Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar begin dan bij zo'n gebeurtenis toch te denken, hoe kan God (als hij bestaat) iemand dit aan doen.
Die jongen heeft altijd gezond geleefd, gesport niet gerookt en nooit gedronken.
Graag zou ik jullie gedachten hierover willen weten!
Bart de Graaf is 35 jaar geworden omdat ie op zijn 9e een auto ongeluk heeft gehad, die dingen gebeuren gewoon en dat is gewoon pure pech.
Sterkte in ieder geval.
life is a bitch blijkt wel weer
Het leven is hard en onvoorspelbaar.
Helaas is hij gestorven op een manier waar hij het meest bang voor was >> gestikt in zijn eigen bloed
![]()
Ik vind het echt erg voor je, en ik leef met je mee.
Ik snap niet(sorry voor je) dat mensen nog geloven in een "vader" ala god in deze dagen.
Het is verschrikkelijk om iemand te verliezen aan kanker.
quote:Iedereen gaat de goede en de slechte.... en het weirde is dat het iedereen op ieder willekeurig moment kan overkomen.
Op dinsdag 28 mei 2002 13:50 schreef deurmat het volgende:
Het zijn heel vaak de verkeerde die gaan
Mijn vader is ook maar 21 geworden...hierdoor heb ik
letterlijk altijd het motto 'carpe diem' geleefd.
God bestaat niet dat is me wel duidelijk....
quote:idd
Op dinsdag 28 mei 2002 13:32 schreef theovangogh het volgende:
het leven is niet eerlijk
quote:Ik geloof ook daar niet in, goed of kwaad is ten eerste relatief en ten tweede is het niet meer dan een labeltje wat je als mens ergens op plakt.
Op dinsdag 28 mei 2002 13:52 schreef locutus51 het volgende:
Ik geloof ook niet in vader of god, maar geloof in goed en kwaad.
In ieder geval gecondoleerd
In ieder geval veel sterkte toegewenst!
quote:Even, wat valt er te begrijpen aan iemand die doodgaat aan kanker, wat voor diepzinnige gedachten zit daar achter?
Op dinsdag 28 mei 2002 14:39 schreef Grijs het volgende:
Waarom geloof je niet in God als je hem (even) niet begrijpt?
Mijn zoontje snapt ook niet alles wat ik doe, maar daarom ben ik er nog welIn ieder geval veel sterkte toegewenst!
quote:Ik geloof niet in god omdat er geen aanwijzingen zijn om aan te nemen dat ie bestaat. maar da's een discussie die misschien beter in een ander topic gehouden kan worden (loopt meestal nogal uit de hand nl.)
Op dinsdag 28 mei 2002 14:39 schreef Grijs het volgende:
Waarom geloof je niet in God als je hem (even) niet begrijpt?
quote:Wat daar voor (en of er) diepzinnige gedachten achter zitten dat weet ik niet, ik ben God niet. Maar ook als je Gods bestaan ontkent valt er niets aan te begrijpen.
Op dinsdag 28 mei 2002 14:55 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Even, wat valt er te begrijpen aan iemand die doodgaat aan kanker, wat voor diepzinnige gedachten zit daar achter?
En kom nou niet met "gods wegen zijn ondoogrondelijk" want dat is maar een slogan.
Het enige wat ik kan doen is gissen, maar daar waag ik me hier niet aan.
Het is dus geen kwestie van even niet begrijpen, het klopt gewoon niet.
Bedenk maar dat hij voor een hoger doel opgenomen is in het geheel, de hemel als je wilt. Ik ben zelf niet gelovig in God, maar het is niet eerlijk te twijfelen aan god's macht en kracht, maar vooral niet aan zijn motivaties en keuzes. Alles heeft zijn reden. Ook God heeft ooit zijn zoon moeten op offeren, dus dood hoeft niet per se een kwaad te zijn in God's visie.
Sterkte.
quote:Geloof je nu wel of niet
Op dinsdag 28 mei 2002 16:24 schreef chocolatemoeze het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig in God, maar het is niet eerlijk te twijfelen aan god's macht en kracht, maar vooral niet aan zijn motivaties en keuzes. Alles heeft zijn reden. Ook God heeft ooit zijn zoon moeten op offeren, dus dood hoeft niet per se een kwaad te zijn in God's visie.
de god zoals ie in de bijbel beschreven staat is trouwens (imho) helemaal geen aardig figuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |