (buiten lage maandlasten) het voordeel van aflossingsvrij? Je moet dat geld toch ooit aan de bank geven?
ja het is dus vooral zaak gedisplineerd dat geld uiteindelijk bij elkaard te sparen.
Capricia heeft ooit eens gezegd dat ze dat heel goed kan en dmv aflossingsvrij zelf kan bepalen wanneer ze aflost.
pi_88070876
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit hoor :* er staan hier genoeg foto's zie mijn sig.

Maar faxen tsja zo plat slaan vind ik zonde..
Edited! Gelukkig nu weer een eet-momentje, kreeg er gewoon honger van :D

Is ook zonde, smikkel hem zelf maar lekker op ;) Zit vandaag toch al iets over schema...
Heb me niet kunnen houden aan de halve portie paling, die is in z'n geheel op gegaan :')
pi_88070972
Ik heb zo'n zin in SecretSanta, gaan we dat nog doen hier? :P
pi_88071297
Hoeveel flessen wijn heb ik nodig voor 8 vrouw en 4 man?

De mannen drinken weinig bier, ik zal 1 sixpack halen ofzo, ik heb nu 3 rood 3 wit en 6 rose biertjes (was in de aanbieding bij de ap :') ) ik heb 2 flessen fris ga zo nog wat bij halen,
pi_88071367
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:41 schreef Perruche het volgende:
Hoeveel flessen wijn heb ik nodig voor 8 vrouw en 4 man?

De mannen drinken weinig bier, ik zal 1 sixpack halen ofzo, ik heb nu 3 rood 3 wit en 6 rose biertjes (was in de aanbieding bij de ap :') ) ik heb 2 flessen fris ga zo nog wat bij halen,
Uitgaande van een 8u-12u, gemiddeld 5 glazen p.p.
pi_88071410
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat je zelf de hoogte van je aflossingen kan bepalen: ik vind het ideaal voor mensen met sterk wisselende inkomsten, zoals ikzelf :7 Dan kan je het ene jaar duizenden euro's aflossen, en als het een jaar minder gaat los je gewoon niet af, en kan je toch net je hypotheeklasten (alleen de rente dus) opbrengen.
  Vis een optie? donderdag 28 oktober 2010 @ 16:44:30 #23
70532 loveli
N
pi_88071425
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Uitgaande van een 8u-12u, gemiddeld 5 glazen p.p.
Da's een fles pp? Lijkt me meer dan genoeg..
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 28 oktober 2010 @ 16:46:21 #24
70532 loveli
N
pi_88071524
Lau, deze string van maat 44 vermaken naar 38, is dat op de een of andere manier mogelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:48:39 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88071623
Lijstje:
O: 250 ml biogarde met muesli
T: appel
L: broodje kroket
T: -
D: spinazielasagne en een biertje
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')