Ga ik straks even verder bekijken, dank!quote:Op woensdag 24 december 2014 11:26 schreef Syrena het volgende:
Nee, geen pil van Drion, wel stichting de Einder en de NVVE http://www.nvve.nl![]()
(mijn vader had alvleesklierkanker, is overleden door euthanasie. Mijn opa ook). Ze hebben beide een site en je kunt ze ook bellen. Dat geeft misschien wat rust?
Volgens zijn eigen huisarts nog niet, omdat er nog een eventuele operatie mogelijk zou zijn en dus kans op "overleven".quote:Op woensdag 24 december 2014 12:22 schreef computergirl het volgende:
wat een vreselijke situatie, is 'gewoon' euthanasie geen optie?
streng in de leer. Je bent als patient helemaal niet verplicht allerlei zware operaties te ondergaan als je een ernstige ziekte hebt. Stichting de einder lijkt me een goed tip.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:34 schreef flipsen het volgende:
Volgens zijn eigen huisarts nog niet, omdat er nog een eventuele operatie mogelijk zou zijn en dus kans op "overleven".
Zijn eigen huisarts is een Egyptenaar en wil sowieso zelf niet helpen bij euthanasie vanwege zijn geloof, maar wil wel adressen geven van huisartsen die daar positief tegenover staan. Alleen leek het hem nu nog geen goed idee zogezegd.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
streng in de leer. Je bent als patient helemaal niet verplicht allerlei zware operaties te ondergaan als je een ernstige ziekte hebt. Stichting de einder lijkt me een goed tip.
Sterkte
Wij liepen hier met mijn vader inderdaad ook tegen aan. De verklaring was getekend en al maar toen puntje bij paaltje kwam was mijn vader niet meer in staat om akkoord te geven en was het echt uitzitten.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:05 schreef Serinde het volgende:
Ik zag een tijdje geleden een documentaire over mensen die verklaringen hadden omtrent euthanasie en daarin hadden opgenomen dat ze bijvoorbeeld niet dement wilden worden/zijn. Maar toen het moment daar was, de dementie was er ..... Toen was e.e.a. niet meer mogelijk omdat zij zelf op dat moment geestelijk niet meer in staat waren om zo'n beslissing te nemen. Terwijl zij dat eigenlijk al lang daarvoor gedaan hadden. Schrijnende gevallen.
Daarom geef ik aan dat zijn vader daar nu nog niet ver genoeg voor is waarschijnlijk. Al is hij ook stervende nu de behandeling gestaakt is. Alleen niet op zo'n korte termijn als hij zelf zou willen.....quote:Op woensdag 24 december 2014 16:07 schreef computergirl het volgende:
Passieve euthanasie bij patienten die niet stervende zijn?
Ik denk dat het al redelijk aan de late kant is om een en ander in orde te gaan maken. Juist als de papierwinkel gedaan is, geeft het je vader misschien ook weer wat rust. Ik zou in deze helaas niet op deze huisarts vertrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:19 schreef flipsen het volgende:
Alleen leek het hem nu nog geen goed idee zogezegd.
Dat zou kunnen. Het zou ook kunnen dat de patient langzaam stikt, zoals de tante van een vriendin van me. Toen haar vader ook slokdarmkanker kreeg heeft hij heel vroegtijdig een euthanasieverklaring opgesteld, en zo is hij uiteindelijk ook heel rustig en op zijn eigen voorwaarden overleden.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:28 schreef Aventura het volgende:
Mijn opa had ook slokdarmkanker. Hij koos ervoor om niet te opereren, geen chemo. Hij is er dus langzaam aan overleden. Op het eind kon hij niks meer eten. Toch ging het naar mijn idee allemaal nog best vredig en redelijk zonder lijden. Hij was wel een stuk ouder, 92.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |