abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88109284
Volgens mij verschilt het niveau per opleiding/hogeschool enorm. Ik doe de Vertaalacademie (ben nu derdejaars) en kan je zeggen dat dat echt niet makkelijk is. Je zult echt alles goed moeten bijhouden om tentamens te halen. Om even aan te geven hoe 'makkelijk' de Vertaalacademie is, er waren in mijn klas drie mensen (waaronder ik zelf) die hun P na het eerste jaar hadden gehaald. Van de ruim 20 mensen uit het eerste jaar zijn er nu nog maar vijf over. Je krijgt ook maar 1 herkansingsmogelijkheid per toets (in je P-jaar) en moet alles hoger dan een zes hebben.
pi_88116732
Ach ja dat heb je wel bij die alfa studies doe eens een beta ;)
pi_88117886
Uiteraard verschilt dat sterk per opleiding

Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.

HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
pi_88117918
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:15 schreef Pitch-r het volgende:
Ben het wel met TS eens. Kom ook van havo -> hbo, en vindt het momenteel ook wel zeer makkelijk. Misschien wordt het nog lastiger.
vindt :')
pi_88118029
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Is het zo erg geworden. Jeez 30 jaar geleden was het HBO erg pittig. Na 2 jaar HTS ben ik moeten stoppen wegens de moeilijkheidsgraad. Wiskunde was niet te doen. De technische vakken ging wel. Hoef je niet te vragen hoe pittig de TU dan wel was
Trouwens je mocht al blij zijn als je het HBO kon doen. De meeste vonden destijds het MBO zwaar genoeg.
Maar in die tijd kreeg je trouwens al met met een MBO diploma op zak een goede baan. Maar het aantal afgestudeerde HBOers die tijd was dan ook erg laag.
HTS-opleidingen zijn dan ook zowat de enige HBO-opleidingen van een behoorlijk niveau.
pi_88124232
HBO rechten daar zitten ook de meeste mensen die moeite hebben met andere HBO opleidingen dat is mijn ervaring. Daarom zit je ook de meeste debielen rondhangen die moeite hebben met simpele rekensommetje.
pi_88124259
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:

Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.

HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
CMD noem ik geen HBO dat is eerder nutteloos tijdverdrijf echt hoe makkelijk je daar ECS kan vangen :|W
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:15:00 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88133728
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:

Jij hebt toch ook een pretopleiding?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88291442
Hee vragende,

Ik kan me zeker vinden in wat jij zegt over de HBO studie rechten. Ik ben toentertijd met rechten begonnen, maar zelfs na een jaar vond ik het niet echt uitdagend. Na een zoektocht voor een nieuwe studie, merkte ik dat ik me steeds meer interesseerde voor vastgoed, makelaardij en dat soort zaken.
Ik ben toen Real Estate Management gaan studeren aan de HS Zuyd, en dat was toch echt wel een verandering hoor! Veel praktijkopdrachten, samenwerken met studenten etc.

Kortom, ik ben zeker van mening dat het toch aan de studierichting ligt.... Het verschil tussen rechten HBO en rechten Universiteit is gewoon echt te groot. Mocht je - in tegenstelling tot mijzelf - rechten nou echt superleuk vinden, dan is het misschien inderdaad een goed idee om je P te halen en naar een Universiteit over te stappen.
pi_88292095
Net tentamen gehad, die was echt triest simpel
pi_88293780
Denk dat het ook sterk verschilt tussen verschillende hogescholen. Hogeschool Rotterdam, InHolland, Hogeschool Den Haag en Hogeschool Haarlem zijn uitblinkers in negatieve zin.

Zelf heb ik een beta HBO opleiding op de hogeschool Leiden gedaan waar ik erg over te spreken ben. Momenteel doe ik een universitaire master en ik merk dat ik in sommige gevallen meer of betere voorkennis heb van lesstof dan universitaire bachelor studenten.

Ik heb eerder het tegenovergestelde. Ik vond mijn HBO Bachelor moeilijker dan dat ik mijn huidige Universitaire Master als moeilijk ervaar :')
Profiel opgeheven.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:21:36 #37
323981 diggit
Hurray for the madness!
pi_88306992
Als je het makkelijk vindt, kun je twee dingen doen, P halen en universiteit doen, of lekker alles cum laude halen. Wees er blij mee, geeft je veel mogelijkheden!
Ik denk dat je ook maar even moet afwachten tot je wat verder in de studie zit. Dat soort dingen bouwen natuurlijk ook op.
pi_88322601
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:13 schreef Nickolast het volgende:
Zo, wel nog wat mensen die geenstijl lezen hier zo te zien :)

In ieder geval, kan je er zelf iets cools van maken. Een jongen van mijn studie is met een cum laude double degree afgestudeerd van Inholland Haarlem....Hij is nu aangenomen aan de UCL met 2 beurzen. Dus dat gelul over HBO ligt gewoon helemaal aan jezelf, als je net als iedereen een papiertje wilt hebben kan je ook verwachten dat het makkelijk is en je later niet zo heel veel kanten op zult kunnen. Als jij je onderscheidt zal dat zijn vruchten afwerpen.
Hahaha Inholland laat mij niet lachen. Belachelijk dat zo'n onderwijsinstelling HBO studies mag aanbieden.
pi_88328631
Ongelooflijk wat een negativiteit hier over het hbo. Iedereen schijnt ook het niveau te kennen maar 90% is te lui om naar de Uni tegaan. Dan zit je dus goed op het hbo en moet je niet zeuren :+
pi_88328673
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:34 schreef Jaapvaak het volgende:
Ongelooflijk wat een negativiteit hier over het hbo. Iedereen schijnt ook het niveau te kennen maar 90% is te lui om naar de Uni tegaan. Dan zit je dus goed op het hbo en moet je niet zeuren :+
Idd, en ik ben wél naar de Uni gegaan en dat merk ik nu wel :') Dus denk er goed over na en ga niet zomeer ff naar de uni!
pi_88328803
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:05 schreef Vragende het volgende:
Ligt het nou puur aan mijn studierichting?
Grotendeels wel. Rechten is nu eenmaal een pretpakket studie, zowel op HBO als Universiteit.
Overweeg er iets bij te doen als het zuipleven je niet trekt ?
pi_88380664
Gelukkig doe ik een betá studie.
Sisco Certified
pi_88400610
Ik ga volgend jaar dan CMDI proberen. Stel dat het aan de makkelijke kant wordt, kan ik dan ook met medestudenten zelf projecten op touw zetten voor een soort van portfolio??
pi_88405846
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
pi_88405937
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
What for vak doe je dan?
Sisco Certified
pi_88414284
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:32 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

What for vak doe je dan?
accountancy
pi_88416006
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:26 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

accountancy
Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk is :?
Sisco Certified
pi_88419553
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 22:23 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk is :?
Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.
Als ik naar mijn eigen klas kijk dan merk ik gewoon dat een deel -denk toch wel 40%-weinig tot geen aan zelfstudie (hw en leeswerk) doen en alsnog een 6 weten te behalen en degenen die wel actief studeren resultaten als 7/8'en behalen. Natuurlijk heb je soms in een periode een moeilijke project/vak echter wordt dat weer gecompenseerd door 'makkelijke' vak...
Over het algemeen is het goed te doen als je met weinig inspanning je havo-diploma hebt behaald.
  zondag 7 november 2010 @ 00:24:13 #49
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_88420335
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:01 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.
Als ik naar mijn eigen klas kijk dan merk ik gewoon dat een deel -denk toch wel 40%-weinig tot geen aan zelfstudie (hw en leeswerk) doen en alsnog een 6 weten te behalen en degenen die wel actief studeren resultaten als 7/8'en behalen. Natuurlijk heb je soms in een periode een moeilijke project/vak echter wordt dat weer gecompenseerd door 'makkelijke' vak...
Over het algemeen is het goed te doen als je met weinig inspanning je havo-diploma hebt behaald.
Op welke school volg je het?
Sisco Certified
pi_88422281
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 22:31 schreef Athlon64x het volgende:
HBO rechten daar zitten ook de meeste mensen die moeite hebben met andere HBO opleidingen dat is mijn ervaring. Daarom zit je ook de meeste debielen rondhangen die moeite hebben met simpele rekensommetje.
EN bedankt! scheer ons lekker allemaal over één kam ofzo :S
Ik doe ook hbo-rechten, zit nu in mijn vierde jaar en ik moet zeggen.. het stelt idd niet zo heel veel voor, maar wat jij zegt gaat dan weer een beetje ver.

Ik doe het omdat ik het leuk vind!! en ik moet eerlijk zeggen.. heel veel hbo-studies hebben te weinig lestijd en dat heeft bij mij in ieder geval geleid tot meer luiheid. Had ik maar gelijk na me P naar de uni gegaan mja dat kan nu ook nog, dit wil ik niet voor niets omdat ik het gevoel heb dat ik te weinig leer en ik graag door wil leren. Voordeel van hbo is wel het praktijkgerichte.. verplichte stages e.d! Erg jammer dat hbo-juristen nog niet zo goed liggen op de arbeidsmarkt..

Maarja wacht eerst je cijfers na je eerste periode af en zorg dat je je P haalt, kan je lekker uni of iets anders gaan doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')