quote:Op donderdag 28 oktober 2010 12:58 schreef RacerDKB het volgende:
Je bent hermafrodiet?
Dat kom je ook niet elke dag tegen.
quote:Is goed ThijsOp donderdag 28 oktober 2010 13:11 schreef Elledan het volgende:
1) Ik ben 'de' hermafrodiet, ja
2) Er zitten geen beelden in van enige geslachtsorganen tenzij ze er stieken opnames van hebben gemaakt :p
3) Noem me gewoon maar een 'haar', hoor. Is ook het minst verwarrend voor iedereen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes you see knopjes
quote:Heb jij BNN benaderd of hebben zij jou benaderd om mee te doen? Daar ben ik wel benieuwd naar.Op donderdag 28 oktober 2010 13:11 schreef Elledan het volgende:
1) Ik ben 'de' hermafrodiet, ja
2) Er zitten geen beelden in van enige geslachtsorganen tenzij ze er stieken opnames van hebben gemaakt :p
3) Noem me gewoon maar een 'haar', hoor. Is ook het minst verwarrend voor iedereen
quote:Om te ontdekken of je een vagina hebt met een halfmiljoen kijkers. Wanneer je er zelf nog niet uit bent.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te ontdekken of je een vagina hebt met een halfmiljoen kijkers. Wanneer je er zelf nog niet uit bent.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te ontdekken of je een vagina hebt met een halfmiljoen kijkers. Wanneer je er zelf nog niet uit bent.
quote:doe ff normaal zegOp donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Dat zou bij trigger dan voor het eerst zijn
quote:Nou ja zeg.Op donderdag 28 oktober 2010 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou bij trigger dan voor het eerst zijn.
quote:Een journaliste waar ik eerder een artikel voor de Grazia mee heb gedaan vroeg mij of ik mee wilde doen aan dit programma, waarna ze mijn telefoonnummer aan BNN heeft doorgegeven.Op donderdag 28 oktober 2010 13:13 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Heb jij BNN benaderd of hebben zij jou benaderd om mee te doen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
quote:Ik ga de uitzending zeker bekijkenOp donderdag 28 oktober 2010 13:21 schreef Elledan het volgende:
[..]
Een journaliste waar ik eerder een artikel voor de Grazia mee heb gedaan vroeg mij of ik mee wilde doen aan dit programma, waarna ze mijn telefoonnummer aan BNN heeft doorgegeven.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:24 schreef chroestjov het volgende:
TS is volgens mij niet vies van een beetje aandacht, maar ik kan natuurlijk fout zitten.
quote:Nee.Op donderdag 28 oktober 2010 13:25 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Jij begrijpt het kennelijk niet?
quote:Dank je welOp donderdag 28 oktober 2010 13:22 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik ga de uitzending zeker bekijkenNogmaals: echt moedig van je
![]()
quote:Als ik zou willen zou ik bijvoorbeeld 'gewoon' vrouw kunnen worden, maar dat wil ik niet. Ik ben intersexueel: een intersexuele vrouw en dat is gewoon goed. Ik zit gewoon nog met een vraag over m'n lichaam waar ik graag antwoord op zou willen hebben (wel/geen vagina) die mogelijk tot een operatie zou leiden, maar ik hoef niets kunstmatigs, zeg maarOp donderdag 28 oktober 2010 13:23 schreef Injetta het volgende:
Jeetje, stoer dat je er aan mee hebt gedaan.
Lijkt me trouwens echt heel verwarrend niet te "weten" of je vrouw/man bent. Ik begrijp dat je bij je geboorte gekwalificeerd bent als man, maar dat je meer vrouwlijk bent en je ook meer vrouw voelt.
Kan je dat eigenlijk kiezen en dat via operaties meer die kant op?
quote:Gebeurt wel eens als je ergens commentaar op levert zonder je echt in het onderwerp te verdiepenOp donderdag 28 oktober 2010 13:24 schreef chroestjov het volgende:
TS is volgens mij niet vies van een beetje aandacht, maar ik kan natuurlijk fout zitten.
quote:Dan stel ik voor dat je de OP goed doorleest. En natuurlijk ook even op de website van het programma een kijkje nemen. Er is veel onduidelijkheid over dit onderwerp, dus ik vind het goed dat dit wordt aangesneden. Dat heeft niks te maken dat TS eventueel geilt op aandacht. Ze wil wellicht meer begrip over datgene waar zij mee zit. Niets mis mee dacht ik zo.
quote:Dat je er mee zit, het moeilijk is, je er mee worstelt, daar geen enkel twijfel over, zeker niet als men je niet kent en weet wat je doormaakt, gegeven commentaar op een programma onderwerp, doet daar dan ook totaal niets aan af lijkt me?Op donderdag 28 oktober 2010 13:27 schreef Elledan het volgende:
[..]
Gebeurt wel eens als je ergens commentaar op levert zonder je echt in het onderwerp te verdiepen
quote:Hij zegt het wel bot. Maar het is wel een interessante vraag, waarom wil je er mee op tv?Op donderdag 28 oktober 2010 13:27 schreef Elledan het volgende:
Gebeurt wel eens als je ergens commentaar op levert zonder je echt in het onderwerp te verdiepen
quote:http://www.mayaposch.com/caught_between_two_worlds.htmlOp donderdag 28 oktober 2010 13:27 schreef Elledan het volgende:
[..]
quote:Het probleem is dat ik daar stopte met lezen, want ipv 0,005=1/2000 wordt er 0,05=1/20 aangehouden in de "berekeningen".Everyone is aware of the existence of males and females, but there's a third group, also very large: intersexual people, which contains many different conditions and symptoms, but which all basically mean that the person doesn't fall under the strict physical definition of 'male' and 'female' society maintains. A suspected 1 out of every 2,000 children is born intersexual, which is 0.05% of the world population. If we assume there are 6 billion people on this planet, that means that around 300 million people are intersexual. Even in a tiny country like the Netherlands there are over 800,000 intersexual people. Naturally this makes it a well-recognized and accepted condition, right?
quote:Omdat hier in Nederland en eigenlijk overal intersexualiteit een taboe onderwerp is. Het wordt niet onderwezen op scholen dat het zelf maar bestaat, binnen de medische wereld is er weinig begrip voor (ik ben de eerste in Nederland die een poging doet) en over het algemeen krijg je als intersexueel persoon het gevoel dat je eigenlijk niet bestaat, of zelfs niet mag bestaan.Op donderdag 28 oktober 2010 13:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hij zegt het wel bot. Maar het is wel een interessante vraag, waarom wil je er mee op tv?
Ik zou dat nooit doen.
quote:Goede uitlegOp donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Elledan het volgende:
[..]
Omdat hier in Nederland en eigenlijk overal intersexualiteit een taboe onderwerp is. Het wordt niet onderwezen op scholen dat het zelf maar bestaat, binnen de medische wereld is er weinig begrip voor (ik ben de eerste in Nederland die een poging doet) en over het algemeen krijg je als intersexueel persoon het gevoel dat je eigenlijk niet bestaat, of zelfs niet mag bestaan.
Dit terwijl in Nederland alleen al er zo'n 800.000 intersexuelen rondlopen. Het is een onderwerp wat echt veel meer aandacht verdient.
quote:8000 dusOp donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Elledan het volgende:
[..]
Omdat hier in Nederland en eigenlijk overal intersexualiteit een taboe onderwerp is. Het wordt niet onderwezen op scholen dat het zelf maar bestaat, binnen de medische wereld is er weinig begrip voor (ik ben de eerste in Nederland die een poging doet) en over het algemeen krijg je als intersexueel persoon het gevoel dat je eigenlijk niet bestaat, of zelfs niet mag bestaan.
Dit terwijl in Nederland alleen al er zo'n 800.000 intersexuelen rondlopen. Het is een onderwerp wat echt veel meer aandacht verdient.
quote:16800000x0,0005=8400 en geen 800000.Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Elledan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef chroestjov het volgende:
[..]
http://www.mayaposch.com/caught_between_two_worlds.html
[..]
Het probleem is dat ik daar stopte met lezen, want ipv 0,0005%=1/2000 wordt er 0,05%=1/20 aangehouden in de "berekeningen".
Graag gedaan.
quote:nee -> 0.0005 moet je hebbenOp donderdag 28 oktober 2010 13:36 schreef chroestjov het volgende:
[..]
16800000x0,005=84000 en geen 800000.
quote:Misschien helpt het als je het topic doorleestOp donderdag 28 oktober 2010 13:36 schreef Skiet het volgende:
Hoe kom je erbij dat je een bekende Nederlander gaat worden? Meestal is het 1 keer meedoen en dan weet niemand na 1 week meer wie je bent. Wat motiveert je om mee te doen eigenlijk?
quote:2000x0,0005=1 klopt.
quote:Ik kan dus blijkbaar ook rekenfoutjes makenOp donderdag 28 oktober 2010 13:40 schreef Skiet het volgende:
Dit terwijl in Nederland alleen al er zo'n 800.000 intersexuelen rondlopen.
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat het er zoveel zijn.
quote:Dus je bent een vrouwOp donderdag 28 oktober 2010 13:41 schreef Elledan het volgende:
[..]
Ik kan dus blijkbaar ook rekenfoutjes maken
Mijn excuses.
quote:Tuurlijk kan dat, maar dan is het opeens een stuk logischer dat het probleem minder bekend is...Op donderdag 28 oktober 2010 13:41 schreef Elledan het volgende:
[..]
Ik kan dus blijkbaar ook rekenfoutjes maken
Mijn excuses.
quote:
quote:Scherp!
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:43 schreef Elledan het volgende:
[..]
Dank
En ik ben nog wel een professioneel programmeur :p
(ook graphics artist en zo...)
quote:Het leukste was het registratiesysteem van het UMCG laten crashen toen ze probeerden 'Mevrouw M. Posch' in te voeren, wat het Sofinummer-gebaseerd systeem niet slikte. Blijkbaar had de leverancier van dat systeem die mogelijkheid nog nooit getestOp donderdag 28 oktober 2010 13:49 schreef banapples het volgende:
[..]
Maar erg leuk dat je dit doen. Ik vind dit soort programma's altijd wel leuk. Omdat ik dan merk dat de hele maatschappij in hokjes denkt. Helemaal nu alles in een computer geregistreerd staat, er is simpelweg geen mogelijkheid om ergens anders een vinkje te zetten dan bij man of vrouw...
quote:Zo zie je maar dat er absoluut geen rekening mee gehouden wordt.Op donderdag 28 oktober 2010 13:52 schreef Elledan het volgende:
[..]
Het leukste was het registratiesysteem van het UMCG laten crashen toen ze probeerden 'Mevrouw M. Posch' in te voeren, wat het Sofinummer-gebaseerd systeem niet slikte. Blijkbaar had de leverancier van dat systeem die mogelijkheid nog nooit getest
quote:In mijn oude biologie boek gaat er anders wel een paragraaf over hoor, en ook op een schoolexamen kwam het nog terug.Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Elledan het volgende:
[..]
Het wordt niet onderwezen op scholen dat het zelf maar bestaat
quote:Wauw.... dan was Nederland echt vol......Op donderdag 28 oktober 2010 13:39 schreef chroestjov het volgende:
[..]
2000x0,0005=1 klopt.
Alleen ik had het per ongeluk voor een bevolking van 168mln berekend ipv 16,8mln.
Het is inmiddels aangepast.
quote:Het stond niet in mijn biologieboekOp donderdag 28 oktober 2010 13:55 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
In mijn oude biologie boek gaat er anders wel een paragraaf over hoor, en ook op een schoolexamen kwam het nog terug.
Misschien niet een hele paragraaf over intersexualiteit, maar meer onder het kopje ''overig'', samen met homoseksualiteit etc.
quote:AllemaalOp donderdag 28 oktober 2010 14:03 schreef BroesWillems het volgende:
Val je op mannen, vrouwen of intersexuelen?![]()
Of op alle 3?
quote:Ik heb een mannelijk geslachtsorgaan. Onder de huid is een holte voelbaar die een vagina zou kunnen zijn. Twee duitse klinieken hebben aan de hand van MRI beelden gezegd dat het een vagina is, nederlandse ziekenhuizen zeggen van niet, en daar is het bij gebleven. Geen verder onderzoek en zo.Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef MinatoNamikaze het volgende:
ik snap het niet sorry dat ik zo dom overkom, maar heb je nou een lul of vagina of wil je daar achterkomen? dat is toch gemakelijk lijkt mij ;l succes iig
quote:Ik begin steeds meer respect voor je te krijgen. Zoiets lijkt me niet niks.Op donderdag 28 oktober 2010 14:29 schreef Elledan het volgende:
[..]
Ik heb een mannelijk geslachtsorgaan. Onder de huid is een holte voelbaar die een vagina zou kunnen zijn. Twee duitse klinieken hebben aan de hand van MRI beelden gezegd dat het een vagina is, nederlandse ziekenhuizen zeggen van niet, en daar is het bij gebleven. Geen verder onderzoek en zo.
quote:Waarom eigenlijk 3 onderzoeken?Op donderdag 28 oktober 2010 14:29 schreef Elledan het volgende:
[..]
Ik heb een mannelijk geslachtsorgaan. Onder de huid is een holte voelbaar die een vagina zou kunnen zijn. Twee duitse klinieken hebben aan de hand van MRI beelden gezegd dat het een vagina is, nederlandse ziekenhuizen zeggen van niet, en daar is het bij gebleven. Geen verder onderzoek en zo.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:31 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer respect voor je te krijgen. Zoiets lijkt me niet niks.
quote:Nee dan heb je uitsluitsel... Wat loop je nou dom te lullen johOp donderdag 28 oktober 2010 14:43 schreef Mercer het volgende:
[..]
![]()
Wat nou als die nl ziekenhuizen het juist hebben? Dan gaat het dus alleen om de aandacht?
quote:Ik heb twee duitse klinieken en 5 nederlandse ziekenhuizen gehad tot nu toe. Op de duitsers na hadden ze allemaal weer andere meningen over wat er aan de hand was.Op donderdag 28 oktober 2010 14:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nooit van second opions enzo gehoord?
Niet alles de eerste keer geloven als je iets hoort, en daarbij als je ernstig twijfelt gewoon doorgaan met zoeken lijkt me
quote:oh zo ja, best naar voor je hoop dat er een uitslag uitkomt wat je zelf wilt succes!Op donderdag 28 oktober 2010 14:29 schreef Elledan het volgende:
[..]
quote:het is voor kleine onzekere puberjongetjes natuurlijk een heel grappig "hihi"onderwerpOp donderdag 28 oktober 2010 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee dan heb je uitsluitsel... Wat loop je nou dom te lullen joh
quote:Ja, dan kunnen ze woorden als 'lul' en 'kut' postenOp donderdag 28 oktober 2010 14:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is voor kleine onzekere puberjongetjes natuurlijk een heel grappig "hihi"onderwerp.
quote:Zo bedoelde ik het niet
quote:Valt wel mee, Den Haag heeft een nog hogere bevolkingsdichtheidOp donderdag 28 oktober 2010 13:55 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wauw.... dan was Nederland echt vol......![]()
quote:or de onvermijdelijke vraag.Op donderdag 28 oktober 2010 14:44 schreef Elledan het volgende:
[..]
Ik heb twee duitse klinieken en 5 nederlandse ziekenhuizen gehad tot nu toe. Op de duitsers na hadden ze allemaal weer andere meningen over wat er aan de hand was.
quote:Als ik zo lees hoe TS in elkaar steekt niet. Maar ik vroeg het me ook al af. Volgens mij zijn er heel veel (lees: iedereen) die zich dit direkt afvragen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Sorry vo
[..]
or de onvermijdelijke vraag.
Werkt alles wel met seks enzo?
quote:Qua de mannelijke kant kan ik geen orgasmes krijgen, niet ejaculeren en is het gevoel in het algemeen nogal bedroevendOp donderdag 28 oktober 2010 15:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Sorry vo
[..]
or de onvermijdelijke vraag.
Werkt alles wel met seks enzo?
quote:MRI beelden en zo hebben geen baarmoeder/eierstokken aangetoond. Een paar posts eerder heb ik al gezegd dat ik niet 'hetero' ben (wat dat ook moge betekenen in mijn situatie...)Op donderdag 28 oktober 2010 15:25 schreef J4ckp0T het volgende:
Toch ben ik dan benieuwd hoe het zit met relaties e.d, want ik neem aan dat je geaardheid gewoon hetero is?
Ik denk dat andere heterosexuele mannen niet echt trek hebben in... je weet wel wat ik bedoel.![]()
Dan ben ik ook wel benieuwd of er ook een baarmoeder aanwezig is..
quote:Twee weefsels die getest zijn zeggen XY, meer onderzoeken waren niet nodig, volgens het UMCG. XX/XY hermafroditisme is dus nog niet uitgesloten.Ben je genetisch XY? Of XX? Of iets anders?
quote:Er is ook m'n skelet wat vrouwelijk gevormd is, inclusief het bekken en de onderste kromming van de ruggegraat. Ook heb ik borstgroei gehad tijdens de puberteit, welk weefsel naderhand niet weer verdwenen is. Als je puur naar de geslachtsorganen kijkt kan je snel de conclusie trekken dat het allemaal wel meevalt en dat ik gewoon een beetje gek in m'n hoofd ben. Maar het gevoel van identiteit gaat toch wel iets verder dan enkel wat je daar beneden hebtOp donderdag 28 oktober 2010 15:39 schreef Mercer het volgende:
Nogmaals, en ik hoop dat ik nu niet weg wordt gezet als puber, als die duitse ziekenhuizen fout zitten, en de nederlandse goed. Dan is er dus een hoop heisa om niets? Want als ik het goed begrijp is die holte onder de huid, als die er al zit, je enige vrouwelijke geslachtskenmerk?
quote:Ik snap dat het uit jouw oogpunt lijkt dat er te weinig aandacht aan wordt besteedt, maar het blijft gewoon simpelweg iets dat zeldzaam is en dus weinig voorkomt. Waarom zou er dan even veel aandacht aan moeten worden besteedt als bijvoorbeeld transseksualiteit, dat komt allicht vaker voor.Op donderdag 28 oktober 2010 13:59 schreef Elledan het volgende:
[..]
lijkt het toch wel noodzakelijk dat er iets meer aandacht aan wordt besteed.
quote:Hoe je jezelf beschrijft klinkt een beetje als Klinefelter. Of is dat het ook niet? Ben je vruchtbaar?Op donderdag 28 oktober 2010 15:44 schreef Elledan het volgende:
[..]
Twee weefsels die getest zijn zeggen XY, meer onderzoeken waren niet nodig, volgens het UMCG. XX/XY hermafroditisme is dus nog niet uitgesloten.
quote:Nouja als ze werkelijk dacht dat er 800.000 mensen waren in NL die dit hadden, dan kan ik me wel voorstellen dat ze het vreemd vindtOp donderdag 28 oktober 2010 15:48 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik snap dat het uit jouw oogpunt lijkt dat er te weinig aandacht aan wordt besteedt, maar het blijft gewoon simpelweg iets dat zeldzaam is en dus weinig voorkomt. Waarom zou er dan even veel aandacht aan moeten worden besteedt als bijvoorbeeld transseksualiteit, dat komt allicht vaker voor.
quote:Transsexualiteit is veel zeldzamer. Het VUMC behandelt een relatief handjevol aan gevallen elk jaar. En daar weten we de precieze getallen. Met intersexualiteit houden ziekenhuizen dit geeneens bij, en is de 1/2.000 dus slechts een schatting die ook veel hoger kan liggen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:48 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik snap dat het uit jouw oogpunt lijkt dat er te weinig aandacht aan wordt besteedt, maar het blijft gewoon simpelweg iets dat zeldzaam is en dus weinig voorkomt. Waarom zou er dan even veel aandacht aan moeten worden besteedt als bijvoorbeeld transseksualiteit, dat komt allicht vaker voor.
quote:Dat is onzettend jammer dat je dat vindt. Het verandert echter niets aan mijn situatie. Als jij vindt dat ik gewoon een kerel ben, dan denk je dat maar. Het betekent niet dat mijn omgeving mij ook opeens als dusdanig gaat zien, of dat mijn lichaam zich als dat van een kerel gaat gedragen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:49 schreef Mercer het volgende:
Tja, ik heb ook vrouwelijke benen.Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een hermafrodiet ben. Ik krijg gewoon het gevoel dat je het heel graag wil zijn. Maar ik heb nog niet iets doorslaggevends gehoord dat je het ook daadwerkelijk bent.
quote:Beter dan een kneusje dat verbannen is door zijn familie vanwege zijn geloofsovertuigingOp donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |