quote:vindtOp woensdag 27 oktober 2010 17:15 schreef Pitch-r het volgende:
Ben het wel met TS eens. Kom ook van havo -> hbo, en vindt het momenteel ook wel zeer makkelijk. Misschien wordt het nog lastiger.
quote:HTS-opleidingen zijn dan ook zowat de enige HBO-opleidingen van een behoorlijk niveau.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is het zo erg geworden. Jeez 30 jaar geleden was het HBO erg pittig. Na 2 jaar HTS ben ik moeten stoppen wegens de moeilijkheidsgraad. Wiskunde was niet te doen. De technische vakken ging wel. Hoef je niet te vragen hoe pittig de TU dan wel was
Trouwens je mocht al blij zijn als je het HBO kon doen. De meeste vonden destijds het MBO zwaar genoeg.
Maar in die tijd kreeg je trouwens al met met een MBO diploma op zak een goede baan. Maar het aantal afgestudeerde HBOers die tijd was dan ook erg laag.
quote:CMD noem ik geen HBO dat is eerder nutteloos tijdverdrijf echt hoe makkelijk je daar ECS kan vangenOp vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard verschilt dat sterk per opleiding
Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.
HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
quote:Jij hebt toch ook een pretopleiding?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard verschilt dat sterk per opleiding
Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.
HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
Hahaha Inholland laat mij niet lachen. Belachelijk dat zo'n onderwijsinstelling HBO studies mag aanbieden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:13 schreef Nickolast het volgende:
Zo, wel nog wat mensen die geenstijl lezen hier zo te zien![]()
In ieder geval, kan je er zelf iets cools van maken. Een jongen van mijn studie is met een cum laude double degree afgestudeerd van Inholland Haarlem....Hij is nu aangenomen aan de UCL met 2 beurzen. Dus dat gelul over HBO ligt gewoon helemaal aan jezelf, als je net als iedereen een papiertje wilt hebben kan je ook verwachten dat het makkelijk is en je later niet zo heel veel kanten op zult kunnen. Als jij je onderscheidt zal dat zijn vruchten afwerpen.
Idd, en ik ben wél naar de Uni gegaan en dat merk ik nu welquote:Op donderdag 4 november 2010 15:34 schreef Jaapvaak het volgende:
Ongelooflijk wat een negativiteit hier over het hbo. Iedereen schijnt ook het niveau te kennen maar 90% is te lui om naar de Uni tegaan. Dan zit je dus goed op het hbo en moet je niet zeuren
Grotendeels wel. Rechten is nu eenmaal een pretpakket studie, zowel op HBO als Universiteit.quote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:05 schreef Vragende het volgende:
Ligt het nou puur aan mijn studierichting?
What for vak doe je dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk isquote:
Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:23 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk is
Op welke school volg je het?quote:Op zondag 7 november 2010 00:01 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.
Als ik naar mijn eigen klas kijk dan merk ik gewoon dat een deel -denk toch wel 40%-weinig tot geen aan zelfstudie (hw en leeswerk) doen en alsnog een 6 weten te behalen en degenen die wel actief studeren resultaten als 7/8'en behalen. Natuurlijk heb je soms in een periode een moeilijke project/vak echter wordt dat weer gecompenseerd door 'makkelijke' vak...
Over het algemeen is het goed te doen als je met weinig inspanning je havo-diploma hebt behaald.
EN bedankt! scheer ons lekker allemaal over één kam ofzo :Squote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:31 schreef Athlon64x het volgende:
HBO rechten daar zitten ook de meeste mensen die moeite hebben met andere HBO opleidingen dat is mijn ervaring. Daarom zit je ook de meeste debielen rondhangen die moeite hebben met simpele rekensommetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |