Kan nu in ieder geval een beetje blijven staan en voorruit komen ![]()
Ik ga trouwens volgende week zaterdag weer op surfkamp!
ik zou de komende 3 weken naar Biarritz (Europees Hawaii zeg maar)gaan maar dat gaat helaas niet door..
Score tot nu toe: 5 windsurfende FOKkers.
[schaamteloze surfpromotie]
Toch wat weinig, zeker gezien het feit dat het de coolste sport op aarde is en er geen enkele sport leuker is (alhoewel ik nog nooit aan curling gedaan heb...)
[/schaamteloze surfpromotie]
quote:
Stuivertje schreef:
Waar gaan we surfen?
Nou ik surf meestal op het veluwemeer bij Nunspeet, meestal iets minder druk dan Strand Horst en zover ik weet waait het er net zo goed. Ook ga ik nog wel eens naar Makkum waar het bijna altijd wat harder waait, maar dat is ook wat verder rijden. Weten jullie nog leuke surfspots ?
Niet dat het voorlopig gaat waaien, er staat voor de komende week maximaal windkracht 3 voorspeld.
* Squatt zucht eens hard en vraagt zich af hoe lang hij nog moet wachten voor wat wind...
Om de een of andere reden doe ik het nu bijna nooit meer. Ben nu meer mountainbiker en snowboarder. Maar reken mij toch maar bij de windsurfcrew. Ik kan tenslotte nog steeds duckgijpen, geloof ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 08-08-2000 22:02]
En wij gaan surfen op het Veerse Meer of op de westerschelde bij Breskens, wat echt ideale spot is. Buitendijks parkeren en dus echt maar 10 meter lopen naar het water.
quote:Ideaal... ik ga meestal naar het Oostvoornse meer. Vandaag gesurft en toen brak m'n mastvoet op het water. Op www.eurofun.nl staat een webcam gericht op het meer zodat je kan kijken of het waait. Zeer nuttig dus.
Op vrijdag 28 maart 2003 20:35 schreef albiez het volgende:
Jaah hier nog een. Vroeger actief wedstrijdsurfer geweest, tegenwoordig door tijdgebrek wat rustiger aan. Maar nog steeds totally addictedEn wij gaan surfen op het Veerse Meer of op de westerschelde bij Breskens, wat echt ideale spot is. Buitendijks parkeren en dus echt maar 10 meter lopen naar het water.
met het zeil van een vriend van mij
dit is trouwens bij de Vlietlanden
Anyway, ook hier een windsurfende fokker, een 'oudgediende' al denk ik zo.........doe het al zo'n 26 jaar.......ben begonnen op mijn 19'e (veel te laat eigenlijk ;-) alleen in de vakantie's.
Pas rond me 23'e werd ik echt fanatiek.............eerste keren op zee gegaan en toen helemaal begrepen waar het om gaat, die enorme vrijheid en het geweld van de golven, echt niet te vergelijken........
Sinds de laatste 4 jaar ook het wat moeilijkere gedeelte opgezocht van onze supersport, in Australie...........het westelijk deel wel te verstaan.
Daar is het echt ruig en het water is schitterend (oja en ook warm ;-), golfrijden daar is niet te vergelijken met hier, en het reizen door dat land is als het ware een verlengde van de surfstyle. Dat hebben we denk ik allemaal een beetje in ons. Surfers voelen zich 'anders', lekkerder............na een dag in het water.
Ga eens kijken nu het nog koud is buiten bij 'ons' reisverslag van afgelopen jaar, ik ben samen met mijn broer Marco en nog een vriend van ons 2 maanden wezen surfen daar..............
Hawaii is het mekka..............alleen niet te betalen !!! Australie is ver, maar met een beetje inspanning (sparen.....en niet te vergeten de nodige vrije dagen !!) beter te doen dan je wellicht ooit gedacht had.
Groeten, Patrick
Foto's heb ik hieronder een paar geplaatst, oja wij surfen meestal op de maasvlakte...........ook bekend als de slufter.
Bij N / N-W / N-O op de blokkendam, aka Slag Dobbelsteen
en de andere richtingen (vooral Zuid en Zuid-West) zitten we op de slufter zelf..............3'e trap............
Ciaoooooo
p.s. als ze het niet doen !!!!!!!!! even met je muis erop gaan staan, rechts klikken en kiezen voor 'Figuur weergeven'.........dit komt omdat geocities soms moeilijk doet.......
Dit is mijn broer, Marco.........2003, December in West-Australia

Deze is gemaakt op de Maasvlakte, 1999, springtij (extra hoge-waterstand), oja...........ook weer mijn broer ;-)

Dit ben ikzelf, ook in Australia, een dag met minder hoge golven......maar niet geklaagd ;-) hoor......water 26 graden en de lucht zo'n 36 bij een heerlijk zonnetje.

en voor nog meer...............moet je die website maar eens doorlezen......
Surfse.............!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Flying_nomad op 04-04-2003 23:03]
quote:Ja het Oostvoornse meer is ook een leuke plas. Een paar jaar geleden nog wel eens een super 8 gesurft.
Op donderdag 3 april 2003 21:33 schreef ilja het volgende:[..]
Ideaal... ik ga meestal naar het Oostvoornse meer. Vandaag gesurft en toen brak m'n mastvoet op het water. Op www.eurofun.nl staat een webcam gericht op het meer zodat je kan kijken of het waait. Zeer nuttig dus.
De eerste pic is genomen op het veerse meer. De andere twee zijn genomen op de westerschelde.
[Dit bericht is gewijzigd door albiez op 07-04-2003 12:58]
Zet mij maar onder de mooiweer surfers gezien het feit dat ik het al z'n 8 jaar, per jaar veel te weinig doe.
Hoop dat dit jaar daar verandering inkomt (zoals elk jaar
)
Set: F2, Arrows en Naish
Brunotti uit 1997 (twinfin! Heerste toen)
en wat Gaastra's uit die tijd.
En epoxy masten! (carbon... huuhhh!)
Vaar ivm eigen huis, werk etc etc veel minder als vroeger.... nu misschien 15 keer per jaar, vroeger soms wel 10 keer per maand.....
Doe het nu 3,5 jaar alleen begin dit seizoen pas echt fanatiek te worden. Kan het daarom ook nog niet zo goed ![]()
Maja, voetbanden varen gaat al steeds beter, gijpen ook dus het komt wel
Aan het eind van dit jaar zal het allemaal wel een stuk beter gaan hoop ik ![]()
Afgelopen woensdag ook nog gesurft (windkracht 6) alleen mn plank werd een beetje onrustig (298 cm, 38 cm fin).
Aan het eind van dit jaar hoop ik toch beetje te kunnen springen en goed te kunnen gijpen en dan hopelijk nieuwe plank kopen (freestyle/freeride , meer richting freestyle).
In de zomer ben ik te vinden op het gardameer in Riva en torbole en 's ochtends op de busstop in malcecine
ik plaats binnekort wel een paar pics
quote:Cewle foto's. Ik heb ook nog aan de super8 meegedaan. 1e keer op het Grevelingenmeer en jaar later ook op het Oostvoornse meer.
Op maandag 7 april 2003 12:51 schreef albiez het volgende:[..]
Ja het Oostvoornse meer is ook een leuke plas. Een paar jaar geleden nog wel eens een super 8 gesurft.
En omdat iedereen met pics aan het strooien is nog een paar pics van mij!
De eerste pic is genomen op het veerse meer. De andere twee zijn genomen op de westerschelde.
Wat ik vragen wou. Weet je waar ik zo'n reparatie-kit kan kopen voor het merk AHD aangezien deze blauwe kleur nog al zeldzaam schijnt te zijn. Bij de shops hebben ze alleen maar witte.
Deze foto's zijn gemaakt in Zuid-Frankrijk ->Lac de Salagou.

quote:Ik heb op de grevelingen ook meegedaan, leuke tijden waren dat
Op woensdag 9 april 2003 20:54 schreef ilja het volgende:[..]
Cewle foto's. Ik heb ook nog aan de super8 meegedaan. 1e keer op het Grevelingenmeer en jaar later ook op het Oostvoornse meer.
quote:Ik heb een blauwe reparatie kit ook nog nergens kunnen vinden, ik gebruik zelf gewoon een witte. Ziet er wel wat minder uit, maar daar is niks aan te doen
Wat ik vragen wou. Weet je waar ik zo'n reparatie-kit kan kopen voor het merk AHD aangezien deze blauwe kleur nog al zeldzaam schijnt te zijn. Bij de shops hebben ze alleen maar witte.
quote:Gave foto's man
Deze foto's zijn gemaakt in Zuid-Frankrijk ->Lac de Salagou.
quote:Ja ik heb de blauwe kit gevonden.. bij Siem de Jong in Den Hoorn. Was wel de laatste, maar je kan ze idd gewoon bestellen.
Op vrijdag 11 april 2003 10:44 schreef albiez het volgende:[..]
Ik heb op de grevelingen ook meegedaan, leuke tijden waren dat
[..]Ik heb een blauwe reparatie kit ook nog nergens kunnen vinden, ik gebruik zelf gewoon een witte. Ziet er wel wat minder uit, maar daar is niks aan te doen
[..]Gave foto's man
Voor diegenen die m'n vorige posts gemist hebben, heb ik hier nog wat wegdroom (verhalen) en foto's van Australie.....
genietse...
http://www.geocities.com/dutch_nomad 2002/2003
http://www.geocities.com/windghost/ozstart.html 2000/2001
http://members.lycos.nl/snowlord/maasvlakte.html Maasvlakte
doeii
pappie
:
surf bijna 2 jaar (niet zo lang dus) op het water en sinds een aantal weken surf ik op het strand!!! bevalt me zeer goed. Afgelopen zondag ben ik gevallen
, wat me heeft doen besluiten om toch eens een helm en knie/elleboog beschermers aan te schaffen
)
Veel succes allemaal!! ltr
quote:Alvast welkom bij ons windsurfend volk. Goed plan om te beginnen!
Op woensdag 14 januari 2004 19:16 schreef M1RR1E het volgende:
Heey windsurfers!
Nee, ik hoor er (nog) niet bij...Het lijkt me wel hardstikke lekker om te doen en daarom was ik eigenlijk van plan om er deze zomer mee te beginnen! Alleen: Ik weet niet waar!? Op welke surfschool kunnen ze het me goed leren? Mijn grootste eis is dat het er heeel gezellig moet zijn
Hebben jullie Windsurffokkers tips voor me?
Als je begint met windsurfen geef dan niet te snel op. Tis best een moeilijke sport om te leren maar als je eenmaal op weg bent dan wil je echt niet meer anders. Succes!
quote:hey, dat is mijn userpic
Op maandag 9 juni 2003 20:26 schreef kjoetie het volgende:
hai, dit is mijn eerste post en uh ik doe ook aan windsurfenHANG LOOSE!
maar ik windsurf ook... ben alleen nog niet echt goed of zo.. beheers de basic's (en heb vorig jaar voor het eerst gegolf-surft)
wat voor materiaal heb je allemaal?quote:Op donderdag 29 april 2004 11:46 schreef Farr40 het volgende:
Als ik een zeilevenement heb gaat meestal fanatic board en northsail mee
??? op de zaan of in het guisveld ckerquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:04 schreef Urukusaki het volgende:
meldt! vandaag nog even gesurft in wormerveer. was wel lekker windje.
dat is het enige wat ik heb maar het is genoegquote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:26 schreef jercovski het volgende:
[..]
wat voor materiaal heb je allemaal?
hehe ook een zeiler zie ik
goede zaak!![]()
Weetikveel daar aan de overkant van jeansFactory. idd veel aan m'n gijpen geoefend want het is niet zo'n bizar meerquote:Op zondag 2 mei 2004 11:45 schreef Farr40 het volgende:
[..]
??? op de zaan of in het guisveld ckerEr is daar volgens helemaal geen water waar je echt goed kan surfen... tog??
Haha ik bedoelde surfen in Italiequote:Op donderdag 13 mei 2004 14:34 schreef jercovski het volgende:
moet je doen, zeilen is vet!
en surfe even vetter!
hehe okej okejquote:
een grotequote:Op vrijdag 22 september 2006 13:34 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Oke,wie kan mij helpen?
Zou graag met windsurfen willen beginnen.
Gewoon zelf oefenen.
Wat voor board enzo is goed voor beginners?
Ben 22,167 en weeg 55 kg (weet niet of dit verschil maakt?)
3-3.5m is een mooie beginplankquote:Op vrijdag 22 september 2006 14:23 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
oke,een grote.
Hoe groot is groot? 3 meter? meer?
En hoeveel liter??
als het in de buurt is: ga er heen en check it out!quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Kan voor een klein prijsje een 3,90 meter plank kopen?
Is dit ook goed? of echt te groot dan?
Ja,dat is het probleem:het is niet echt in de buurt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:01 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
als het in de buurt is: ga er heen en check it out!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |